Herminator: De bästa sättet är att vi alla aldrig mera komenterar honom här inne. Eller på hans sida Nästa gång nåt Norrlandslag är nere och spöar Djurgården så är han säkert i gång igen
Herminator: en blog är väl just tänkt att vara lite friare och mer spekulativ till formen. Det skulle förvåna mig mycket om han inte har som arbetsbeskrivning av AB att just provocera och ta ut svängarna. Alla inläggen jag läst av honom har haft den stilen.. Nu var det Timrås tur att få en släng av sleven. precis lika lite som jag bryr mig om något annat han skriver bryr jag mig nu. Bara låt bli att bli arg, sy en timråflagga eller gå och titta på en träning istället, för att Tomas sitter på aftonbladet och har betalt för att skriva spekulativt om hockey kan du inte ändra på, särskilt inte genom att bemöta hans inlägg i hans blog.
Tant-Gert: Ja, jag vet, men det hjälper inte. Jag blir förbannad när ägget tillåts mala på år efter år med osanningar mot det lag som finns i mitt hjärta. Dessutom på Sveriges största hemsida. Fan, har de inga antagningsprov när folk rekryteras. En blogg får aldrig bli ett alibi för att aldrig behöva vara seriös utan bara bajsa ur sig tangentnedtryckningar med hjärnan frånkopplad? Provocera, inte då, han visar ju bara sin egen dumhet vilket slår ut över Aftonbladet som helhet.
Snoop: Varför tror du att Ros tycker illa om Timrå? Karl'n är journalist, det är hans uppgift att skriva skit. Förhoppningsvis har han nåt rätt då och då.
Är det däremot nåt jag stör mig på är det lallande fåne- och "Timrå är bäst"-mentalitet.
Herminator: Uppriktigt sagt, vem f*n bryr sig om Tomas Ros? Vill du läsa hockeyblogg så gör det på www.hockeycentralen.se - där har ju skribenterna koll på läget till skillnad från den du nämner. Tomas är ute för att provocera, precis som anrell och övriga "hockey"-redaktionen, att sedan ens bemöda sig med att kommentera skiten är ju bara att sänka sig till hans nivå (där han tveklöst har övertaget efter lång tids träning på att vara ett spån). Så istället för att lägga tid och kraft på att bemöta det hela utöver det som gjordes från officiellt håll kommer bara att uppfylla den gamla klassiska "Agruing on the internet..." (se länk).
Så, precis lika lätt som när DF-klacken var inne och skulle vinna klackmatchen på vårt forum är det att försöka framstå som smart och ödmjuk när man bemöter Tomas åsikter i hans kommentarsdel på bloggen. just don't. låt det vara, för det värsta som finns för en lallande riksbloggare som tomas är om ingen bryr sig.
TG
ps. kanske ska skriva en liten text om vad som är ett internet-troll och hur man bemöter sådana, hur man identifierar och bemöter ett sk. flame och varför det är totalt menlöst att argumentera med fan-boys som inte lyssnar utan bara repeterar sin åsikt likt en trasig skiva. ds.
Så är oraklet igång igen då. Gå in och sänk killen är ni snälla TIK-lovers. En hel del MoDolider hänger på och solar sig dessutom, tung suck. Han börjar med -Först och främst; jag har ingenting emot Timrå. Märkligt med tanke på att 98% av det jag läst från honom varit TIK-neggo. Förvisso är det "bara" en blogg, men killen ska ju föreställa ett proffs! Dåligt på läst och ingen faktakoll, gång på gång, hur länge ska clownen få fortsätta skriva dynga?
Annars trodde jag att det var PMS på G, (c: