1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 615020 inlägg · 6214 ämnen
« · 216734 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Domarna
matsby: hans passningar håller ju världsklass!
passningarna ligger jämt på bladet....som när sjögren gjorde 2-1 till timrå till exempel....
och så är han en organistör i powerpaly också...

Sv: Domarna
Huge:
Lind har faktiskt lyckats med en sak i matchen mellan TIK och Luleå, han har höjt sig ett snäpp, förut var han bara dålig, nu har han kommit upp till nivån helt värdelös...
Du ser det är aldrig försent för en elitserie domare att utvecklas, tyvärr så går det åt fel håll för honom :-(

Sv: Vart har publiken tagit vägen?
rådbjer o Jimmy: Ja.....det var gunga ett tag,men det var synd att jag valde fel match...Det måste ha varit den sämsta publiksiffrarn den här säsongen och då bifinner kag mig olyckligtsvis i ladan,men jag är inte missnöjd för det.Jag fick se mina hjältar vinna och fick uppleva lite utav trycket i ladan......nästa gång hoppas jag på smsemifinal och ett fullsatt och hungrigt Timrå Isstadion..

Tack Jimmy jag försökte dra igång publiken ibland och lyckades med det...jag gjorde mitt bästa,men det verkade som att publiken och spelarna väntade på slutspel och jag förstår dem,men att det skulle vara mer publik i tisdags mot Linköping det trodde jag inte..
Jag hoppas att vi stöter på varandra fler gånger..i lördags drogs jag nog med publiken dvs jag öppnade i ett ruskigt tempo och det avtog tyvärr mer och mer så länge matchen pågick,men jag sparar mina krafter till det stundande slutspelet..

Sv: Vart har publiken tagit vägen?
oraklet: Och det enda som blivit bättre är hockeyn.

Sv: Vart har publiken tagit vägen?
Dream Team: hmm nu tappade jag bort alla mina statistiska uppgifter, men jag fann att en lite mjölk kostade ungefär 1.30 1975 ( www.svenskmjolk.se). Det tyder på att mjölken har gått upp med 5 grr pengarna medans hockeybiljetten gått upp med ungefär 7 ggr pengarna. Å andra sidan har säkert exempelvis bensinpriset stigit mer..

Sv: Vart har publiken tagit vägen?
oraklet: Den tid som Dream Team beskriver så spelades det enbart 7 hemmamatcher i grundserien. De säsonger med märkbart högre snitt än idag, beror på att man haft ett par matcher med betydligt högre publik än i övriga matcher. Runt 8-9 tusen räckte för att hålla upp övriga fems ganska mediokra publikanslutningar. Med 25 hemmamatcher gör inte en fjäder någon höna. Skulle man exempelvis trycka in 10 000 på TIK:s sista hemmamatch, så skulle nuvarande snitt öka med högst 400.

Man kan också jämföra den totala publiken. 57/58-74/75 är nitton säsonger (133 matcher). Under denna tid sökte sig ca 540 000 personer till WÖ/TIK:s matcher. När denna säsong är till ända har TIK avverkat 6 ES-säsonger (129 matcher) och den totala publiken lär då hamna runt ca 505 000.

Sv: Vart har publiken tagit vägen?
Jag hittade ett inslag i "Klassikern". 1975 kostade det 14 kr att se VF-Timrå i Scandinavium. Då snackar vi sittplats...

Sv: Vart har publiken tagit vägen?
Dream Team: matchprogrammens framsida höll i varje fall en bättre kvalitet förr :=)

Sv: Vart har publiken tagit vägen?
oraklet: Liten jämförelse. Idag ingår matchprogrammet i entrén, men låt säga att det kostar 20 kr, som det gjort tidigare.

Länken nedan visar ett matchprogram gissningsvis från början av 70-talet...

Sv: Vart har publiken tagit vägen?
Dream Team: Intressant. Det visar sig att årets publiksiffra kommer att bli den högsta någonsin.
Men visst borde det ha varit ännu fler i år med tanke på resultatet. Samtidigt kan man förmoda att det finns en mättnad någonstans. Det skulle också vara intressant att veta vad det kostade att gå på ishockey under olika perioder och sedan skulle man kunna jämföra detta med ett antal olika indexvaror som exempelvis bensinpris, biobiljett, 1 liter mjölk och se vad man hamnar kostnadsmässigt. Jag tror också att det är billigare att gå på hockey idag än vad det var tidigare, men att matcherna är flera och att det finns en mättnad.

Sv: Domarna
oraklet: Alldeles nyss var det ngt fel på din kristallkula. Den sade ngt om att Brynäs skulle få kvala... ;-)

Nu verkar den funka igen. Mkt bra inlägg om domarna...

Sv: Domarna
Domarstandarden är som den är. Precis på samma sätt och av samma anledning som att månaden Januari kommer varje år. Jag undrar om ni som kritiserar domarna tror att de sämsta personerna väljs till uppgiften att vara domare, att ni kan regelboken bättre än vad de kan, att ni utan TV hjälp på isen själva skulle kunna göra det speciellt mycket bättre själva ? Bakom detta ligger samma logik som att den 70 årige gnällgubben på 8:e bänkrad själv skulle hitta det där passet som spelaren själv inte hittade..

Att media skriver om detta med dålig domarstandard ligger i medias intresse av att ständigt söka efter potentiella konfliksituationer. Media skriver inte den enda slutgiltiga sanningen, de presenterar en del av sanningen för att den säljer bra.

Jag tycker att det är dags att ge domarna upprättelse. Varför inte börja här på HS med en egen GB för domare eller regelintresserade exempelvis. Kanske följer det en liten intresseförening och en ranking liknande elitseriens tabell. Tänk er domarklacken där de står uppställda på sin egen lilla läktare inklämda mellan TIK och Luleås supporterskaror. Domarklacken jublar när Lärking blåser utvisning, "ohh snygg offside av linjemannen där, det gick minsann undan och var nära att en spelare blev frispelad", "bra tekat där, inget fuffens minsann".. "att han skickade iväg den där Luleåbusen innan tekning var helt rätt, han försökte ju stå innanför linjen". "Attans nu missade han att LHC var 6 man på isen". o.s.v ..
Som ett alternativ till den orealistiska domarklacken kan man också tänka sig att klubbarna gör det lättare att vara domare.
Fram för reglernas beskyddare och beskyddarna av beskyddarna.

Sv: Vart har publiken tagit vägen?
oraklet: Det jag sammanställt är snittsiffror uppdelat i hela säsongens grundserie resp. enbart för slutspel och enbart kvalseriespel.

Här följer siffror som gäller den TOTALA publiken genom åren.

(Fan vad det här är kul!)

Sv: Vart har publiken tagit vägen?
oraklet:Jag såg stordelen av matcherna i ladan på 60- o 70-talet och kan säga som så att för det första var det bara ståplats som gällde o för det andra var det publiktryck i förhållande till vilka lag man spelade mot. Sålunda var det i matcher som mot Djurgårn, Frölunda, Brynäs, Modo , AIK o Leksand fullsatt eller i det närmaste fullsatt. D.v.s. mellan 7000 - 8000 pers, medans lag som Tunabro o de andra sämre lagen bara drog kanske 3000 pers. Sedan hör ju till saken att serien i sig N:a Allsvenskan inte på långa vägar hade så mycket seriematcher som det är nu. Serien i sig hade ungfär 10 lag o man möttes 2 ggr, hemma o borta. De 4 bästa lagen i N:a o S:a möttes sedan i ett slutspel, även där dubbelmöten. Så sammantaget för att bli Svensk Mästare spelades kanske 34 matcher. Till saken hör också att man inte tyckte att det var så dyrt att gå på hockey. Kommer inte ihåg vad inträdesbiljetten kostade. I och för sig tycker inte jag att det är dyrt att se ES nu heller. Bra underhållning o spännande matcher som kostar ungeför som en biobiljett

Sv: Vart har publiken tagit vägen?
TD: Kanske daxs att lokalpressen hjälper till lite och skriver vad det innebär att bli två eller trea i serien. Det är inte säkert att alla är så införstådda i detta..

Sv: Vart har publiken tagit vägen?
Dream Team: Jag har två frågor till dig angående din undersökning.
Med anledning av att du rubricerar dina staplar som "högsta serien/kvalserien" så undrar jag om de siffror du har rör hela säsongens matcher eller om de i vissa fall rör en kvalserie på exempelvis 5 hemmamatcher i slutet av säsongen ? Sedan undrar jag om du skulle kunna presentera den totala publiksiffran under en säsongs alla hemmamatcher och jämföra detta med de tidigare. Då skulle elitseriens 25 hemmamatcher förmodligen komma mycket långt i jämförelse med kanske 10 hemmamatcher på 70 talet.. Det sista är dock ett antagande..

Sv: Domarna
Örn-öga: Ja något måste ju göras inför slutspelet angående domarna. Man vill ju inte att en Sm final avgörs av domarna som vissa matcher gjort under grundserien. Nu tänker jag inte bara på Timrå utan på alla lag som drabbats av dessa insatser.

2 domar system är något jag kan tänka mig se till nästa säsong.
Det blir nog lite svårt att införa ett 2 domar system under ett slutspel, dels för att elitserie domarna inte är vana vid det.
dels för att bedömningarna skulle bli mer ojämna just pga av detta.

Ge förbundet till nästa säsong på sig att införa ett 2 domar system så hinner domarna döma försäsong matcher på prov.
Jag tror oxå de svenska domarna skulle gynnas av ett utbyte med sina finska kollegor ,ex matcher i finland och utbildning med andra nationers domare.


Men inför slutspelt tror jag det viktigaste är att förbundet samlar de uttagna domarna och reder ut vilken nivå som skall hållas i slutspelet. Ser igenom video sekvenser från grundserien och även kritiserar domarna för deras misstag. Jaqg tror det kan funka. Det gjorde det för mig och jag har själv växt mycket som domare genom att tillsammans med IS kolla på video sekvenser med mina bedömningar.

Sedan hoppas jag förbundet väljer "rätt" domare till att få döma slutspelet. De domarna jag personligen skulle vilja ge chansen att döma slutspel är:
*Thomas Andersson
*Stefan Danilesson
*Ulf Rönnmark
*Ulf Rådbjär

som reserv kan jag anse att Christer Lärking med sin erfarenhet kan ev få en chans oxå.

Vi får se hur det blir...

men framför allt hoppas jag att TIK gör en fin insats i detta slutspel som nu stundar.

//Shanti

Sv: Vart har publiken tagit vägen?
örnie: tyvärr så kommer inga örna in på isen hehehe..
du syntes lite dåligt på matchen..vart tog den vilda örnen vägen???

Sv: Vart har publiken tagit vägen?
Jag roade mig lite med att sammanställa lite publikfakta genom historien för vårat älskade Timrå IK. Man kan lugnt konstatera att det var ALLRA bäst förr...

Sv: Vart har publiken tagit vägen?
Som det har sett ut nu dom sista 5-6 matcherna så är vi sämst i ES när det gäller att locka publik tom Modo och LHC har fler, kan vara så att matcherna gäller lite men det är bullshit se på Färjestad ca 8000 Leksand 5-6000 kanske har dom mer intresanta derbygrupper, ex vis drar alltid Leksand minst 10000 på globen sen har ju HV alltid fullt. Det måste vara hallarna och konceptet som styr mycket men det är klart hockeyn är het i vissa städer, dom oftast endast ett lag att stödja i Sundvall finns ju en uppsjö av lag Giffarna som t o m dom drar 6-7000 så visst sitter mycket i arena.
Nu tror jag slutspelet blir en publikfest alla pratar om slutspelet, så då vill det tilll att ha biljett och det har man ju.

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2003-02-15
pallekuling: Båda tränarna tyckte faktiskt att Luleå kunde avgjort matchen i 1:a perioden. Men Timrås seger var rättvis sett till spelet i resten av matchen.

Sv: Vart har publiken tagit vägen?
SMÅLAND: Tack vare bilden som nån la ut här idag så vet jag hur du ser ut!
Jag stod brdvid dig hela förat perioden men jag visste inte att det var du förräns idag!
Gosse, vad du gunga :)))

Sv: Vart har publiken tagit vägen?
hassebasse: Det är sorgligt men sant. Jag har yttrat min mening förr och gör det igen. Timråpubliken sitter hellre hemma än ser på matcher när skitlagen kommer på besök.

Domarna
Det är kanske dags att ta till 2-domarsystemet i slutspelet.
Kanske finska domare !

Ulrik Lindh och Marcus Vimmerborg duger knske till innebandyn !!!

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2003-02-15
Mr Magoo: Undras om Luleå häller på att drabbas av storhetsvansinne ? Lyssnade på Taavola på lokala sporten.. Mannen är stöddig. Vad jag sett av matchbilder och oberoende rapporter var Timrås seger fullt rättvis, men Taavola verkar mena att det var Luleå:s match. Och nu laddar dom upp mot stackars Linköping....

Sv: Vart har publiken tagit vägen?
SMÅLAND o Helg Ernst...
nu tar vi det coolt boys...ibland så går
det upp o ibland så går det ner...

Sv: Vart har publiken tagit vägen?
Dream Team:
250:- för Sittplats !! Det är BILLIGT, och definitivt inget att klaga på. Det kostar MYCKET mera i Jönköping, Karlstad ,och i Göteborg.
Om nu HV klarar sig till slutspelet???? Dom har det svåraste programmet kvar av dom fem lag som slåss om åttonde-platsen.

Ta nu för beufvelen detta tillfälle att få se TIMRÅ IK i ett slutspel!
Det kan dröja MÅNGA ÅR till nästa gång.
Det är NU vi lever !!
Det är NU TIMRÅ IK har en JÄTTECHANS !!!!!!!!!
Det är NU TIMRÅ IK är med i toppen !!
Det är NU vi får vara med om allt detta kanonsköna !!
Vad f-n är då 250:- spänn ?? INGENTING !!!

TIMRÅ IK 4 Ever!!!

Sv: Vart har publiken tagit vägen?
Jag ville bara säga det att jag saknade dig igår i ladan gud.........jag hade behövt dig igår........vi var ett fantastiskt team i Jönköping och så var du ärlig och preseterade dig och sånt uppskattar jag....

Sv: Vart har publiken tagit vägen?
El Maco: Jag hade 2 pilsner med mig och en hela Long John men det var ju ingen som presenterade sig för mig så jag fick ju hinka i mig själv hela matchen....SYND!!!
Jag som ville dela med mig till ER alla.....
Jag bara väntade på efterfesten,men ingen kom fram så den blev med mina kära morföräldrar i Bergeforsen(88 och 84 år).
Sedan slocknade jag i tvsoffan vid 03:00......inte ens Madeleine hörde av sig.......jag jag som hade inhandlat en massa påsar...gud vad jag är ledsen och besviken........synd att inte vilde Whillysson var där.......då hade vi nog rivit hallen!!!!

Sv: Vart har publiken tagit vägen?
Hälge: Tackar så mkt

Sv: Vart har publiken tagit vägen?
SMÅLAND: Fan öl, jag trodde du skulle smuggla med en pava Veuve Clicquot in på herrmuggen.

Sv: Vart har publiken tagit vägen?
örnie: 60:- (75:- vid förköp)

Sv: Vart har publiken tagit vägen?
örnie: Vet ej.

Sv: Vart har publiken tagit vägen?
hassebasse: Jag åkte 80 mil för att se härligheten....men va fan 3500 pers en lördags eftermiddag kl 15:00!!!!
Jag måste säga det att jag blev väldigt besviken.
Det var nästan inget tryck på västra stå heller..
Jag skrek så att min röst ekar väl fortfarande i ladan..
Va fan det är väl nu eller aldrig som det är dags att börja att samla ihop trupperna inför det kommande slutspelet..
Nästa gång jag åker så långt för att se mitt älsklingslag så hoppas jag att fler människor ser matchen....jag skäms!!!
Och så var det här med att se vänner....de ända jag såg var den nyklippte Jimmy och Jag och den söta Hoppzan på läktaren.....var var ni andra??Jag saknade Miiike....var han där!!!
Inte heller var det någon som festade loss.....själv stod jag ensam på herrtoaletten och drack mina Norrlandsguld i ensamheten......nä räknade med ett j-a drag i hallen.....det var ju för f-n NORRLANDSDERBY!!!!!
Nä....här sitter man bitter och bakfull på pizzahut på Stockholms Central väntandes på att tåget ska gå hem till Småland igen och det enda minnet jag har efter denna resan är Martin Lindmans och Christian Sjögrens och Pär Styfs härliga målstrutar igår.....resten har jag redan glömt bort....lova mig en sak.......nästa gång jag åker upp så för f-n gå på hockey!!!!!

Älska Timrå IK ALLTID!!!!!!2002-2003!!!

Sv: Vart har publiken tagit vägen?
Dream Team: Gäller dom priserna även ungdom(ståplats)??

Sv: Vart har publiken tagit vägen?
hassebasse: Nu hjälper vi laget till en andraplacering i serien. Bara ett fåtal matcher kvar. Så klart ska laget bäras fram till segrar i Gävle mot Brynäs, hemma i viktiga matchen mot FBK, hemma mot revanschsugna Modo och borta mot DIF. Så alla som har möjlighet att gå: En andraplats är fördelaktig. Bränn inte ditt krut på slutspelet, börja nu!!!
Nej, Timrå har inte dyra entrebiljetter.
Slutspelsbiljettrna borde gå åt väldigt fort. Ingen är garanterad plats, först i kön gäller.

Sv: Vart har publiken tagit vägen?
hassebasse: Den 24/2 kl. 11.00 släpps biljetterna till de två första hemmamatcerna. Sittplats, oavsett ställe - 250 spänn. Ståplats - 120 vid dörren, 135 förköp...

Vart har publiken tagit vägen?
Bara drygt 3500 åskådare mot Luleå !
Vad beror detta på ? Väntar alla nu på att Slutspelet ska komma igång? Har man inte råd att gå på hockey ? Har man tappat intresset ?
TIMRÅ har låga biljettpriser jämfört med övriga topplag. HV tar t.ex. mellan 240 - 340kr för sittplats.
140 kr. inklusive program som TIMRÅ tar, det är nog bland de billigaste i serien?
Vad kommer det att kosta i Slutspelet ?? 200 för sittplats ??
Har man släppt nå´ra biljetter ?? Kan man boka förköp ??
Blir en KANONMATCH när FBK kommer på torsdag 20/2. Det gäller vilka som ska bli tvåa, och får fördel i Slutspelslottningen.

Då BORDE DET VÄL ÄNDÅ KOMMA 5000 på läktarna, för att hjälpa fram TIK till en seger!!!!!!!!!

TIMRÅ IK 4 Ever!!!

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2003-02-15
wesse: Sjögren fick bra med stryk igår, det måste man säga. Och det är väl priset han får vara beredd att betala. Men Sjögren var en klippa igår. Han var först in i närkamperna, fast han visste om att han skulle åka på MERA tjuvnyp än vanligt.

HÄRLIGT att killen sen får göra mål.

Fan, tänk Lule i kvarten, vilken djävulsk holmgång......

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2003-02-15
Zoogin: Sjögrens tackling på dvärgen hade bara ett fel, den tog för dåligt. Bulan är den klart fegaste spelaren i hela Eliserien.

Sjögren är en hjälte!!

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2003-02-15
Sånt här är ju frustrerande, vem är vem? Är du den eller den?
Kanske han eller tom henne?

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2003-02-15
Dream Team: OK Var det dig jag frågade vad rsultatet var på H skylten ?

Iså fall har jag stått bredvid dig många ggr :))

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2003-02-15
Swordster: Fegaste, jag skriver ännu sämre när jag är upprörd!

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2003-02-15
Zoogin: Ja fagaste, han som gömmer sig bakom Fredrik Svensson så fort det hettar till, två ggr igår.

Timrå spelar pp i tredje och snurrar upp lulingarna på läktren, mille tar ut pucken mot klacken samtidigt som den lille fege f*n rappar till Mille över halsen och tar pucken ur zon!

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2003-02-15
Swordster: Vad betyder degaste? Menar du fegaste så finns han i erat lag. Nämligen Christian Sjögren. Förövrigt vet jag inte vilken situation du pratar om.

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2003-02-15
leftwing: Ingen av Timrås spelare försökte i alla fall hugga huvudet av sin moptståndare igår, men den gjorde Sveriges degaste hockeyspelare...

Slashing på halsen är ingen vacker syn! Det är bara tragiska att lille Ulrik, som stod TVÅ meter ifrån, inte hade stake nog att visa ut den lille f*n. Då hade vi garranterat avgjort 5-3 i 1.40 hade smakat mumma.

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2003-02-15
rådbjer: Jag stod alldeles bakom han med hatten och två trallande jäntor. Jag såg väl ut igår som folk gör mest, nätbrynja, läderkeps och latexsuspensoar. Du BORDE ha sett mig... =)

Men nära skjuter ingen Ulrik Lindh...

SMÅLAND gav verkligen ALLT i början, som motvikt till Timrås 1:a period...

Sv: Mats Hansson
Nike89: Tyvärr så finns ju de här övergångsreglerna som säger att man inte kan gå mellan klubbar efter den 31 Januari. Att TIK var skadedrabbat vid den perioden innebar att man var tvungen att hämta hem honom för tillfälligt elitseriespel. Att TIK's skadeproblem nu är lösta innebär tyvärr att Hansson får spela med juniorlaget när han förmodligen hellre hade spelat med IFSH. Å andra sidan vankas det ju SM slutspel också för juniorer och kanske är det mera lockande att spela Junior SM än att harva på i fortsättningserien Norra.. vad vet jag ..

Sv: Dött i hallen utan trumman
Dream Team: Mats Wenneholms skriverier skall man alltid ta med en nypa salt. Han säger ju egentligen ingenting med sin krönika, förutom då att FBK kan få det svårt..
Antingen säger han att om TIK lyckas hålla andra platsen så kan även de lag som ligger i botten lyckas med att ta sig vidare i slutspelet. Eller så säger han att om TIK lyckas hålla andraplatsen så kan de ta sig vidare långt i slutspelet.

Sv: Mats Hansson
Ser att Hansson spelar med era J-20 lag idag.Det skulle väl vara bättre om han spelade i Sundsvall tycker jag...Han lär ju inte spela något mer med ert A-lag i alla fall...

« · 216734 · »
Sv: Silly Season 2026-27
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7:e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...