1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590230 inlägg · 6217 ämnen

Uppehåll 01/02 - Revisited

« · 322103 Till forumet

Uppehåll 01/02 - Revisited
Äntligen börjar det kännas som en riktig hockeysäsong igen. Bra början, långsam försämring...och sedan fritt fall, rätt ut i det kompakta ångestmörkret. Precis som för tvenne år sedan. Och då som nu kom detta uppehåll som den ljuvaste av frälsningar. Sen jävlar...

Frälsning, ja. Bosse visar att devisen 'gamla hjältar dör aldrig' fortfarande är aktuell. Dock med det lilla tillägget '...men rostar, det gör dom'. Tycker fortfarande att det var rätt att ta hit honom, trots allt. Fanns inte en challe att Timrå skulle spöat varken Luleå eller Frölunda utan en i trans spelande Kapanen i kassen. Bättre då att låta Ahl bära en del av hundhuvudet.

Frälsning nr 2 börjar lukta lite Jehovas vittnen. Han kommer, han kommer! I morgon garanterat, men gör han inte det blir det om en vecka! Eller högst två! I värsta fall efter jul!
Sure thing. Vittnena har hållit på i 80 år nu och om inget nytt hänt de senaste timmarna väntar dom fortfarande. Ge mig en fotostatkopia av något som liknar ett kontrakt, annars tror jag inte ett skit på Ulf i timrådressen. Men som en frälsarsymbol att hänga upp sin hockeyångest på funkar han ju.

Förväntar mig ingenting under uppehållet, annat än att skadade/avstängda spelare blir fit for fight igen. Och ställs samtliga elva forwards på isen mot Malmö blir det seger, tveklöst.
Men sen då? Vad händer nästa gång någon av våra 30-minuter-per-match-i-såväl-boxplay-som-powerplay-eller-helst-hela-tiden-spelare blir skadade? Samma sak naturligtvis: guldet blir till bajs.

Finns bara en sak att göra. Hitta en center så snart som möjligt. Behöver inte vara någon stjärna, bara en som kan teka och har defensiva kvaliteter. Avlasta i boxplay och hålla ihop en femma så att spelarna slipper walkie-talkies för att hitta varandra när det kontras. That's it. Men detta borde det väl jobbas på eftersom situationen stått fullständigt klar sedan Jinman avskrevs som elitseriecenter i typ omgång två. Eller?
Kommentera

« · 322103