Inte alls nervöst.. Fy faan vilket jävla mål! Dahlen hade bestämt sig. Ett av de vackrare målen på senare år i arenan. Sitter bara och ler som en idiot när reprisen spelas!
Nu har vi den svåraste matchen avklarad, nu tar vi Karlskoga av bara farten.
Men det är lite profillöst det här. Full fart Nord-Syd. Fram och tillbaka. Felpass utav guds nåde. Jag vet inte hur många felpass Timrå gjort. 100? Ingen som sticker ut. Man skulle kunna kasta om tröjorna på alla på isen utan att se nån skillnad. Uddlöst, trubbigt..... Tråkigt.... Är jag negativ? Ja literå.....
En första period där Timrå kör på och visar samma spel som tidigare matcher. Fart och glädje.
Västervik överraskar tycker jag, tror tyvärr även de är riktigt taggade för att förstöra denna glädjefest i ladan idag.
Hittills ger matchen blandade vibbar och det kan gå hur som helst och min bild är att båda lagen kommer till bra chanser och målvakterna är en stor anledning till att inga mål ännu fallit.
Timrå har hittills iår inte tagit 3 poäng i en fredagsmatch!
Hyfsad pepp i den birgerska tv-soffan! Även om jag mentalt preparerat mig på platt fall. Det ser alldeles för bra ut för att hockeygudarna ska kunna hålla sig från att slänga in grus i den rödvita maskinen...men fuck it. Bara att se 54 skrinna in på isen igen är götta nog. Hyperintressant kedja han hamnar i också. Oavsett hans egen form lär den kunna bjuda på lite sevärt.
Gällande vad man kan förvänta av Dahlén tänker jag oavkortat tillbaka på Matt Murleys comeback till de 13 sista matcherna som alla ondade över för att han inte spelat eller tränat med lag sedan säsongen innan. Gjorde 23 poäng på 23 matcher och 2 i debuten om jag minns rätt. "Jag har gjort det här hela livet, vad trodde ni?" smartness och talang kan alltid producera! ;)