1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

589890 inlägg · 6217 ämnen

Vidtag nödvändiga åtgärder!

« · 638591 · » Till forumet

Sv: Vidtag nödvändiga åtgärder!
Laken: Hellre Crippe kvar än Ström Han har större mölighet att bidra med mål/assists än ström även om Crippe är lite upp och ner..
Tung
styrketräning för Crippe innan nästa säsong skulle jag vilja se under
ledning av nån styrkelyftare el. dyl från s-vallstrakten som verkligen kan
det här med att bygga upp spensliga kroppstyper!!
Kondition o teknik har han lätt för o därför tror jag han skulle förbättras med mer styrka..
Kommentera

nRoger: Jag förändrar (tar bort och lägger till) åtgärder eftersom. Denna tråd är, så att säga, föränderlig. Comprende?
Oksa är ingen bra FÖRSTEmålvakt. Han har inte den stabiliteten som krävs. Synd!
Jag håller med om att Kenta är en utmärkt tränare!
Kommentera

Laken: Återupprepar du dig inte nu igen, detta har du skrivit säkert 15 ggr. Det blir inte mera rätt för den sakens skull. Timrå har en bra men kort spelartrupp. Det behövs en eller ett par forwards. Gnället på Oksa är svårt att förstå, faktiskt.
Det finns goda kvaliteter i de spelare du vill ha bort och Kenta är en utmärkt coach. Men sak är fortfarande säker; det är upp till bevis som gäller. Kommer jag ihåg rätt räknade Timrå med att detta skulle bli en uppbyggnadssäsong inför ett lyft nästa år då de relativt unga nyförvärven blommat ut. Drastiska kortsiktiga lösningar är inget att bygga på, till slutspelet kommer TIK och där har ett lag med god moral en större möjlighet att lyckas än ett med klass på pappret ( minns Modo i fjol och TIKs tidigare insatser)
Kommentera

Ann: Åsså lite omkastning bland orden....blunda då ni läser "är ju det" sedan titta igen...
Kommentera

Laken: En liten fråga bara....Får Nubben ta del av dina önskade åtgärder? Får han det är ju det så har ju allt ett syfte men annars förstår jag inte varför dom skrivs här...(JA ...jag vet detta är ett diskutionsforum gällande hockey)

Tackar för svaret på förhand...
Kommentera

Laken: Nej att det inte är Robban i dej antog jag alldeles själv för då borde du varit med i laget...

Okej ...tycker det mesta känns igen iallafall jag..är min åsikt ...Comprende??

Nu har jag sagt mitt.....serrö...

Over and Out
Kommentera

Ann: Nej, det är inget "Robban" i mig... ;-)
Jag förändrar (tar bort och lägger till) åtgärder eftersom. Denna tråd är, så att säga, föränderlig. Comprende?
Kommentera

Laken: Ursäkta men är det Duracell i dej?...Känns som du mal på om SAMMA åtgärder hela tiden ...inte är det första inlägget va...
Kommentera

En någon nedbantad version som svar på SSK's åtgärder... Vad tycks?

1) VÅGA SATSA:
Acceptera att vi går ett par miljoner i förlust denna säsong, det är faktiskt våran elitserieplats som står på spel.

2) Göra sig av med några av de spelare som underpresterat:
Närmast tillhands ligger enligt min personliga åsikt: Oksa, Söderström, Sloan, Wennerberg, C-J Johansson.

3) Värva nya spelare:
Bort med Oksa och in med en riktigt bra FÖRSTEmålvakt (Rämö/Kapanen?).
Värva målskyttar (Saarela?).

4) Gör Kent Manderville till lagkapten.
Inget ont om Sanny Lindström men Manderville känns som den naturlige ledaren och KRAVSTÄLLAREN i laget. Sanny och Robban blir assisterande.

5) In med Nubben i båset.
Låt spelarna förstå att de som inte presterar försvinner.

6) Vidare så bör man också tänka över om inte Kentas "bensin" tagit slut? Precis samma sak som hände med Peo Larsson. Max tre år bör en tränare stanna i klubben. Om klubben kommer fram till det jag antyder ovan så har vi den naturlige ersättaren i Mikael Andersson, en ny röst i omklädningsrummet!
Kommentera

Dream Team: Speciell situation att ha kvar huvudtränaren och andretränaren, samtidigt som sportchefen ska ner och styra upp saker. Känns som om de kommer att få en knepig stämning.

Sannolikt blir det för många kockar.
Kommentera

Laken: Varför är man inte förvånad?
Kommentera

Laken: Ett tränarbyte kommer inte hjälpa någonting. Det är ingen idé.
Kommentera

Så har då Södertälje vidtagit nödvändiga åtgärder.
Precis vad jag också vill att Timrå ska göra...
Kommentera

Vill bara göra en liten rättelse...
Jag skrev FEL tidigare i denna tråd! Så ska det se ut:

Mika Oksa - Karri Rämö/Kimmo Kapanen
Christian Söderström - Pasi Saarela
Blake Sloan - Mark Muphy
Mattias Wennerberg - Andrée Persson/Svensson Jens
Valeri Krykov - ?????
C-J Johansson - ?????
Kommentera

htikare: Vart såg du d någonstans??
Kommentera

kalle anka: Jag hoppas när det gäller "en och annat" förvärv att man inte
GLÖMMER spelare i A-svenskan ..Jag såg att Brynäs nu är intresserade av
Nyköpings jättecenter Daniel Karlsson 196 cm 103 kg som leder n-köpings
interna poängliga o imponerade ifjol under k-serien.

Målskyttar med fin fysik ..Det behöver också tik..så hoppas vi inte blir passerade
av Brynäs o andra som nu rustar hemvävt... inför slutdelen av serien!!
Nu måste vi våga bredda truppen ordentligt..
Kommentera

Denna femma i J-20 varför inte i A-laget med

dessa kommer deffinitivt bli dagis kedjan i år likt den med

Joel Lundqvist, Magus Karhnberg och Jari Tolsa.

Dessa tre herrar

Henrik Österholm, Joans Lindström och Oskar Johansson

är väldigt tongivande i J-20 låt dem spela ett par matcher med A-laget tror det skulle röra om i grytan och tror att de : D "gamla hundarna" :D i A-laget skulle ta efter dessa junisar och kämpa bättre, de har varit alldeles för uppgivet sista matcherna.. bortsett FBK matchen

Varför inte vi måste ju våga för att lyckas inte sant???
Kommentera

Helg Ernest:
Det jag menar är att vi skall ha förströstan, Nubben ligger säkert inom några timmar sömnlös och undrar om han tog det rätta beslutet.

Svaret kommer ett par veckor in i 2006,
Kommentera

Per HApps: Har du varit på begravning ?
Väldigt fin, man får sig en tankeställare. Fast det kan ju bero på dom omständigheter man offtast hör den i.
Kommentera

lungan:
Blott en dag, ett ögonblick i sänder,
vilken tröst vad än som kommer på!
Allt ju vilar i min Faders händer,
skulle jag, som barn, väl ängslas då?
Han som bär för mig en Faders hjärta,
giver ju åt varje nyfödd dag
dess beskärda del av fröjd och smärta,
möda, vila och behag.
Kommentera

Snart en dag av 5 borta bara 4 dagar kvar.........

Jobba på grabbar desto fortare hinner ni köpa julklappar till era barn inte bara åt föreningen...
Kommentera

kockjanne: Så Ström räcker till i elitserien? Wennerberg räcker till i elitserien? Frans Nielsen räcker till i elitserien trots att han har absolut sämst +/- i hela laget? Crippe är ju för sjutton en av våra jämnaste spelare den här säsongen. Nog har han precis som alla andra i laget gjort en riktigt skitmatch till och från. Okey att han har sumpat en hel del fina målchanser denna säsong precis om tidigare. Men ta t ex robban carlsson, han har ju ta mig fan missat öppet mål i var och varannan match. Men precis som Robban så gör Crippe fina arbetsinsatser. Det finns andra spelare i laget som inte är i närheten av hans hjärta. Crippe har i flera matcher fått ordentligt med beröm av canal+ expertkommentatorer, och det är verkligen inte oförtjänt.

Näe, om det är någon som ska bli bortbytt eller skickad ut i ingenmansland så måste Wennerberg vara den första att gå.
Kommentera

kalle anka: Har faktiskt tappat allt vad förväntningar heter på nyförvärv nu.... måste medge att jag inte skulle bli förvånad om det dök upp en "ny" blake sloan, dvs nån som sprätter ur sig några få poäng / säsong
Kommentera

Jag tror att TIK kommer att värva en och annan nu under uppehållet. Eller ska jag säga att jag vet?
Kommentera

htikare: Manderville sågs som en stor talang på sin tid som junis..

"Draftad: Calgary, 1989, Runda: 2nd, Totalt: 24th"
Kommentera

Tycho: nä men de vore inte fel med Markus Matthiasson..:D
Kommentera

bejan: Frågan är till vilket pris MIF skulle släppa Söderberg... Inget TIK är villig/ska betala tror/tycker jag
Kommentera

lungan: Tror också de två skulle tillföra mer än Murphy..vana vid svenska rinkar o
spelsätt..alla med amerikanskt el. kandensiskt namn är VERKLIGEN inte några nya "Manervilles".. han känns unikt bra oavsett rinkstorlek/spelsystem..
Kommentera

Per HApps: Konstigt att ingen här inne nämnt Carl Söderberg MIF:centern.eTT FRAMTIDSLÖFTE! kANSKE SKULLE HAN TA MED SIG mACKAN OXÅ!!!
Kommentera

Då det gäller backförstärkningen, så var det ett rykte.
Kommentera

Per HApps: Ja de visar sig ju.
Kommentera

Jesse P:
Du inbillar dig väl inte att det viskas i öron till höger och vänster om vilka som skall få sparken eller rekryteras, för skulle det vara så tappar jag allt förtroende för personal och tränarstab inom föreningen.

Drar mig till minnes att in backförstärkning gick om intet för ett antal år sedan beroende på att det var folk som inte kunde hålla käften.

Så mina vänner, får man be om största möjliga tyyyyysssssttttnnnaaaad.
Kommentera

Per HApps: Huss då??
Kommentera

Jesse P:
Såvida han inte heter Nubben så är det inget trovärdigt skvaller.
Kommentera

RTS: vad ja hört från en kille som jobbar/jobbat med en i båset att CJ och sloan är några som åker
fast de hörde ja för typ en vecka sig kanske ändrat sig?
men mindre troligt
Kommentera

Här har ni som säger att Oksa är värdelös.
Förövrigt måltorkan också.

Pröva själv får ni se hur lätt det är !
Kommentera

Ambroo: jag tycker att Crippe inte räcker till i Elitserien, sedan får du tycka vad du vill
Kommentera

RTS: Japp, vi skulle behöva 15 st nya spelare. 2 målvakter, 3 backar och 10 forwards...
Kommentera

Laken: anser att även CJ skall stå på "Spelare ut listan", Även Gahn är på gränsen men han får säsongen på sig att visa något.
Förstärk A-jun med Crippe resten av året.
Kommentera

Jesse P: Vad är det med Anton Strålman??
Kommentera

250kg kärlek: Självklart;-)
Kommentera

Ambroo: Håller med dig i varenda stavelse!
Kommentera

Ambroo: ja men nu mena ja komma nånstans i överhuvud tage
han blir för lätt bort plockad.
Anton strålman??
Kommentera

Jesse P: Säg mej, vem har fått ut det där lilla "extra" då??
Kommentera

kockjanne: Skapar han ingenting?! Kedjan med han, Robban och Gahna är väl den som vi sidan av kedjan där Mandeville placerats i varit den mest kreativa!

Tycker dessutom att han jobbar på ett helt annat sätt för laget än tidigare, och är också en av de få som klarar av att dela ut en offensivtackling.

Slutligen så är han icke att förglömma en av 3-4 spelare som verkligen har ett TIK-hjärta!
Kommentera

kockjanne: Håller med dig han får inte ut de där lilla extra, Han är en av dom som är grymt värd att göra ett par mål pga att han kämpar grymt men åstakommer dock inte mycke
Tycker ja iaf

We´ll never die, we´ll never die,We´ll keep the red flag flying high And Timrå Ik will never die!

Ny ramsa??;)
Kommentera

Ambroo: Herregud...om Crippe tillhör dom som varit bäst, då kan dom lika gärna lägga ner hela A-laget...för då kommer det att gå illa, ja han kämpar på det gör han men han skapar ju ingenting...fladdrar omkring på rillerna o ramlar, den skulle dom skickat innan denna säsong.
Kommentera

Ambroo:
Ja crippe är mera jämndålig denna säsongen ;-)
Kommentera

Laken: Angående dina "ut och in listor"... Har Crippe underpresterat?! Karln har ju varit jämnare den här säsongen än tidigare, men att det inte märks så tydligt beror snarare på att övriga spelare i omgivningen sänkt sin nivå ett eller ett par snäpp...

Som jag ser det så är det Manderville, Robban och just Crippe som varit bäst bland forwards. Tycker du missar en hel del i din "utrensning", kolla tex backbeståndet. det Svedberg, CJ och Koskinen har presterat är under all kritik...

I övrigt så ser din lista relativt vettig ut, bortsett från Krykov då...
Kommentera

Laken:

VAd menar du med att dessa Andrée Persson/Svensson Jens två ska ut från Timrå, jag skulle gärna välkomna dessa två herrar då de ligger 2 respektive 8 i ligan mest gjorda mål i allsvenskan, Lauritzen ligger delad 8 med J.Svensson
Kommentera

« · 638591 · »