http://www.fuehrerschein.de/
« Föregående · 210171 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: TIK i Tyskland
Farbror Hasse: Å andra sidan kanske jag är lite väl mycket "Do not mention the war"... Det heter ju trots allt t.ex Führerschein och min sjuka hjärna kopplar direkt till allt annat än bilkörning...
Länkar:
http://www.fuehrerschein.de/
http://www.fuehrerschein.de/
Sv: TIK i Tyskland
Redax 2: Det stämmer och jag tänkte en hel del på det också.
Är ganska bevandrad i just den delen av vår världs kusliga historia. Jag valde dock att se ordet som vad det egentligen betyder utan koppling till Streicher och hans galna anhang och i Tyskland används ordet uppenbarligen utan dessa automatiska kopplingar. Jag tror faktiskt att det numera är ganska få som känner till namnets kusliga historia. Men jag kan hålla med om att om bara så en promille gör dessa hemska kopplingar så ska vi definitivt inte använda det som smeknamn.
Är ganska bevandrad i just den delen av vår världs kusliga historia. Jag valde dock att se ordet som vad det egentligen betyder utan koppling till Streicher och hans galna anhang och i Tyskland används ordet uppenbarligen utan dessa automatiska kopplingar. Jag tror faktiskt att det numera är ganska få som känner till namnets kusliga historia. Men jag kan hålla med om att om bara så en promille gör dessa hemska kopplingar så ska vi definitivt inte använda det som smeknamn.
Sv: TIK i Tyskland
Farbror Hasse:
otroligt imponerande hemsida, den vore inte dum att ha på svenska....
otroligt imponerande hemsida, den vore inte dum att ha på svenska....
Sv: TIK i Tyskland
Farbror Hasse: Måste här vara lite Messerschmidt igen. Tror nämligen att "Der Stürmer" som smeknamn kan ge obehagliga associationer till en viss tidning som fanns i Tyskland under en viss period. Åtminstone tänkte inte jag på sport det första jag associerade till...
TIK i Tyskland
Jag måste säga att den tyska flickan gjort ett imponerande arbete med sin hemsida. Sen kan jag inte låta bli att faschineras över att läsa om Timrå på tyska. Hur var det med Robban, han hade väl inget egentligt smeknamn ?
"Der Stürmer" kan väl vara ett passande namn ? Åtminstone orginellt.
"Timrå IK plant ebenfalls bereits an der neuen Saison. Der Stürmer und Schlüsselspieler Robert Carlsson hat seinen Vertrag um weitere 2 Jahre verlängert.
Robert "Robban" Carlsson ist Timrå`s bester Spieler zusammen mit Niklas Nordgren und Valeri Krykov.
Für den 28jährigen Stürmer ist es die zweite Saison in der Elitserie. Carlsson ist zusammen mit Timrå aufgestiegen. In der laufenden Saison erzielte der Stürmer 13 Tore und 11 Assist".
"Der Stürmer" kan väl vara ett passande namn ? Åtminstone orginellt.
"Timrå IK plant ebenfalls bereits an der neuen Saison. Der Stürmer und Schlüsselspieler Robert Carlsson hat seinen Vertrag um weitere 2 Jahre verlängert.
Robert "Robban" Carlsson ist Timrå`s bester Spieler zusammen mit Niklas Nordgren und Valeri Krykov.
Für den 28jährigen Stürmer ist es die zweite Saison in der Elitserie. Carlsson ist zusammen mit Timrå aufgestiegen. In der laufenden Saison erzielte der Stürmer 13 Tore und 11 Assist".
Sv: Sverige-Tjeckien
rådbjer:
Nu skulle ni väl inte sörja om Sami spelade med er :)
Detaljer kan vara väldigt viktigai bland ;)
Nu skulle ni väl inte sörja om Sami spelade med er :)
Detaljer kan vara väldigt viktigai bland ;)
Sv: Sverige-Tjeckien
Frasse99: Jaha ÄR det så du menar? :))
Som att säga att Kimmo Kapanen spelar i Carolina Hurricanes o hans brorsa Sami spelar i Timrå!
Som swen sa: detaljer! :))
Som att säga att Kimmo Kapanen spelar i Carolina Hurricanes o hans brorsa Sami spelar i Timrå!
Som swen sa: detaljer! :))
Sv: Sverige-Tjeckien
rådbjer:
En stor skillnad är det dock !
Daniel är back coh spelar med Atlanta Thrashers.
Mattias är forward och var den som spelade i går......
Lite som att påstå att Micke J tränar Timrå och Kenta spelar i Djurgården ;)
En stor skillnad är det dock !
Daniel är back coh spelar med Atlanta Thrashers.
Mattias är forward och var den som spelade i går......
Lite som att påstå att Micke J tränar Timrå och Kenta spelar i Djurgården ;)
Sv: Sverige-Tjeckien
Frasse99: Humle o Dumle, Bill o Bull who cares?
Huvudsaken VI vet vem vi snackar om!
Huvudsaken VI vet vem vi snackar om!
Sv: Sverige-Tjeckien
Dream Team:
Daniel Tjärnqvist var han med ? Nej jag skulle inte tor det !
Snarare var det hans bror Mattias som var med ....
Daniel Tjärnqvist var han med ? Nej jag skulle inte tor det !
Snarare var det hans bror Mattias som var med ....
Sv: Sverige-Tjeckien
Dream Team: Alltså, Kahnberg "knuffade ut" Gunno från en annan kedja. Märkligt, men jag är ju bara en åskådare.
Sv: Sverige-Tjeckien
Dream Team o swen: Låter ju helt uppåt väggarna allting, är det nån välgörenhetsinrättning?
Får jag inte se Nordgren i morgon i en vettig kedja, så blir jag lite irriterad!
Jag missade matchen mot Kanada, men enl. några Modokompisar tyckte om att Nordgren var bra men hade inte det rätta understödet av dom andra 2 forwardsen.
Riktig iakttagelse?
Får jag inte se Nordgren i morgon i en vettig kedja, så blir jag lite irriterad!
Jag missade matchen mot Kanada, men enl. några Modokompisar tyckte om att Nordgren var bra men hade inte det rätta understödet av dom andra 2 forwardsen.
Riktig iakttagelse?
Sv: Sverige-Tjeckien
rådbjer: Det visar sig i morgon, då behövs sannerligen det bästa laget för att rubba Ryssarna.
Sv: Sverige-Tjeckien
rådbjer: DIF:s Daniel Tjärnqvist hade varit sjuk, den stackarn, så han fick spela i stället. Varken Anger eller Rönnqvist är några landslagsspelare av större mått...
Sv: Sverige-Tjeckien
rådbjer: Enligt vad som sades i radio eller på tv, fick Gunno stiga upp på läktaren för att "felande länken" i Frölundas ungdomskedja var tillbaka, efter sjukdom.
Sv: Sverige-Tjeckien
Är det nån som vet varför inte "Gunno" spelade igår, jag kom in i mitten av 2:a perioden o fick se ett väldigt bra svenskt lag, förutom då Anger, Tjärnqvist o Rönnqvist, som nån redan varit inne på!
Är Nordgren petad för att sop-Anger ska spela? Sämst på isen igår, iallafall det jag såg!
Kanske var lika bra att Nordgren slapp spela, så dålig som Anger o Tjärnqvist var!
Är Nordgren petad för att sop-Anger ska spela? Sämst på isen igår, iallafall det jag såg!
Kanske var lika bra att Nordgren slapp spela, så dålig som Anger o Tjärnqvist var!
Sv: Sverige-Tjeckien
hassebasse: Klart du har rätt men även Rönnqvist såg grön ut hela femman verkar vara helt under isen.
Sv: Sverige-Tjeckien
SMÅLAND: Det förstår jag att ni Timråiter tycker, speciellt som han väl brukar dominera uppe hos er......alltid..... ;-))
Sv: Sverige-Tjeckien
Huge: Kung Sjödda har gjort sitt på hockeyrinken......kanske dags för honom att lägga upp skridskorna på hyllan för gott...
Sv: Kapanen
Smokey:
"Eller så är det att Finland testar juniorer, eller att man håller på att prova ut balettskor till F1-förare, eller koskenransonering, eller för mycket disco på Silja Line. Ge upp nu!"
- Vem fan är det som ska ge upp för satan?
"Du har fel. Jag har rätt. Så är det bara."
- Vad har jag fel?
Slask:
"Södertäljes Juha Lind spelar väl med Finland i Sweden Hockey Games?"
- Nej.
"Eller så är det att Finland testar juniorer, eller att man håller på att prova ut balettskor till F1-förare, eller koskenransonering, eller för mycket disco på Silja Line. Ge upp nu!"
- Vem fan är det som ska ge upp för satan?
"Du har fel. Jag har rätt. Så är det bara."
- Vad har jag fel?
Slask:
"Södertäljes Juha Lind spelar väl med Finland i Sweden Hockey Games?"
- Nej.
Sv: Sverige-Tjeckien
hassebasse: Jag undrade oxå vart Niklas Nordgren tagit vägen ikväll?
Men det kom ju en Djurgårdare vid namn Tjärnqvist och roffade åt sig hans plats.....SNOPET!!!!!
Men det kom ju en Djurgårdare vid namn Tjärnqvist och roffade åt sig hans plats.....SNOPET!!!!!
Sv: Sverige-Tjeckien
hassebasse: Jag tror nog att Hardy är mer kapabel att bedöma detta än en grinig Timråit.
Har man bestämt sig för att specialstudera en spelare som man anser tagits ut felaktigt på bekostnad av en "egen" spelare, så behöver man ju inte vara Einstein direkt för att begripa vad betyget skall bli.
Var glad i stället för att ni har en "egen" back med på isen.
Att Lindman är med beror förmodligen enbart på att kung Sjödda
är sliten för tillfället.... :-)
Har man bestämt sig för att specialstudera en spelare som man anser tagits ut felaktigt på bekostnad av en "egen" spelare, så behöver man ju inte vara Einstein direkt för att begripa vad betyget skall bli.
Var glad i stället för att ni har en "egen" back med på isen.
Att Lindman är med beror förmodligen enbart på att kung Sjödda
är sliten för tillfället.... :-)
Sv: Sverige-Tjeckien
hassebasse: Kanske man ser det som det gamla storlaget Brynäs enda chans att få vinna nånting i år...
Sverige-Tjeckien
Sitter och tittar på "Landskampen".
Har särskilt följt Niklas Anger. Han har INTE gjort en enda grej rätt.
Om han inte ramlar, så missar han pucken, eller slår en felpassning.
Han ser ut som en junior på isen.
Det är en GÅTA för mig, varför denne Niclas Anger spelar i Tre
Kronor.
Niklas Nordgren t.ex. är en mycket bättre och stabilare spelare när det gäller internationell hockey. Se´n finns det flera spelare i Elitserien som är klart bättre än Anger, inte nödvändigtvis från TIMRÅ. Frölunda har FLERA forwards som är bättre än Anger.
Tydligen är han Hardy Nilssons "favorit".
Är det jag som är grinig, eller ??
Är det jag som inte ser fördelarna med Niklas Anger ??
TIMRÅ IK 4 Ever!!!
Har särskilt följt Niklas Anger. Han har INTE gjort en enda grej rätt.
Om han inte ramlar, så missar han pucken, eller slår en felpassning.
Han ser ut som en junior på isen.
Det är en GÅTA för mig, varför denne Niclas Anger spelar i Tre
Kronor.
Niklas Nordgren t.ex. är en mycket bättre och stabilare spelare när det gäller internationell hockey. Se´n finns det flera spelare i Elitserien som är klart bättre än Anger, inte nödvändigtvis från TIMRÅ. Frölunda har FLERA forwards som är bättre än Anger.
Tydligen är han Hardy Nilssons "favorit".
Är det jag som är grinig, eller ??
Är det jag som inte ser fördelarna med Niklas Anger ??
TIMRÅ IK 4 Ever!!!
Sv: Tifo
Så här är det med konfettin:
Det är hallägarna som bestämmer om man får använda konfetti.
Det beror på städningen såklart och inte risken att det kan komma på isen. Brandrisken har också ett finger med i spelet....
Vi har pratat med Timrå IK och vaktmästarna och gjorde den överens kommelsen att vi städar efter våra konfetti tifon....
Det är hallägarna som bestämmer om man får använda konfetti.
Det beror på städningen såklart och inte risken att det kan komma på isen. Brandrisken har också ett finger med i spelet....
Vi har pratat med Timrå IK och vaktmästarna och gjorde den överens kommelsen att vi städar efter våra konfetti tifon....
« Föregående · 210171 · Nästa »