1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 615028 inlägg · 6214 ämnen
« · 217816 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Brynäs-Timrå
swen: jaså....vad har hänt med gunno då?

Sv: hmmm???
El Maco: såg inte den..vad stog det på den då?

Sv: Brynäs-Timrå
heart: Enligt swehockey saknas Nordgren i laguppställningen, Hansson finns med istället.

Sv: hmmm???
heart: Helt rätt, jag glömde dem. Men SSK är bäst, det står jag fast vid. Kolla deras jättebanderoll från DIF-matchen :-)

Sv: hmmm???
El Maco: ja,dom har rätt många flaggor på sina matcher...men leksand lär väl ligga ganska högt på sånt mé...

Sv: hmmm???
Knylan: Har ni koll på konkurrenterna? Timrå var tidigt ute med "storflaggor" och liknande i svensk ishockey. Jag skulle tro att Täljes Kringelstan Ultras är ledande i svensk hockey just nu. Deras hundraårstifo torde hålla rekordet. Annars lite jobbigt för dem att jobba med ett lag som byter klubbfärger.

Linköping har ofta bra tifon, Malmö likaså. I övrigt? Flera lag har tifogrupper men jag har inte tänkt på några speciella.

Sv: hmmm???
Knylan: mm,det kanske det var...så vi timrå ska bli bäst i sverige då det gäller tifo inom hockeyn?

Sv: hmmm???
Dream Team: på min lista så ligger den klar etta!

Sv: hmmm???
Dream Team: Andra gången i år en transatlant lämnar Löven med hänvisning till familjeskäl.

Sv: hmmm???
heart: TIFO är jävligt stort inom fotbollen i Sverige. Speciellt då i Stockholm där AIK-Tifo är den bästa TIFO-gruppen.

Måste bara inflika med att det var i Canal+:s årliga TIFO-tävling som Patronerna kom tvåa. Dom är duktiga, men ej att förglömma att Ultras STHLM (Järnkaminernas TIFO-grupp) inte skickade in något bidrag eftersom dom inte anser att man kan tävla i TIFO.

Har länkat till AIK-Tifos bildarkiv från säsongen 2002. Om det såg ut sådär i ishallen skulle nog inte en jävel klaga på TIFO.

Jag skulle tro att det där kommer släppa snart, det var stor skepsis på Råsunda också för några år sen då AIK-Tifo satte igång sin verksamhet. Den lilla skepsis som finns här nu är förhoppnigsvis borta då inom några år när dom som är skeptiska inser vad TIFO är och vad det tillför.

Tar med vad det tillför på samma gång:

TIFO är supportrarnas mest synliga sätt på att visa sin kärlek till laget. TIFO i kombination med sång är ruskigt effektfullt. Spelarna blir nog jävligt peppade när dom kommer in genom papier-masché tuppen och får uppleva en totalt rödvit Timrå Isstadion med klackens sång ekandes mellan väggarna. Det är min teori iaf...

Sv: hmmm???
Alla sätt är bra, utom dom dåliga...

Sv: hmmm???
Skarin och Dalan: Krama varandra på läktaren istället. Jag gillar både trumma och tifo.

Sv: hmmm???
heart: Ibland kommer hockey ganska långt ner på listan på vad som är viktigt i livet...

Sv: Brynäs-Timrå
timraande: självklart vinner vi...tredje raka i gavlerinken!

FORZA TIMRÅ MOT GULD DET BÄR!!

Sv: hmmm???
Dalan: Du är så fruktansvärt pinsam. Anklaga mej för att ha sönder trumman. Löjligt.
Om du syftar på trumpinnen så vet du nog mer än mej i det fallet. Trumskinn går sönder, inget konstigt med det. Varför det gått sönder så ofta nu på slutet beror ju på att vi använder oss av spännband. Det har tyvärr visats sig att det förstör trumman ännu mer.
Dessutom, om det endast finns tre stämskruvar på trumman håller inte skinnet särskilt länge.

Jag vet att inte du och jag gillar varandra särskilt mycket. Men håll dej till sanningen, och precis som du själv citerar, "till ditt tifo".

Och eftersom du är tondöv så är det inte så konstigt att du tycker att den svarta trumman låter bra.

På torsdag kommer vi att få låna Anders "Kocken" Lundins trumma.

På lördag skall det nya stället, samt den nya trumman, alt. den gamla vara tillbaka.

Brynäs-Timrå
Idag vinner vi igen! Jag tippar 4-1 till Timrå såklart.

TIMRÅ IK ÄR DOM BÄSTA!

Sv: hmmm???
Knylan: ja,det är rätt gryma tifon dom har i stockholmsderbyna..men giffarna är ju rätt duktiga dom mé på tifon....dom kom ju tvåa efter AIK i tifoligan..

Sv: hmmm???
Glömde säga det, vaktmästarna brukar ge oss beröm och vi har en bra dialog med dom. Inget som helst trubbel, även dom förespråkar positiv läktarkultur. Vissa verkar inte göra det.

Sv: hmmm???
Helg Ernest: Anledningen till att jag tyckte att det var en meningslös diskussion är för att det aldrig kommer inträffa, fler trummor är inte bra. Då kan ju alla få en trumma istället, så skiter vi helt i sången. Två trummor skulle kunna vara aktuellt i slutspelet, för att nå ut till hela Södra. Men det är gränsfall. Sen att Modo har två trumslagare är ju bara att beklaga, det är ju 1/3 av hela deras klack isåfall. Trumman är ett redskap som används för att hålla takten, för att få folket som står i klacken att hålla takten vilket är svårt för somliga. Hur bra skulle det låta om vi hade först Skarin, sen en mindre bra trumslagare som max klarar "bambambambambam TIMRÅ!"? Enbart grötigt och jävligt dåligt. En baskagge avger tillräckligt mycket ljud så det räcker med enbart den. Skarin står ju inte direkt och smeker trumskinnet heller, karln har ju spräckt typ 3 skinn bara den här säsongen.

Sen kan jag ju påpeka att vi själva städar undan det mesta i arrangerar. Konfetti får vi städa undan, stripesen sparar vi, flaggor slängs. Stackars vaktmästare...

Sen, läktarflagga är också ett sorts TIFO.

Det finns så mycket som får plats inom uttrycket läktarkultur, TIFO är en av tungviktarna, vilket några vägrar förstå. Har du, Helg Ernest, ens sett bilder från stockholmsderbyna i fotboll? Då skulle du ändra uppfattning.

Sv: Think BIG!
Helg Ernest: Det var i januari 1972 som matchen med stort M mot Brynäs ägde rum.

Söndagen den 30 juli samma år omkommer Lill-strimma...

Sv: hmmm???
Helg Ernest: Ska vi köpa trummor till Skarin så fort han har sönder dem?? Som han själv sa en match: "Sköt ditt Tifo så sköter jag trumman"..... Våra Tifo pengar ska inte gå till nya skinn och trummor så fort han får raseri utbrott. Vi har inte så mycket pengar att vi kan finansiera SK:s grejer...

Och förresten... Den svarta trumman har dubbla skinn nu och låter bra, iaf så bra att den duger som substitut ett par matcher till ansvarige får fram en ny... vilket lär ta ett tag.....

Sv: Think BIG!
Helg Ernest: han var med det vet jag...han och bulla....inte för att jag var där precis..var inte ens född då..

Sv: Think BIG!
heart: Japp , men jag har för mig att det var 72, men den en sport nuisse på TV sa 74a Men nog faan var Strimma med då och han gick hädan 72

Sv: Think BIG!
tjobba: eller som mot frölunda i år...då var det bra tryck!det lät som ett fullsatt globen!

Sv: Think BIG!
Helg Ernest: det var väl mot brynäs det...

Sv: hmmm???
Knylan: Du tyckte ju att det var meningslöst att diskutera det ?
Har du någon gång frågat de tappra vaktmästarna vad dom tycker om Tifo ? Jag lider med dom var gång. Nä, mera stämningshöjare dvs trummslagare, mindre konfetti. Spara heller pengarna till en ny storflagga istället , alla supporers med lite aktning har en sådan , utom vi då förstås.

Sv: hmmm???
Helg Ernest: Vad menar du med "Precis som dit Tifande då ?"?

Sv: Vad har vi där att göra?
rådbjer: Ett uttryck, lämpligt för härdade TIKare som vill blicka framåt:
Varför bekymra sig över gamla bekymmer, det kommer snart nya.

Sv: hmmm???
Träffade några personer kring A-laget för någon dag sedan. Dom kom fram till mej och undrade vart trumman tagit vägen. Dom menade också att spelarna växer några cm då det bankas.
Därför är det extra viktigt att Supporterklubben får ett förråd till nästa säsong där vi kan lägga alla våra grejor, därav trumman, så att ingen kommer åt att förstöra den.

Men jag håller med många här som menar att det sjungs alldeles för lite i klacken. Det är för mycket folk som hamnar fel helt enkelt.

Sv: Think BIG!
heart: ja håller med er!
vå måste få med hela hallen och inte bara då de blir mål å vi skriker hela hallen utan nästan på allting!
det ska vara so mmot leksand i kvalserien med stående ovationer och öronbedövande!!

Sv: hmmm???
Tezzan: Du har väll hört de senaste matcherna , nu när trumman är trasig . Det blir inget tryck. Det blir lamt. Det är första gången jag hört domar pipan tex. Tror även spelarna upplever det negativt när det blir halvdassigt klappande. Dom känner inte det massiva stödet som annar normalt råder . Självklart skall inte trummandet överrösta klacken men den hjälper till att hålla den i gång.
Det är därför det skulle var minimum 3 trummslagare som hjälpte till att hålla fart på en enad klack över hela hallen. Jag har suttit diagonalt mot klacken, dvs borta vid motståndarklacken. Vår klack hörs knappt dit.

Sv: hmmm???
Helg Ernest: Nu har jag stått i klacken i flera år och jag kan inte säga att att klacken eller övrig publik tar i eller låter mer för att vi har en trumma.Har suttit på sittplats under en match(TIK-DIF) och kunde då säga att klacken hördes alldeles utmärkt.Har besökt sittplats då trumman funnits med också och kan inte säga att det låter lika mäktigt en bit ifrån som på plats. Men visst har trumman en betydelse, fast min åsikt är att den får inte överrösta klacken/publiken. Gärna att den kan finnas med för att dra igång eller hjälpa till att hålla takten, då det alltför ofta dra iväg i fart vid ramsor som handklappningar ingår i.

Jag tror nog att intensiteten i matcherna kommer att få fart på all publik under kommande matcher vare sig med eller utan trumma!!!!!Ni som står i klacken gör ett bra jobb men våga gärna ta i mer.Hjälp laget lite mer i motgång istället för att tystna i väntan på att laget ska ta tag i saken...

MOT NYA FRAMGÅNGAR!!!!

Sv: Think BIG!
heart: Ja, vi har ju varit ännu fler. Men då var det nästan bara ståplatts i hela hallen Var väll någonstans mellan 11000-14 000
Kommer ej håg . Men trångt var det ( c :

Sv: Think BIG!
Helg Ernest: i slutspelet blir det nog lite mer än 5.500 varje match...det blir säkert närmare 6.500-7.000 personer som kommer trängas i hallen..även om speakern säger att det är fullsatt(5.500) så kommer timrå ik ta in så många som det går....

Sv: hmmm???
Knylan: Precis som dit Tifande då ?

Sv: hmmm???
Knylan: alltså det blir ett stort tifo i såna fall...

Think BIG!
Det är NU ! Vi supportrar måste sattsa till 100%
Då kan vi inte bara köra på i vanliga elitserielunken. Nu gäller det att få med sittplatts också ! Det skall vara avskyvärt att vara motståndare tilll TIMRÅ IK i deras hemmahall.
Tänk vilken kännsla för våra killar att känna stödet och framförallt
det äronbedövande uppbackningen av 5500 minus de 100 motståndar supporters som kommer.

Sv: hmmm???
Mr Magoo: Jag är dåligt bevandrad på det där med laxar osv. Men om vi säger såhär: Vi beställer grejer för cirkus 10000 riksdaler. Då bör det bli mer klarhet. =)

Sv: hmmm???
Vart lite fel i förra. Jag menade att en klack med enbart trummor, vilket blir fallet om vi skulle utöka till två trummor är jävligt dålig. Vi får skit från vissa klackar för att vi ens har en trumma. Det duger verkligen med enbart med en trumma, bör ju främst satsa på att utöka klacken isåfall. Diskussionen i sig är meningslös.

Sv: hmmm???
Knylan: 10000 laxar?! Det måste ju bli världens största TIFO för dom pengarna! :)
(10000 * 1000 = Oj så många nollor!)

Sv: hmmm???
heart: Ja, var bara byggjobbarna tillräckligt snabb så skulle dom få taket lyft under matchtid. ( c :

Sv: hmmm???
Knylan: Jag förstår att ni fått äta upp det många gånger !
Förlåt ? Men jag kunde bara inte låta bli ! Fast jag har iofsig inte hört förklaringen ( c :
Vad tycker du om 3 trummis systemet som Boklöf skulle sakt V stilen. ( c : Vi skulle ju täcka upp hela hallen i princip

Sv: hmmm???
Helg Ernest: det där med fyra trummor låter bra...vilken stämning det skulle bli!

Sv: hmmm???
Helg Ernest: En klack med bara en trumma är en jävligt dålig klack.

Sen ditt snack om OHn orkar jag inte ens kommentera, vi har klargört över hur det ligger till redan.

Sv: hmmm???
Har ni tänkt på det ? Motståndar laget skulle komma helt ur fattning, En hysterisk klack snett bakom och en mitt emot.
Trummandet skulle mala sönder dom, allra hällst om vi skulle få DIF som är van att spela i en tyst hall.

Sv: hmmm???
Tänk er som ett V. Skarin Västra stå, En till på Östra under komentatorsbåset och ytterligare en på Nordvästra sitt.
Faam taket skulle lyfta, för hur än det är går det inte att låta bli att klappa tackten när trumman dunkar.
Då vore det väll faan om inte sittplattserna skulle följa på .

Sv: hmmm???
heart: Det kanske därför TIFO gruppen inte får så mycket pengar ?
Dom kan ju inte hålla reda på matrialet ( c :
Den var ful va ? Riktigt slag under bälltet.
Men jag fattar inte hur man kan ha bort en flagga som är av detta format, för mig är det obegripligt . Den kostade ju en himmla massa också. Min uppfattning nu är att ta TIFO pengarna och köp in 2 trummer till Skarin i stället och förstärk med en trummslagare till. Eller ännu bättre 3-4 trummslagare. Så taket lyfter på hallen.
För hur det än är, är det trummandet som skapar stämmning och sittplattserna får ju knappt uppleva den. Dit med en trummslagare istället så skall vi se att även slippsar och keppsar kan klappa och skrika.

Sv: Tisdag 25:e
Slall rätt vara rätt så korrigerar jag

till-

1. Westerlind Olle
2. Mugabe
3. Motorhead On The Motorway
4. 220 Volt

Sv: hmmm???
Knylan: okej...det var lågt av den peronen/personerna som stal läktarflaggan....

Sv: hmmm???
heart: Nej. Och skulle vi få det, mot förmodan, så kommer vi informera om det.

« · 217816 · »
Sv: Silly Season 2026-27
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7:e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...