The great one: Framförallt var det skoj att se kedjan med Picken, Pärsinen och Vampen. Också att de andra formationerna slet som vildar för laget var en fröjd att skåda.
pefr: ja men varför har vi hamnat i denna situation då? jo för ledningen snålar utav fan och tro man ska klara sig med detta material...! men bara halonen och granath kommer tillbaka är inte jag orolig, det är lagets 2 bästa backar utan tvekan
Det var en konstigt känsla att vara på plats igår. Inga köer till Arenan fast man kom sent, när man väl kommer in är det tomt i korridorerna. Sedan alla tomma stolar. Men det kändes ändå bra, för att man kände att det var inga medgångare där. Det var bara 3000 (4077? var den officiellla siffran, inräknat tomma säsongskortplatser) hardcorefans. Stämningen var bra hela matchen, och även om spelet inte var 100% så var det fint att se viljan från spelarna.
stoff: jo, absolut, som man sår får man skörda osv. MEN, att bara skeppa iväg honom utan ersättare är ju såklart inget alternativ, och som spelarmarknaden ser ut idag är Hedin sannolikt det bästa vi får tag på, kanske att marknaden rör på sig lite om ett par månader och något bättre dyker upp.
Sedan är det givetvis tragiskt att vi ens hamnat i den situationen.
pefr: håller med dig lite, men dahlroth är bättre på alla vis, högström och torp sitter på kontrakt så där kan man ju inget göra? men har för mig hedin fick ett korttidskontrakt???
stoff: förstår inte allas kritik mot hedin? Nej, han är inte klassbacken vi väntade på, det blir nog ingen Caslava i år. Nej, han är inte blixtrande, men nog fan platsar han väl i konkurrens med Hedman, Thorp, Högström och Dahlroth?
Smokey: Själv är jag på pissigt humör iaf. Det är ett gäng sopor vi har. Fan att man bara vann med 4-2. Ett riktigt Timrå-lag hade vunnit gårdagen med minst 6-2!
Hade en polare som i mitten av sjuttiotalet hade en kärleksstund med en brud i en snödriva utanför Matfors Folketshus. (70-talet var för övrigt mycket närmare förra istiden om folk undrar över detta agerande)
Hon låg underst och min polare ovanpå. Plötsligt missade polaren hela härligheten och placerade sig djupt i den kalla snödrivan.
Då utbrast denne:
- Vilken jävla skillnad!
Lite så, men tvärtom, känns Timrås HS efter gårdagens sköna seger.
pefr: Ytterligare mys: -Livet är underbart när underlivet är bart, stod det på den gamla raggarbilen. Men livet är även underbart och luften lätt att andas dagen efter Timrå IK;s första 3-poängare. Tack till alla som bidrog!
- Nej, idag var vi aldrig oroliga. Vi sa att vi skulle gå ut och ha roligt och spela Timråhockey och alla gjorde sitt jobb därute idag, det var en laginsats, det var laget som vann den här matchen, säger Murley, som satte spiken i kistan med sitt 4-2.
Just det! Timråhockey! Vinn matcher jobba hårt tillsammans o kalla det TIMRÅ(fakking)HOCKEY!!! Så ska det vara vi mot värden murran! =]
Vilken skön kväll! Ok lhc kändes inte riktigt tända inför den här matchen men vafan gör det? 3 pinnar hemma det gör något! 2 hemma vinster till sedan är kanske läktarna lite trevligare att se med... Ni som står i klacken o ramar in en sådanhär tillställning gör ett prima jobb! Idag gjorde backarna färre misstag även om 0-1 pucken var en bjudning... det kändrs stabilare ikväll backarna hade fler alternativ att passa samt var mer nogranna att verkligen lyfta ut puckarna... Skoj för pärra att få göra det man vill se från honom. Sedan måste jag säga att det andra målet han gör på pikkas chans handledare är en delikatess!
Önerud's balja var skön med! Hur fin som helst hårt jobb bakom kassen- pass framför mål- PANG otäckt nära krysset! Önerud kan vara en riktig succe! Vilka avslut han bjuder på lite nu o då! Murley's poäng känns ändå bäst. Jag har försvarat honom här inne vid några tillfällen och det känns jättebra just nu! Han är ingen sonnie! Men väl en gubben i lådan kille som verkligen hamnar i poängprotokollet relativt frekvent!
Ytterligare + till hedström som verkligen jobbar rejält! Den kedjan med a larsson känns riktigt väl byggd än så länge!
Hedman vill jag rosa lite med! Spelar rejälare nu hoppas verkligen att han bara blir bättre! Lundström kändes relativt pålitlig i mål med. Kunde kanske önska att han kunde stoppa upp lite fler dump puckar bakom sitt mål. Men det är defenitivt bättre att han sejfar lite än att han gör en "gerber"
Något minus orkar jag inte med en kväll som denna!
Raggaren Putte: oh, yeah.. hade bytt ut honom mot nästan vilken som helst av rollfigurerna i många av Tarantinos rullar :) Nu måste jag snart se om dem känner jag.. får grym 90-talsnostalgi
Timrå Icon: Pulp Fiction är det. Om vi nu bara kunde få byta ut Linkan mot Mr Wolf som sportchef också, så skulle lyckan vara total. Pretty please, with sugar on top!
Johnny Bravo: Jag har oxå tagit tre, men jag ska bara åka buss och flyga till München för vidare transport till Bad Gastein, så det kan jag gott ta... Men sicken härlig seger, bara lite påfrestande slut. Från ca 1.00 i sista perren, spela på, bit ihop och slå inte pucken så hårt så det blir icing hela tiden. Men jag kan förstå stressen fast jag fattar inte alla ageranden i de lägena, dock så knäcks mina nerver, men jag ska ju se toket... Vampola, ibland så talar inte hans lagkamrater samma språk som det han vill och det har jag sett en hel del av. bygg bort det och få föratåelse där så kommer det funka ännu bättre...
Trots att man börjar bli ohyggligt gammal (nej, det tycker jag egentligen inte) är det fånigt hur man reagerar. Allt som innan match kändes hopplöst jobbigt (att klä på sig, borsta tänderna, vakna, andas) görs nu med ett leende på läpparna. Sprang t o m ner i källaren och började rensa avlopp (utan handskar, bara ner med armen i göttet och rota, Mr Mys!), visslandes som en annan Eric Idle.
Fan, vad livet är gött! Har för första gången den här sessen kollat in elitserietabellen. Och titta, där är vi ju! Inte ens sist. Och faktiskt, det finns häng att ta fasta på, om vi känner för att ta ytterligare ett par viktorior på kommande matcher. Vilka möjligheter som öppnar sig mitt i det svartaste svarta, denna utomordentligt härliga torsdagskväll!
Men, vi ska självklart minnas Mr Wolfs visdomsord: låt oss inte börja suga varandras penisar riktigt än. En match är en match är en match. Om än med gyllene goskant och påsprutat lukta-gott. Det gäller kommande matcher att visa att det varit fråga om en svacka, och att man tagit sig ur den. Därom tvistar kanske de lärde, och även eftertankens kranka blekhet.
Vi behöver Halonen, vi behöver Granath. Det finns några backar man gärna skulle ge så nära noll i istid som möjligt ett par matcher framöver. Men det tar vi inte nu. Nu är tid för segerwhisky (har tagit mig ett par rejäla sådana, av den ohotade konungen i whiskyskåpet: Hr Lagavullin), och jag hoppas att samtliga i truppen verkligen suger på den här karamellen. Må det vara mer eller mindre välförtjänt.
Faen. Vi må hata att vi håller på det här laget mellan varven, men...låt oss samtidigt vara jävligt på det klara med vilken ynnest det också är. Denna totala känsla av lycka, efter en sketen hockeymatch i den 6:e omgången...när vi samtidigt fortfarande ligger på the really Brown End of the tabell. Det är stort, damer och herrar. Det är fanimej riktigt stort. Låt oss omfamna detta, och inse vad vi har att förhålla oss till. Dagar av honung, nätter av lava.
Så nyfiken att se presskonferensen. Se hur lättad Perra är över dagens vinst. Men verkar inte bli uppdaterat innan midnatt, så tar och stänger butiken för ikväll.
Kommer somna väldigt gott iaf, det ska gudarna veta!! =)
Ni får väl lira lite Ko-Ko Ka-TJOO Mrs Robinson!!