+ 1
Timrå IK - IK Oskarshamn 2024-03-05
« Föregående · 2665057 Till forumet
Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2024-03-05
Greven: De mörkar pp till slutspelet... Eller? Nä just ja. 😭😭😭
+ 1
Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2024-03-05
{469}: För det första ska inte Lundin vara inne i pp och dessutom teka. Förlorad tek ger ofta minst 30 sekunders waste eftersom det sedan krävs 2-3 ingångar innan vi etablerar spel. Lander är bästa tekare följt av Hanzl och dessa båda ska teka, punkt.
Sedan måste pucktempot upp upp upp. Att Dalle eller EP ska leta och leta efter den perfekta passningen fungerar inte.
Tror det var ifjol så menade Ante att man inte ens behövde träna explicit på pp eftersom det skulle lösa sig i stunden utifrån uppkommen situation eftersom spelarna var så skickliga. Vet inte hur mycket man tränar nu. En match av senaste 20 har det sett bra ut, Frölunda borta. Riktigt uselt.
Sedan måste pucktempot upp upp upp. Att Dalle eller EP ska leta och leta efter den perfekta passningen fungerar inte.
Tror det var ifjol så menade Ante att man inte ens behövde träna explicit på pp eftersom det skulle lösa sig i stunden utifrån uppkommen situation eftersom spelarna var så skickliga. Vet inte hur mycket man tränar nu. En match av senaste 20 har det sett bra ut, Frölunda borta. Riktigt uselt.
+ 9
Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2024-03-05
Karlsson74: Också intressant med vårt dåliga PowerPlay.
Vi har alltså gjort mer mål i 5 mot 5 än Skellefteå, men pga vårt dåliga PP så har ändå Skellefteå gjort 18 mer mål än oss totalt.
Horribelt dålig statistik med dryga 10 procent över en period på 25 matcher, också något som ligger på Ante då han varit helt ovillig att ta tag i det och matcha de bästa spelarna, eller göra nån större förändring under resans gång. Det finns mycket bra sidor hos Ante, men har han bestämt sig så har han bestämt sig. På gott och ont.
Med ett normalbra PP hade vi förmodligen legat och tampats med Frölunda om 4:e platsen..Typ.
Vi har alltså gjort mer mål i 5 mot 5 än Skellefteå, men pga vårt dåliga PP så har ändå Skellefteå gjort 18 mer mål än oss totalt.
Horribelt dålig statistik med dryga 10 procent över en period på 25 matcher, också något som ligger på Ante då han varit helt ovillig att ta tag i det och matcha de bästa spelarna, eller göra nån större förändring under resans gång. Det finns mycket bra sidor hos Ante, men har han bestämt sig så har han bestämt sig. På gott och ont.
Med ett normalbra PP hade vi förmodligen legat och tampats med Frölunda om 4:e platsen..Typ.
+ 5
Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2024-03-05
Knylan: Bra avsnitt.. speciellt intressant den delen där.de tar.upp hur och om Timrå kan ta nästa steg som förening .
+ 1
Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2024-03-05
Knylan:
En sak är säker, ikväll bryter vi Oskarshamns 14 matcher långa förluststreak.
En sak är säker, ikväll bryter vi Oskarshamns 14 matcher långa förluststreak.
+ 8
Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2024-03-05
Knylan: "för evigt" vågar inte jag tro på men förhoppningsvis på bra jävla länge
+ 2
Timrå IK - IK Oskarshamn 2024-03-05
Sista mötet med IKO för säsongen, kanske också för evigt? Det återstår att se.
Vi taggar igång med en rykande färsk Domustrappa.
Vi taggar igång med en rykande färsk Domustrappa.
Länkar:
Domustrappan | Podspace
Domustrappan | Podspace
+ 18
« Föregående · 2665057
"Luleå Hockey kommer att gå flera miljoner back den här säsongen. Det rapporterar NSD"
Dock så har de ju dryga 41 miljoner i eget kaptital. Så de klarar väl sig iofs.