Silly Season 2022-2023
« Föregående · 2356627 · Nästa » Till forumet
Sv: Silly Season 2022-2023
Starostenko: det kan ju inte sitta i finansieringen. Hur funkar det i praktiken? Dahlén hintar till folk i laget (kanske pratar öppet?) om att han är klar men pengarna ligger inte på bordet än? Varför är i så fall inte en swishkampanj redan igång? Och om det fattas för mycket pengar för att ens dra igång en swishkampanj, varför på ens minsta lilla vis antyda att man är klar?
+ 6
Sv: Silly Season 2022-2023
thorwald: Som Kimmo sa i podcasten, blir han aktuell och vill hem så ska det bara lösas.
+ 7
Sv: Silly Season 2022-2023
Starostenko: Hoppas sponsorer kan pytsa in lite pengar. Fatta vilken publikdragare och ambassadör Dahlén skulle bli på SHL-nivå. Tror pengarna betalar tillbaka sig relativt snabbt både för företagen och klubben om marknadssidan jobbar lite med sponsorerna.
+ 4
Sv: Silly Season 2022-2023
Puckat: finansieringen är inte klar. Resten klart men saknas fortfarande pengar
+ 1
Sv: Silly Season 2022-2023
Puckat: Alltså vad är det för jävla säsong som vi går till mötes om Dahlén ansluter. Är det 8 spelare i truppen som gått Timrås hockeygym nu? Dahlén, Lander, Wedin, Strömberg, Pettersson, Johansson, boyce och Edfeldt.
Släpp pucken bara och skit i sommaren. Så roligt det ska bli att få bevittna detta lag. Länge sedan man var så här taggad inför en säsong.
Släpp pucken bara och skit i sommaren. Så roligt det ska bli att få bevittna detta lag. Länge sedan man var så här taggad inför en säsong.
+ 16
Sv: Silly Season 2022-2023
Puckat: Vilka ljuvliga sommarnyheter! Hoppas han presenteras på onsdag då! :-)
+ 3
Sv: Silly Season 2022-2023
Nu har även uppgifterna om att Dahlén är klar nått mig. Jag hade lite svårt att tro på det från början när det skrevs om det här inne, men efter att ha fått höra det från den här personen så kan jag med säkerhet säga att Dahlén är en Timråspelare kommande säsong
+ 56
Sv: Silly Season 2022-2023
Har av säkra källor fått bekräftat att denna norrman gör comeback i Timrå-tröjan i höst, omskolad till back då speeden trubbats av en smula med åren.
Bara att invänta officiell presentation från klubben.
Bara att invänta officiell presentation från klubben.
+ 3
Sv: Silly Season 2022-2023
En som sitter utan avtal just nu är Jonathan Dahlén.
Det får Timråsupportrarna att drömma.
En del rykten säger att han till och med är klar för Timrå.
Men sorry, riktigt så är det faktiskt inte.
Väljer Dahlén spel i Sverige kommer det med all sannolikhet att bli Timrå, men riktigt där är vi inte i dagsläget.
Timrå har bränt stora delar av sina budget, men är det så att Dahlén aviserar att han vill hem till Sverige, så kommer man att lösa det.
Status just nu då?
Dahlén inväntar fortfarande NHL-marknaden.
Sedan finns det ett bud från Schweiz. Fribourg har konkret bud på bordet, säger mina uppgifter.
Kontraktet i Schweiz är fördelaktigt, men NHL-marknaden ska kollas över. Så ett beslut ligger en bit fram i tiden.
Det får Timråsupportrarna att drömma.
En del rykten säger att han till och med är klar för Timrå.
Men sorry, riktigt så är det faktiskt inte.
Väljer Dahlén spel i Sverige kommer det med all sannolikhet att bli Timrå, men riktigt där är vi inte i dagsläget.
Timrå har bränt stora delar av sina budget, men är det så att Dahlén aviserar att han vill hem till Sverige, så kommer man att lösa det.
Status just nu då?
Dahlén inväntar fortfarande NHL-marknaden.
Sedan finns det ett bud från Schweiz. Fribourg har konkret bud på bordet, säger mina uppgifter.
Kontraktet i Schweiz är fördelaktigt, men NHL-marknaden ska kollas över. Så ett beslut ligger en bit fram i tiden.
Länkar:
Sillyrummet sommar: Dahlén har fått bud ? Sundström kan hamna hos SHL-rival ? Djurgården nära back
Sillyrummet sommar: Dahlén har fått bud ? Sundström kan hamna hos SHL-rival ? Djurgården nära back
Sv: Silly Season 2022-2023
Vi får nog vara jävligt glada åt vår silly season. KHL verkar locka igen och inte tokmycket spelare med kvalitet ute på marknaden. Grymt skönt att vi har värvat klart i stort sett.
+ 5
Sv: Silly Season 2022-2023
Rasslet från KHL ser inte ut att bli av då spelare går dit och andra tvingas kvar. De som är kvar på marknaden av klass fyller nog de sista platserna i Schweiz. Så vår trupp kommer nog stå sig väl till slut när säsongen drar igång. Nu är det väl mest AHL spelare som är aktuella in i SHL men det är det ju varje år med varierad kvalitet.
+ 7
Sv: Silly Season 2022-2023
Herminator: Skulle älska att se Loui Eriksson i Timrå. Om han är billig varför inte. Han lär hamna i en annan SHL klubb troligen. Eller väljer han Schweiz? Frågan är om han skulle passa in i Timrå? Han har mycket erfarenhet och mycket hockey kvar i sig tror jag. Mål kan han göra det vet vi.
Sv: Silly Season 2022-2023
mikenomad: blir inte förvånad om Sharks lånar ut han till Timrå i höst. Alternativt bryter helt. Stor chans att vi kommer få se han i höst i NHC. Det är min känsla.
+ 2
Sv: Silly Season 2022-2023
{8179}: du ser! Ändå skönt att vi slipper bli indragen i debaclet mellan SHL och HA gällande övergångarna. Men han är väldigt lovande och kan mycket väl slå igenom stort kommande åren.
Sv: Silly Season 2022-2023
Sputnik: Jag tänkte lite på samma sätt. Men åldern och att han varit som du säger rätt så skadebenägen sätter säkerligen käppar i hjulen.
+ 1
Sv: Silly Season 2022-2023
Rip Kirby: Ja, har inte Loui haft rätt mycket skador senaste åren? Det lår nog vägts in i så fall. Enligt Raka puckar så hade Loui kunnat tänka sig rätt "låg" lön.
Så skulle det inte handla om skadebenägenheten så känns det lite lustigt trots allt.
Så skulle det inte handla om skadebenägenheten så känns det lite lustigt trots allt.
+ 3
Sv: Silly Season 2022-2023
Elias Sjöström är en väldigt talangfull back som precis skrivit på ett kontrakt med en icke namngiven SHL-klubb. Kan det vara Timrå? Tänker på att inget läcker ut från våran klubb numera.
+ 1
Sv: Silly Season 2022-2023
Sputnik: dom värvar väl Loui Eriksson som vill hem till Sverige men fått nobben av Frölunda.
+ 1
Sv: Silly Season 2022-2023
Håkkybåkky: ja stämningen på MIFs träningar lär ju vara lagom skön när alla de där ska bråka med varandra sinsemellan.
Sv: Silly Season 2022-2023
Sputnik: Verkar ju givet att han ska va en toppspelare enligt den där Madhawk dessutom. Fantastiska nyheter indeed!
+ 1
Sv: Silly Season 2022-2023
Sputnik: Jag säger som Adam Werner: Malmö har nåt intressant på gång…
+ 5
Sv: Silly Season 2022-2023
{297}: Om de inte gör nån drastisk förändring på forwardssidan så har jag ytterst svårt att se hur de skall kunna undvika en av de 2 negativa kvalplatserna.
+ 1
Sv: Silly Season 2022-2023
{297}: Haha alltså Malmö bygger ju enbart trupp utifrån lynne. Engstrand, bröderna Sylvegård, Lauridsen den groteske, Händermark, Bouma och nu Wernblom. Varenda jäkel har ju ytterst nära till det såkallade hockeydampet.
På pappret är MIF ohotad etta i utvisningsligan
På pappret är MIF ohotad etta i utvisningsligan
+ 8
Sv: Silly Season 2022-2023
Sputnik: Det är ju en helt fantastisk nyhet, för oss. Det säger ju ändå en del om Malmös ambitionsnivå när man värvar Wernblom. Man verkar vilja garantera sig tidigt för att inte missa kvalspel denna gång.
+ 3
Sv: Silly Season 2022-2023
mikenomad: Malmö fortsätter med sin tunga satsning kommande säsong(OBS IRONI). Wernblom från Mora klar..
+ 4
Sv: Silly Season 2022-2023
JonteD: Jo jag vet. Det var därför jag undrade, om du hört det från honom själv eller farsan?
Sv: Silly Season 2022-2023
Villervalla: Det var väl mot Ångermanland i TVpucken som smeknamnet kom till har jag för mig. Det går inte att stoppa Tåget
+ 2
Sv: Silly Season 2022-2023
Tåget18: Ja, helt otrolig att ta sig fram även där det egentligen var stopp.
Sv: Silly Season 2022-2023
Villervalla: Det verkar som du tror att du har patent på allt som har att göra med Tåget.
+ 1
Sv: Silly Season 2022-2023
Villervalla: Här snos ingenting, bilden får du ha kvar så mycket du vill ,men jag gillade Åke som fan ,stark som en oxe 💪
+ 1
« Föregående · 2356627 · Nästa »
