Blixten: Han är kittet i hela jävla gruppen! Träningar. Resor. Rutin. Möten. Dagligt jävla hockeyliv utanför match. Där har du en lagkaptens OSYNLIGA jobb. Du kan spy din galla på dig själv. Punkt.
Blixten: Sitt ner och håll käften, tror du han är värvad för att vara en poängspelare på riktigt? Han är en fantastisk energispelare som sprider enorm energi till övriga spelare.
kulltorp: låna ut Wahlgren är du snurrig ?? Låna ut han ? våran skit kapten Berglund som fan inte gör ett skit för utom lyckas få in 1 eller 2 tacklingar per match. Jag varit timrå supporter i 40 år så jag vet vad jag snackar om. Har aldrig varit med om en sämre lagkapten på isen o bidra så jävla dåligt varje match ......
kulltorp: Det är HA. Tänk tillbaks på hur Hardegård, Enock och Kinnvall höll på 2017/2018. Kadaverdisciplin kan vi kanske kräva när vi tagit oss till SHL...
kulltorp: Okej. Men det går absolut åt rätt håll. Mycket bättre fart på rören i kväll på alla spelare. Lite slarviga passningar till och från, men så länge det går och rätt håll och vi ändå leder med 4-1 tar jag det alla dagar i veckan, särskilt en fredag med en kall öl i handen. :-)
På nåt sätt.ser det bättre ut ikväll, men ändå inte. Har lite svårt att acceptera alla felpass.och det tidvis röriga försvarsspelet. Men vi ser ju ut att ha lite roligare i anfallszonen. Wahlgren kan vi låna ut nu. Tillför ingenting.
palleparling: Sliten refräng men... de rinn lätt ikväll.
Kvällens reflektion: Inte förrän nu, vid +50, förstår jag begreppet "gå ner på folk". Tack Sebbe o Morten för att ni så exemplariskt visade det i slutet på första perren ;-)
Jobbig perre, men hyfsat bp. Västervik åker sönder Timrå med rak, enkel hockey. Tur då att vi har #72...jävvlar, vilken säsong han gör. Hans speed skulle t o m den gamle snabbskrinnaren Jensen få svårt att matcha.
Hoppas det kan lyfta lite rakt över i andra. Timrå måste få ner Västerviks tempo. Att vara spelförande och kontrollerande är nog att glömma. Hellre då straffa deras ganska naiva hockey med tajt defensiv och kontringar.
The great one: Lite småplottrigt till och från, men intentionerna verkar ju finnas där. Det känns som att man jobbat mycket på att försöka stödja backarna i egen zon när de blir pressade i uppspelsfasen.
KiefD: håller absolut inte med. Arenan borde klubben själva få välja hur de vill använda. Annars blir det ju bara de största som får vara med och leka?
Och det är inget bra gnällbetyg...