1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

589896 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Modo 2006-03-02

684351 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Modo 2006-03-02
Laken: Man har ju satsat men lite väl försent in på säsongen. Pavel Rosa, Blake Sloan och Marko Jantunen är ju några exempel. Jag undrar om Janne Laakkonen var dyr? Var han det?
Kommentera

El Maco:
Kanon.
Vi har olika åsikter om ämnet, du har dina och jag har mina.

Lillkenta är ju en kanontränare som förtjänar allt beröm han kan få.
Peo Larsson förtjänar nästan att få stå staty utanför E-On Arenan på kortsidan ut mot E4:an.

Men Peo borde inte ha varit tränare sista året. Han gjorde en bragd som "plockade" upp TIK till elitserien och en snudd på ännu större bragd som så till att vi höll oss kvar.
Kommentera

friskan: End of discussion för min del.
Kommentera

Somliga skribenters totalsågningar av allt som har med Timrå IK att göra från Arenan, Vaktmästare, Sportchef, vårt Lag osv i det oändliga.

Det kallas för "åsikter".

Men om jag öppnar käften och tycker något då är det "kärringgnäll".

Vart går gränsen mellan åsikt och gnäll.
Kommentera

Per HApps: Logik och eftertanke. Eller sa till exempel din lärare så här till dig i skolan:

Du är snorbra ibland, men ibland så är du sopig. Du får en 4:a.
Kommentera

sargad: Det kan jag inte svara på nu.
Det som retar mig den här säsongen är att man hade kunnat vara på en säker slutspelsplats - om man bara hade satsat.
Kommentera

orion: Jag försöker ha egna åsikter, inte bara gnälla på andras åsikter.
Kommentera

Strindlund: Det är väl bland annat det sidan är till för?
Kommentera

Slutspelsdömmandet är över så nu kan vi börja hacka på varandra för fullt utan att störas av hockeymatcher. Själv tycker jag att Per HApps  får byta signatur till Per Ernest snart. "Avgårkentadårå! Bensinstopp, bensinstopp, avgå, sluta klia i huvudet."

Vad är det här? Har Kenta snäst åt dig i hallen nån gång eller har han trängt sig före i kön på Domus? Du låter ju som Ernie Eagle när Gerhardsson hade kört ut honom ur spelarbåset för sex-sju år sedan.

Själv ska jag scouta Nordgren när han möter Rangers på måndag. Ska bli kul att se honom om han nu får spela.

Kommentera

Laken: Friskan gnäller för evigt!
Det gör du också, fast till skillnad från Friskan:

när du gnäller
blir det tabeller!

Tror mer på Friskans gnäll!
Kommentera

Per HApps:
Undrar när bottenfiskarna blir svartlistade? ;)
Kommentera

Strindlund:
Detta är en GB för just hockeyprat, och det är just det som Laken gör, han hockeypratar och det skall han ha cred för. Men dom där listorna blir man ju lite halvless på.
Laken är en kritiker och inte en lallare. Och lallare går det ju 13 på dussinet så nog borde det finnas plats för några kritiska röster åxå.

För övrigt får jag Peo Larssonvibbar över att Lillkenta skall stanna ett år till som det ser ut. Men som sagt, i brist på bröd får man äta limpa.
Kommentera

Laken: Och det enda du "tillför" är ett evigt tjat om olika spelare som passar och inte.. Nu får du väl ändå ge dig, på vilket sätt tillför du mer än andra?
Kommentera

JimmyH:
Oh herregud vaddå? Vad rätt eller vad fel?
Kommentera

73Sjöbba: Oh herregud.
Kommentera

Har inte orkat läst inläggen på 2 veckor p.g.a OS och senaste dagarna p.g.a ångest. Men här kommer min uppfattning:

Johan Asplund - 4: Positiv överraskning! Stabil och tät.
Mika Oksa - 1: Sopig ibland, gjorde även en del stormatcher
Sanny Lindström - 3: Stabil och tung att möta.
Anton Strålman - 2: Grym ibland. Orutin ibland
Pär Styf - 4: Tuff och oerhört viktig! Saknad p.g.a skador
Kalle Koskinen - 1:Dålig i början, efter OS har har gjort bra ifrån sig
Teemu Aalto - 1: Största besvikelsen! Vad har hänt???
Calle Johansson - 3: Största risken bakåt, dock bra skott

Mattias Wennerberg - 3: Seg i starten, har dock spelat upp sig.

Fredrik Warg - 3: Duktig center.

Peter Ström - 3: Hej Då!

Valeri Krykov - 2: En av dom större iår

Robert Carlsson - 3: Har Robban rätta flytet så är han bra
Magnus Nilsson - 2: Tung men ofarlig.
Frans Nielsen - 3: Hej då!.
Peter Regin - 1: Teknisk men väger alltför lätt.

Per Hallin - 4: Bra fart och målfarlig. Retsticka.
Kristian Gahn - 2: Hej då!.

Johan Svedberg - 1: Felplacerad, kommer fel in i situationerna.
Mats Hansson - 2: Försöker i alla fall. Egen produkt, förtjänar mer speltid.

Rosa - OK

Jantunen - OK

Adam Svoboda - Snorbra ibland, ruggiga tabbar ibland

Manderville - snälla! fortsätt i TIK ett år till

Kommentera

Laken: Hypotetiska frågor. Kommer du att vara lika kritiskt nästa säsong om vi krigar runt 8-9:e plats? Och om så är fallet hur många säsonger med placeringar i mellan eller nedre delen av tabellen behöver vi göra innan det inte är "skandal" att hamna på en 9:e plats?

Återigen, jag är besviken över att vi missade slutspel, men jag fattar att man inte kan beställa en säker slutspelsplats och få det levererat som om det vore lika enkelt som att köpa korv i gatuköket på hörnet.
Om allt är statiskt och t ex en 4:e plats ena året med automatik bör innebära en placering 3-5 nästa år, jadå vore det helt utan nerv och framförallt skulle ju Timrå aldrig kunnat ta steget upp till Elitserien och göra 2-3 säsonger sm topplag, eller hur. Nästa säsong finns ju chansen att vi fans kan bli positivt överraskade emedan denna säsong hade de ju i stort sett måsta till ett SM-guld för att vi skulle bli riktigt positivt överraskade. En "medikoer" 6-7 plats hade ju sannolikt mottagits jumt likt en Edvard Persson tillbakalutat smackande på en ostfralla ungefär.
Kommentera

Laken:

Kan väl svara som så då..............att jag känner mig inte ensam.

Hur hette det förr "En tikare går aldrig ensam".
Kommentera

friskan: Det enda du tillför här på HS är ett evigt gnällande.
Kommentera

Laken:
På din begäran kommer här en alldeles egen uppfattning och åsikt.
"Våga Vägra Laken"........nöjd?
Kommentera

Bragd-Birger: Nej, vi som supportrar har all rätt i världen att vara kritiska!

Kvalserien hade varit ett lämpligt straff för alla Lallande Fånar. ;-)
Kommentera

Laken: Den pinsammaste satsningen i klubbens historia. Fine. Men rätt ska vara rätt. Detta är också den pinsammaste säsongen i supportrarnas historia. Anser personligen att det har varit jävligt lite balls och mycket blöjor på alla 'vaaad är detta, jag kräver bla bla, avgå! avgå! agera!!1'-inlägg.

Kvalserien hade varit ett rimligt straff för denna oförlåtliga mjukryggsmentalitet.
Kommentera

mikenomad: Ja, jag kommer väl inte engagera mig vidare hårt i om det blir vinst eller förlust. Vore väl okej med en schysst avslutning och kanske en gnutta speltid för nån junior. Mer än så kräver jag inte.
Kommentera

Tittade in på hemsidan och såg "Kenta snackar"...tog en sek innan jag fattade..tänkte först: "vafan, säsongen tog ju slut igår"...kom sedan ihåg att det ju faktiskt återstår två matcher. Känns aningen avslagna om ni frågar mig...
Kommentera

Laken:
Inget konstigt alls. Varför skulle dina listor vara konstiga?
Kommentera

friskan: Vad är det för konstigt med detta? Inlägget är som alla ser ifrån 2005-10-01!

Istället för att enbart ägna sig åt att kritisera andra kanske du själv borde (våga) komma med lite egna uppfattningar och åsikter...
Kommentera

Dream Team: Den pinsammaste satsningen i klubbens historia d.v.s. efter förutsättningarna.

Det alla verkar ha glömt är vi inför den här säsongen hade en bra ekomoni och hade slutat 3-6-3 i grundserien tidigare år.
Kommentera

Dream Team: Johan Asplund - 4: Största positiva överraskningen! Stabil och tät.
Mika Oksa - 1: Kommentarer överflödiga.

Sanny Lindström - 3: Stabil och tung att möta.
Anton Strålman - 2: Ganska osynlig men godkänd.
Pär Styf - 4: Tuff och oerhört viktig!
Kalle Koskinen - 1: Har inte hängt med. Problem med tempot?
Teemu Aalto - 1: Största besvikelsen! Vad har hänt???
Calle Johansson - 3: Klart godkänd, dessutom målskytt.

Mattias Wennerberg - 3: Bra tacklare, måste dock börja producera.
Fredrik Warg - 3: Tvåvägsspelare med dålig effektivitet.
Christian Söderström - 4: Bra fart under skridskorna. När kommer poängen?

Peter Ström - 3: Stabil utan att glänsa.
Valeri Krykov - 2: Börjar få problem att hänga med: På nedgång.
Robert Carlsson - 3: Bättre nu än förra säsongen. Plus för boxplay-spelet.

Magnus Nilsson - 2: Tung men ofarlig.
Frans Nielsen - 3: Visar rätt inställning. Viktig för Timrå.
Peter Regin - 1: Teknisk men väger alltför lätt.

Per Hallin - 4: Bra fart och målfarlig. Retsticka.
Kristian Gahn - 2: Bra passningsspelare, ligger ofta rätt i banan.
Janne Laakonen - 1: En assist men dålig spelmässigt! Skadad.

Johan Svedberg - 1: Felplacerad, kommer fel in i situationerna.
Mats Hansson - 2: Försöker i alla fall. Egen produkt, förtjänar mer speltid.
laken @ Sundsvall 2005-10-01 19:28

Tänk vad allt kan förändras.
Kommentera

Laken: "DEN PINSAMMASTE SATSNINGEN I KLUBBENS HISTORIA!!!
"

Din frustration/irritation är fullt förståelig. Dock så tenderar dina känsloyttringar att få dig att glömma den historia som klubben faktiskt bär med sig. Du menar alltså att trots att vi har ett lag i elitserien kommande säsong, så är det vi har presterat den här säsongen sämre än alla de år vi spelade i Division 1/Allsvenskan, där vi år efter år satsade, med mindre medel, givetvis, men det var ändå en satsning som hade ett syfte att nå högre upp. Under den här perioden kunde vi vara glada om vi kom vidare till playoff 2. En säsong, 1994/95, så gjorde vi inte ens det. Den säsongen skulle jag säga är den sämsta i historien. Då hette vi iofs S/T Hockey, vi placerar oss på tredje plats i fortsättningsserien, bakom storheter som Björklöven och Skellefteå, och alla tankar på elitserien var nog i det läget väldigt långt borta. 

Att vi faktiskt skulle gå upp fem säsonger senare var det nog ingen som hade på känn....
Kommentera

Laken: Eller: DE PINSAMMASTE OMSTÄNDIGHETERNA KRING ÅRETS UPPBYGGNAD AV TRUPPEN!!!

Beror lite på hur man ser på saker och ting...

Men visst fan kan man finna lite glädje åt att det återigen är elitseriehockey som spelas i E.on arena nästa år. Lagbygget för nästa säsong har påbörjats, Pärssinen klar enligt ST. Vilken gång i ordning är han klar för Timrå nu? Nästa silly season blir intressant, man har säkerligen lärt sig något av den här säsongen, man kommer nog kruta på ganska ordentligt.
Kommentera

Hassebo: Precis min känsla också.
Förunderligt nog så kändes det igår nästan lite skönt!
Att vi undvek Kavlserien denna säsong var det viktiga.

Orsaken till det missade slutspelet stavas:
DEN PINSAMMASTE SATSNINGEN I KLUBBENS HISTORIA!!!
Lär av misstagen, Timrå IK!
Kommentera

Känns lite som en befrielse att säsongen "tog slut" redan igår.

Hela säsongen har varit en lidelse förutom när Timrå gjorde sista rycket ifrån kvalseriestrecket. Då var jag överlycklig. Det var liksom denna säsongs slutspel för min del.

Matcherna efter OS har jag kännt en konstig likgiltighet (förutom uppgivenheten när "Bojan Krizaj" lyckades plugga in en fyrklöver i xxx). Slutspel skulle ju ändå med väldigt stor sannolikhet sluta med ännu en stor besvikelse (kommer ju fortfarande ihåg den svidande kvartsfinaltorsken mot DIF).

Nä, jag laddar hellre för att komma nytänd till nästa säsong där det förhoppningsvis blir en lite behagligare resa som räcker fram till slutspel. Denna kommande vår släpper jag allt vad hockey heter och rockar istället fett med mina 17 band.
Kommentera

kidcox: Ja vi gör ju olika bedömningar..o vi får väl se hur Leksands o Täljes med oss jämbördiga backbestånd står sig i kvalserien..
Men jag hoppas i allafall på rejäl förnyelse i backlinjen till nästa säsong.
Kommentera

htikare: Tycker vi har minst lika bra backbestånd som Brynäs Djurgården Mora Leksand och Södertälje eller snarare bättre.
Kommentera

Per Happs: efterklok kan vem som helst vara...tom du ;-)
Silly sesson blir kul.... öh... jag tror och hoppas att fågelinfluensan kommer att ta röda örnen ända tillbaks dödsriket....Rensa hallen från komposkitklubbor över sommaren och skriv ett långtidskontrakt med Manderville !
Kommentera

kidcox: S som i statistik o S som i S-bra backar ---Sanny, Styf, Strålman det är vår grundstomme bland backarna.
Kommentera

kidcox: Tycker Du på ALLVAR att vi har ett bra backbestånd?? va bra
o om vi då släpper till minst skott mot våra målvakter borde då dom ligga på 89 i räddningsprocent...eller släpper vi bara till såna lägen då det alltid blir mål??
Ja statistik är en sak verkligheten en annan.
Heja Silly Season!
Kommentera

iggy: Håller med dig.
Att hacka ner på spelare som t.ex C Johansson från Nyköping från personer som väl aldrig fick vara med och spela blir lätt pinsamt. Eller hur P.. H....
Kommentera

iggy:
Tydligen, annars hade vi suttit och laddat för ett slutspel just nu.

Vi får snackas vidare när Silly Season drar igång på riktigt. Puss på er allihopa, det var på något sätt en spännande säsong trots allt. Och att det inte blev kvalserien ser jag trots allt som en bonus.

Go natt, over and out ,
Kommentera

Per HApps: jag förstår väl det och det förstår ju du också...
MEN förklara för mig VARFÖR måste man kalla nån för LÄDER ??
Har Nubben, Kenta, Micke A, Anders Huss en sån dålig förmåga att se kvaliteter....?
Kommentera

Per HApps:
Det där med lögner känner du till va?

Jag är bara jätteledsen att det blev på detta viset.
Kommentera

Per HApps: Statistik ljuger aldrig, då skulle man inte ha skytteligor poängligor målvaktsligor osv.
Kommentera

kidcox:
Det finns tre typer av lögn,
1 Vit lögn
2 Förbannad lögn
3 Statistik.
Kommentera

En annan kul grej är att Timrå är 3:a i ligan för avlossade skott på mål efter Lhc och Frölunda och har en snittcore på 6,8% av skotten i mål, klart sämst i serien,man skulle med ganska stor säkerhet kunna säga att vi saknar målskyttar.
Sedan är Timrå det lag som släppt till minst skott mot sina målvakter i hela Elitserien(1119 st), det är helt otroligt att hamna där vi ligger med den statisiken i ryggen.
Man har helt enkelt släppt till över hundra skott mindre på sitt eget mål än det lag som ligger närmast(1250 st Lhc).
Sug på den ni som snackar om att vi har dåligt backbestånd.
Kommentera

iggy:
Och det är just därför som jag inte spelar i elitserielag, jag har inte hellre dom kvaliter som behövs, skillnaden är att jag vet om mina brister och därför valde att sitta på läktaren.
Kommentera

Per HApps: O vad trött jag blir på ALLA som kallar Calle Johansson för L***r CJ !!!!!!!!!!!!!!!!!!! Det är ingenting annat än Ett JÄVLA FÖRAKT för en människa i TIMRÅ IK dress !! PISSA PÅ DIG !! Skulle vilja se dig på isen i eliteseriematch !
Kommentera

Teamreux:
Problemet är ATT dom gjorde sitt bästa, självklart gjorde dom det, och det bevisar ju med all önskvärd tydlighet att bla Svedberg, Strömoch Läder CJ inte är bättre det är INTE deras fel, men dom platsat inte i ett Elitserielag med ambitioner att spela slutspel.
Kommentera

RocknRolf2: Värdighet!!! Vet du vad det är.... den som tror att spelarna i TIK inte försöker göra sitt bästa har nog aldrig sysslat med idrott.

vad du visar just nu är ju inte värdighet precis...

När Svoboda Jantunen & Rosa kom så var det minsann annat ljud i skällan...

Laget är inte bättre än så här, tyvärr. Rosa & Jantunen är ju inte direkt vältränade och Svoboda ojämn men vi klarade oss från Kvalserien och det får nog ses som en liten bragd i alla fall...

Sen håller jag med dig om att förändringar är nödvändiga. Vänta och se.. Det kommer att ljusna framöver....
Kommentera

Dream Team: Precis.. vi har inte i ett slutspel att göra med årets trupp..
rejält förvirrat backspel stora delar av säsongen o vi är i botten på räddningsprocent för ALLA våra målvakter vilket naturligtvis kan delvis bero på otryggt o LÅNGSAMT BACKSPEL vilket syntes väl också idag hur flera av våra backar ständigt hamnar på efterkälken.
Vi behöver få in 3-4 backar till nästa säsong med glöd under skridskorna
då blir inte heller uppspelen så långsamma o lättlästa som de varit i år..

Heja Nubben o co nu har vi tid att lägga all kraft på att å ihop en VASS SPELARTRUPP till nästa säsong. o THANKS Mandy!! INGEN är som du en helt unik kämpe o Timråpersonlighet !!! Kändes riktigt vemodigt idag vid tanken att det kanske var din sista hemmamatch i E.ON .
Hoppas trots allt Du kan köra en säsong till !
Kommentera

kungsbacka: jag vill oxå tacka för denna säsong.Hade tänkt att åka från Kiruna till Lulä,men nu är det ju tyvärr slut på säsongen vad gäller slutspel!Tur att vi slapp kvalspöket iallafall. tack janken med familj,för hemfärd från Djurgårdsmatchen 29/12,DÅ vann iallafall vårt lag.
Det ä bara att bryta ihop o komma igen till nästa säsong!!
Kommentera

684351 · »