1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614303 inlägg · 6214 ämnen
« · 1466184 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Lilla SM 2012
Michael90: man behöver inte bida sig12 mån,  jag 1 1/2 mån, Via Play=bredband eller nyare box

Sv: Lilla SM 2012
Vet ej om någon nämnt det, men ViaPlay lär ju sända KS, och det krävs ju ingen bindningstid samt att det är rätt mycket billigare. Känns ju som sagt rätt saftigt att binda sig på 12 månader för att få se 10 matcher.

Sv: Lilla SM 2012
Magnus Rövarn :Tja, varför inte! :) Sen kan nåt busfrö från Timråbåset gärna ta en liten smidig tripping på Jihde när han glider över isen med kostymen för att ta intervjuerna. Vi kan behöva lätta upp stämningen i all förtätad ångest. :)

Sv: Lilla SM 2012
SuperMupster: Då åberopar jag maktmissbruk av virtuella symboler i cymberrymden å det bestämdaste ;-)

Sv: Lilla SM 2012
Magnus Rövarn :smajlar o smajlar, jag vädrar min åsikt o du är välkommen med din :) man jag vidhåller att han är en av dom bästa :)

Sv: Lilla SM 2012

SuperMupster:Viaplay kan nog funka. Det har du rätt i..

Snart är det Leksand-Malmö förresten, på nyss nämnda viasat hockey. dags att börja darra inför våra kommande kvalseriekombattanter!


Sv: Lilla SM 2012
Magnus Rövarn : Undra om Challe Cam uppstår i Kvalserien på Viasat? Tänk er Niklas "Hallå där" Jihde påannonsera i sändningen. "Efter pausen blir det en exklusiv konfrontation och diskutabel tuppfäktning från Timrås omklädningsrum mellan Jonathan Hedström och Challe Berglund, hör allt i sin helhet - bara på Viasat!"

Sv: Lilla SM 2012
SuperMupster: Eftersom du smajlar mig rakt upp i fejset då´rå så drar jag slutsatsen att det är spegelvänd diplomati vi använder oss av i uttrycken kring denne Fooooorsssbuuuuurggggg.

Sv: Lilla SM 2012
Magnus Rövarn : inte det minsta. han är riktigt bra, precis som jag sa nedan :)

Sv: Lilla SM 2012
SuperMupster: Jag hoppas ni är ironiska nu. För jag tycker Per Forsberg suger hästpung rakt av.

Sv: Lilla SM 2012

Kattgubben: skulle nästan sträcka mig så långt att per forsberg är den bästa kommentatorn jag hört, i klass me dom bästa på radiosporten när det gäller inlevelse :) sen att han kan förbannat mycket skadar inte :)

Frella:

du menar att om man köper viaplay så kommer dom inte sända alla matcher ? :O

Redigerad kommentar


Sv: Är det inte dags att kräva alla papper på bordet nu?
RED DEVILS: Gäller dessa regler även ideella föreningar som väl Timrå fortfarande är.

Sv: Lilla SM 2012

Nybbe: Man kan ju välja viaplay annars för 199kr per månad eller ca 70 spänn per match.

Hur många matcher sändes samtidigt ifjol? Var det alltid två? Kan tänka mig att en uppskattning av TV-tid annars är 1. Djurgården, 2. Leksand, 3. Örebro, 4. Timrå IK.


Sv: Lilla SM 2012
timrasuppi08:  Jag är Visat kund ,skulle få betala från 15/3-1/5=359- + 15 dagar ca:180-

Sv: Apropå nånting...
T T: De är inte konsekventa, tyvärr. Dessutom verkar de tro att alla har guldfiskminne.

Sv: Apropå nånting...
T T: Ska vi gissa 3+2 och gardera med 4+2?

Sv: Apropå nånting...
Om Dn är konsekventa och fortsätter att döma efter konsekvens snarare än handling så borde det inte bli fler matcher. Collberg är ju oskadd.


Sv: Är det inte dags att kräva alla papper på bordet nu?
Per HApps: kallas man för nollan måste man ju bara ha en nollvision av något slag - namn förplitigar, som det heter!

Sv: Är det inte dags att kräva alla papper på bordet nu?
pefr: Ja, det där är verkligen inte mitt område. Men inkasso- och kreditupplysningsbolag har väl inga enhetliga regler och kallar väl saker lite som de vill kan jag tänka mig.

Sv: Är det inte dags att kräva alla papper på bordet nu?
T T: Det är bra många år sedan förfarandet ändrades, nu kan du själv öppna ett företag och dela ut anmärkningar. Men du måste ansöka hos datainspektionen först och bli godkännd. Allt är en EU anpassning, i många länder så finns det ingen kronofogde, utan allt är privatiserat.

Sv: Är det inte dags att kräva alla papper på bordet nu?

TT: Det är inte myndighetsutövning att "dela ut" betalningsanmärkningar. Det finns inga av kronofogden utdelade officiella betalningsanmärkningar. Betalningsanmärkningar ges av diverse kreditupplysningsföretag.


Sv: Är det inte dags att kräva alla papper på bordet nu?
RED DEVILS: Så att dela ut officiella betalningsanmärkningar är inte längre en myndighetsutövning? Har det också privatiserats? Inte för att jag skulle bli förvånad men det är inget jag har uppmärksammat.

Sv: Är det inte dags att kräva alla papper på bordet nu?

superfalle: För företag är det så, men ej för privatpersoner. Det är skillnaden så släpp det...

De här betalningsanmärkningarna är de vanligaste

  • Utslag av kronofogdemyndigheten i mål om betalningsföreläggande, det vill säga ett beslut där kronofogdemyndigheten har fastställt att någon är betalningsskyldig eftersom han eller hon inte har protesterat mot ett krav
  • Tredskodomar från tingsrätten, det vill säga när tingsrätten har dömt i ett mål därför att ena parten har uteblivit från en förhandling eller inte har besvarat en stämning med sak­liga argument
  • Missbruk av bankkonton/krediter/hypotekslån
  • Konkurser
  • Beslut om skuldsanering
  • Restförda skatter och avgifter
  • Utmätningsförsök
  • Ansökan om betalningsföreläggande (registreras enbart för företag)

Du har ingen rätt att bli struken ur ett kreditupplysningsregister, men om en uppgift om dig är felaktig eller missvisande ska kreditupplysningsföretaget rätta den. Observera att om du betalar skulden efter det att till exempel kronofogdemyndigheten har meddelat ett utslag, kommer en anmärkning ändå att registreras.

 


Sv: Är det inte dags att kräva alla papper på bordet nu?

Läge för ett djuplodat reportage med Nollan om hans visioner för TIK.

Frågor till han?

Hur skall varumärket stärkas?


Sv: Är det inte dags att kräva alla papper på bordet nu?
RED DEVILS: O fan . Har du gjort en kredit upplösning på dom ? Hus som helst så har du fel
Då du säger att man får en betalnings anmärkning så fort fogden blir inblandad . Du behöver inte argumentera emot . Jag vet att de är så . Så släpp de

Sv: Är det inte dags att kräva alla papper på bordet nu?

Dragan 2k: En betalningsanmärkning blir det när den har gått till kronofogden, men du har x antal dagar på dig att betala innan dom driver in skulden dvs utmätning.

Timrå IK har idag ett 60tal betlningsanmärkningar hos kreditupplysningsföretagen, och det är dom som banker etc kollar emot när du tar reda på din kreditvärdighet.

Ett normal förfarande för en faktura:

1. Företaget blir fakturerat beloppet, i timrås fall lär det sedan vara 30dagar kredit på den.

2. Ca. en vecka efter förfallodag så landar en påminnelse från leverqantören med 10dagar betalningstid.

3. Någon dag efter förfallet på påmminelsen så kommer påmminelse nr2.

4. När inte pengarna är betlada så skickar leverantören fakruran vidare till ett inkasso bolag, härifrån kan det komma 2-3st påminnelser, och beroende på inkassobolag så kan företaget bli belastat med en betalningsanmärkning.

5. När inte Inkasso lyckas driva in pengarna efter ett par påminnelser så går det vidare till Kronofogden. Och här blir det en betalningsanmärkning hos kreditupplysningsföretagen, det är just så dom jobbar att dom hämtar in uppgifter från kronofogden. Det är ju inte kronofogden själva som sätter anmärkningen utan kreditupplysningsbolagen som gör det jobbet.

6. Om inte kronofogden får betalt på första fakturan så kommer en påminnelse som måste kvitteras att den är mottagen, och om inte slanten ramlar in efter det så blir det utmätning.

Varning om betalningsanmärkning, ja den har jag aldrig hört men det finns kanske andra sätt också. Men hur som helst så har TIK idag en hög med anmärkningar.

Redigerad kommentar


Sv: Apropå nånting...
The great one: Nä, det börjar på B som i Biljettmongot.

Sv: Apropå nånting...

Per HApps:

Börjar den namngivne personen på bokstaven P? 


Sv: Är det inte dags att kräva alla papper på bordet nu?
Dragan 2k:Sant så är det.

Sv: Är det inte dags att kräva alla papper på bordet nu?
RED DEVILS: Ett ärende hos kronofogden behöver inte per automatik innebära en betalningsanmärkning. Man har väl x antal dagar på sig att betala innan man hamnar i belasningsregistret.

Jag jobbade på ett IT företag som sedermera gick i konkurs och där hade vi flera ärenden där vi fick betala lev skulder till kronofogden. Och där fanns en varning om att vi hade en vecka på oss att reglera innan eventuell utmätning och betalningsanmärkning var en verklighet.

Sv: Apropå nånting...
Det är uppenbarligen inte bara jag som har problem med spin-o-rama:

Sv: Är det inte dags att kräva alla papper på bordet nu?
RED DEVILS: En betalnings anmärkning får man om man efter upprepade anmaningar från kronofogden inte betalar en skuld . Man har alltså inte per automatik en betalnings anmärkning bara för att ett ärende gått till kronofogden

Sv: Lilla SM 2012
Bissett_19: Absolut, men man vill ju inte sprida desinformation heller.   ;)

Sv: Lilla SM 2012
T T:

Dessutom är det väl fegt att redigera eller hur var det nu?;)

Sv: Är det inte dags att kräva alla papper på bordet nu?

Lumber Jack: Thomas Johansson ljuger, eller så vet han inte vad en betlaningsanmärkning är. Timrå IK har idag ett 60tal betalningsanmärkningar, i reportage säger dom att 57 ärenden har gått till inkasso eller kronofogden och när det har gått till kronofogden så blir det en BETALNINGSANMÄRKNING. Hur kan han förneka att dom inte har betalningsanmärkningar, många fakturor som hamnar hos inkasso ger också betalningsanmärkningar.

Scandic är ett av de företag som de senaste åren har haft stora problem att få betalt.

170,000 till Servera ja vad skall man säga, märkligt?

Nobina Sverige 70.000kr , ja för er som inte vet så bedriver dom bussverksamhet.

Collectum finns med flera gånger i reportaget och det är spelarnas pensioner det handlar om där, totalt 370.000kr.

 

"Är det säkert att göra affärer med er, absolut. Men ibland kan det dröja att få betlat."

 Men om man redan vet om problemet när man gör upp en affär så begär man längre betaltid på fakturan så man slipper inkasso. Undrar just hur många tusentals kronor som TIK har betalat i straffavgifter och inkassoränta?

Varför går man inte till banken och höjer checkkrediten till en mycket mer förmånlig ränta, nu lär ju ingen vilja låna ut pengar till dom med så många betalningsanmärkningar. Amatörer som sköter ekonomin, och samtidigt så pratar man om egetkapital på flera miljoner... vad är det dom inte förstår, man kan inte ha ett fritt egetkapital och samtidigt släpa så länge med fakturorna så dom går till kronofogden.

 

Nä kongo du mådte nog fråga TJ om han ljuger medvetet, eller om han inte begriper vad en betalningsanmärkning är.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar


Sv: Lilla SM 2012
timrasuppi08:Så kan man bete sig när man har ensamrätten på nåt. De går direkt på vår svaghet och utnyttjar den. Vi kan ju inte se skiten nån annanstans så vi har inget val, och i ett desperat ögonblick sitter vi där uppbundna på ett kanalpaket vi egentligen inte ville ha från början. Maffiametoder......

Sv: Lilla SM 2012
T T: Praise the lord!

Sv: Lilla SM 2012
Bissett_19: Jag försökte att redigera men jag har blivit blockerad. Det är en sammansvärjning.

Sv: Lilla SM 2012
T T:

Niklas Holmberg?

Sv: Lilla SM 2012
T T:Ja, han är oerhört professionell. Lika påläst som Chris härenstam fast lite mindre "slamsig"

Sv: Lilla SM 2012
Kattgubben: Det kommer garanterat inte att bli något 'Timråspelaren' från honom. Bra påläst, bra inlevelse.

Sv: Lilla SM 2012
T T:ah just det... han med "radioutseende".. vad tusan heter han. Per Forsberg?

Sv: Lilla SM 2012
Kattgubben: Men jag gillar huvudkommentatorn (kommer inte på namnet) han är bäst just nu. Bättre än Niklas Holmberg t o m.

Sv: Lilla SM 2012
timrasuppi08: Det finns inget spelbolagserbjudande om Viasat i några månader?

Sv: Lilla SM 2012
T T:Brace yourselves ladies and gentlemen, Niklas Jihde kommer till byn! *asgarv*

Sv: Lilla SM 2012

T T: Tack TT!

Helt vansinnigt. Man måste boka Viasat Hockey ett helt år trots att man bara vill ha en månad och dessutom betala för en helt hockeyfri sommar???? SKANDAL!!! Så får man inga nya kunder.


Sv: Lilla SM 2012

timrasuppi08: Viasat sänder kvalserien.

K 01 Torsdag 120315 19.00
K 02 Lördag 120317 16.00
K 03 Tisdag 120320 19.00
K 04 Torsdag 120322 19.00
K 05 Lördag 120324 16.00
K 06 Tisdag 120327 19.00
K 07 Torsdag 120329 19.00
K 08 Lördag 120331 16.00
K 09 Tisdag 120403 19.00
K 10 Fredag 120406 16.00


Sv: Apropå nånting...

Per HApps: Kan bara instämma i det resonemanget. Av det enkla skälet väljer jag också att inte verka inom föreningen för jag vet med automatik att det skulle bli trubbel eftersom jag har svårt att hålla käften när jag ser orättvisor breda ut sig och engagemanget brister. Jag skulle helt enkelt hamna i luven med en hel radda utav personalen på kansliet för min fräna framtoning.

Jag kommer aldrig bli någon lallande fåne och heller ej acceptera när saker och ting blir misskött.

Det finns bara en sak som jag kan säga positivt om CE och det är att han svarar på inkommande mejl. Förvisso kommer det sällan någonting revolutionerande i retur men det är ändå ett svar. TJ svarar aldrig.

Jag blev även bannlyst att skriva krönikor i programbladet av TJ med skälet att det var lite för kritiska synpunkter. Grejen var den att han aldrig underättade mig det personligen utan lät hälsa det med Patrik Edlund på Daus Tryck & Media. Jag blev omnämnd av Patrik att skriva en krönika då Peo Larsson var aktiv i Skellefteå för några år sedan innan han försvann tillbaks till Mif Redhawks. Men när krönikan var färdig och inskickad så blev det tvärstopp. Gissa om jag blev flyendes förbannad över detta förfarande.

Visserligen äger Timrå IK rättigheterna till sitt eget programblad men att tysta sina egna supportrar för att man inte ägnar sig åt kvalificerat rövslickeri tycker jag är åt h-e fel.

Vad är vitsen med att upplåta sidor i programbladet för det fria ordet när det ändå skall censureras?

Givetvis begriper även jag att vad som helst kan man inte publicera i ett programblad som skall innehålla lättsmält underhållning och vara informativ som en bon apetite till kaffet på läktarna. Men får man inte kritisera enskilda spelarprestationer för deras tillkortakommande ute på isen blir jag märkbart irriterad.

Därför vände jag ledningen ryggen. Den dagen det inte sitter en jävla massa JA-sägare och nickedockor i leden som inte törs lätta sitt hjärta eller vädra sitt innersta skall jag överväga möjligheten att göra någonting storskaligt för klubben i mitt hjärta.

Fram tills dess avvaktar jag händelseutvecklingen och håller en lite lägre profil.

Redigerad kommentar


Sv: Apropå nånting...

Hahl Bundy:


Problemet med ideer och Timrå IK är att det spelar ingen roll vilka ideer du kommer med. Har dom inte kommits på av någon på kansliet så är dom per definition värdelösa.

Vidare kan jag nämna en bekant som köpte tre årskort för 5 år sedan, åkte upp på kansliet, betalade och frågade en namngiven person om det var några nyheter på gång inför säsongen. Fick ett drygt svar tillbaka.

- Du, du vet att det har inte du med att göra.

Det var sista gången som denne köpte några årskort.

Grejen med Timrå IK har varit att dom haft en attraktiv produkt att sälja och då kan man tydligen uppträda hur som hellst som anställd. 

Med betoning på varit.


« · 1466184 · »
Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: Är det fler än jag, som fick lite vibes när Sverige mot alla odds tog sig till fotbolls-VM?
Man så fram emot härliga sommarnätter med pilsner, snacks och goda vänners lag.

Efter 1,5 vänskapsmatch så känner man mer….ska vi kanske lämna över vår VM-plats till ngn annan…..