« Föregående · 191305 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Straffet
Swordster: Om Sjödin tacklat på samma sätt hade jag applåderat straffet lika mycket. Jag tycker inte att det är "olyckliga omständigheter", jag tycker det ser ut som att Sjögren är väl medveten om vad han gör. Därmed inte sagt att han medvetet går inte för att skada någon. Klart att övertändning och dylikt spelar in, men hockey är en kampsport och kampsport medför ett visst ansvar och ett stort mått självkontroll.
På vilket sätt är Skrbecs avstängning horribel?
På vilket sätt är Skrbecs avstängning horribel?
Sv: Straffet
Ford Prefect: Hej men om Sjödda hade tacklat Bulan hade hans armar oxå varit i nacken på han, det är odiskutabelt.
Nu var det en rad olyckliga omständigheter som spelade in här, och han skall ha ett straff, dock är 9 matcher horribelt. Lika horribelt är att Lules Skrbec fick 3...
Diciplinkomitten har satt sig själv i en svår sits!
Nu var det en rad olyckliga omständigheter som spelade in här, och han skall ha ett straff, dock är 9 matcher horribelt. Lika horribelt är att Lules Skrbec fick 3...
Diciplinkomitten har satt sig själv i en svår sits!
Sv: Domaren är dum?
mika: Jag är oxå dyslektiker, Kung Karl den 16 Gustaf oxå.
Det är inget vi behöver skämmas för, han måste ju ändå ha begripit som resten av oss att du skrev domare. Eftersom han påpekade din felstavning. Jag tycker att det är OK bara folk begriper vad man menar.
Det är inget vi behöver skämmas för, han måste ju ändå ha begripit som resten av oss att du skrev domare. Eftersom han påpekade din felstavning. Jag tycker att det är OK bara folk begriper vad man menar.
Sv: TIK-låt?
RunarUp: Håller helt med dig , det står var och en fritt att ladda hem och lyssna. Man kan ju inte påstå att man blir påtvingad den?
Det är väll kul att det tas egna intiativ? Sedan kan man ju ha olika musiksmak. Eilerts är ju ett alternativ till oss äldre som inte gillar "Speedad" fart.
Det är väll kul att det tas egna intiativ? Sedan kan man ju ha olika musiksmak. Eilerts är ju ett alternativ till oss äldre som inte gillar "Speedad" fart.
Sv: TIK-låt?
Knylan: Vad menar du med att vara engagerad egentligen?
ALLA som betalat sin biljett, handlar nåt i en kiosk befinner sej i "Ladan" mellan 3-4 timmar varje match är väl engagerad.
ALLA som jobbar ideelt i kiosker, som supportervärdar, i speakerbåset, i musikburen eller säljer biljetter är engagerad.
Tillsammans är vi över 4000 personer som är engagerad varje match.
ALLA som betalat sin biljett, handlar nåt i en kiosk befinner sej i "Ladan" mellan 3-4 timmar varje match är väl engagerad.
ALLA som jobbar ideelt i kiosker, som supportervärdar, i speakerbåset, i musikburen eller säljer biljetter är engagerad.
Tillsammans är vi över 4000 personer som är engagerad varje match.
Sv: TIK-låt?
RED DEVILS: Kamma dig! Det står var och en fritt att ladda ner/lyssna på vad som finns tillgängligt på nätet. Din kommentar känns fruktansvärt överflödig, och, ja, bara jävligt dum.
Gör nåt bättre själv dårå!
Kan väl inte påstå att jag älskar låten precis, men initiativet är kanon och ungarna rådiggar den.
Timrå rockar alltid fetast!
Gör nåt bättre själv dårå!
Kan väl inte påstå att jag älskar låten precis, men initiativet är kanon och ungarna rådiggar den.
Timrå rockar alltid fetast!
Sv: Domaren är dum?
mika: Bra initiativ och bra inställning. Domarna blir knappast bättre av att inte uppskattas...
Sv: TIK-låt?
RED DEVILS: Givetvis har du rättighet att klaga på låten, men jag reagerade mest på att du uttryckte dig på ett så starkt sätt. Om man offrar tid på att göra en låt eller något annat, har ingen aning om hur lång tid det tar men förmodligen var den inte gjord på en kvart, så blir man inte överlycklig då man får ickekonstruktiv kritik. Man får givetvis räkna med att någon/några klagar men jag är av den åsikten att man då hellre bör berömma dom som tagit sig den tiden, sen om man tycker att låten suger räv eller inte, det är en annan femma. Men visst, jag tycker heller inte att låten är världsbäst. Själva musiken är helt okej, men sångarens röst kunde ha mer power i sig. Bättre att komma med någorlunda konstruktiv kritik än bara säga att låten suger, att man inte kan förstå hur man kan göra något så dåligt typ. Dock så var det ganska dålig kvalitet på den där enligt PutteB, undrar hur den låter om det vore full kvalitet.
Med dom 20 så räknade jag med hela SK:s styrelse, och utan styrelse är det inte mycket till supporterklubb.
Givetvis vill jag hellre ha 600, men fler kunde få engagera sig. Hur man ska få dessa att engagera sig är dock en svårare nöt att knäcka. Ofta är det så att man själv erbjuder sig att hjälpa till, om man vill engagera sig. Om vi säger att 40 av dessa 600 skulle engagera sig mer så hade SK varit mycket bättre, framförallt TIFO:t då kanske. Nu är vi 4-6 pers som ens bryr sig känns det som.
"Men att göra egna låtar det kan ni kanske lämna över till några som kan detta riktigt bra."
Jo men visst, hittar du dessa så vore det helt kanon. Om ingen annan gör det man själv skulle vilja se mer av så får man gärna ta tag i det själv.
Utan egna initiativ så är supporterkulturen inte mycket...
Med dom 20 så räknade jag med hela SK:s styrelse, och utan styrelse är det inte mycket till supporterklubb.
Givetvis vill jag hellre ha 600, men fler kunde få engagera sig. Hur man ska få dessa att engagera sig är dock en svårare nöt att knäcka. Ofta är det så att man själv erbjuder sig att hjälpa till, om man vill engagera sig. Om vi säger att 40 av dessa 600 skulle engagera sig mer så hade SK varit mycket bättre, framförallt TIFO:t då kanske. Nu är vi 4-6 pers som ens bryr sig känns det som.
"Men att göra egna låtar det kan ni kanske lämna över till några som kan detta riktigt bra."
Jo men visst, hittar du dessa så vore det helt kanon. Om ingen annan gör det man själv skulle vilja se mer av så får man gärna ta tag i det själv.
Utan egna initiativ så är supporterkulturen inte mycket...
Tillgängliga matchtröjor
Nu har www.sportauktion.nu kommit igång igen efter helguppehållet och erbjuder mer matchanvända tröjor.Just nu Casselståhls men mer på gång.Snart även ännu mer av andra klubbars grejor!
Domaren är dum?
Jag har också stått och skränat olika saker, som nu senast "Dommar'n och Brynäs är samma lag".
Men efter att ha hört Ulf Rådbjer berätta att hans nioårige son fått svårt att sova efter att ha följt med sin pappa på hockey ("skjut en snut") och att han måste ringa hem och berätta att han är ok efter varje match för att pojken tryggt ska tordas att gå och lägga sej, så skäms jag lite över att vara hockeypublik.
Att vara elitdommare ska inte behöva innebära att ens familj och anhöriga drabbas av att några några rötägg till supportrar (läs lkp)fullständigt saknar omdömme.
Jag tycker att vi borde göra någon form av positiv manifestation till dommarna vid nästa hemmamatch för att visa att vi inte vill bidra till de här dumheterna.
Hockeyn behöver bra dommare, då måste det oxo finnas nått positivt i att vara dommare.
Men efter att ha hört Ulf Rådbjer berätta att hans nioårige son fått svårt att sova efter att ha följt med sin pappa på hockey ("skjut en snut") och att han måste ringa hem och berätta att han är ok efter varje match för att pojken tryggt ska tordas att gå och lägga sej, så skäms jag lite över att vara hockeypublik.
Att vara elitdommare ska inte behöva innebära att ens familj och anhöriga drabbas av att några några rötägg till supportrar (läs lkp)fullständigt saknar omdömme.
Jag tycker att vi borde göra någon form av positiv manifestation till dommarna vid nästa hemmamatch för att visa att vi inte vill bidra till de här dumheterna.
Hockeyn behöver bra dommare, då måste det oxo finnas nått positivt i att vara dommare.
Sv: TIK-låt?
Finns för övrigt inte mycket roligare än då det kommer folk som man inte känner till sen tidigare och får saker att hända. Jag har tex inte hört talats om PutteB förut, då nu denna helt plötsligt presenterar en låt som han och hans polare har gjort så är det ju för helvete bara att applådera.
Om det är något jag ogillar skarpt så är det när folk klankar ner på såna som tar egna initiativ, och sen själv gör dom ingenting själva.
Nu riktar jag mig absolut inte mot RED DEVILS personligen, men det finns otroligt många som klagar men själv inte gör något för att förbättra.
Om det är något jag ogillar skarpt så är det när folk klankar ner på såna som tar egna initiativ, och sen själv gör dom ingenting själva.
Nu riktar jag mig absolut inte mot RED DEVILS personligen, men det finns otroligt många som klagar men själv inte gör något för att förbättra.
Sv: TIK-låt?
Knylan: visst det är ju jätte bra att man gör egna låtar om den klubb man gillar och stödjer men att den sedan ska spridas i hela cyberrymden det mår jag illa utav.
Enligt ditt resonemang som hela tiden kommer upp här i GB från dig och dina 19 kumpaner så kanske ni ska starta en utbrytar falang från SK, ni kan väl kalla er för ULTRA BRIGADEN TIMRÅ.
Det kommer nog alltid att vara så att endast ett fåtal av den stora skara som faktiskt är med i SK kommer och kan hjälpa till och ställa upp.
Ni som gör detta gör ett otroligt bra jobb med era TIFON, Resor m.m
Men att göra egna låtar det kan ni kanske lämna över till några som kan detta riktigt bra.
Vill du att SK ska bestå av 600 medlemmar eller 20??? Det är väl otroligt bra att vi är så många medlemmar som vi ändå är. ELLER???
Enligt ditt resonemang som hela tiden kommer upp här i GB från dig och dina 19 kumpaner så kanske ni ska starta en utbrytar falang från SK, ni kan väl kalla er för ULTRA BRIGADEN TIMRÅ.
Det kommer nog alltid att vara så att endast ett fåtal av den stora skara som faktiskt är med i SK kommer och kan hjälpa till och ställa upp.
Ni som gör detta gör ett otroligt bra jobb med era TIFON, Resor m.m
Men att göra egna låtar det kan ni kanske lämna över till några som kan detta riktigt bra.
Vill du att SK ska bestå av 600 medlemmar eller 20??? Det är väl otroligt bra att vi är så många medlemmar som vi ändå är. ELLER???
Sv: TIK-låt?
RED DEVILS: Men du, känns som att det är lite sunkigt att fetgnälla på en låt som gjorts av supportrar på eget initiativ! Visst, den blir väl ingen listetta, men det är grymt bra att supportrarna tar egna initiativ. Egna initiativ är det fruktansvärt dåligt med, om vi säger att SK har typ 600 medlemmar så jobbar väl typ 20 av dom för att göra SK bättre med klacken, tifo med mera. Sen finns det en hel del som bara väntar på att dom 20 ska ta tag i allt.
Sv: Straffet
Wilja: Väl formulerat. Tacklingen var ful och det är inte mycket att orda om egentligen. Straffet är hårt, men inte orätt. Däremot kan man ju ifrågasätta vissa andra avstängningar som sagt. Regelrätta slagsmål ska inte behöva leda till avstängningar alls, möjligen någon enstaka match. Det är ändå ärligt och på lika villkor. Men en tackling bakifrån... Det är för farligt och ska inte förekomma.
Sv: Sista chansen
Jag: Köp biljetter av närmsta ARG ombud !
Var till MoDos kansli idag och kvitterade ut mina två biljetter jag vann på Rinkside ( c : Alla sitt är slut och det lät som det bara fanns 200 stå kvar.
Var till MoDos kansli idag och kvitterade ut mina två biljetter jag vann på Rinkside ( c : Alla sitt är slut och det lät som det bara fanns 200 stå kvar.
Sv: Straffet
wesse:
Sjögren har i spelarnas ögon redan fått sitt straff, det Svensson utmätte på plats med näv-lagen.
Därmed skulle jag tro att saken är ganska så utagerad bland spelarna och tror inte att det blir någon fortsättning om inget mer inträffar.
Visst är straffet hårt, mycket tack vare att Sjögren sätter upp armbågen. Jag har dock sett betydligt mer absurda domar från den disiplinämden.
Ser hellre hårda domar i sådana här fall än dom fall som resulterat i avstängningar för minsta antydning till kurr.
Sjögren har i spelarnas ögon redan fått sitt straff, det Svensson utmätte på plats med näv-lagen.
Därmed skulle jag tro att saken är ganska så utagerad bland spelarna och tror inte att det blir någon fortsättning om inget mer inträffar.
Visst är straffet hårt, mycket tack vare att Sjögren sätter upp armbågen. Jag har dock sett betydligt mer absurda domar från den disiplinämden.
Ser hellre hårda domar i sådana här fall än dom fall som resulterat i avstängningar för minsta antydning till kurr.
Sv: Sista chansen
matsby: Det är väl endel ändå. Det blir bra mkt billigare att ta bilen upp till Ö-vik än att åka med SK. Däremot blir det nog aldrig samma stämmning i egen bil som i Supporterbussen.
Försöker att övertala mina föräldrar att låna oss våran familje bil så vi åker upp max 7 stycken. Tror dock detta blir svårt men annars tar vi oss upp på annat vis. Än så länge är vi bara 3. Det beror på hur det löser sig med Red-Line.
Försöker att övertala mina föräldrar att låna oss våran familje bil så vi åker upp max 7 stycken. Tror dock detta blir svårt men annars tar vi oss upp på annat vis. Än så länge är vi bara 3. Det beror på hur det löser sig med Red-Line.
Sv: Straffet
Jag tycker att straffet är åt he...e. Om det varit en normal spelare och inte en dvärg han tacklat hade det inte blivit nåt alls. För samtidigt som Bulan är 1.30 lång så kryper han ju ihop när tacklingen kommer. Två matcher hade räckt, men det skulle markeras bara för att det var Sjögren. Intresant att den 15/2 möter vi Luleå....
Älska Timrå IK
Älska Timrå IK
Sv: Straffet
Lulekickan: Kanske hade Sjögren lite "otur" i och med att Rosén just fått 5 matchers avstängning för sin oavsiktliga käftsmäll mot linjedomaren. Hade varit lite dumt kanske att ge Sjögren 5 matcher eller mindre för sin förseelse. Det finns nog många aspekter som man skulle kunna ta i beaktande om man undersökte det hela noga. Så det är väl lika bra att lägga ner spekulationerna för sin egen hälsas skull =).
Sv: Straffet
Lulekickan: Tror inte du och jag står så långt ifrån varandra i denna frågan egentligen. Men det som irriterar mig lite med avstängningen är som många andra lagt fram att det säkerligen funnits liknande eller värre incidenter som inte lett till någon avstängning. Kanske beroende på att det inte tagit lika illa. Så därför känns det för mig som att Sjögren får agera syndabock och därför få några extra matchers avstängning.
Sv: Straffet
RedEagleJkp: Nej, huruvida någon blir allvarligt skadad eller inte bör naturligtvis inte vara avgörande, utan gärningen som sådan och hur farlig den är i sig. Jag tycker inte att lite slaggis är hela världen, och det är heller inte på långa vägar lika farligt som en tackling bakifrån när den drabbade spelaren befinner sig en bit ifrån sargen. Lägg därtill en armbåge som medvetet trycks upp i nacken/skallen på den utsatte spelaren och vi har en riktigt farlig situation. Det hade lika gärna kunnat sluta med förlamning. Inom LHF har vi ju ett otäckt exempel på hur det kan gå.
Hade han inte tryckt till Bulan med armbågen kan jag garantera att avstängningen hade blivit kortare.
Hade han inte tryckt till Bulan med armbågen kan jag garantera att avstängningen hade blivit kortare.
Sv: Straffet
Lulekickan: Fast spelar det egentligen någon större roll om någon blev allvarligt skadad? I så fall borde Sjögren kommit rätt lindrigt undan. Berglund kom ju tillbaka och spelade i tredje. Det viktiga är väl ändå vad det är man gör? Jag tycker personligen att Sjögren skulle ha max 5 matcher för sitt tilltag för hur man än vrider och vänder på det så var det en idiotisk grej han gjorde. Men 9 matcher känns lite som att man från Disciplinnämndens sida varit rätt så nöjda med att få statuera ett exempel i praktiken på vad man predikat i teorin innan säsongen.
Och som Selina skrev i ett tidigare inlägg så får man nog börja se till att skaffa lite extraspelare inför slutspelet som alltid sägs vara hårdare och tuffare än grundspelshockeyn. Fast ska man vara lite översarkastisk så kan ju denna dom vara lösningen på problemet med den svenska juniorhockeyn... kanske kommer detta leda till att en del duktiga juniorer kommer att få kliva direkt in i ett SM-slutspel. Tuffare matchträning än så kan det väl kanske inte bli och det borde väl glädja Rickard Fagerlund m.fl.
Och som Selina skrev i ett tidigare inlägg så får man nog börja se till att skaffa lite extraspelare inför slutspelet som alltid sägs vara hårdare och tuffare än grundspelshockeyn. Fast ska man vara lite översarkastisk så kan ju denna dom vara lösningen på problemet med den svenska juniorhockeyn... kanske kommer detta leda till att en del duktiga juniorer kommer att få kliva direkt in i ett SM-slutspel. Tuffare matchträning än så kan det väl kanske inte bli och det borde väl glädja Rickard Fagerlund m.fl.
Sv: Vad säger man?
pettsson: Ja det är klart att du ska göra det!
Vet inte hur länge jag fortsätter med den jag gjort. Fast just nu är det ganska spännade.
Vet inte hur länge jag fortsätter med den jag gjort. Fast just nu är det ganska spännade.
Sv: Straffet
bajenmattias: Men då ska väl alla tacklingar i ryggen bedömmas lika eller?
Vilket borde innebära att nu när bestraffningsnivån är satt, så kan det vara en bra idé att utöka spelartrupperna med ett antal spelare.För disciplinnämnden tänker väl inte vara lika inkonsekventa som domarna hoppas jag.
Vilket borde innebära att nu när bestraffningsnivån är satt, så kan det vara en bra idé att utöka spelartrupperna med ett antal spelare.För disciplinnämnden tänker väl inte vara lika inkonsekventa som domarna hoppas jag.
Sv: Straffet
kermit:
Jag tror att det är ett mönster faktikst med tanke på att bulan leder utvisningsligan rätt så överlägset...
Tror att han retar gallfeber på många av sina motståndare men i Sjögrens fall fattar jag inget... Tacklingen är både dum och oerhört onödig... 1 månad tycker jag är rimligt... Det hade ju kunnat gått betydligt värre för bulan!!
Jag tror att det är ett mönster faktikst med tanke på att bulan leder utvisningsligan rätt så överlägset...
Tror att han retar gallfeber på många av sina motståndare men i Sjögrens fall fattar jag inget... Tacklingen är både dum och oerhört onödig... 1 månad tycker jag är rimligt... Det hade ju kunnat gått betydligt värre för bulan!!
Sv: Vad säger man?
Per: Jag gjorde en förra säsongen också, och kommer fortsätta göra dem även i framtiden. Förra årets kurva är inte lika rolig. :o)
Sv: Vad säger man?
pettsson: Ja det är en avvägning av vad som ger tillräckligt med info i förhållande till rörigheten.
Jag tyckte att det kunde vara kul att se förhållandet mellan lagen men då måste varje lag märkas ut och rörigheten ökar.
Tyckte själv att den var väldigt rörig från början men börjar vänja mig.
Viste inte att du gjort en liknade... vilken tillfällighet.
Jag tyckte att det kunde vara kul att se förhållandet mellan lagen men då måste varje lag märkas ut och rörigheten ökar.
Tyckte själv att den var väldigt rörig från början men börjar vänja mig.
Viste inte att du gjort en liknade... vilken tillfällighet.
« Föregående · 191305 · Nästa »
Beträffande Sjödin vet jag inte om jag tycker att han tacklar fulare än någon annan. Tycker det är alltför sällan jag ser en brynäsare dela ut en tackling överhuvudtaget.
När Timrå krossade oss, med ett mycket imponerande spel bör tilläggas, i Gavlerinken så gick junioren Niclas Danielsson in och delade ut en klockren tackling axel mot axel. För det fick han två minuter för att timråiten inte såg honom komma och inte tog emot tacklingen rätt. Och plantan Perlskog satt i tv och skrek om matchstraff för tackling i ryggen, men han kan ingenting om hockey ändå... Vad jag vill komma fram till är väl att svensk hockey blivit för mesig. Spelare blir utvisade när de tacklar och därför hakar de istället. Och när det väl delas ut en tackling så är inte motspelaren med på noterna och kan därför skada sig rätt illa.