NHL lockout 2012
Simmalugnt: Det man kan fundera kring Modos fall är att igår sa Modo att man stod bakom HL:s beslut.
Det tog mindre än 30 minuter från KKV:s beslut så var Steen klar o Enström är på väg in.
Joråsåatte.....
mikenomad:
Lustigt att konkurrensverket bryr sig om detta, borde det inte i och med ett sådant beslut vara förbjudet att begränsa till max två stycken icke europer i ett lag?
Fritt fram för alla med andra ord...
mikenomad:
Antagligen.
För oavsett hur bra de andra blir så blir ju vi också bättre, därför blir de poäng vi tar gratispoäng eller något sådant. Jag minns inte den ursprungliga motiveringen.
mikenomad:
Tappar mark? Inte då, enligt vissa här inne betyder ju NHL-spelare gratispoäng.
egentligen varför är det så viktigt att han är kvar där borta, han bor ju i detroit dessutom inte precis där mankör mötena.
Han borde kunna vara här finns mail och telefon. Skulle det visa sig att dom verkligen har gjort framsteg och att en lösning är nära så finns det flygplan han kan sätta sig i och åka till mötet.
Betyder det att lockouten blir långvarig eller vadå?
Nu anmälde jag det här inlägget. Sabla mobil.
Redigerad kommentar
Majkii:
Nu väntar jag bara på att Salo skall kontakta Lecavalier och Crosby samt Chara ^^
Blir lättare att tippa matcher nu i Allsvenskan ;) Västerås, DIF och Mora blir enkla matcher haha :D
Wayne Gresky: Lyckades vi bara "locka till oss någon enstaka stjärna"?
Vi fick in Zäta, Kirpusoff, Petteri-Berg och Modin.
Skulle tro att vi var ett av de lag som fick bäst spelare den säsongen. Ett lag som definitivt hade chans på SM-guld, med tanke på att vi redan hade Niklas Nordgren, Teemu Aalto, Jonathan Hedström och Valeri Krykov.
Vi hade definitivt ett bättre lag än Djurgården på papperet i alla fall. Men de slog ändå ut oss direkt i kvarten.
Så att förstärka med NHL-spelare behöver verkligen inte betyda automatisk framgång.
Jack Daniels:
Jag litar aldrig på Modoiter.