söder över: Jag måste ju fråga er som tycker att kritik mot sebbe och crippe är obefogad:
Vilka förväntningar har ni på en förstaback och en forward för förstalinan? 2 poäng på 8 matcher för sebbe. Det känns väl ok. -3 i statistiken, ganska intetsägande det med. Jag tycker däremot att man kan, och bör, ha krav på en back för förstafemman. Defensivt ställer sebbe ofta till det rejält för sina kedjekamrater och han överarbetar väldigt många situationer.
När det gäller crippe så gör han ju det mesta rätt ända fram till skottögonblicket. Igår hade han väl sitt andra friläge på lika många matcher och återigen bränner han av en puck rakt i magen på målvakten.
Jag tycker att man kan förvänta sig liiiite mer av både sebbe och crippe. Lundström var riktigt stabil igår förresten. Kul att se. Precis som Laken säger så tycker jag att det var ett fall framåt för Hedström också men även han har en växel till att lägga i.
mikenomad: Ett problem. Uppenbarligen tror man ju på honom och vill ge honom såväl ansvar (ass.kapten) som rikligt med speltid. Noterar f ö att han mäktat med hela 6 skott på mål så här långt i serien. Det är...rätt klent, med tanke på hans plats i kedjehierarkin och speltid i PP.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
söder över: Jag tycker anfallsspelet utvecklas hela tiden, så jag är inte så orolig faktiskt. Målen kommer när allt sätter sig. Och när de kommer så blir vi livsfarliga.
Sedan förstår jag faktiskt inte varför alla klagar på Sebbe och Crippe. Tycker att de båda visar en klart uppåtgående formkurva.
Redigerad kommentar
hubbenorlen: och jag blir anklagad för att vara den mest negativa supportern här inne... :) Modano är i en klass för sig, i övrigt verkar timråsupportrarna vara ganska splittrade i afton.
Vi gör ju en bra match mot ett Luleå som gör en riktigt bra bortamatch, Vi har "fläckar i solen" som sebbes ingripande i defensiven och crippes ingripanden i offensiven men i stort så spelar vi bättre än Luleå. Och man ska inte stanna riktigt där, Det finns en mening och den lyder "Vi spelar bättre än laget som spelar bäst just nu". Den tycker jag att vi tar med oss. Vi ägde Luleå i första, vi driver matchen i tredje. Över 60 minuter så är vi det bättre laget,
Vi spelar bättre än laget som spelar bäst just nu. På tistag så bevisar vi det genom att slå Frölunda.
Redigerad kommentar
Modano: Hörru du lilla vän. Om du lägger ord i munnen på mig så kommer jag att kommentera vad du säger. Jag har aldrig påstått att Perra eller Linkan var bra för klubben, så kom inte och påstå att jag har gjort det. Jag tror inte heller på tomten, eller kontaktar frälsningsarmen.
Däremot stör jag mig jävligt mycket på att du endast skriver i det här forumet när du har nåt nedlåtande att säga efter en förlust. Och du gör det på ett jävligt barnsligt sätt. Det finns inga som helst nyanser i det du skriver. Du bara öser ur dig en massa skit. Jag tror aldrig jag sett dig skriva ett enda positivt ord om Timrå IK.
Allt detta sammantaget gör att du har förverkat din rätt att döma andra, enligt min åsikt.
Modano:Varför skulle ett samtal till frälsningsarmen ge mig fler plus? Jag förstår inte det. Menar du att jag skulle ha ringt upp Frälsningsarmen och berättat för telefonisten om dina inlägg, varpå personen i fråga blev så upprörd att han, eller hon, fick sju av sina vänner att regga sig på Hockeysnack bara för att ge mitt inlägg plus?
Och vad har Perra och "Ägghalvan" med saken att göra? Har de också varit i kontakt med Frälsningsarmen? Och i så fall: Varför?
Jag tycker att du är oklar.
Laken:
Kan hålla med dig om Sebbe, men Hagos var inte överdrivet bra heller, typ hela laget, Jocke med plocken var godkänd.
Men vad krävs för att få igång målskyttet, fördjävla dåligt.
2-1 målet är ett skitmål som Bagarn styr in och det värsta är att dom räknas också.
MÅste bli bättre skärpa till nästa match, som är otrolgt viktig.
RTS: Sebbe kan omöjligt vara godkänd!! Fantastiskt omständig och slarvig med pucken. Tillhörde de absolut sämsta!
Hagos var stabilast i TIK, som vanligt nuförtiden!
Ingen kul match idag, Hagos , Crippe, Bagarn, Sebbe, Hedman godkänd.
Jonte?? vad håller han på med?. Tycker även Montén o Co gav bort chansen på 2 pinnar när man sätter in Friberg.
Jaja, Kan bara bli bättre
Modano bör stå över nästa hemmamatch , han blir ju bara arg ändå .
ÖstrandsNisse: Precis och det tycker jag man visar under långa stunder mot ryggsäcksluleå också. Det verkar inte finnas några energislukare i laget.
Nästa gång, skulle du kunna försöka få ett par ord med kuben också? Jag vill gärna få det förklarat hur vi kunde få den där utvisningen för 6 man på banan. Grymt felaktig utvisning! :)