1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607958 inlägg · 6213 ämnen
2976929 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
Labanlasse: Ju längre HV sitter fast med A. Blomqvist, desto bättre för övriga hockeysverige.

Maktankan: både Östman och Filander känns svåra. Filander är ju oavlönad i ytterligare nån säsong i Tyskland och Östman är ju svår som du nämnt

Pyrret: Håller helt med dig. Dahlen måste självklart ersättas på rimligt sätt, det mesta övriga materialet känns som det kan utvecklas eller i sämsta fall vara kvar på samma nivå. Det som lite oroar mig är att Nubben slår fast att Dahlens ersättare med all säkerhet blir svensk.

DrCox: Nej, skrev jag redan i morse. Det går skitbra, han har flyttat ner hela familjen, etc. Han kan mycket väl vara det drömnamn som Norberg fått nej ifrån.

Stridh borde vara drömnamnet! Sedan så sätter jag en liten slant på Östman, trots att han är i Schweiz! Känns lugn och trygg och borde kunna vara bra för yngre killar!

DrCox: vet ej

Pyrret: Dahlen har just tangerat klubbrekordet i antal gjorda mål under en säsong, ett rekord som Hållander satt förra säsongen. Med tanke på hur lite mål övriga i laget gör så har vi inte råd att tappa sådana spelare. Nubben måste visa jävligt mkt fingerspitzgefuhl i värvningen av Dahlens ersättare. Om vi kan ersätta Dahlen med BÅDE Jonathan Ang och Herman Träff då skulle jag känna mig tryggare.

Andersson: Är Östman villig att lämna en trivsam och välbetald tillvaro i schweiz?

Stridh lär vi inte få. Filander kan va dyr. Tror vi behöver rutin, speciellt utan 54:n Jag röstar på Östman, rutinerad och sympatisk herre som dessutom vunnit tv-pucken

JanneH: Varför skulle vi ramla ur nästa år det där snacket är så överdrivet.
J20 killarna ett år äldre och en stabil kärna. Visst Dahlén drar men han kommer ersättas med kompetent spets inte snack om annat.

Montén Python: Unga lovande tränare i all ära men det läget vi kommer befinna oss i trupp mässigt nästa säsong så ser jag helst en äldre rutinerad tränare. Gärna en som mestadels haft framgång men huvudsaken tränaren inte blir skvätträdd om det ramlar in en 6-7 förluster och börjar ändra i allt möjligt helt på måfå. Tommy gjorde säker en analys att det finns risk för det nästa säsong och att han hellre avslutar med flaggan i topp istället för att ramla ur.

Labanlasse: Tack men nej tack. Behåll honom.

Han kan snacka, ja och där slutar väl det positiva kring Blomkvists styrkor som tränare...

Montén Python: Ska vi spekulera utifrån Rödovit 's lista så står följande kvar om man inte pratat med Filander och Karlin

Östman
Stråhle
Tuurala

Tuurala hade onekligen varit spännande, men risk till att han inte kommer in i ett bra läge med Dahlén på utgång och efterfrågan på resultat. Hans namn och Östmans dök ju upp i Expressens snack, även om de mestadels lät som gissningar eller vilka som geografiskt passar och är utan jobb (läs Karlin)

Niikeliito: Vad tror ni om Johan Pennerborn ?

Fredrik Söderström… vad anses om honom? Kanske vore nåt.

Niikeliito: Nubbens drömnamn är nog Anton Blomkvist som han tog till oss, även om han har kontrakt tom 2028 så skall vi inte vara knussliga, ni får honom free of charge och en rejäl summa utöver det.

Niikeliito: tack Timrå för kommunikationen!

Niikeliito: Positivt att man bantar ned tränarsidan med en gubbe. Antar det blir Marklund som slutar och att man väljer att inte ersätta honom. Även om assisterande tränare inte har monsterlöner gör ju det att man kan lägga lite extra krut på ersättare till Dahlén.

Niikeliito: Men återigen ett helsvenskt lag alltså..

Nubben hintade ju om en etablerad spelare och en ung spelare, för att ersätta Dahlén.

Måtte det vara nån från AHL eller nått som är den lite mer "etablerade".

Alternativt om det finns nått intressant från Schweiz som kanske skulle kunna vända hemåt sverige?

Niikeliito: Känslan säger Stridh, angående dröm namnet.

Vilket jag tror hade varit en perfekt tränare. Som flera säsonger nu har varit med och satt ett av SHLs bästa defensiv i Luleå.

SnabelA: Enligt nubben har han inte varit i kontakt med Karlin eller Filander.
Samt har ett drömnamn som han säger inte kommer komma hit.

Niikeliito: När 4 av 5 individer rakt av nämner namnet Karlin, även då Sanny, bör vi nog höja tonarten än mer just nu. Det får helt enkelt inte bli så.

Vi kan inte ha ett lag som ska vara ett resultatgivande och vinstdrivande företag som konstant ser sämst ut på pappret säsong in och säsong ut, och som redan nu hänger på repen sett till det spelarmaterial vi hittils vet att vi har/blir av med inför nästkommande säsong och ta hit en främst misslyckad, modosympatisk huvudtränare från en lägre liga. Det krävs mer tänk och mer pengar här. Från liiga, schweiz eller AHL kan jag tänka mig om vi ska ta från andra ligor, men att ständigt värva spelare och ledare som ingen annan vill ha i SHL, från HA, för att det är billigt eller att man fantiserar om utvecklingsmöjligheter, det tror jag inte en sekund på.

Ska vi ha en bil byggd av bly behöver vi en extremt kapabel motor att dra bygget med. Karlin är inte den motorn, och skadan en sådan värvning skulle göra på relationen mellan supportrar och klubben kan försätta klubben i fullkomlig konkurs när ingen av oss förlänger medlemsskapen och förnyar säsongskorten och bryter vårat stöd till klubben för att dom skiter i vår åsikt ändå.

Nä, såhär får det inte bli. Ring då hellre upp lillkenta nu när han är pensionerad från schweiz och fråga om han vill ta en säsong i Timrå för nostalgins skull. Hellre det.

Cobbel: hehehe...kan bara hålla med. Och det var Adam Johansson av alla som nämnde Freddan va.

Nisse på Mon or: Känns sorgligt att jag ska behöva fira inlägg 1000 med att prata om Freddan & Karlin....

Men om vi får Karlin är det som många andra skrivit, noll chans att jag förlänger årskortet, köper fler matchtröjor eller annan merch. Att man ens nämner Freddan i det här läget borde belönas med att man går i clownmask veckan ut på sitt jobb.

Nisse på Mon or: Ja lite oroväckande att pizza Karlin och va-Freddan nämns som högaktuella namn. Lite högre ambitioner än så måste vi väl ändå ha. Speciellt med tanke på att nästa säsong kan bli en tuff säsong utan Dahlén.

2976929 · »