Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Redigerad kommentar
Skickade ett mail till Leksands kommundirektör.
Hej Göran Wigert
Det verkar vara mysigt att bo i Leksand, för att inte tala om tomtpriserna.
Jag har ca: 5000:- att lägga på en tomt i Leksand. Och med tanke på hur
mycket LIF fick för en (1) krona i centrala Leksand kan jag inte ens föreställa
mig hur mycket man kan få för 5000:-
Vänligen skicka mig några alternativ på tomter för 5000:-, kan tänka mig utsikt över vackra Siljan eller närhet till Tegera Arenan.
I och med att jag bidragit till Leksands spelarlöner via min inbetalning av statlig skatt så vill jag självklart åxå att ni skickar ett medlemskort i LIF.
konspirations teorier?
oscarhedman41Ja!! Idag kom äntligen belöningen från@lansfastOvikStort tack Lina & Jessica 😃pic.twitter.com/w6LkYhg8qE4 minutes ago · reply· retweet · favorite
haggen:
HAHA nej jag bor som sagt inte i Leksand men jag instämmer med de flesta att det är åt helvete att det får gå till så här. Jag är besviken och ledsen över hur klubben är skött och vilka tomtar som suttit i tidigare styrelser. Nu får vi hoppas den nya ledningen sopar reda på skiten och att vi fixar ett positivt eget kapital till sommaren 2014. Men först och främst måste jag och vi andra leksingar koncentrera oss på det sportsliga. I år är det våran tur ;)
Redigerad kommentar
Timrå Icon: bra pr: www.expressen.se/res/flyget-vantade---fick-ta-farval-av-doende-mor/
dålig pr: www.idrottensaffarer.se/kronikor/2012/12/leksands-skulder-storst-i-svensk-idrott
www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/allsvenskan/leksand/article16369486.ab
www.expressen.se/sport/hockey/hockeyallsvenskan/ordforande-positivt-att-det-skrivs-om-oss/
Den där positiva pr saken var lite vacker faktiskt!
Vart är Mathias 74 när man behöver honom som bäst.
Var han en av dem som intervjuades på ug?
sargad: det finns väl ganska tydligt uppradat i media hur enormt mycket hjälp Växjö får av sin kommun med amorteringar som inte startat på nya arenan ännu och likviditets konto med mångmiljonbelopp på för att inte klubben skall sitta i skiten kortsiktigt.
ekonomisk doping? absolut.
vart drar man gränsen? hur många procent av en förening/arenabolag skall få finansieras genom en kommun för skattemedel?
argumentet att klubbarna drar in bra pengar åt kommunen är juh en sak man kan hålla som försvar till pengaregnet men sätt det på papper så det går att underbygga rejält och siffrorna skall kunna försvaras med.
Växjö gör en ordentlig satsning på att etablera sig i es genom bla kommunen och jag kan tycka att dom har fått extremt dålig utdelning på sin investering rent sportsligt. just nu håller det... men när det börjar bli dags för de boende i växjö kommun att betala kalaset genom nedskärningar inom det kommunala så vänder vinden! snabbt!
lyckas inte växjö med topp 4 nästa år tror jag att det kommer börja muttras där nere med... det är politik o inom politik finns oftast en opposition som vill ta enkla poäng...
I det stora hela så handlar det om att väldigt många elitföreningar inte tar ansvar för sin ekonomi utan lägger över det på andra att sopa upp efter svindyra stjärnor som det inte fanns teckning för samt arenor som inte bär upp sig själva...
Timrå Icon: ja alltså det verkar inte finnas en enda liten del i den här soppan som är juste...
det är per definition genomruttet i alla led... totalt inavlade jävla affärer hela vägen...
kommer rekonstruktionen skötas korrekt från sthlm eller är det också en knähund som sitter och viftar på svansen och väntar på återtåget?
Hahl Bundy: ja vad hade man förväntat sig? nog visste man väl att det inte var någon brist på skellett i garderoben där även om jag är sjukt irriterad att ingen jävel behöver ta det minsta jävla ansvar för vad som sker o vad som redan skett...
usch!
jag tycker inte att sparkade tränare,spelare och sportchefer i föreningen är ansvarsfullt. det kosmetika i sammanhanget...
knätofsar... tassels a´la montazamiii!!!
THATS LIF TODAY!
Timrå Icon: det hade inte spelat någon större roll för mig om man bytt ut leksand mot tex fbk eller rögle... namnet spelar inte någon större roll...
"trist för den anrika föreningen" ja jo visst är det det men mygel är mygel för fan hur du än vrider o vänder på det...
jag har väl inte just något särksillt emot just leksands if...
man kan juh fundera på hurvida man skojjar med mig eller vad... stärker vårat varumärke... mmm jo men hur fan profilerar man sig då? som fullständing inkompetenta och bäst i sverige på att bränna pengar utan att komma någonvart? är det positivt?
dock så är dom på väg att bli ett rejälare hatobjekt även som förening efter sådana här uttalande:
– Jag tycker inte det var uppseendeväckande på något sätt, säger han till SportExpressen.se.
Rosén tror inte att programmet kommer ha någon negativ påverkan på omgivningens syn på hockeylaget Leksand.
– Tvärtom, jag tror bara att det stärker vår ställning. Det är ju positivt att det skrivs om oss. Leksand är ett populärt, kärt lag i hela Sverige. Det är klart att vi är måna om att synas.
Du tror att det här kan bli något positivt för er?
– Ja, det tror jag faktiskt. Det visar ju hur vi ställer upp i nybygget av nya fastigheter och så får vi faktiskt nya medlemmar hela tiden.
Sven Rosén, ordförande i Leksands IF:s aktiebolag
Redigerad kommentar
Genomgår dom rekonstruktion? Har dom just sluppit undan 75% av sina skulder? Har staliga lönegarantin precis tvingat bära upp deras spelares löner? Trots att deras kommuner pumpat in millar?
Ta fram speglarna...
Genomrutten kommun. Surt att man tvingas delta i saneringen av detta i egenskap av skattebetalare. Om det är en försvinnade liten del av mina skattepengar som går åt så är det för mig ingen skillnad. Hade de räckt till att betala en pralin åt en tant på något servicehem eller till ett par gratis hundbajs påsar i någon stads park så anser jag att dom skulle varit där isst för överbetalda leksands spelares plånböcker.
När jag såg ug-reporten grilla herr kommunchef tänkte jag att han är nog ganska reko ändå. Han verkar faktiskt skämmas och inse att han står ansvarig för något sjukt och äckligt. Som tex skatteplanering faktiskt är. Och ännu värre när en kommun utför den... jag kände lixom att någon äger den här killen han vet vad som är rätt o fel men har inte modet att göra det klart utåt... vad är haken? Åklagarmiffot är ju öppenbart kraftigt korkad o behöver väl inte kommenteras på annat sätt än patetiska jävla människa. När hon blir gammal kommer hon antagligen att bli en sugermama i någon afrikansk republik o dra av det som någon jävla välgörenhet.
Jag ser en knasig röd tråd som jag bara måste ta upp här med från UG... centeråklagaren kommunchefen OCH snubben som ansvarade för nedläggningen av den där högstadieskolan i insjön hade alla tre någon form av ticks... är det ett krav i leksands kommun för att komma åt en ansvarsposition?
Jag hoppas fortfarande att man rycker licensen av leksand för att stoppa den här jävla orättvisan. Man måste fan bara ta o städa upp soppan o nä en avskrivning på 75% av skulderna är inte att städa upp. Att städa upp är att sanera allt ruttet och börja om med nytt blod o nya sätt. Den nuvarande ledningen förvaltar juh öppenbarligen pengar lika illa som den gamla...
Men det är ju kommunens invånare det är synd om för vilka är det som drabbas av nedlagda skolor, skattemygel och all annan skit de håller på med?
Och när de ansvariga ställs inför faktum så är det hela tiden andras "fel" eller andra människors ansvar som är orsaken till varför det gått som det gått. Men det skiner ju igenom så jävla väl att de egentligen mycket väl känner till hur allt gått till men de vågar inte stå för sitt beslut. Fan vad ruttet!
Redigerad kommentar
Jag är besviken.
Gårdagens match mot AIK var den sista matchen i ES denna säsong. Vad gör då lagledningen? Jo, dom pissar på oss supportrar och övriga åskådare som betalat och kommit för att se en match värd att kallas match. Lagledningen väljer, när det är över en vecka kvar tills kvalet börjar, att ge Demén-Willaume, Murley, Hallin, Molinder och Jonte(må så vara), ledigt för vila.
Med andra ord, dom gav upp matchen redan innan den startade. Med oflyt i det kommande kvalet så kan detta vara sista matchen i ES under lång tid och detta är minnet man då tvingas bära med sig. Detta är inte att respektera sina viktigaste finansiärer! SKÄMS!