Jag känner en ytterst stor osäkerhetskänsla inför matchen. Timråiten inom mig säger att förra matchen var vändningen (hur många ggr har jag inte sagt det?) o att nu kommer vandringen uppåt o 3 p kommer att trilla in med väldigt jämna intervaller ungefär 3 irad o sen sån dipp på nån match o sen minst 3 irad igen osv osv.
Ångestvännen, som är starkast, ser en Golgatavandring mot KS, mot undergång o 30 år i lägre serier.
Tikinmyheart: Det må så vara men M. Karlsson har fortfarande bäst +/- statistik av backarna i laget.
Det finns dom som är mycket värre o jag fattar inte varför det klagas så mycket på honom? Kan det bero på dom skyhöga förväntningarna som fansen ställde upp?
Hahl Bundy: karlsson har väl godkänt betyg men inte mer... Han verkar lida av någon form utav slagskotts fobi i offensiven. dragskott på motståndare har varit han melodi (inte vid målet mot linköping) skulle vilja att han gick kurs hos caslava... defensivt ser jag inte många fel hos honom...
Tikinmyheart: Jag tycker inte heller han har levererat som jag hade förväntat eftersom jag trodde han skulle tokdominera, både defensivt o offensivt. Nu är det få som har tokdominerat i laget hittills, det är många som man önskar betydligt mer av, rentav gigantiskt mycket bättre.
Men jag håller inte med om Karlsson på det sättet som du säger. Jag vill hellre se honom i laget än tex nån annan back, låt säga........Skogs!
I mina ögon går Karlsson in på 6 backar. Fast jag hoppas ju att hans ska bli betydligt bättre trots att han har bäst +/- än så länge.
Tikinmyheart: man förväntar sig alltid att se stora killar proppa folk. ändå är det dom du skriver som står för smällarna... jag skulle tro att karlsson är rädd för att missa en tackling å därför gå bort sig... sebbe å company hinner ju vända hem efter en missad tackling. mattias behöver bra lägen där det inte går så fort dvs ut med sargen men där faller folk väldigt lätt så han måste vara försiktig... boarding, checking from behind å charching kommer ju i 9 fall av 10...
söder över: Nä jag förväntar mig inte att stora spelare ska proppa folk i parti och minut (läs Lotvonen). Däremot förväntar jag mig att en back som Karlsson ska spela fysiskt. Mattias är ingen långsam back med tanke på hans storlek.
Checking from behind kan Skogs hålla på och dumma sig med, men till hans försvar så ger han å andra sidan rejält med proppar också.
Raggaren Putte: Så länge vi inte skapar chanser slipper vi i alla fall spelvändningarna. Alla vansinnesdyker in i anfallszon, så samtliga våra målchanser har direkt blivit livsfarliga kontringar
liston: Dålig första period från båda lagen men skönt som sjutton att vi fick ledningen, och att den kom med 10 sek kvar av perioden gör absolut ingenting, och precis som du säger så är Åkerlund vass.
liston: Ah tänkte först bara ta med Åkerlund och skriva 0-0 men så gör dom ett mål så då fick dom vara med också ;) Hynnings pass var fantastisk läskig, usch!
Japp Åkerlund är precis lika bra som jag trodde han skulle vara - grym!
Blizzard: Är det bara Timrå som är usla på att screena/interfera btw?
SAIK gör förutom den gång de åker ut på det 2-3 solklara interference men verkar ju sällan straffa sig så kanske något Challe får lägga in i spelsystemet :)
Se länk.