Jantunen
651615 · Nästa » Till forumet
Jantunen
Såg att han blivit entledigad från sitt kontrakt med Jokerit. Något till åren kommen kanske, men han vet var målet är placerat...
"Småfåglarna sjunger att det är p.g.a. disciplinära skäl som Jarna har fått gå. Det spekuleras att han hade en "putki" på fyra dagar som var för mycket för lagledningen. Ett annat ganska trovärdigt rykte säger att Jarna skulle ha kommit påverkad till träningen och fått på truten av Markus Kankaanperä. Detta är dock bara spekulationer, men de kommer från ett antal olika håll. Är detta sant fanns det inget alternativ för Jokerit än att kicka ut honom.
I detta skede vet man ingenting om en eventuell nästa klubb. Det har ryktats om både Helsingfors IFK och Pelicans. Pasi Nurminen är ju delägare i Pelicans och har säkert förståelse får något i den stilen."