Silly Season 10/11
"Däremot kan man ju konstatera att han inte var i balans med sig själv i slutet på säsongen. Jag syftar då till det mindre genomtänkta utspelet i Dagbladet inför avslutningen mot Luleå. Det var mycket snack och liten verkstad."
Sluta snacka skit om Corso, de fixar han själv i media.
http://hockey.express...orta-lange
http://hockey.express...ll-sjukhus
http://hockey.express...ar-i-hv-71
Vad hittade jag för tönt då?
"Klyktattarna skriver för fullt på hockeysnack.com där de är otroligt många. De tror stenhårt på sitt patetiska lag och de tror att de ska slå ut Hv . Man får bita sig i tungan för att inte skriva något , t.ex att det är ettan mot åttan och att det ska vara klar skillnad på lagen . Snälla Hv ta nu första matchen så man slipper vara arg och nervös , allt e ju inte klart bara för man vinner första matchen , men de skulle kännas klart skönt att få ledningen och sedan kunna sänka dem än mer på Lördag."
forum.hv71.se/viewtopic.php?t=2897&sid=2bf3e74412a76446a18717a20580b4e3
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Jag tycker det är tråkigt att TIK inte hittat ett sätt att bli av med Corso. För jag misstänker starkt att det är precis det man velat hela tiden.
Sedan var ju inte Corso förstahandsvalet när det gäller förstacenter inför förra säsongen heller. Men det var då det. Det är ju egentligen en annan sak. Nu är nu.
Det känns oroligt det här. En tunn trupp är ingen trupp alls. Och skadorna verkar aldrig vilja ta slut.
Det är inte så långt kvar innan det är tre tuffa seriematcher i veckan och då bör ju truppen vara samspelad så att man är med från start så att säga.
Uno Gordon: Jag har hela tiden utgått från att anledningen till att Corso inte är här beror på att han fått den dealen i sitt kontrakt. Han vill träna på egen hand fram tills i slutet av augusti. Han kom ju exakt samma tid förra säsongen t ex. Men jag har det inte svart på vitt någonstans så jag kan inte säga 100% att det är så.
Förra säsongen var han i väldigt bra form när han kom, så han verkar ju kunna sköta det.
Redigerad kommentar
Däremot blir jag lite förvirrad när jag läser Jimmys blogg, särskilt angående Corso. I början av Silly Season trodde jag att han skulle lämna laget, men eftersom ryktena svalnade ganska fort trodde jag att vi skulle kunna räkna in honom i laget. Nu vet jag inte vad jag ska tro.
Det skulle i vilket fall som helst vara intressant att veta vad som försiggår bakom kulisserna. Varför dröjer förlängningen med Sonnenberg? Jag har mer eller mindre räknat honom som klar, men ju fler dagar som går utan att han presenteras, desto oroligare blir jag.
Därutöver gör Jimmy en viktig poäng angående skadeläget och den trettonde forwarden. Att börja serien med elva forwards är ingen idealsits, och grinar oturen oss i ansiktet så kan vi snabbt ha stora problem. Och jag är uppriktigt skitless på att läsa i kvällspressen om Timrås skadehelvete.
Önskescenariot vore om Sonnenberg presenterades inom kort, och att man lyckades skriva ett try-out kontrakt med en hyfsad spelare som åtminstone kan täcka upp tills Sonnenberg anländer.
Jag tror att dom behöver honom som center mer än ytterforward.
Värsta tänkabara scenario är ju att det blir precis som vanligt! As ususal.
O läser man Linkans uttalanden i artikeln om Axelsson i Dagbladet så drar dimbankarna in återigen.
Tydligen är det på modet att dra runt med lite mer aggressiv hockeyförsäsongsträning i obskyra byhålor som Mora, Falun, Bollnäs och Njurunda.
Frågan är hur man överhuvudtaget lyckats spola is i Faluns trista ishal?
Den upplevs mer som sval bakugn än frostig försmak på höst och vinter som vi hockeyhungrande längtar så mycket efter.
Obligatoriskt uppladdningsstopp på McDonalds.
Allt är som vanligt när fem stora TIK-are slår upp dörrarna. Det blir tyst som på en saloon i vilda western…
Livrädda pappor som föser bort och gömmer undan sina gossebarn i leksandsklänningar, mammor som diskret blinkar för att locka oss till snabb erotik på någon toalett. Är det inte konstigt att driften till önskan av genförbättring alltid fungerar ungefär likadant så fort några välbyggda TIK-are dyker upp?
Nåja. Vi har viktigare saker för oss än att stärka genbanken i Dalarna, därför nöjer vi oss med att trycka is oss lite klassisk hockeyföda innan vi tränger ihop oss med 1300 leksingar för att se lite efterlängtad hockeyträning av måhända högre klass.
En skön tillställning där inga spelare direkt sticker ut.
Kollektivet, den röda maskinen ser fin ut i sina nya tröjor. Klassiskt sjuttiotal på min ära! Och visst hettar träningen till. Utvisningarna duggar tätt och en hel del både stående och liggande brottning bjuds denna heta eftermiddag i Falun.
Roligast var väl när Mattias Karlsson blir liggande i en brottningshög på isen med en ilsken leksing.
Den nästan tjugohövdade (och sittande) TIK-klacken skanderar:
- Karlsson! Karlsson! Karlsson!
När högen upplöses visar det sig att Karlssons brottningskompis i Leksand också heter Karlsson…
Och Timrås 2-0 mål var det faktiskt riktig CCCP-klass på.
Leksand tränade för övrigt också på att köra ”underlig time out”.
Ca fyra minuter in i sista perioden visar Leksand tränare att man plötsligt vill ha en time out. Vi spekulerade länge om det var för att rätta till knätofsarna inför den kräsna och enögda hemmapubliken.
Bakom mig på läktaren satt annars en mycket monoton leksandssupporter och upprepade sig som en repig stenkaka:
- Ja, är inte Timrå bättre än så här, då lär vi mötas igen efter jul.
Fanskapet tystnade inte förens jag försynt tillade:
- Vill man njuta av hockey i Dalarna i vinter, då får man nog låna en dildo av Houkko.
Fan vad man längtar till höstens elitseriestart! Ge oss massor av kall is!
Har vi skadebekymmer? Njae inte nämnvärt. Det Är Alexander Larsson, Anton Axelsson, och Daniel Corso som är borta i nuläget. Vi får ju under inga omständigheter som helst hit honom förrän tidigast i mitten på Oktober. Vi har lekstuga deluxe fastän vi inte ens är ett ordinarie manskap på isen. Kamma ner tuppkammen och ta en sobril och slappna av.
värvningar, silly season 2010-2011
TIMRÅ IK 8st.
FRÖLUNDA HC 5st
så lär dig fakta innan du säger nått..
16:05 LEKSANDS IF: samma färger och nästan samma mönster"
haha ;D
Hm, undra om man ska logga ut från HS och se matchen i repris, så den flyter på 100%. Dock bra nu
Linkan & co har ju bara haft hela sommaren på sig att lösa detta...
"Linkan och Tarvainen strök därikring, och sa att det saknades pengar till Sonnenberg helt enkelt och det jobbades på det, vi skulle väl inte veta något förens "nå veckor"
Åkerblom i 6e Kommentera Idag kl. 00:08
Prenumerera | Anmäl "
Jag börjar bli j-vligt less på Linkans mumbo-jumbo snack nu, "att vi vet vart vi har varandra" o.s.v...
F-n klargör någon gång, kommer han eller kommer han inte?!?
Ryktas att Linkan tror att man kan få en bättre spelare för pengarna MEN har han då också vägt in saker som attityd, klubbkänsla, energispridare?
Det finns säkert spelare som är bättre rent hockey-kvalitetsmässigt men man måste ju väga in helheten.
Redigerad kommentar
Man blir ju lite fundersam varför Corso inte redan anslutit.
Skall Timrå bli ett slagkraftigare lag 2010/2011 behövs både Corso o Sonny.
Det där Sonnyryktet florerar på fler ställen . bara hoppas att det är just rykten.