Lindman
262257 · Nästa » Till forumet
Sv: Lindman
Johan J: Lindman drog på sig en hel del utvisningar även han. Oduya har gjort 9 poäng hittils i KS så det är en klassback. Endast 22år gammal dessutom och tränar också med Tre Kronor nu. Kommer nästa säsong vara en back som Hardy kommer satsa på tror jag. Detta är en mycket värdig ersättare till Martin Lindman. Men tyvärr så ser det ut som att DIF plockar honom.
Sv: Lindman
Börje: Var inte oroliga för i nästa vecka kommer tre finska ess och en svensk målvakts joker att presenteras, enl källor är det sagt att målvakten vill spela klart kvalserien innan det offentligörs samt att de finska lejonen skall presenteras på en presskonferens nästa vecka, det rör sig om två backar och en forward.
Lind och Lindman försvinner samt att Halvardsson ej erbjuds nytt kontrakt.
Lind och Lindman försvinner samt att Halvardsson ej erbjuds nytt kontrakt.
Sv: Lindman
Börje: Föga smickrande så återfinns Oduya i topp även i utvisningsligan. Enligt min mening har vi en busback i Styf och frågan är om Timrå behöver ännu en? Såg honom på Hovet i femte omgången av Superallsvenskan. Rögle var på besök och han stod mest vid sarjen och bökade med klubban i midjehöjd på motspelarna.
Sv: Lindman
Att Lindman skulle dra till Färjestad har vi väl alla vetat i över en månad? Expressen må vara fekalier maskerat till dagstidning, men här visste dom precis vad dom snackade om.
Inget agg mot Lindman. Snubben är sugen på deg. Han har bara varit här ett år. Ha det bra i Karlstad, damma av buggskorna och skinnvästen. Glöm dock inte att hälsa Looben att han är en lögnaktig fjolla.
Inget agg mot Lindman. Snubben är sugen på deg. Han har bara varit här ett år. Ha det bra i Karlstad, damma av buggskorna och skinnvästen. Glöm dock inte att hälsa Looben att han är en lögnaktig fjolla.
Sv: Lindman
matsby: Att förhandla med spelare under säsongens gång kan vara fult. Det kan också vara okej. Bedöm själva.
Det är knappast en hemlighet att Timrå varit kontakt med Yared Hagos sedan länge. De spelar i olika divisioner och någon möjlighet till att de skulle komma mötas under säsongen fanns inte.
Luleå hade blivit utslagna ur slutspelet av MoDo. De började fixa i ordning med nästa säsongs lag och de var mycket intresserade av Timrås Linus Fagemo som just då spelade kvalspel. Någon möjlighet till att de skulle få mötas under pågående säsong fanns inte.
Linköping hade en märklig tränarkarusell under säsongen och ville satsa på någon helt ny. Man valde Rögles Roger Melin och konrakterade honom mitt under pågående säsong. Lagen möttes senare i kvalserien.
Det stod klart att Färjestad skulle tappa sin bästa offensiva back i Thomas Rhodin långt innan säsongen var slut. Han behövde en värdig ersättare och man tog kontakt med en av de största konkurrenterna till SM-Guldet Timrå IKs landslagsback Martin Lindman. Man visste att Timrå aldrig skulle kunna matcha ett bud och saken var biff. Man gav honom erbjudande han inte kunde säga nej till. Om erbjudandet kom under säsongen eller efter står ej klart. Men nog var man i kontakt med honom mitt under säsongen alltid.
Detta är då hur klubbarnas agerande. Vad dessa fall säger om de inblandade spelarna är en annan femma. Men nog kan det vara roligare att komma till en klubb med bättre förutsättningar än den man är i. Och i tex Hagos fall så är det nog ett måste för hans utveckling att spela i Elitserien.
Det är knappast en hemlighet att Timrå varit kontakt med Yared Hagos sedan länge. De spelar i olika divisioner och någon möjlighet till att de skulle komma mötas under säsongen fanns inte.
Luleå hade blivit utslagna ur slutspelet av MoDo. De började fixa i ordning med nästa säsongs lag och de var mycket intresserade av Timrås Linus Fagemo som just då spelade kvalspel. Någon möjlighet till att de skulle få mötas under pågående säsong fanns inte.
Linköping hade en märklig tränarkarusell under säsongen och ville satsa på någon helt ny. Man valde Rögles Roger Melin och konrakterade honom mitt under pågående säsong. Lagen möttes senare i kvalserien.
Det stod klart att Färjestad skulle tappa sin bästa offensiva back i Thomas Rhodin långt innan säsongen var slut. Han behövde en värdig ersättare och man tog kontakt med en av de största konkurrenterna till SM-Guldet Timrå IKs landslagsback Martin Lindman. Man visste att Timrå aldrig skulle kunna matcha ett bud och saken var biff. Man gav honom erbjudande han inte kunde säga nej till. Om erbjudandet kom under säsongen eller efter står ej klart. Men nog var man i kontakt med honom mitt under säsongen alltid.
Detta är då hur klubbarnas agerande. Vad dessa fall säger om de inblandade spelarna är en annan femma. Men nog kan det vara roligare att komma till en klubb med bättre förutsättningar än den man är i. Och i tex Hagos fall så är det nog ett måste för hans utveckling att spela i Elitserien.
Sv: Lindman
Dream Team: Dessutom spelade laget för sin existens i Elitserien när Fagemoney förhandlade. Medan andra stannade kvar och tog sitt ansvar efter en dålig säsong smet han. Likt en råtta lämnade han det han trodde var ett sjunkande skepp eftersom han inte fattat att det var en u-båt han mönstrat på...
Lindman går efter den bästa säsongen sedan tidigt 70-tal så det känns inte alls lika upprörande.
Lindman går efter den bästa säsongen sedan tidigt 70-tal så det känns inte alls lika upprörande.
Sv: Lindman
Bo Bly: Är det nån som egentligen är förvånad att pengar allt mer styr spelare numer, det verkar nästan så?
Fagemo gjorde sitt misstag genom att förhandla med Luleå innan säsongen var färdigspelad. Sånt går bort!!
Det var ju skvallertidningen Expressen som gick ut med att FBK tagit kontakt med Lindman i början av slutspelet. Därmed inte sagt att det stämmer..
Känner bara att det är lite fel att hålla på och göra jämförelser mellan Lindman och Fagemo..
Fagemo gjorde sitt misstag genom att förhandla med Luleå innan säsongen var färdigspelad. Sånt går bort!!
Det var ju skvallertidningen Expressen som gick ut med att FBK tagit kontakt med Lindman i början av slutspelet. Därmed inte sagt att det stämmer..
Känner bara att det är lite fel att hålla på och göra jämförelser mellan Lindman och Fagemo..
Lindman
Också tappar vi Lindman tungt och jobbigt.
Nu måste Lind Casselståhl skriva på annars krävs det att
Norberg tar fram trollerispöt.
Nu måste Lind Casselståhl skriva på annars krävs det att
Norberg tar fram trollerispöt.
Han kunde ju få skit för felpass när han inte ens var på isen...
Men tydligen så är det folkskillnad...vissa spelare får göra misstag...medans andra inte får göra det!