söder över: Du måste ha i åtanke att Rögle är aningen desperata i sin jakt på poäng. Minst lika mycket som Timrå är. Men eftersom försvarsspelet i TIK har blivit klasser bättre än vad det var i fjol och man verkar kunna fortsätta på den inslagna vägen så gick det som det gick. Kan Tik sedan lyckas lite bättre med målskyttet framledes o göra minst 3 mål framåt/match kan det här bli riktigt bra.
Har en känsla av att man kommer lägga mer tid träningsmässigt, på att skapa målchanser.
Johan J:
ja Saari där ser intressant ut. Har ju nyss fyllt 18 och verkar ha fått igång samma fina produktion i J20 som han hade i J18. Dax att matcha in grabben kanske.
Redigerad kommentar
Johan J: jag håller inte med dig!
crippe är nyttig i a-laget han sumpar en del chanser men ofta så skapar han dom själv med så...
ok om han hade varit en helt enkelt felande länk...
jag tycker att det är hysteriskt skoj att j20 går bra ioch deras segertåg med thord i spetsen får jättegärna rulla vidare!
det är otroligt trevligt att vinna saker ihop.
kan dom fortsätta den positiva utvecklingen i j20 o komma upp mer redo för spel i es så vore det jävligt trevligt!
dom skulle juh komma fram under moténs ledning i alaget nästa år om dom ville det o det spelet som monten vill se är inte särskillt avikade från traditionell j-20 hockey.
jag vill värna om dem o se till att deras självförtroenden får spira vidare där dom är idag!
det är surt att dom vinner o vinner o vinner med j-20 men inför tomma läktare...
skulle vara jätte kul om supporter klubben kunde försöka ragga ihop en klack med trumma o allt o dyka upp i eon vid en match för att stötta dem o lyfta grabbarna i sin serie lunk!
Har sett alla matcher och kan inte förstå hur Montén kan ge Christian Söderström fortsatt förtroende i match efter match.
Från min TV soffa ser det inte ut som han har rätt engagemang.
Samtidigt har vi juniorer som redan visat framfötterna i A-laget (Wedin och Öhrn), andra som fått vara med (Nilsson) och ett lag som går bra i J20.
Bänka Söderström i ett par matcher och låt någon av de mest framstående juniorna få chansen.
Emil Pettersson, 6+11 på 12 matcher. 186 cm/72 kg, född 1994
Mattias Saari, 10+5 på 12 matcher. 181 cm/89 kg, född 1994
Emil Berglund, 8+1 på 10 matcher. 171 cm/73 kg, född 1994
Har inte sett J20 spela men Saari har storleken och tycks kunna hitta målet.
Ge grabben chansen!
Är inne på samma sak som flera här. Jocke Rodhin var grym! En jävla speed och ett jävla driv i allt han gjorde. Underbart att se!
Även Montén tyckte att Jocke Rodhin var klart bäst: "Jocke Rodhin var klart bäst tycker jag, vet faan inte vad han äter - men det var något bra i alla fall" - säger han på presskonfen (se länk)
Tre orgasmsköna poäng igår och jag skiter högaktningsfullt i hur det såg ut spelmässigt. Vad fan bryr jag mig om fumlande och tallande när klimax til slut nåddes?!
Snarare är det så att på något j-a vis känns det som att Timrå igår la fokuset rätt. Tre poäng skulle bärgas, hur det görs är oviktigt. Trots att det var hemmaplan. Vinna OCH spela vackert, den lyxen kan vi kanske förhoppningsvis få uppleva längre fram. Vi är ju inte Modo direkt...
superfalle:Hehe, GRATTIS! Inte mer konstigt än att tex jag höll på Er igår.
jag SA ju att ni skulle vinne. Kan tyvärr bli trickigt för Modo att "bara" slå AIK, de har kommit igång, o är på tårna nu, Modo vilat i flera dar nu - obra.
Jaja, vi litar på att PJ gör nåt genidrag.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Otroligt att vi faktiskt är 9:a i serien!
+++++ - Joachim Rhodin
++++ - Joakim Lundström
+++ - Yared Hagos
++ - Robin Persson
+ - Alexander Larsson
Ikväll förlorade vi...och då tänker jag så klart på publiksiffran som befinner sig under den siffra man kalkylerat med. Men nu stoppade vi förhoppningsvis den blödning eller negativ spiral som pågått på publiksidan. Det kommer inte att vara fullsatt nästa match men det ska fan in mer folk än vad det var idag för idag så gör spelarna jobbet. Under nästa hemmamatch så har dom förtjänat publiken.
Till er som tycker att man tar dåliga avslut och inte tar vara på returerna vill jag bara påminna er om att både 2-1 och 3-1 kommer på returer. Först tar Hagos sin egen retur (5 plus på hagos ikväll) och på vårt GWG så är Persson påpassligt framme efter att Gerber faktiskt kommer ut bra och gör en bra förstaräddning. Så returspelet tycker jag inte att man kan klaga på.
Om det är något man kan klaga på ska det väl vara vår ovilja att avlossa skott (25-30 hemma mot Rögle känns väl lite sådär) och att vi inte kan kontrollera mer av spelet. MEN! Nu tar vi tre poäng och det är det som är livsviktigt. Jag trodde jag hade hög puls efter dagens gympass men i bilen på vägen hem ikväll hade jag gärna haft en defibrilator nära till hands.
Det är ju bara att plussa på killar som Hagos och Rohdin ikväll, vilka jävla hjältar! Fortsätter det så här så kommer killarna att spela med självförtroende och då kanske vi har en "linköping borta" mot Luleå hemma istället.
Jag kan bara tala för mig själv men jag kommer att sova riktigt gott efter en kväll som den här iaf.
PS. Gerber är en sopa och Morgan i zebrafärgerna är en jävla idiot (ja jag vet att det inte var morgan som dömde men han som gjorde det imiterade honom jävligt bra).
Blizzard: om jag minns rätt så var det rekord! eller ja, tangerat rekord mot någon som dessutom stod OT och därmed fick mer skott.
Skönt att se att vi vann! min värdfamilj kallade till middag efter 2-1..
Det går aldrig att jämföra timrå sådär! vi är och har varit erkänt dåliga mot dåligt motstånd hade tex HV varit här igår så hade matchbilden sett helt annorlunda ut, det hade blivit den där fartfylda hockeyn som timrå faktiskt kniper en och annan poäng i. vi drars alltid ner i tempo mot typ rögle/aik/Växjö så är det bara.