Berglund: Förresten så noterade jag att de fyra Mora-nissarna på läktaren hade snott vår ramsa men modifierat ordföljden lite;"Vi är Mora och aldrig ger vi upp...."
Då stod det 3-0 och puckarna ven som pistolskott runt öronen på sållet i mål
Jag kan känna att vi inte ens behöver problematisera publiksiffran. Det är såhär nu. Ju mer den grejen stöts och blöts desto svårare tror jag det kan vara att locka folk till arenan. Att klaga på folk för att dom inte går på matcherna tror jag inte ger så mycket, siffrorna kommer stiga i takt med att stämningen runt klubben blir mer och mer positiv. Det tar tid att vänja sig av med tidigare säsongers ständiga känsla av uppgivenhet.
De som var på matchen igår fick för första gången på mycket länge lämna arenan med en riktigt bra känsla. Suget att få göra det samma kommer locka fler och fler om det inte visar sig att gårdagen var ett undantag.
Strindlund: Men efter den här matchen och en liknande roadtrip så tror jag det blir dubbelt så många själar nästa fredag.
Innan den här matchen var det nog många som tänkte på Slayers gmla klassiker 'Seasons in the abyss´. Men nu börjar återtåget!
Müsigt!
Igår blev det varmt i hjärttrakten igen. Efter några säsonger då hockyhjärtat mest tickat tack vare respiratorhjälp och världsfrånvända förhoppningar, så tillsattes en rejäl nypa friskt syre igår.
Det finns hopp, det kan bli den nystart ci och föreningen behöver. Årets resa kommer bli en ordentlig berg- och dalbanefärd men nu har jag hopp om att topparna blir fler än på länge.
Timrå rullar igen!
Redigerad kommentar
GurraG:
Grattis till en fullkomligt värdelös hockeyspelare , iaf hos oss.
Redigerad kommentar
250kg kärlek:
Grattis Timråiter. Hoppas det känns lite roligare med hockey igen nu när det ser ut som att ni kan bli ett topplag.