Zäta75: Haha, jag gillar de flesta av er! Ni har helt rätt humor och självdistans. Klart att du är välkommen att gnugga in er vinst om det blir så. Jag kan ta det i alla fall.
En annan är så gammal att jag nästan minns forna tiders populära freakshower…
Gröna Lund, Stöde marknad andra ställen hade stora cirkustält vilka fylldes till brädden med nyfikna besökare som ville beskåda skäggiga damer, six fingers och andra bizzara uppenbarelser.
Alltid lika kittlande och slutsålt!
Den här sjuka företeelsen förbjöds och blev politiskt inkorrekt redan på 40-50-talet.
Det enda vilket envist håller sig kvar och både dominerar och drar folk i freekshowbranschen, det är fan Modo Hockey;)
Zäta75: MoDo måste för faan börja vinna nu. Hoppas att det smäller så in i helvete i denna match. Kan vara bra att det är ni vi möter. Gänget måste börja tävla och jag tror att TIK gillar det också.
Zäta75: Griseri Grisera.. Jag gillar detta. MoDo måste vakna upp nu. TIK kommer att garantera detta med sina tunga och duktiga spelare. Dags att kliva in i matchen, MoDo!
Ni som står på ståplats idag, är det någonting utplacerat där du tänkt stå plocka upp det och lyssna på instruktioner. Sparka inte bara undan det eller flytta runt det.
När första spelaren kommer in på isen ska allting användas, inte innan.
Känn ni ruse???🍹🍹🍹 " Slage om Västernorrland del 3 " Låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar 🥳🥳🥳 Festen börj för länge sen i ottan!!!🎉🎉🎉 Vi gå för 4 raka ikväll i Sydkraft närma oss TOPP 6 där vi hör hemma rabbuslingar!!! Lönnå på högsta i hemmabaren å ja ha studera Text-tvn länge ida... Räknat å knåpa i tabellen å resultat!!! Våga VINN ikväll i en FULLsatt hemmarink 🙏🙏🙏 HALLELUJA 😇😇😇
Manderville: Det är sant att man inte finner hetta i andras derbyn. I min värld så är ju de flesta andra "heta" matcherna iskalla. Ser till exempel inte varför det finns känslor i Frölunda-Färjestad.
Det sagt, så är ju sanningen den att idag så är det INGEN annan match som har någon som helst form av speciell känsla kring sig. Därav borde ju TV4 passa på att sända den match som har mest intressant att prata om.
vonDöbeln: Enda andra derbyna jag tycker är kul förutom Timrå - Modo är DIF-AIK i hockeyallsvenskan. Har ingen koppling till något utav lagen, men brukar ändå vara rätt mycket rivalitet där vilket märks på spelarna. Annars vet jag inte. Luleå - Skellefteå är ju liksom inget riktigt derby, då det är Björklöven - Skellefteå som är det riktiga derbyt. Malmö - Rögle är väl det närmaste annars, fast Malmös publik är rätt kass så skulle vara i Ängelholm isåfall. Smålandsderbyn när plast möter plast är inte heller något som skapar någon särskild inramning.
vonDöbeln: Frölundamatcherna är av intresse enkom för alla slutspelsmöten. Det krävs ngt sånt för att få supporters intresse brinna extra mot de flesta lagen
Därför vi/ jag inte blir så glad eller nedstämd i möten mot varken Timrå eller Modo än
thorwald: Stockholms derbyn är ganska svaga i ishockeyn. Va på alla 4a förra året. Leksand-Mora MoDo-Timrå Skellefteå-Björklöven Ingen rankning men de tre är störst imo
Chrille: Jo, men I paritet med Skellefteå - Luleå i min mening. Minns för typ 10-15 år sedan då Leksand - Mora var heta derby. Tror de hade någon match utomhus dessutom med många åskådare. Leksand - Brynäs har inte den rivaliteten