Luleå-Timrå
« Föregående · 166454 Till forumet
Sv: Luleå-Timrå
tjobba: Ja, snart ska man ge sig i väg till COOPera . Har lite blandade känslor . Det kan vara Timrås tur idag , man kan slå lite ur underläge. Samtidigt sitter senaste matchen kvar i bakhuvudet, Aldrig bra att sila 7 baljor . Mycket beror på öppningen, i förra mötet gjorde Timrå första målet, men fick aldrig rida på ledningen efersom LHF kvitterade omgående. Nyckeln till matchen ligger i om man kan hindra Luleå att få tryck i Timrå-zonen och att undvika onödiga utvisningar. Jag tror att Luleå är bättre nu än dom var senast, i varje fall har dom fått upp självförtroendet och har hittat målet. Inget är emellertid så flyktigt som ett uppblåst sjävförtroende, det är väl Timrås hopp Luleå får väl dessutom gälla som favoriter i e.m. , så med en kämpainsats kryddad med klokt spel, lite flyt och bra utdelning kan det bli kul ikväll . Egentligen skulle jag negga för att förutsättningarna ska bli dom bästa, men det tar emot. Jag hoppas att Luleå går bort sig i övermod och att Timrå överraskar igen.
Sv: Luleå-Timrå
Micke Lind gör sin första match som första center och han tackar genom att göra 0-1 :)
Sv: Luleå-Timrå
Underbar start. Ooh aah Micke Lind är pålitlig.
Hoppas Freddan får hjälp av rörliga backar idag.
Hoppas Freddan får hjälp av rörliga backar idag.
Sv: Luleå-Timrå
Dream Team: Det ringer en klocka nånstans...lules mål då? Ingen tavla av freddan hoppas jag.
Sv: Luleå-Timrå
1:a perren klar. 2-2 i mål och 18-10 i skott. TIK 6 min utv och lulä 2 min. I spel 5 mot 3 gjorde Lulä sitt andra mål, konstigt annars..
Kom igen nu TIK.
Kom igen nu TIK.
Sv: Luleå-Timrå
Styfen är styf - Jättestyf!
Nu jävlar klämmer vi igen björnsaxen och kastrerar skabbrävarna från Luleå! FORZA!
Nu jävlar klämmer vi igen björnsaxen och kastrerar skabbrävarna från Luleå! FORZA!
Sv: Luleå-Timrå
boffum: Matthiasson vinner mycket närkamper, Lind duktig tekare, Styf 1 mål och 1 ass, det är väl dom. TIK-utvisning nu.
Sv: Luleå-Timrå
Webbradion: Killarna är mycket kritiska till det spel som Luleå presterar. "Fjärdefemman bäst för dagen". "Luleås spel är för dåligt."
Luleå-utvisning nu, Timrå i power-play...
Luleå-utvisning nu, Timrå i power-play...
Sv: Luleå-Timrå
Kan vara värt att notera att Luleå innan dagens match hade blott sex insläppta mål i box play - nu är dom uppe i nio! (Timrå har nitton, men det är en annan historia)
Sv: Luleå-Timrå
Fan vad den ena komentatorn sågar Timrå... Han gåter
nog snart, alt: självmord. Brynäs är bättre än Timrå.. VA??
nog snart, alt: självmord. Brynäs är bättre än Timrå.. VA??
Sv: Luleå-Timrå
iggy: Vilka bra tränare vi har i Timrå, helt rätt att matcha Freddan idag, Kapanen behöver vila och bli spelsugen igen..Hoppas nu att vi vinner så Freddan får känna av en vinst på isen Det är han värt
efter do två inhoppen i ett totalt hopplöst läge!!
efter do två inhoppen i ett totalt hopplöst läge!!
Sv: Luleå-Timrå
iggy: sedan är det viktigt både för Kapanen och resten av TIK (spelarna) att dom får känna att om Kapanen blir skadad eller sjuk så kan dom lita på Freddan.
Sv: Luleå-Timrå
dr Dängroth: absolut inte, det är 20minuter kvar och allt kan hända..minns 2mål på 10sekunder som jag tror det var Pekka som släppte till..
Sv: Luleå-Timrå
PVKS-87: "Underbar" info på din profil... Det är aldrig för sent att ge upp.... P. Pollys vänner.. sicket sällskap. Vem är ordförande?
Nja..om jag säger så här: Jag är skeptisk.. till ert sällskap
Nja..om jag säger så här: Jag är skeptisk.. till ert sällskap
Sv: Luleå-Timrå
PVKS-87: ...boten mot hybris, jo jag tackar jag. Glädjedödare är väl fel ord..;-) De svåra åren har gett oss olika erfarenheter...
Sv: Luleå-Timrå
dr Dängroth: Firar man att segern är klar innan matchen börjar har man inte mycket att vara glad åt efteråt. Tar man istället uppgiften på allvar så förstår man det stora i att faktiskt SPÖA Luleå på bortaplan. Det är den sanna glädjen.
Sv: Luleå-Timrå
Timrå har vunnit!
Timrå har åertagit andra plats i tabellen, och kommer troligen
att behålla den även efter HV:s match mot Frölunda i morgon.
Timrå har åertagit andra plats i tabellen, och kommer troligen
att behålla den även efter HV:s match mot Frölunda i morgon.
Sv: Luleå-Timrå
HÄRLIGT!!! Detta är Timrås första seger borta mot Luleå sedan säsongen 1982/84. Då vann vi med 6-3 i div. 1 Norra.
Timrå TVÅA i elitserien nu, UNDERBART!!!!!
Timrå TVÅA i elitserien nu, UNDERBART!!!!!
Sv: Luleå-Timrå
FAAN vad roligt för Freddan, jag satt i soffan och kollade i Torsdags och då sågades han totalt av andra anonyma personer. Jag påstod då att han visst var en bra målis så dom som mest skrattade men 94.4% mot ett formstarkt Luleå som hittat målet rejält dom senaste matcherna är väl inte fy skam!
« Föregående · 166454
segerreceptet är 0-1 sen vinner vi matchen men bara om vi får 0-1
blir det så vinner vi med 1-3
annars blir det svårt!