Modo - Timrå IK 2012-09-15
Verkar som att fokus på epitetet högriskmatch har ställt in skärpan på Modomatcherna. Så oerhört sorgligt.
"För att förtydliga!!!
Inget hann hända i Ö-vik! Det hade kunnat hända men avstyrdes på ett kanonbra sätt av vakter, publikvärdar och polis på plats! En snyting var vad som hann delas ut sen var det stopp!
All cred till säkerhetsfolket i Nolaskog! Poliseskort och avspärrade korsningar på väg ut ur stan!"
Främlingslegionen slogs tillbaka hårt men rättvist, vi har två målvakter som duger gott och målskyttar finns, gäller bara att det lossnar, Önerud, Rhodin, Friberg mfl.
Försvarsspelet ser stabilt ut långa stunder men i det offensiva kan det bli bättre, vi måste komma till mer skott och framför allt backskott, Sebbe och Robinson kan vi kräva mer av där.
Bagarn är tillbaka i gammal gott slag och Söråkers most famous visade att Gretzky-takterna sitter i än.
Vi har ett väl komponerat lag denna säsong och vi har dessutom en skön bredd som kommer bli väldigt viktig längre fram i serien.
Inga större växlar skall väl dras av detta egentligen på de två första matcherna, riktiga värdemätaren kommer på lördag då vi verkligen får se vart detta lag står.
En fräsch Hedström på detta och en Nordgren i kalasform så är nog inte slutspel en omöjlighet.
"Bätte en tyst Nordgren än en Müllrande skog.",
Hälge: Intressant att se Timrå ikväll, det lär nog bli åtskilliga poäng till så länge som ni kan hålla er till att spela samma spel som ikväll. Fast det känns samtidigt som att Torp fortfarande är lite timråit, med tanke på de gratispoäng han bjöd er på ;)
Sen måste jag säga att som MoDoit så skäms jag fruktansvärt att höra vad några mentala kalhyggen planerat att iscensätta. Skulle jag fått bestämma skulle dessa "intelligenta" individer förbjudas att besöka elitseriearenor under åtminstone den närmaste säsongen. Sanna supportrar behöver inte ta till knytnävarna, eller kasta sten, för att stödja sitt lag.
Vi är snart etta ändå.
Trodde vi skulle möta Mota nästa
Bränn skiten och åk ni
jens_88:
Så de fortsatte på samma linje som i Skellefteå?
Det är ju nästan så man blir lite fundersam på om de har importerat "huliganer" på samma gång som de importerade spelartruppen?
Timrå Icon: Ja dessa två herrar har absolut imponerat jämfört med förra året! Molinder har ju för tusan nästan ett mål och en assist på två matcher nu! (Målet mot AIK vart ju tyvärr bortdömt). Och Hagos känner man ju inte igen på skridskoåkningen heller :)
Nu står vi utanför arenan och får inte åka härifrån. På grund av att 14-åringarna står och väntar runt hörnet. Hahahaha.
Nu fick vi höra att dom lagt sig i bakhåll och ska kasta sten på bussen :)