« Föregående · 208007 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: OH-flaggan?
Marcus: Håller med, det har jag föreslagit förut. Den kan dyka upp i något sammanhang och då är det bra att ha papper på att den är stulen..
Sv: OH-flaggan?
Om nu flaggan är stulen så borde det väl polisanmälas? För 20 papp så får man rätt mkt., t.ex. min bil. Detta bör undersökas ordentligt, tycker jag!
Sv: OH-flaggan?
Flaggan är ju för det första väldigt effektfull och för det andra så var den rätt dyr i inköp (uppåt 20 000 har jag hört). Vem har ansvaret för något som är så "viktigt" ? Vad säger SK's medlemmar om det som har hänt? Finns det planer på att köpa in en ny?
Sv: OH-flaggan?
badger: men efter att folk kastat snus och dyligt i tunnan så tog vi den i en säck istället...
Efter det försvann tunnan spårlöst.
Efter det försvann tunnan spårlöst.
Sv: OH-flaggan?
rokla: Att flaggan städats bort är omöjlig... säcken väger för mycket och flagan sticker ut....
Flaggan förvarades i ett låst utrymme och någon har fått tag på nyckeln och tog med sig den...
Flaggan förvarades i ett låst utrymme och någon har fått tag på nyckeln och tog med sig den...
Sv: OH-flaggan?
Dalan: Du drog dei i en brunaktig tunna i höstas efter en match......det såg jag tydligt.
Sv: OH-flaggan?
Knylan: men nån måste väl vara ansvarig att hålla reda på den? Vaktisarna borde ju sett om det låg en stor flagga i påse den borde ju väga en del... Tror att nåt rötägg stulit den.....
Sv: OH-flaggan?
rokla: Vi har lite olika teorier, den kanske mest olycksaliga vore om vaktmästarna råkat slängt den eller nått eftersom den låg i en blå plastpåse. Alltså såna som vaktisarna använder sig av.
Men det kan mycket väl vara så att någon förbannat dum sate har tagit den, men man ska vara riktigt rubbad för att göra något sådant.
Men det kan mycket väl vara så att någon förbannat dum sate har tagit den, men man ska vara riktigt rubbad för att göra något sådant.
Sv: OH-flaggan?
Dalan: ok , att stjäla flaggan är bland det tarvligaste som nån har gjort , hoppas det inte var en äkta TIK supporter. Trodde det var den jag hamnade under i Gävle ett antal gånger.. Hoppas den idioten som stulit den lämnar tillbaka den. Nångång lär det ju komma fram vem tjuven var.......
Sv: Spännande vår och sommar.
Lasse Anrell skriver följande i AB:
"Har HV 71:s klack ingen skam i kroppen när det gäller att stjäla andra lags ramsor?"
Hoppsan då...
"Har HV 71:s klack ingen skam i kroppen när det gäller att stjäla andra lags ramsor?"
Hoppsan då...
Sv: OH-flaggan?
rokla: Om du sökt på OH-flaggan så hade du hittat ett antal trådar där detta besvaras.
Flaggan är stulen av någon dum idiot.....
Så någon OH-flagga blir det inte i slutspelet...
Och det var inte Oh:n som var med till Gävle!
Det var två jumbo flaggor.....
Flaggan är stulen av någon dum idiot.....
Så någon OH-flagga blir det inte i slutspelet...
Och det var inte Oh:n som var med till Gävle!
Det var två jumbo flaggor.....
OH-flaggan?
Vart har OH flaggan tagit vägen?, senast jag såg den var i Gävle. Den måste väl fram snart ? Ett slutspel utan falgga blir ju lite blekt..
Sv: Spännande vår och sommar.
Knylan: Är det så klart att det blir två etage? ST skriver:
"När det gäller nya sittplatserna, så blir det stolar för cirka 4.500 personer. Med cirka 2.000 ståplatser blir det en total publikkapacitet på cirka 6.500. Det ska inte finnas någon dålig plats.
Alternativ med såväl ett som två etage finns, men det troliga är att det blir en sittplatsläktare på vardera långsida.
– Med en läktare så ser alla bra, bara man ser till att ha rätt lutning. Viktigt är att läktarna blir brantare, eftersom ju brantare desto större gångar för publiken bakom."
Blir nog snyggt i vilket fall...
"När det gäller nya sittplatserna, så blir det stolar för cirka 4.500 personer. Med cirka 2.000 ståplatser blir det en total publikkapacitet på cirka 6.500. Det ska inte finnas någon dålig plats.
Alternativ med såväl ett som två etage finns, men det troliga är att det blir en sittplatsläktare på vardera långsida.
– Med en läktare så ser alla bra, bara man ser till att ha rätt lutning. Viktigt är att läktarna blir brantare, eftersom ju brantare desto större gångar för publiken bakom."
Blir nog snyggt i vilket fall...
Sv: Spännande vår och sommar.
pappin: Tänkte exakt samma sak. Men ritningen i ST överenstämmer ju inte så ofattbart precist med ritningarna i DB, det ska ju bli två etage vilket inte var med på Swecos ritning i dagens ST.
TD: Skärmarna som används på de allsvenska arenorna ägs väl av är det Comhem eller är det någon annan finansiär?
Vart i helsefür ska bortasupportrarna stå? Blir det inte bara gröt om man har två klackar på samma sida ljudmässigt om man sitter mittemot på kortsidan?
TD: Skärmarna som används på de allsvenska arenorna ägs väl av är det Comhem eller är det någon annan finansiär?
Vart i helsefür ska bortasupportrarna stå? Blir det inte bara gröt om man har två klackar på samma sida ljudmässigt om man sitter mittemot på kortsidan?
Sv: Spännande vår och sommar.
Arenan börjar se ut som en ES arena nu på ritningarna, det som saknas är väl jumbotronen men det har jag ett tips: gör som i Övik behåll själva uret men bygg ut skärmarna senare när ekonomin har kommit i balance, eller när sponsorerna är villiga. På IP i stan har de en skärm, dock en betydligt mer påkostnad och då ser man bla repriser, men ok fotbollen ligger lite före och så är det en publiksport allafall dom senaste åren har dom ruskiga publiksiffror.
Bara hoppas att allt går i lås nu, Komun säger ja och EU ger sitt bidrag Gerhard har ju redan sagt ja, = Länstyrelsen.
Bara hoppas att allt går i lås nu, Komun säger ja och EU ger sitt bidrag Gerhard har ju redan sagt ja, = Länstyrelsen.
Sv: Spännande vår och sommar.
pappin: Risken att arenan liknar någon annan är alltid stor... En gryta med rink i mitten typ. Men vi snackar mycket basic här. Sedan gillar jag att man utgår i från att alla ska se bra. Själv kan jag klara att stå på kortsidan. Visst finns det vissa fördelar för en del att "sitta" på långsidan... Men det kostar väl fläsk också... Man är alltid lika orolig för att skattemyndigheten ska förstå nöjet med att uppleva hockey "stående" i klack... Skulle inte förvåna ett dugg om det kommer som förmån på någon framtida deklaration.
PS. Vill tacka alla Brynäsare som försökt hjälpa till att fixa tröja med lagets autografer till den Brynäskompis som plötsligt och oväntat drabbades av hjärnblödning. Ett stort tack till Berra Littmar som givetvis hade de kontakter som behövdes. Nästan så man får en tår i ögat. Hoppas Brynäs klarar sig kvar i årets elitserie. Det är Ni värda!
Jag vet en Brynäsare i Bergslagen som kommer att bli överlycklig i sin kamp tillbaka.
Lev idag. I morgon kan det vara svart.
PS. Vill tacka alla Brynäsare som försökt hjälpa till att fixa tröja med lagets autografer till den Brynäskompis som plötsligt och oväntat drabbades av hjärnblödning. Ett stort tack till Berra Littmar som givetvis hade de kontakter som behövdes. Nästan så man får en tår i ögat. Hoppas Brynäs klarar sig kvar i årets elitserie. Det är Ni värda!
Jag vet en Brynäsare i Bergslagen som kommer att bli överlycklig i sin kamp tillbaka.
Lev idag. I morgon kan det vara svart.
Sv: Spännande vår och sommar.
hassebo: håller med där. första bilden som publicerades såg grymare ut.
Sv: Spännande vår och sommar.
hassebo: Jag hoppas dock det blir två etage. Det ger högre maktfaktor och mäktigare utseende! =)
Sv: Spännande vår och sommar.
En sak som är lite synd är att det inte blir några bildskärmar i mitten tillsammans med matchklockan. Som det är nu så ser ju ingen skärmen eller vad som visas på den. Fast jag förstår att man väljer bort det när det kostar 8-10 miljoner. Då är det bättre att hallen blir bra i första hand.
Sv: Spännande vår och sommar.
Nya arenan ser väldigt trevlig ut enligt ritningarna.
Dock är jag, som så många andra, olycklig över att ha ståplats på ena kortsidan. Att kolla på hockey på en kortsida är för mig helt värdelöst.
Sedan är jag lite orolig över hur akustiken kommer bli. Jag hoppas att dom som ligger bakom det här bygget tänker på det.
Men än en gång. Arenan ser ljuvlig ut...
Dock är jag, som så många andra, olycklig över att ha ståplats på ena kortsidan. Att kolla på hockey på en kortsida är för mig helt värdelöst.
Sedan är jag lite orolig över hur akustiken kommer bli. Jag hoppas att dom som ligger bakom det här bygget tänker på det.
Men än en gång. Arenan ser ljuvlig ut...
Sv: Spännande vår och sommar.
irre: jag tror nog faktiskt att det inte blir så dåligt med stå på kortsida. Man får en bredare utblick över planen. Alla ser lika mycket oavsett vart man står(nästan).Tror oxå att det kommer bli bättre ljud från klacken när det når över hela hallen.
Sv: Spännande vår och sommar.
irre: I Malmö håller såväl hemma- som bortaklack till på ena kortsidan, verkar bli likadant i vårt fall. I Jönköping finns ståplats på båda kortsidorna, vilket gör att en del av hemmafansen vackert får ställa sig på bortastå, när det är mycket publik. Jag tycker fördelarna överväger, med ståplats samlad på en kortsida (exempelvis fri sikt över planen, samt att sången hörs till alla på sittplats). Byggs ståplats på långsidorna bort i Linköping också, någon som vet?
Sv: Spännande vår och sommar.
det är ska bli otroligt roligt att få vara med om ett slutspel !!men också framöver när hallen byggs om.. det som inte ser så bra ut med hallen är att ståplats kommer att hamna på kortsidan det kommer bli ett helt annat sätt att se på hockeyn.. känslan av att se hockey på långsidan ialf som vi står nu är mycket bättre än på kortsidan.. men men vi får väll se...
Erica
Erica
Spännande vår och sommar.
Laget på väg mot slutspel och supportrarna på väg mot ett ombyggt kulturmagasin.
VAd kan man mer begära??
Se bifogad länk.
VAd kan man mer begära??
Se bifogad länk.
Sv: Festen har börjat!
Daniel Kungsör:
det var sorg i hjärtat när jag hörde att attackOpeln lämnat in
så det ska bli coolt att få träffa efterträdaren sprint-ESCORTEN
den 13/2
skriver som Daniel..Smokey..ställ in cykeln och och frakta ner kroppen i den nya faran..;0) så vi kan ta en läsk eller två på Babar...
Samling vid pumparna...
TIK031 finns på plats den 13/2 kl 17:00
och ni som inte har fixat biljetter..GÖR DET NU
det är utsåld just nu men det ramlar in av bokade
biljetter lite då o då...
FORZA TIMRÅ IK
det var sorg i hjärtat när jag hörde att attackOpeln lämnat in
så det ska bli coolt att få träffa efterträdaren sprint-ESCORTEN
den 13/2
skriver som Daniel..Smokey..ställ in cykeln och och frakta ner kroppen i den nya faran..;0) så vi kan ta en läsk eller två på Babar...
Samling vid pumparna...
TIK031 finns på plats den 13/2 kl 17:00
och ni som inte har fixat biljetter..GÖR DET NU
det är utsåld just nu men det ramlar in av bokade
biljetter lite då o då...
FORZA TIMRÅ IK
Sv: Festen har börjat!
Smokey:
Härligt! Den här säsongen slår allt jag kunnat drömma om OCH den är inte slut än....... Men en sak är säkert. Cykeln kan du ställa in i garaget igen. Någon tripp till treriksröset blir det inte för dig. Inte i år i alla fall.
Nu festar vi, precis som du skriver, vidare mot lag som Färjestad och Frölunda. Varför inte fortsätta festen med en Göteborgsresa den 13/2. TIK-Bergslagens Göteborgsresor är ju i det närmaste kultförklarade. Även om den mytomspunna röda attackopeln numera gått till de sälla jaktmarkerna så är jag övertygad om att den beigefärgade sprint-ESCORTEN mer än väl komer att bli en värdig arvtagare. Den skall ju transportera TIK- Bergslagen till en mängd slutspelsmatcher nu i vår. Vilka historier kommer inte då att diktas.
TIK BERGSLAGEN PÅ VÄG TILL GÖTEBORG
Härligt! Den här säsongen slår allt jag kunnat drömma om OCH den är inte slut än....... Men en sak är säkert. Cykeln kan du ställa in i garaget igen. Någon tripp till treriksröset blir det inte för dig. Inte i år i alla fall.
Nu festar vi, precis som du skriver, vidare mot lag som Färjestad och Frölunda. Varför inte fortsätta festen med en Göteborgsresa den 13/2. TIK-Bergslagens Göteborgsresor är ju i det närmaste kultförklarade. Även om den mytomspunna röda attackopeln numera gått till de sälla jaktmarkerna så är jag övertygad om att den beigefärgade sprint-ESCORTEN mer än väl komer att bli en värdig arvtagare. Den skall ju transportera TIK- Bergslagen till en mängd slutspelsmatcher nu i vår. Vilka historier kommer inte då att diktas.
TIK BERGSLAGEN PÅ VÄG TILL GÖTEBORG
Sv: Festen har börjat!
Redax 2: Jag har faktiskt sett Timrå i flera bortamatcher. Jag såg t.ex. Timrå slå AIK med 2-1 på Hovet i fjol.
Med tanke på männen i min nära omgivning har jag fått en god uppfostran.
Med tanke på männen i min nära omgivning har jag fått en god uppfostran.
Sv: Festen har börjat!
Mama Maco: Jösses, hela familjen med på Hockeysnack! Nu väntar jag bara på att Mama Maco hänger med på ngn bortaresa också och ser till att sönerna håller sig i skinnet...
Sv: Cipramil gör underverk
Smokey: Här skulle man kunna skämtat nåt om att HELA BIF fått sammalunda, men det är otäckt när det verkligen drabbar nån man känner! Hälsa honom att även en MoDoist hoppas det ördnar sig!
Nån BIFare ondgör sig över att Sönnsvall 'Stulit' bryggeriet:
"
Varför inte starta upp Bockens Bryggeri igen i nostalgins tecken :-)
Ta tillbaka receptet från Vasa Bryggeri i Sundsvall!
Det är skandal att de skall få ha "Bockens jultomte-logo" på sina flaskor! "
Tiderna förändras, förut 'Stal' BIF alla talanger o kallade det för 'Brynäs-andan'.
Nån BIFare ondgör sig över att Sönnsvall 'Stulit' bryggeriet:
"
Varför inte starta upp Bockens Bryggeri igen i nostalgins tecken :-)
Ta tillbaka receptet från Vasa Bryggeri i Sundsvall!
Det är skandal att de skall få ha "Bockens jultomte-logo" på sina flaskor! "
Tiderna förändras, förut 'Stal' BIF alla talanger o kallade det för 'Brynäs-andan'.
Sv: Cipramil gör underverk
Bärra Littmar: det är nog inget direkt flytt men en liten paus, från vivsta är aldrig fel...;)
Sv: Cipramil gör underverk
willysson:
Förstod att Du skulle ta det med glimten i ögat!!
Och förstår varför Du flytt till Fagga!
Förstod att Du skulle ta det med glimten i ögat!!
Och förstår varför Du flytt till Fagga!
Sv: Cipramil gör underverk
Bärra Littmar: Ja, det är icke konstigt att man besitter dessa kunskaper när man bor mitt i vivsta.;)
Sv: Cipramil gör underverk
Fick precis höra att en av mina mer fanatiska Brynäsarkompisar drabbades av en plötslig hjärnblödning i torsdags. Jävligt otäckt. Ingen vet riktigt hur det är med honom... Och hockeyn får ett annat perspektiv...
Finns det någon Brynäsare här som skulle kunna hjälpa till att fixa en Brynäströja med kämpande Brynäsares autografer till en annan Brynäskämpe? Misstänker att den kuren skulle slå alla tänkbara läkemedelsinsatser.
Maila mig om någon har de kontakterna som behövs. Skulle lätt kunna byta en sådan tröja mot vunna pilsner mm.
Finns det någon Brynäsare här som skulle kunna hjälpa till att fixa en Brynäströja med kämpande Brynäsares autografer till en annan Brynäskämpe? Misstänker att den kuren skulle slå alla tänkbara läkemedelsinsatser.
Maila mig om någon har de kontakterna som behövs. Skulle lätt kunna byta en sådan tröja mot vunna pilsner mm.
Sv: Cipramil gör underverk
Bärra Littmar: Man ska i alla lägen undvika Dire Straits-referenser. För den goda smakens skull.
Sv: Festen har börjat!
dr Dängroth: Äntligen kommer Du med konstruktiva synpunkter.... Jag har alltid undrat var Du funnits på läktaren. Nu vet jag : Du är där men ändock inte.
Sv: Cipramil gör underverk
willysson:
Piller och deras namn verkar Du behärska!
Lite hårdrock också.
Fanns det inte en låt som hetter 'Money for nothing and the pills for free'?
Din favvolåt??
Piller och deras namn verkar Du behärska!
Lite hårdrock också.
Fanns det inte en låt som hetter 'Money for nothing and the pills for free'?
Din favvolåt??
Sv: Festen har börjat!
dr Dängroth:
Verkligen intressant läsning. Men hur ska de som tar steget fullt ut i det tomma intet (svartahålet) kunna skapa det första och sista svartahål-tifot. Har du tänkt på det?
Verkligen intressant läsning. Men hur ska de som tar steget fullt ut i det tomma intet (svartahålet) kunna skapa det första och sista svartahål-tifot. Har du tänkt på det?
Sv: Festen har börjat!
Vart ska alla misantroper ta vägen?
Alla de som ståndaktigt bevarar den svenska nationalidentiteten, alla som inte vill vara spontana, banala,glada och förväntansfulla.
Alla de som år efter år blir missförstådda, som väntar tålmodigt på stipendier från kulturdepartementet, de som vill vara bleka i sommaren, de som plockat upp korset på golgata, de som alltid kan och vill hitta något som är fel. De som tycker Bergman är banal, de som tycker Bruno K Öijer är för stillsam, de som anser Noren vara för lättsam, de som tycker att Timrå borde ha vunnit med ett par mål till, de som tycker att en andraplats är skräp, de som mår bra av att må dåligt. De som vill må dåligt på jobbet. Vilka ska de gnälla på nu?
Tänk om vi värderat fel, tänk om ett grundläggande fel uppstått?
Om det intellektuella, coola i själva verket är det okomplicerade.
Om vår kulturella elit bestod av duracellklappande jovialiska clowner som dansade så fort det blev lite rytm och alltid var positiva. Hur skulle det se ut då?
Nej, inbilla mig inte att det finns något som inte går att förbättra.
En andraplats tyder på att det finns mycket kvar att jobba på..
..obs ironi..
www.ocdboy.net/text/cioran.html
Om vi samlar alla bekännare av misantropi på ett ställe i Ladan så kan vi snart som första elitserieklubb skapa ett svart hål-tifo på läktaren där en mängd negativ energi kommer att skapa en kontrast till det färgsprakande och rörliga högljudda kaos som annars omger rinken.
Alla de som ståndaktigt bevarar den svenska nationalidentiteten, alla som inte vill vara spontana, banala,glada och förväntansfulla.
Alla de som år efter år blir missförstådda, som väntar tålmodigt på stipendier från kulturdepartementet, de som vill vara bleka i sommaren, de som plockat upp korset på golgata, de som alltid kan och vill hitta något som är fel. De som tycker Bergman är banal, de som tycker Bruno K Öijer är för stillsam, de som anser Noren vara för lättsam, de som tycker att Timrå borde ha vunnit med ett par mål till, de som tycker att en andraplats är skräp, de som mår bra av att må dåligt. De som vill må dåligt på jobbet. Vilka ska de gnälla på nu?
Tänk om vi värderat fel, tänk om ett grundläggande fel uppstått?
Om det intellektuella, coola i själva verket är det okomplicerade.
Om vår kulturella elit bestod av duracellklappande jovialiska clowner som dansade så fort det blev lite rytm och alltid var positiva. Hur skulle det se ut då?
Nej, inbilla mig inte att det finns något som inte går att förbättra.
En andraplats tyder på att det finns mycket kvar att jobba på..
..obs ironi..
www.ocdboy.net/text/cioran.html
Om vi samlar alla bekännare av misantropi på ett ställe i Ladan så kan vi snart som första elitserieklubb skapa ett svart hål-tifo på läktaren där en mängd negativ energi kommer att skapa en kontrast till det färgsprakande och rörliga högljudda kaos som annars omger rinken.
Länkar:
http://www.misantrop.nu
http://www.misantrop.nu
Sv: Cipramil gör underverk
rådbjer: Sluta nu upp med de där dumheterna. Jag har knaprat i mig den sista burken skaru veta. Nufårefanimejvaranog. Skyll inte på mig, jag röstade nej!
Jag tror nog att jag aldrig varit med om nått så här kuligt.
www.ite.mh.se/~urbsv99/piller.htm
Jag tror nog att jag aldrig varit med om nått så här kuligt.
www.ite.mh.se/~urbsv99/piller.htm
Sv: Festen har börjat!
Smokey: Bra inlägg. Rå-deppen känns genast lättare att leva tillsammans med. Hade nästan glömt att vi egentligen skulle ligga sist vid den här tiden av säsongen. Tänk vad människan är anpassningsbar.
Så inihelvete roligt det är!
Så inihelvete roligt det är!
Sv: En spark i röven!
dr Dängroth: Varför går man inte dit och sopar killen det hade jag gjort, sen hade jag förklarat att det var hans fel och om jag såg honom göra så igen så skulle ha´n få veta att: Det är svårt att plocka upp tänderna utan fingrar. Blir så j-la sne på sånt där...
Sv: Cipramil gör underverk
Jag behöver inte negga mer, Cipramilen gjorde verkligen underverk!
Vi vann, trots att jag tydligen under påverkan var optimist!
Mer Cipramil till folket!
Vi vann, trots att jag tydligen under påverkan var optimist!
Mer Cipramil till folket!
Sv: Festen har börjat!
Fan 2a i Omg Coach efter gårdagen i Dream Team, kunde inte Carlsson gjort hattrick =)
Festen har börjat!
Nu är årets mål uppfyllt! Med råge. Kenta & Anders var lite försynta och framförde att målet var att komma bättre till än föregående år. Möjligtvis så skulle man försöka knipa en slutspelsmatch med årets upplaga av Timrå IK...
Vad "experterna" målade upp för bild kanske många har glömt i dag? Inte var det toppen av tabellen som gällde i alla fall...
Nu är vi där. Nu kan den rödvita festen börja på allvar. Nu blir alla TIK-matcher en bonusfest. De arslen som gnäller är felprogramerade. Dom är lite som tyska industripoppare på karnevalen i Rio.
Timrå kan avslappnat festa vidare mot lag som Färjestad och Frölunda... Pressen lär i alla fall inte ligga på Timrå IK.
Så jävla roligt det är!
Vad "experterna" målade upp för bild kanske många har glömt i dag? Inte var det toppen av tabellen som gällde i alla fall...
Nu är vi där. Nu kan den rödvita festen börja på allvar. Nu blir alla TIK-matcher en bonusfest. De arslen som gnäller är felprogramerade. Dom är lite som tyska industripoppare på karnevalen i Rio.
Timrå kan avslappnat festa vidare mot lag som Färjestad och Frölunda... Pressen lär i alla fall inte ligga på Timrå IK.
Så jävla roligt det är!
« Föregående · 208007 · Nästa »