« Föregående · 204984 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: HV 71 - Timrå IK 2003-01-30
orion:
Okay Orion, jag ger mig !!
Tänkte´ntepådeju!!!
Lovar att sanda mina ord i fortsättningen.
TIMRÅ IK 4 Ever!!!
Okay Orion, jag ger mig !!
Tänkte´ntepådeju!!!
Lovar att sanda mina ord i fortsättningen.
TIMRÅ IK 4 Ever!!!
Sv: HV 71 - Timrå IK 2003-01-30
knaskamilla:
Tjaba !!
Bo "Bulla" fyllde 50 för ett tag se´n (tror jag). M.a.o. det var ironi den här gången. Den gode Bulla ( f.ö. en mycket trevlig person, och verklig TIMRÅ-kille sedan barnsben), skulle nog i dagens form inte orka många varv runt rinken.
F.ö. tror jag att TIMRÅ IK skräller i kväll och tar minst 1 poäng.
Blir det straffar, så tror jag på 2 Points.
TIMRÅ IK 4 Ever!!!
Tjaba !!
Bo "Bulla" fyllde 50 för ett tag se´n (tror jag). M.a.o. det var ironi den här gången. Den gode Bulla ( f.ö. en mycket trevlig person, och verklig TIMRÅ-kille sedan barnsben), skulle nog i dagens form inte orka många varv runt rinken.
F.ö. tror jag att TIMRÅ IK skräller i kväll och tar minst 1 poäng.
Blir det straffar, så tror jag på 2 Points.
TIMRÅ IK 4 Ever!!!
Sv: HV 71 - Timrå IK 2003-01-30
hassebasse: Nu är det ju faktiskt så att:
"egentligen" stavas: egentligen!
men
"igenkligen" stavas: igenkligen!
Rätt ska vara rätt!
6-1 ikväll, sanda mina ord!
"egentligen" stavas: egentligen!
men
"igenkligen" stavas: igenkligen!
Rätt ska vara rätt!
6-1 ikväll, sanda mina ord!
Sv: HV 71 - Timrå IK 2003-01-30
Dream Team: Jág vet inte anledningen. Föroppningsvis bara sjuk.
Det hade varit kul att sett fler juniorer ikväll. Zetterström och Lauritzen tex.
Hoppas Öhrling får stå också så Kapanen får vila, men så blir det nog inte
Det hade varit kul att sett fler juniorer ikväll. Zetterström och Lauritzen tex.
Hoppas Öhrling får stå också så Kapanen får vila, men så blir det nog inte
Sv: Nyförvärv?
Slask: Lite statistik om Andreas Lundin i J-20: 25 matcher, 13 mål och 15 ass. 39 u.min.
Han ligger totalt 9:a i poängligan.
Han ligger totalt 9:a i poängligan.
Sv: HV 71 - Timrå IK 2003-01-30
hassebasse:
Är du seriös, eller skämtade du tillbaka? (Inte lätt för någon som inte brukar läsa så mkt i TIK-gästboken att hålla koll på folks ironiska ådror och relationer till varandra...)
Är du seriös, eller skämtade du tillbaka? (Inte lätt för någon som inte brukar läsa så mkt i TIK-gästboken att hålla koll på folks ironiska ådror och relationer till varandra...)
Sv: Nyförvärv?
Slask: Börjar bli lite för många som saknas nu, ajaj... Varför är inte Gunno med?
Vi är Timrå och vi ger ALDRIG upp!!!
Vi är Timrå och vi ger ALDRIG upp!!!
Sv: HV 71 - Timrå IK 2003-01-30
mike66:
Du har det inte lätt du Mike. Har du redan glömt TIK:s insatser i vinter?? Nu har det gått lite trögt några matcher. Hur många matcher torskade HV på raken, för några veckor se´n ???
Ryck upp dig. Gå ut på balkongen och vråla ut ett Tarzan-vrål !!!
Match igen på lördag, se´n får TIK:arna vila upp sig och träna i lugn och ro. Se´n får vi se The Big Red Machine på isen igen!!!!!
Sedan stavas egentligen så här !! Och inte som du stavar "igenkligen". Vad betyder DET ?? Är det finska ???
Ha det så bra !!
TIMRÅ IK 4 Ever!!!
Du har det inte lätt du Mike. Har du redan glömt TIK:s insatser i vinter?? Nu har det gått lite trögt några matcher. Hur många matcher torskade HV på raken, för några veckor se´n ???
Ryck upp dig. Gå ut på balkongen och vråla ut ett Tarzan-vrål !!!
Match igen på lördag, se´n får TIK:arna vila upp sig och träna i lugn och ro. Se´n får vi se The Big Red Machine på isen igen!!!!!
Sedan stavas egentligen så här !! Och inte som du stavar "igenkligen". Vad betyder DET ?? Är det finska ???
Ha det så bra !!
TIMRÅ IK 4 Ever!!!
Sv: HV 71 - Timrå IK 2003-01-30
sektionU: Det brukar se ut så när HV spelar hemma. Man ska nog inte bli förvånad iaf =)
Mitt tips är Timrå-seger 4-3...
Mitt tips är Timrå-seger 4-3...
Sv: Nyförvärv?
Som befarat spelar inte Nordgren i kväll.
Hallin tar hans plats, Crippe tar Hallins plats och Andreas Lundin spelar från start i tredje femman.
Hallin tar hans plats, Crippe tar Hallins plats och Andreas Lundin spelar från start i tredje femman.
Sv: Nyförvärv?
Baker:
Om du lovar, att INTE skvallra, så kan jag tala om att Bo "Bulla" Berggren har tränat stenhårt nu i 11 dagar. Han gör come-back som center i hemmamatchen mot MIF.
Men sprid nu för beufvelen inte ut denna Superhemlighet.
TIMRÅ IK 4 Ever!!!
Om du lovar, att INTE skvallra, så kan jag tala om att Bo "Bulla" Berggren har tränat stenhårt nu i 11 dagar. Han gör come-back som center i hemmamatchen mot MIF.
Men sprid nu för beufvelen inte ut denna Superhemlighet.
TIMRÅ IK 4 Ever!!!
Sv: HV 71 - Timrå IK 2003-01-30
Dream Team: undrar just om ni kommer i 5-0 överläge och sen kommer hv vändningen.......som vanligt. hehe :-)
Sv: HV 71 - Timrå IK 2003-01-30
Kvällen domare:
Referee: Thomas Andersson
Linesmen: Joacim Karlsson och Per Svensson
Referee: Thomas Andersson
Linesmen: Joacim Karlsson och Per Svensson
Sv: HV 71 - Timrå IK 2003-01-30
mike66: Verkligen! Det var en riktig höjdare tidigare att se "di gamle" visa upp vad gamm-kropparna fortfarande mäktar med i rinken. Hoppas...
Sv: HV 71 - Timrå IK 2003-01-30
mike66: Jag instämmer med du, jag!
Varför lämnar vi inte walk over, vi förlorar ändå också får vi en extra dags vila!!!
Hv- tik 17-1
Mike är bäst ingen protest!
Varför lämnar vi inte walk over, vi förlorar ändå också får vi en extra dags vila!!!
Hv- tik 17-1
Mike är bäst ingen protest!
Sv: HV 71 - Timrå IK 2003-01-30
Dream Team:
Nä dädära blir en svår nöt att knäcka. Tyvärr så blev den förra matchen inställd i förra veckan när det digra blidvädret satte in på allvar. Ena dagen 4 plusgrader och den andra så är det -20 grader. Finns det inget mitt i mellan? Men vi får väl se om Bärra Littmar och gubbarna kan komma ut något mer framgenom.
Apropå veterancup så vet jag att det snackas en del om detta. Skulle vara kul om det kunde återupptas igen.
Nä dädära blir en svår nöt att knäcka. Tyvärr så blev den förra matchen inställd i förra veckan när det digra blidvädret satte in på allvar. Ena dagen 4 plusgrader och den andra så är det -20 grader. Finns det inget mitt i mellan? Men vi får väl se om Bärra Littmar och gubbarna kan komma ut något mer framgenom.
Apropå veterancup så vet jag att det snackas en del om detta. Skulle vara kul om det kunde återupptas igen.
Sv: HV 71 - Timrå IK 2003-01-30
Dream Team: Nog har Timrå ett veteranlag alltid. Här kommer spelarpresen:
w1.605.telia.com/~u60517886/lagen/timra_ik.htm
w1.605.telia.com/~u60517886/lagen/timra_ik.htm
Sv: HV 71 - Timrå IK 2003-01-30
Helg Ernest:
Moverare har gjort comeback i Nolbyvetsen igen, kul. Givetvis är det mesta Moverares fel och är man s k journalist så är man. Detta är självklart en bidragande orsak till att alla barnen inte går ut på gatan och leker lekar istället.
Nä, lägg ner alla dessa s k spelrecensioner i alla tidningar så kanske vi får ut barnen på gatan istället. Det kanske låter lite hårt att att köra ut barnen på gatan men det behövs. Tro mig.
Förrseten, vad väger en 11 åring idag jämfört med för säg 20 år sedan? Barnen blir bara fetare och fetare idag tackvare en allt tråkigare datorvärld.
Det var bättre förr när vi var smärt och fin och vig som ett Franzjäger.
Moverare har gjort comeback i Nolbyvetsen igen, kul. Givetvis är det mesta Moverares fel och är man s k journalist så är man. Detta är självklart en bidragande orsak till att alla barnen inte går ut på gatan och leker lekar istället.
Nä, lägg ner alla dessa s k spelrecensioner i alla tidningar så kanske vi får ut barnen på gatan istället. Det kanske låter lite hårt att att köra ut barnen på gatan men det behövs. Tro mig.
Förrseten, vad väger en 11 åring idag jämfört med för säg 20 år sedan? Barnen blir bara fetare och fetare idag tackvare en allt tråkigare datorvärld.
Det var bättre förr när vi var smärt och fin och vig som ett Franzjäger.
Sv: HV 71 - Timrå IK 2003-01-30
mike66: Har Timrå IK lagt ner sitt veteranlag? Minns att man alltid for in till Gärdehallen på 80-talet och såg på "Veterancupen"
Sv: Kommande resor
Knylan: Helt rätt.....Pengar ska inte spela någon roll som jag brukar säga......hehe man får ta ett lån så länge....
Hoppas bara att laget det blir har många platser för borta stå.
Hoppas bara att laget det blir har många platser för borta stå.
Sv: HV 71 - Timrå IK 2003-01-30
Smokey:
Det blev en alldeles underbar hockeyinvigardag. Allt klaffade till 110%. Isen var kanonfin, mycket folk, matcherna blev en höjdare. T.o.m Niklas Zetterström var med och lirade. Sundsvall skämde dock ut sig och torskade på straffar mot Njurunda SK.
Dagens höjdpunkt stod dock Nolbys veteranlag för. Aldrig någonsin har ett hockeylag varit så totalt utdömt/nederlagstippat på förhand som vi nu var. Inte ens Timrå IK var så utdömt i årets ES och det vill inte säga lite det.
Barnen med föräldrar stod och hånlog åt oss när vi äntrade isen. Lille Kalle 11 år hånskrattade och sa - Ni kanske hänger med i en perre gammgubbar,hehe sedan blir det minst tvåsiffrigt. Detta fick oss gamla farbröder plus ett inlånat nyförvärv i Patrik Westergren (Timrå IK f 1986) att bli rejält förbannad och taggade.
Första perren spelade vi som i trans. 17 - 11 i skott och en komfortabel 3-0 ledning. Plötsigt så tystnade en del utav publiken. T.o.m en del vuxna stod och hånade oss/mig under matchen. - Hörru miiike, haru lepra i armarna elle? Men allt eftersom matchen fortled så tystnade asgamarna bredvid sargen.
Tillslut så lyckades vi lägga omkull de dövas Tre Kronor med 8 - 5 och 42 - 44 i skottstatistik. Jag m.fl funderade också lite smått på att lägga rören på hyllan efter denna heroiska insats.
Givetvis så blev det segerbankett på Aveny senare på kvällen.
Matchfakta:
www.nolbyhockey.nu/nolby_trekronor_2003.htm
Det blev en alldeles underbar hockeyinvigardag. Allt klaffade till 110%. Isen var kanonfin, mycket folk, matcherna blev en höjdare. T.o.m Niklas Zetterström var med och lirade. Sundsvall skämde dock ut sig och torskade på straffar mot Njurunda SK.
Dagens höjdpunkt stod dock Nolbys veteranlag för. Aldrig någonsin har ett hockeylag varit så totalt utdömt/nederlagstippat på förhand som vi nu var. Inte ens Timrå IK var så utdömt i årets ES och det vill inte säga lite det.
Barnen med föräldrar stod och hånlog åt oss när vi äntrade isen. Lille Kalle 11 år hånskrattade och sa - Ni kanske hänger med i en perre gammgubbar,hehe sedan blir det minst tvåsiffrigt. Detta fick oss gamla farbröder plus ett inlånat nyförvärv i Patrik Westergren (Timrå IK f 1986) att bli rejält förbannad och taggade.
Första perren spelade vi som i trans. 17 - 11 i skott och en komfortabel 3-0 ledning. Plötsigt så tystnade en del utav publiken. T.o.m en del vuxna stod och hånade oss/mig under matchen. - Hörru miiike, haru lepra i armarna elle? Men allt eftersom matchen fortled så tystnade asgamarna bredvid sargen.
Tillslut så lyckades vi lägga omkull de dövas Tre Kronor med 8 - 5 och 42 - 44 i skottstatistik. Jag m.fl funderade också lite smått på att lägga rören på hyllan efter denna heroiska insats.
Givetvis så blev det segerbankett på Aveny senare på kvällen.
Matchfakta:
www.nolbyhockey.nu/nolby_trekronor_2003.htm
Sv: Kommande resor
I ett slutspel spelar det fan ingen roll hur stort avståndet är, man SKA vara där! Då förutsatt att man har pengar och annat har löst sig, jag bangar iaf inte på Malmö. Därmed inte sagt att jag vill ha dom i kvarten. =)
Sv: HV 71 - Timrå IK 2003-01-30
mike66: Blir det bara aningen värre än vad det är för tillfället så kanske det skulle vara läge att dra igång ett sådant där kollektivt cyanidsaftkalas som Mr Jim Jones körde i Sydamerikas djungler... Lär inte vara några problem att hitta kandidater i Timråtrakten.
Sv: HV 71 - Timrå IK 2003-01-30
mike66: Jag läste det i Dagbladet i går ! Det är Movares fel !!!!
Alla sitter inne och spelar TV spel. Den som inte tror mig , läs gårdagens Dagblad ! Movare in action !
Alla sitter inne och spelar TV spel. Den som inte tror mig , läs gårdagens Dagblad ! Movare in action !
Sv: Kommande resor
Dream Team: jag tror hon syftar på resans längd...
skulle va kul och se hur många som hänger med till malmö om det skulle bli dom..Flygresa kanske!!!.
Jaja alla som kan ska åka på alla slutspels matcher.
ÄLSKA TIMRÅ
skulle va kul och se hur många som hänger med till malmö om det skulle bli dom..Flygresa kanske!!!.
Jaja alla som kan ska åka på alla slutspels matcher.
ÄLSKA TIMRÅ
Sv: HV 71 - Timrå IK 2003-01-30
Helg Ernest:
Du menar säkert att det är alldeles för lite spontanhockey nuförtiden. Var nyss upp på Löta, inte ett barn så långt det södra ögat kunde nå. Likadant ute på gatan det finns liksom inget liv och rörelse längre. Vad gör igenkligen alla superokända människor?
Spontaniteten är död.
Du menar säkert att det är alldeles för lite spontanhockey nuförtiden. Var nyss upp på Löta, inte ett barn så långt det södra ögat kunde nå. Likadant ute på gatan det finns liksom inget liv och rörelse längre. Vad gör igenkligen alla superokända människor?
Spontaniteten är död.
Sv: HV 71 - Timrå IK 2003-01-30
mike66: Har Ni is på "löta"? Funkade invigningen? Härligt med lite rådepp!
Sv: HV 71 - Timrå IK 2003-01-30
westerlind: Ja tänk om allt kunde återgå till det normala. Vi gör som vanligt och vänder uppochner på tabellen. Tänk att man aldrig kan få vara glad och lycklig.
Kämpa Brynäs.
Kämpa Brynäs.
Sv: HV 71 - Timrå IK 2003-01-30
mike66: Om jag tar med mig "grillorna " och en platta öl.
Då kan väll du och jag gå till plan och köra lite man mot man hockey om inga fler hänger på så vi kan dela upp i lag. ( c :
Då kan väll du och jag gå till plan och köra lite man mot man hockey om inga fler hänger på så vi kan dela upp i lag. ( c :
Sv: HV 71 - Timrå IK 2003-01-30
mike66:
Usch då, jag lider med dig. Men jag tror jag har en enkel lösning: Timrå och Brynäs kan byta placering - då känns allt normalt och då borde alla bli nöjda.
Usch då, jag lider med dig. Men jag tror jag har en enkel lösning: Timrå och Brynäs kan byta placering - då känns allt normalt och då borde alla bli nöjda.
Sv: HV 71 - Timrå IK 2003-01-30
Många av er har helt rätt i det mesta här på gb:n. Frågan är inte om vi kommer att förlora utan med hur mycket? Vi kommer säkert att förlora med minst 17 - 1. Domarjäveln kommer att spela fram till minst hälften utav målen. Allt kommer att gå HV:s väg ikväll. Det är säkert Vinnerborg som dömer också.
Davidsson och Sahlsten gör minst fyra mål var. Kent-Anders och Nubben kommer att få gå hem efter den här matchen helt klart. Dom kommer att få sparken och Molla kommer tillbaka som gubben i lådan efter SHG.
Faan vad jag är less, vi kommer nog inte att vinna elitserien i år heller. Hockeylivet är jobbigt just nu. Jag är så less så jag orkar nog inte slå på teven och kika på skiten ikväll.
C+ suger fett. De visar alltid fel Timrå-matcher. Varför ska de överhuvudtaget visa matcher med Timrå? Jag uppmanar nu alla att mailbomba C+ och att vi där kräver ett totalstopp utav Timrå IK i direktsändning.
Faan vad allt känns hopplöst i dagsläget, faaaan också.......*SUCK* Och snart är det slutspel också, vad har vi igenkligen där att göra?
Davidsson och Sahlsten gör minst fyra mål var. Kent-Anders och Nubben kommer att få gå hem efter den här matchen helt klart. Dom kommer att få sparken och Molla kommer tillbaka som gubben i lådan efter SHG.
Faan vad jag är less, vi kommer nog inte att vinna elitserien i år heller. Hockeylivet är jobbigt just nu. Jag är så less så jag orkar nog inte slå på teven och kika på skiten ikväll.
C+ suger fett. De visar alltid fel Timrå-matcher. Varför ska de överhuvudtaget visa matcher med Timrå? Jag uppmanar nu alla att mailbomba C+ och att vi där kräver ett totalstopp utav Timrå IK i direktsändning.
Faan vad allt känns hopplöst i dagsläget, faaaan också.......*SUCK* Och snart är det slutspel också, vad har vi igenkligen där att göra?
Sv: Youth is wasted on the young
Nike89: Om Hansson kommit från Bjärshög hade han säkert varit bra, men nu är han från Timrå, och det ärt ert STORA dilemma i Skruttsvall Plockey.
HV 71 - Timrå IK 2003-01-30
Tyvärr så blir det nog storstryk ikväll, tipppar att HV vinner med 7-1
där sopan Hult "Gör alltid mål mot TIK" gör 2 snabba mål inom loppet av två min och matchen är körd.
Timrå`s chans är att som mot Tälje ta ledningen med 2 eller 3 mål.
HOPPAS JAG HAR FEL!
där sopan Hult "Gör alltid mål mot TIK" gör 2 snabba mål inom loppet av två min och matchen är körd.
Timrå`s chans är att som mot Tälje ta ledningen med 2 eller 3 mål.
HOPPAS JAG HAR FEL!
Sv: Youth is wasted on the young
Jimmy:Nå vad tyckte du om Hansson igår då?Jag tycker att hans avslutning i Sundsvall inte övertygade precis.Han höll på ställa till det både en och två gånger.Enligt ST kommer Hansson vara med er idag.Visserligen bara som avbytare tydligen.Hansson inte i förstakedjan igår eller=)
Sv: Kommande resor
Madde: "Tvingas möta", säger du. Jag ser det mer som en förmån att få uppleva ett SM-slutspel. Det känns inte som nån störrre uppoffring, oavsett motstånd faktiskt...
Sv: Kommande resor
poffa: I Globen får allstså bortasupportrarna finfina 2% av biljetterna. Rädda för lite publiktryck som dom inte är vana, eller??
Sv: Kommande resor
poffa: Jag börjar få för mig att Timrå gav äckligt många biljetter till motståndarsupportrarna en match.
Vi kan försöka fixa fler biljetter om det skulle behövas.
Den största frågan just nu är vilka vi tvingas möta.
Vi kan försöka fixa fler biljetter om det skulle behövas.
Den största frågan just nu är vilka vi tvingas möta.
Sv: Kommande resor
Madde:
Det där med 10% är bara snack egentligen. Under flera år har jag varit inblandad i dessa diskussioner och inte någon klubb har släppt 10% till motståndarklacken. I Timrå är det 300 platser av drygt 5000 eller nåt sånt. I Kempis är det ungefär likadant. I Luleå är det bara 150 platser. I Björklöven var vi 150 stycken och när vi jublade efter ett MODO-mål så blev vi tillsagda att stå still annars kunde läktaren rasa. I Globen får man 300 biljetter av 13850 om det är fullsatt i övrigt, annars kan man få extra biljetter.
Så 10% är det sällan man för att inte säga aldrig som man får.
Det där med 10% är bara snack egentligen. Under flera år har jag varit inblandad i dessa diskussioner och inte någon klubb har släppt 10% till motståndarklacken. I Timrå är det 300 platser av drygt 5000 eller nåt sånt. I Kempis är det ungefär likadant. I Luleå är det bara 150 platser. I Björklöven var vi 150 stycken och när vi jublade efter ett MODO-mål så blev vi tillsagda att stå still annars kunde läktaren rasa. I Globen får man 300 biljetter av 13850 om det är fullsatt i övrigt, annars kan man få extra biljetter.
Så 10% är det sällan man för att inte säga aldrig som man får.
Sv: Kommande resor
Bergius: I Modo har vi 160 platser men vi kanske kan försöka få några fler. 10% borde vi vara berättigade.
Så blir det Modo är det bara att anmäla sig så fort som möjligt!
Så blir det Modo är det bara att anmäla sig så fort som möjligt!
Sv: Kommande resor
Madde: underbart, 15 bussar till djugården. Men hur många platser får vi i en liten hall, som till exempel leksand och modo?
Kommande resor
Vid ett eventuellt slutspel så hoppas vi på många bussar.
Om ni har några tips eller idéer som ni vill dela med er utav så är vi tacksamma för ett litet brev.
Vi har börjat planera lite smått och det kommer behövas bussvärdar så om någon vill ställa upp så blir vi jätteglada.
Vad skulle ni tro om kanske 12 bussar med röd-vita supportrar som åker till Luleå? 15 bussar ner till Globen där Challe får en hederplats i klacken? Challe och Boorken som ber om ursäkt på sina knän i mittcirkeln i pausen skulle vara en härlig syn.
Vi åker med det billigaste och bästa bussbolaget och vi försöker göra allt för att kunna pressa priserna så att ni ska kunna åka.
Men innan slutspel så väntar en resa till Djurgården, mer info kommer snart.
Om ni har några tips eller idéer som ni vill dela med er utav så är vi tacksamma för ett litet brev.
Vi har börjat planera lite smått och det kommer behövas bussvärdar så om någon vill ställa upp så blir vi jätteglada.
Vad skulle ni tro om kanske 12 bussar med röd-vita supportrar som åker till Luleå? 15 bussar ner till Globen där Challe får en hederplats i klacken? Challe och Boorken som ber om ursäkt på sina knän i mittcirkeln i pausen skulle vara en härlig syn.
Vi åker med det billigaste och bästa bussbolaget och vi försöker göra allt för att kunna pressa priserna så att ni ska kunna åka.
Men innan slutspel så väntar en resa till Djurgården, mer info kommer snart.
Sv: Herregud
Bergius: Tänk att nu är min biljett redan fixad.....och jag behövde inte göra det själv....min mammas kära gamla klasskompis Esko Wiklund på Radio Västernorrland ringde nu och han fixar min biljett så att jag kan stå och lyfta våra Hjältar till framgång den 15/2......!!!!
Tänk ibland har man TUR!!
Tänk ibland har man TUR!!
« Föregående · 204984 · Nästa »
Hanharontienaskrisskon !!!
Sanda mina ord.
TIMRÅ IK 4 Ever!!!