Räddningstråden - nu ger vi järnet!
Timrå Isstadion:
Jag vet inget som hindrar att man spelar vidare resten + "junisar", men frågan är om det ens är lönt? Det tycker jag i och för sig. Vi ska väl inte ge upp innan det är helt kört...
El Maco:
Visst, samtidigt som man börjar bli lite less på att detta dras i en till synes evig "långbänk". Vilken deadline är det egentligen som gäller, den sent i morgon kväll då spelarna släpps fria eller?
157620: Jo Christer Sehlstedt,Tommy och Kent Lindgren spelade
i Heffners då samtliga värvades till Timrå då Hoif åkte ur på sämre målskillnad i
en stenhård nedflyttning serie som det hette då med Björklöven (IFK Umeå?),
Djurgården och jag tror det var Kiruna man hade sämre målskillad än Djurgården om
jag minns rätt
157620:Jag tror du har nästan rätt Heffners spelade i högsta serien
1970 matchen i Gärde vann Timrå med 11-1, Heffners gjorde 1-0
genom Lennart Norberg taket lyfte i Gärdehallen sedan gjorde Timrå
11 raka fråga Rolf Norrbom han minns nog han spelade med Heffners då
dagen efter kunde man läsa i tidnigen:"Timråkattens" lek med "Heffnersråttan"
Ur Matteusevengeliet 6:5-13
Tjalle: Eller som min yngsta dotter som är 5 år precis fyllda. Hon har precis börjat gilla TIK, sover med rödvit halsduk på sig, ser fram mot att få gå på match. Vad ska jag säga till henne när hon frågar, vart tog Timrås hockey vägen? Ska vi inte gå på nån match igen snart?
Jag har lovat att vi skall gå mot gnaget på torsdag. Hatar att bryta löften......
För er med facebook, anmäl er här
https://www.facebook.com/events/1540055989583740/?ref_notif_type=plan_user_joined&source=1
Alla Timråiter i Stockholm med omnejd - kom loss så ses vi på Kornhamstorg i Gamla Stan imorgon 18:30. Vi samlas för att visa att vi bryr oss om Timrå IK! 19:00 börjar O'Learys i Gamla Stan visa Karlskoga-Timrå IK, då går vi dit. Välkomna!
Jag tror ingen i Timrå boende på riktigt förstår vad Timrå IK betyder för Timrå. Mina grabbar som exempel. De må veta att delar av släkten kommer norrifrån, men är det något de verkligen vet är att det finns ett hockeylag i den orten. Ett lag som de följt i med och motgång under 7 resp. 10 år. Ett lag som de har stenkoll på och dagligen talar om inför sina icke upplysta klasskamrater. Ett lag som för dom är synonymt med orten och som aldrig ger upp.
Rådande sakförhållanden är redan överanalyserade men för mig återstår att fundera på vad jag säger till mina grabbar om konkursen blir ett faktum. Hur förklarar jag att Timrå gav upp och inte längre finns? Att matchtröjorna på väggen enbart är reliker från en svunnen tid? Att hur länge de än sitter och tittar på ViaSports så kommer det ingen Timråmatch.
Der är tungt nu...
Redigerad kommentar
1957 beslutar Timrå Köping att ishockeyn behöver en konstfrusen rink för att kunna utvecklas.
1965 beslutar Timrå Köping att en ishall behöver byggas för att främja ishockeyn.
2003 vägrar Timrå Kommun stå för en nödvändig upprustning av den 37 år gamla ishallen utan överlåter den till klubben
2015 ??
Det var fan bättre förr!
Motbevisa mig imorgon Timråpolitiker!! Ta tiilbaka initiativet!
Styret ni har idag vägrar ge sig, den uppbackningen hade inte direkt mitt Björklöven när konkursansökan lämnades in av stolpskottet och dåvarande ordföranden Mattias Lundberg. Men sen kom en viss Johan Björk in i bilden och lyckades med ett jävla engagemanng och envishet rädda Björklöven från undergång. Jag tror att Nolander är helt rätt man för er. Han har vad som krävs för att lyckas med uppdraget!
Nu ser vi till att Timrå lever vidare. Det finns för många plastföreningar i Sverige och jag vill inte se att ni försvinner till förmån för t.ex Sundsvall. Hemska tanke
Ja, han gör ju det. Så sant som det är skrivet. Jag har stört mig på det låga engagemang som de flesta här har visat sedan vi åkte ur, men nu när det verkligen krisar rejält får man se flera prov på att folk verkligen bryr sig trots allt. Det värmer att så pass många ändå blir berörda och vill ge sitt stöd när vi har till synes allting emot oss. Den röda och vita hockeydynamiten besitter ännu en slags magisk kraft. Vi kommer aldrig att dö, inte helt.
En sak är säker, och det kan inte bli värre i alla fall.
Ett hjärta är alltid rött.
Och innerst inne vet vi alla:
- En kommun kan dö, men det går aldrig att ta livet av en legend.
Leve Timrå IK! Alltid.
