1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

589854 inlägg · 6216 ämnen

Växjö Lakers - Timrå IK 2012-01-12

1457201 · » Till forumet

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2012-01-12
U137: Ja deras reportrar kanske får provision på antalet besökare/rubrik på sidan.....?
Kommentera

Timrå Icon:Nyhetstorka i Sexpressen  eller ?
Kommentera

Nybbe: Efter den här säsongen ja. Men det är det många som lär göra
Kommentera

Nybbe: Nu har Bremberg lämnat Timrå !

Vad händer i klubben????

Kommentera

Bragd-Birger: Här är en som inte förefaller direkt självantändande i brinnandet för Timrå.
Kommentera

RunarUp: Nu börjar man förstå :Värvarpaketet är till nästa säsong:
Kommentera

P A: Håller med varenda stavelse. En pp-back kan vara guld värd i kvalserien.
Kommentera

Bragd-Birger: Om Nubben fortsätter att försöka anamma sin kravprofil in absurdum så kommer vi dessvärre inte ha några spelare som ansluter innan transferfönstret blåser igen. Jag delar din uppfattning om Åkerman till punkt och pricka men med tanke på att utbudet av backar, med någon form av kompetens (defensiv, offensiv, blanda sagolik saft osv) - är lika skralt som tillgången på smör i Norge innan jul så tar jag Åkerman sju dagar i veckan.
Sloppy seconds is the shit!
Kommentera

Bragd-Birger: Kommer det inte in nya spelare med HÖG kvalite NU,så finns det ingen anledning att åka dit ,för publiktappet kommer att bli ännu större om det inte händer något

Vi som bor utanför Timrå ..tex vi åker 10 mil varje match har tappat sugen..med nya spelare kommer tron och man far dit igen ,något nytt ..man vet aldrig det kanske går ändå tror man, för varför skall jag annars åka dit och titta på dom sista matcherna,för dom är ju betydelse lösa.

Kommentera

Berglund: Schlappna av. Jag ville bara spjuvra mig lite.

Åkerman? Ja tack, enbart för möjligheten att en gång den här säsongen få se ett välriktat slagga från blå.

Nej tack, för hans defensiva kvaliteter och för frågetecknen om huruvida han uppfyller Nubbens kravprofil om att 'offra livet för att hålla klubben kvar i elitserien'.

Kommentera

Olle: Att han står på skridskorna :-)

Lyckas han med det kan han ställa sig framför mål och skymma målvakten. Timrå måste vara sämst i elitserien på det, ingen vågar stå där.

Kommentera

SirDevil & Burkmat: Exakt vad är det ni förväntar er att han ska leverera?
Kommentera

Olle: Om Hagos stod upp mer än hälften av tiden han är på isen så kanske han kan leverera mer. Har ALDRIG sett en spelare som ligger på isen lika mycket som Hagos, i stort sett varenda byte har han snö på kläderna när han kliver av.
Kommentera

Bragd-Birger: Fattar inte att folk ska jävlas bara för att man backar upp att man vunnit, tillskillnad från stoff...
Kommentera

Blir det några värvningar eller står vi med mössan i handen hos kronofogden och tigger om uppskov...?

Kommentera

Men kom igen.
Jag är inte ett dugg orolig för kvalserien eller någon match framöver om vi spelar den hockey vi spelat dom två senaste matcherna med Ante vid rodret.
Kommentera

Precis, det ser bättre ut (förlusten till trots). 
Kommentera

spud: Du menar att man istället ska ge upp och bara finna sig i att det förmodligen blir AS med detta lag? De måste ju ta till alla medel till att rädda ES-kontraktet, är ju inte direkt som att trilla ur allsvenskan i fotboll, här handlar det ju om så mycket mer pengar.

Känns dock som de snart sitter i samma båt som både Björklöven och Halmstad gjorde.

Kommentera

Modano:

Hade inte Hagos flera väskor redan sa du ?

Kommentera

Burkmat: Godnatt jord.
Kommentera

Mycket negsnack om Hagos. Men han är en stark def Center, de som tror han är värvad för att vara nån poängmaskin lr ösa in mål är dåligt påläst här. Han är kort och gott en stark hockeyspelare i defensiven, sedan att man har bundit upp honom i 3 år kan jag däremot tycka vara väldigt chansartat. 1 max 2 år hade kännts bättre. 
Kommentera

Nybbe: Vi har varit klara för Kvalserien länge. Vi behövde en bra start på serien för att kunna överraska (och få självförtroende), det fick vi inte. Bremberg kommer bli viktig i powerplay-spelet i Kvalserien. Fleury har varit riktigt bra sedan han kom. Värvningen av Motin gjorde att vi kunde säga tack och adjö till Högström. Molinder vill jag se mer av innan jag kan ge ett ärligt omdöme.

Tur förtjänar man genom hårt arbete.

Kommentera

Modano: Skrivarkurs, nån?
Kommentera

Olle: Å herre gud, tänk att det finns dom som försvarar Hagos? sämsta värvningen i dagens Timrå. Olle ponken va tänker du med?
Kommentera

Laken: Nu tycker jag att du återgå till och virka hagos väska klar och lugna ner dig. Kom ihåg ditt jävla beröm om linkans värvningar han var så jävla bra sa du farmor nu är alla pengar borta. Plussa på nu mitt inlägg inget mes NORRLAND nu kör vi.
Kommentera

Nybbe:

Det som tyder på att 'turen' vänder är att i KS möter vi lag som är en aning sämre än i ES  ?

Kommentera

Laken: Till vilken nytta? vi missar ändå  ingenmansland ,vem skulle vilja komma och rädda oss nu när vi inte kan komma längre,inga stjärnor iallafall,sån status är det inte på Oss nu

VI har inte råd att ta hit pelare med klass,det är därför vi har Bremberg, Molinder ,Motin,dom killarna har inte höjt kvaliten vårat lag.vi har lika gärna varit utan dom .

Vi har värvat skit spelare och kommer att få fler skit spelare,ja nya spelare kommer nog ,men dom är nog i samma klass som allsvenska  spelare som vi möter , och dom kommer nog att vara dyra dom sista månaderna,mycket dyra!

Nu har det gått för långt.

I kval-serien skall man ha tur! har vi haft det? det finns inget som tyder på att det skall vända.

Kommentera

Laken: Nu ska vi väl inte generalisera här? Hagos får bara skit av en enda person på det här forumet och han förstår inte vilken roll Hagos har i detta lag.

Det är inte Hagos fel att ledningen inte värvat offensiva centrar.

Kommentera

The great one:tycker du det var bra? tydligen fick du med dej några småfjåsar.Grattis.
Kommentera

Mackelito: Ja nån jäkel måste säga sanningen men jag vet att jag får mycket skit sa redan tidigt att de tyvärr blir kvalserien. Men då tog det hus i helvete perra ägghalvan var ju gudar som inte kunde göra fel. Några fatta sjöbba73 zaccodog våga säga helt rätt har han och fick.
Kommentera

Tant Modano: Lönen och det blev 3-års kontrakt får du lasta Stefan Lindqvist för, INTE Yared Hagos. Att det ska vara så svårt att förstå...

Redigerad kommentar

Kommentera

detta visste man  ju redan, sopor.
Kommentera

Mackelito: Komiker skrattar man oftast med, Modano skrattar man åt!
Kommentera

haggen: Med det upplägget ryker elitlicensen och det blir en säker degradering. Verkar dumt.
Kommentera

Modano: Det är klart att han inte gör rätt för lönen - men det är väl inte många i Timrå som gör det?

Men det är väl inte Hagos fel att Linkan har överbetalt 75% av spelarna i Timrå.

Hagos spelar som förväntat helt klart anser jag.

Kommentera

Gäller nu för styrelsen i TIK att överväga hur de skall göra med pengarna, som det ser ut är det tomt i kistan till nyförvärv. Ska de köra på med detta lag i KS eller nalla på nästkommande säsongs ES-pengar. Satsar de med pengar som i dagsläget inte finns och det blir AS så är det nog kunkurs som hägrar men det finns som det ser ut inget annat alternativ. Det gäller att satsas för fullt och lyckas de hålla sig kvar i ES så kommer det bli en ordentlig bantning av truppen.

Bara hoppas att Nubben har två-tre spelare som presenteras snart.

Kommentera

Modano: Du borde bli komiker, ingen annan får mig att skratta lika ofta!
Kommentera

Laken: Så du tycker hon gör rätt för fläsklönen när hon åker på lädret från väskan? Farmor Laken ?
Kommentera

Timrå Icon: Krispaket? Det lär ju sådär 
Kommentera

Tant Modano: Hagos har alltid i första hand varit en defensiv center, stark efter sargerna. Tycker han får alldeles för mycket skit här.
Kommentera

Laken: Blev du bjuden på pizza av tanta hagos eftersom du ser saker som ingen annan ser. Du säger spelar som hon alltid gjort ???? vad menar du virka? ligga på isen? söka handväskan? okey då är vi överens om det då 3år till ha ha.
Kommentera

Jaja - det är iallafall OÄNDLIGT mycket roligare att se Timrå spela nu än för några veckor sedan....se till att få folk på matchen på lördag nu grabbar där uppe...

En back som kan skjuta och en sniper typ Nagy så fixar vi nog detta i lilla SM.

Kommentera

Timrå Icon : blr det nå nytt det finns ju pengar värvarpotten...
Kommentera

SirDevil: Snabbt svar på det blir Leksand.
Kommentera

Snoop:

Så jävla typiskt att man skulle få rätt.

Repet.

Kommentera

Anonymous: Vilket lag brukar behålla sin publik i KRAFTIG motgång (i någon sport)?
Kommentera

Anonymous: Ja, det ser ju svårt ut att ta underskottet att betala till nya spelare av någon kvalitet.

Däremot så är jag övertygad om att timrå har högre kvalitet i laget än de eventuella allsvenska lagen man kan bli tvungna att möta. Då gäller det att ha införlivat en positiv trend, för som looserlag blir det svårt att ta sig vidare ur kvalserien.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

spud: När han hittar någon med rätt inställning.
Kommentera

Laken: Det ryktas att Nubben skall leverera ett krispaket inom kort
Kommentera

Laken:

3) När han har råd

Kommentera

1457201 · »