1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614887 inlägg · 6214 ämnen
« · 202000 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Trevligt Timråsupportrar!
Det är alltid lika kul att se SSK lunka ut med böjda huvuden :)
Sen så är det ju extra roligt att få se lite hockey från finrummet.

Sv: TIK på TV
robe1969:

Då får man väl tippa på oavgjort på torsdag då, HV brukar nämligen heller aldrig vinna när C+ sänder...:-/ Fast PPV har man inga problem med...

TIK på TV
Såg precis att man tänker sända HV71-TIK på C+ nu på Torsdag den 30/1 samt även att ComHem fått fingrarna ur sitt a....... och även de tänker sända TIK-Luleå den Lördag den 15/2.

Hoppas TIK nu kan vända trenden med förluster då TV sänder...

Sv: Pasi
Helg Ernest: Hoppas att det räcker med en renovering, annars lär det nog dröja många år innan vi får se Sammi i Timrå. ;)

Sv: Pasi
Quaker: Glöm Nisse pisse päron pung !
Han plattsar bara i Sergelstorg fontän !
Däremot har jag hört av "säker"* källa att Sammi Kapanen kommer. Källan sa - Om TIK bygger ny hall kommer "Brorsan" direkt för han vill komma hit.





* Kimmo Kapanen

Sv: Pasi
Quaker: Hörde i torsdags, under matchen mot Dif, någon som pratade om "Nils Ekman på gång till Timrå"......
Samma här...Hoppas inte! Det blir antagligen mer avstängningar då!

Sv: Pasi
Helg Ernest: *host* *host* Nils Ekman??
Hoppas inte.....ngn som vet?

Sv: Pasi
Tezzan: Åsså var Silly igång igen, härligt....

Sv: Pasi
Tezzan: Så här stod det ( c :
TIK har redan varit på hugget och varit i kontakt med Petteri Lehto, som företräder Petriläinen.
– Vi har haft en konversation och Timrå är intresserad, berättar Lehto för ST-sporten.
Elitserietvåan kommer säkerligen att få konkurrens om JVM-mästaren från 1998.
För hans agerande i Timråtröjan under föreningens comebacksäsong i Elitserien imponerade på många.
Ja, många rankar honom som en av seriens bästa försvarsspelare den säsongen.
– Pasi har ett väldigt bra rykte bland lagen i den svenska elitserien, så det kommer att vara flera som vill ha honom, säger Petteri Lehto.

Sv: Pasi
Mattsa1250: Helt riktigt.Repotage i Sundsvalls Tidning i lördags.Hans nuvarande kontrakt går ut efter denna säsong sen kan han vara på väg tillbaka.

Men det ska vara en NHL-profil på väg redan nu, en forward men vet inte vad han heter...

Sv: Pasi
Mattsa1250: Kan varken bekräfta eller dementera.
Men det är ett rykte som går nere på Domustrappan.
Om det är sant eller önsketänkande är det ingen som vet förutom han som startade det. Men rent teoretiskt borde det inte vara omöjligt .

Pasi
Har hört att det verkar som om Timrå Ik försöker värva en tidigare Tik lirare, nämligen Pasi Pertrileninen (stavning efternamn ngt osäkert) Ngn som hört detta? Verkar som om denna kämpe inte har ngt emot att komma tillbaka till nästa säsong.

kan ngn bekräfta eller dementera detta.

Sv: Hurra!
heart: Sjögren stängs av i totalt åtta matcher och får spela elitseriehockey först i omgång 45 igen.

Sv: Inför HV-Timrå
Jag och Andrea funderade på om man skulle göra en eventuell banderoll o ta med sig till Jönköping på Torsdag. Vi vet inte vad det ska stå bara. Någon som har ett förslag? (Olle, kanske blir det vattenfärg denna gång också;D)

Sv: Hurra!
swen: hur många matcher har sjögren kvar av sitt straff?nån som vet...?

Sv: 3 poäng
SirPimme: Själv håller jag med Patrik Polly ! Är nog tom. mera avigt inställd. Ett par år i farmarlaget skulle göra honom gott.
Så han värkligen bestämmer sig för vad han vill göra och sattsa på.
Han är ju en riskfaktor i egen zon, med sina "inianare".
Sen att ha glimtar till i bland. Må väll vara , men det är på tok för sällan, för att va på denna nivå.

Sv: 3 poäng
SirPimme: Det är väl fel av mig att göra någon totalbedömning av Crippe eftersom jag ser så få matcher men... Att han har talang är otvivelaktigt, men han har också ett antal tydliga brister. Han är nonchalant ( släppte vid ett tillfälle pucken avsiktligt och åkte till båset och gav därigenom SSK ett ypperligt tillfälle att göra mål) och väger alldeles för lätt i närkamperna. Sen tyckte jag framförallt igår att han nästan var överdriven i sitt passningsspel. Tidigare var det mycket dribblingar , men igår sökte han passning så uppenbart när han kom in i anfallszon att det blev oerhört enkelt att täcka ut honom.
Man ska väl inte ge upp hoppet än, men det behöver nog hända en del positivt snart med Söderström.

Henrik Eriksson är ju ett annat exempel på talang som jag för länge sedan sett som förlorad. Igår var han dock ett lysande exempel på vad mål och lite framgång kan leda till. Han var offervillig i defensiven och tog för sig i anfallszon på ett sätt som jag aldrig sett förut.

Överhuvudtaget fick Wallenberg, Eriksson och Crippe mycket speltid och det gjorde dem helt klart gott.

Det positiva med allt detta är att vi trots tabellläge och spel fortfarande har ett antal spelare som kan prestera mer.
Vi gjorde en bra match igår, men det finns oerhört mycket mer att ta av laget och det bådar gott inför slutspelet.

Sv: Hurra!
Chief: Verkar som att vår Sjögren sett bilden och försökte sig på att göra en armbågstackling. Men nu är ju Bulan väääldigt kort, så det blev fel alltihop. Viktigt alltså att välja tacklingsmetod efter motståndaren kroppslängd.

Sv: 3 poäng
Patrick Polly: Crippe är den största talangen vi har i klubben och att sätta ett frågetecken på om han ska få vara kvar eller inte tycker jag enbart är pinsamt av dig!

Han har höjt sin nivå ett snäpp till den här säsongen även om han haft det lite tungt under vissa delar av den pga skada och sjukdom.

Söderström har i de senaste matcherna varit en utav TIK:s absolut bästa spelare och ser piggare och piggare ut för varje match som går.

Ju mer speltid han får ju bättre blir han, helt klart en joker i det kommande slutspelet...

Sv: Hurra!
kronblom: Godsmurf och smurfa gott!

Peter Larsson blev matchens artist i Aftonsmurfet föresten. Jaha?

Sv: Hurra!
DJ Hemp: En mystisk gåta är var den skånske Timråsupportern och reservofficerens Dängroth! tagit vägen? Han är intimt förknippad med segertåget i kvalserien.

Sv: Hurra!
oraklet:

Antar att du syftar på kvalseriematchen som utspelade sig våren 2000... Tyvärr har jag ingen möjlighet att uttala mig om detta, eftersom jag redan tidigt under matchen blev tvungen att uträtta diverse ärenden i centrala Västerås. När jag sedan återkom till spelplatsen befann sig TIK i en säker 5-0-ledning och bevakningspersonalen hängde betänkligt med sina huvuden... Deras elitseriestatus var på god väg att gå förlorad!

Sv: Hurra!
En smurfig bluff är att det står i ingressen till varje album att Smurferna är tre äpplen höga. Visst ser de mindre ut? Eller är han trollkarlen (vad hette han, har jag glömt) bara väldigt stor?

Om någon tycker att diskussionen inte har med hockey att göra så påminner jag om att Peter Larsson var på isen och fick däng idag och Ove Molin fick det för några veckor sedan. Gozzi har fått tillräckligt med däng men inte av Timrå just i år.

Sv: Youth is wasted on the young
Det var en härlig dag för mej som Nyköpings supporter. Var uppe på matchen Timrå-ssk och fick se Timrå slå ärkerivalen ssk där nyköpings pojken martin lindman fick inleda målskyttet. Jag gjorde vad jag kunde för att stödja TIK genom att stå i klacken och skrika. Inte lätt när man normalt hejar på NH. Men det var kul att snacka gamla minnen från förr när NH lirade mot TIK. Sen var det ju inte sämre att NH slog S-vall så vi tog oss upp på en PO plats :) En bra dag alttså. Håller på er i ES..

ps det var jag som hade nyköping matchtröja som stog macgyver på.

Sv: Youth is wasted on the young
El Maco:

Kollade in "våra vänners" klotterplank kring jul. Nej, de har inte mycket att glädjas åt. Men "timjå-hatet" lever förstås kvar bland de två eller tre (fler är de inte i dagsläget) som fortfarande lever för "laget i stan"...

Sv: Hurra!
DJ Hemp: Beskriv med högst ord hur bevakningspersonalen hanterade kvalseriearrangemang i Rocklundahallen, Västerås !

Sv: Youth is wasted on the young
Vi måste tänka på våra juniorer ! Det är bra om Zetterström , Tägtström och Hansson får lite playoff erfarenhet. Oavsett om Sundsvall lyckas eller misslyckas så är de så passerade numera att det inte längre spelar någon roll. Jag tror för övrigt att den här glädjen om TIK förluster bara är ett spel i det tomma galleriet. Numera går de flesta av dem på TIK matcher och jag tror att de också njuter av det. Men det är klart, sådant kan inte sägas på "planket".

Sv: Hurra!
El Maco:

Där måste jag ännu en gång stryka dig medhårs, vilket innebär ännu mer hockeysnacksmys. Ständigt starka TIK-insatser -> inga frustrationer -> flickscoutsinlägg...

Sv: Youth is wasted on the young
DJ Hemp: Det vore en kul upplösning av säsongen om Sundsvall lyckades sabba det här också. Men det är väl inte möjligt? Klarar de inte play off i år så vore det ett magnifikt misslyckande. Finns inte ens Timråförluster att glädjas åt för våra vänner bobbarna.

Fler lag i kris - Brynäs fem miljoner back i år enligt arbetarbladet!

Sv: Youth is wasted on the young
oraklet: Till och med döende Boden är med i matchen. Håller på BIK och NH90. Kul med dubbelseger för oss på bortasektionen idag så att säga.

Jeff Hällegaard ny tränare i Nyköping. Ett eko av åttiotalet på nåt sätt. Gamla Rosvalla byts ut mot en ny hall inom kort. Undrar om ladugårdsdörrsintrot blir kvar ändå? Kult.

Sv: Youth is wasted on the young
oraklet:

Så sant, men med tanke på hur nära IFSH faktiskt var en plats i SA vore ju allt annat än minst en play off-omgång att betrakta som värsta fiaskot... SA känns för övrigt ruggigt intressant! Inte minst för att Bajen finns med däruppe, men serien som helhet känns också grymt spännande...

Sv: Hurra!
DJ Hemp: Mmmmm... Hockeysnacksmys... Vem som helst blir en flickscout när de vinner hela tiden.

Sv: Youth is wasted on the young
DJ Hemp: Nu är ju NH90 inget lag som man bara sopar banan med hur som helst. Tror faktiskt att IFSH kan få problem med både Piteå och NH90. Huddinge är i och för sig också med och fightas om en topplacering där, men jag tror att de viker ned i längden.

Sv: Hurra!
El Maco:

Annars brukar det ju vara jag som neggar. Men årets Timrå IK har faktiskt ännu inte gjort mig riktigt besviken, t o m debacel som Löfbergs borta häromveckan känns förlåtet. Kan ju inte låta bli att imponeras av förmågan att alltid komma igen efter mindre lyckade matcher - och vinner man så många jämna matcher borde man vara ett lag för slutspelet!

Du och andra kanske tycker att jag skriver som en jävla flickscout numera?! Uddlöst, slätstruket, pisstråkigt... Förklaringen är att mitt nya mål är att hänga kvar på HS säsongen ut! Undviker därmed att sticka någon i ögonen, än så länge fungerar det bra...

Sv: Hurra!
DJ Hemp: Man får skilja på teori och praktik. Här tas inget ut i förskott serru.

Sv: Youth is wasted on the young
TD:

Andra raka torsken för IFSH. Lite sopigt, men inte helt oväntat. Med det laget borde de ju åtminstone fixa en play off...

Sv: Hurra!
El Maco:

Trodde att slutspelsplatsen var klar sedan länge med hänsyn till hur lagen möter varandra under återstoden av grundserien! Har inte haft några tankar på att vi kan bli sämre än fyra...

Sv: 3 poäng
Starkt att komma igen på nytt och vinna, idag trodde inte ens jag på seger... Men "Capo" tog en snabb revansch och lyckades betvinga ett av landets absolut tråkigaste lag! Timrå var för dagen ännu "äckligare" än Timo. Kul inte minst för Pelle Hallin att näta i F-domen, får man anta...

Hoppar nog över daladansen på tisdag och spionerar på VF och FBK på C+, "Lill-Kenta" är säkert intresserad av ett och annat Hemp-tips... =)

C+ på torsdag: HV-TIK! Hurra...!

Sv: Hurra!
El Maco: Har det firats att niondplatsen är säkrad? Med rätt resultat nästa omgång kan vi faktiskt säkerställa en slutspelsplats...

Sv: Fallaffeldomen
Selina: Men det beror ju på att Herr Jonasson bara har refererat MoDo förut...tar väl ett antal år för den mannen att lära sig
att även Timrå numera är i Elitserien.

Sv: Grattis #99
Jag: GRATTIS GRATTIS :) fyller själv 20 om några veckor, verkligen trevligt :)hehe
jag önskar mej en sak den dan....det e att Timrå spöar VF i GBG :)

Sv: Youth is wasted on the young
Jimmy: Har bevittnat Sundsvall och Nyköping i eftermidags och jag håller Tjobba för bäste back och han skulle inte göra bort sig i en högre serie men Hansson kan vara en man för TIK men jag tycker
att TIK har mycket stark backbestånd men visst ska man satsa på yngre spelare ex finns det nån i laget som jag inte håller måttet.
För övrigt var det rätt tuff match och denna match ville verkligen 1,90 vinna så det var rättvist.
Timrå överaskar igen, en kompis och Micke Lind kom för övrigt i 2a perioden och myste.

Sv: 3 poäng
El Maco: Henkan har IF Älgarna som moderklubb, mer Härnta i Elitserien!

Sv: 3 poäng
dr-nix:

Givetvis bör oxå Henrik E ha "credit" med tanke med den antalet is-tid han får.

Gonatt !

Sv: Trevligt Timråsupportrar!
Nicopia: Beundransvärt initiativ måste jag säga! Tack för stödet på läktaren. Var låg största behållning, att se ärkerivalen Södertälje åka på däng eller en högst medioker tillställning på isen?

Sv: Trevligt Timråsupportrar!
Nicopia: Jo jag vart tvungen att titta både och två gånger för att se efter om det jag såg verkligen stämde. Kul att träffa andra fans och bra att ni förstärkte med trumma efter den första perioden. Är det någonting som SSK fans verkar vara överrens om på sitt forum så är det att de förlorade klackmatchen stort. Det fans faktiskt bara en klack i hallen förutom de första och sista fem minuterna i matchen.

Sv: Fallaffeldomen
knaskamilla: Det jag tycker är jobbigast med Jonasson är att han så ofta säger fel och kallar Timrå för Modo. Sånt mår man ju illa av.;)

Sv: Trevligt Timråsupportrar!
Härligt Timrå! Tryck dit Leksingarna på tisdag nu också så ses vi i kvarten.

Sv: 3-2
Patrick Polly:

Min vän!
Jag var på matchen, men jag kanske inte såg den.
Men jag vet att vi vann den, ty jag var glad ända hem till Uppsala

Du och jag får väl se i morgondagens tidningar vilka spelare har plus- alternativt minusstatistik.

I och med detta sov gott!

Sv: Trevligt Timråsupportrar!
Eller för oss blir det "där uppe" men ändå.....

« · 202000 · »
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Littles läge är väl lite som att sent bli påtvingad att hosta en påkostad nyårsmiddag när alla butiker förutom bensinmacken har stängt. Och när han åker till macken så visar det sig att han inte är ensam om att vara ... | Läs mer