Timrå IK - Linköpings HC 2010-01-30
liston: Ja , vi har ju endast en 3p iår borta, och det just mot Hv, så jag är böjd att hålla med dig..
Otroligt härlig vinst idag... skönt att vi hakar på kampen om strecken.
Har för mig det...
Jag håller med dig, men ibland verkar det konstigt hur jävla dåliga HV blir.
En kompetent ledning hade givetvis kickat tränare, sportchef och värvat ett nytt lag innan dom kickade sig själva.
Skulle inte förvåna mig om det här skitlaget vinner nästa match också, bara för att Linkan & ledningen ska kunna springa runt och tro att dom gjort något rätt.
liston: Jag så endast delar av Hv matchen, men senast mot MoDo var dem chanslös. Vet inte riktigt vad jag skall svara faktiskt, men visst har de torskat konstiga matcher.
Det enda negativa med en vinst är att alla "Lallande Fånar" kommer att stödja kotlettfrillan i hans fortsatta jakt på att vara menlös. Dvs jag tror vi får det svårt att klara oss utan förstärkning, Linkan har lite drygt 27 timmar på sig.
Var bara en åsikt jag hade, dom andra får stå för slutsatserna.
renen: Glöm slutspel, finns inte en chans i hee..te vi når dit,, Undvika kval måste vara målet,, klara vi det har vi gjort det fruktansvärt bra.'
Bragd-Birger: Skön vinst, inget att tala om,, Ledningen med Tj o Linkan i spetsen är fortfarande precis lika patetisk.
Hur som helst starkt att vinna fast Lhc var det bättre laget i 2,5 period.
Överlever vi denna säsong måste Janne Söderström göra comeback i Timrå IK's organisation. Det får vara slut på lallarna i styrelsen som sitter där bara för att det är fiiiint att frottera sig på matcherna.
Två på rak arm. Pernilla Berg och Bjarne Tier, ni kan gå hem nu!!
Timrå IK måste komma tillbaka till rötterna.
Challe Berglunds mannar svarade med att tvåla dit tvåan HV71 med 3-2.
– Men det var en riktig skitseger och sådana behöver vi nu, säger Magnus Pääjärvi-Svensson till Canal Plus. "
Hv71 har det tufft dom, först möter som SSK för att sedan åka upp till timrå och spela kvällmatch och inte nog med det så måste dom även ligga etta och tvåa i tabellen samtidigt.....
?En riktig skitseger? | Timrå | Elitserien | Sverige | Hockeybladet | Sportbladet | Aftonbladet
Vågade inte kolla denna matchen efter att ha legat sömnlös i princip hela natten efter brynäsdebaclet.
Vansinnigt starkt att ta ytterligare en trea.
Och, låt oss ge den HANDLINGSFÖRLAMADE!!1 ledningen som cred. Efter krissamtalen och besluten att behålla Challe har man vunnit 5 av sju matcher.
Perspektiv, vänner. Perspektiv.
Å andra sidan: sen är det ju det här med bortaplan. Det är bara att hoppas på att man, hur det nu skulle gå till, kan samla sig på något jävla sätt och lyckas prestera det man presterar på hemmaplan även borta.
Hursom, grymt. Hockey är en underbar sport!
Men hör du mannen! Jag kan väl för fan inte rå för att jag ibland drabbas av dubbla åkommor: lallande fåne och dyslexi. En märklig kombination. Idag hände det igen. Men nu har det släppt. I själva verket låg jag dubbelvikt i slutskedet. Sicken pärs! Rena The Big Red Machine-stuket över vårt avgörande 3-2-mål förresten!! I alla fall jag fick tydliga Sovjet-vibbar från förr!!!
Fan i helvete vad jävla underbart detta var! Man är nästan lika dyngsvettig som efter det skönaste av råknull!!!1 Inte hade man mycket för att man duschade idag inte...
SKÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖN SEGER !!!!!!!!!!!!!
seger scumpa seger garre
FORCA TIMMRÅ ALLE ALLE ALLE !!!!!!!
LAL ON LAL ON :)))
Vi har faktiskt haft en jävla massa otur denna säsong. Flera poäng har tappats i slutsekunderna och flera mål har tveksamt dömts bort. Bland annat. Samtidigt som SSK har fått med sig en del flytpoäng. Vi skulle inte behöva ha kniven mot strupen på det här sättet. Så jävla dåliga är vi egentligen inte. Men dessvärre känns denna som en säsong där det är meningen att vi ska åka ur till slut. Om vi hänger kvar är det mycket starkt jobbat av de flesta. Ledningens mål om SM-final kan jag omöjligen ta på fullaste allvar. Inte med den besättning vi hade inför säsongen. En tiondeplats är exakt vad jag hade förväntat mig och kommer att nöja mig med om det nu slutar så...
Jag vill ha bort Rögle och SSK från elitserien. Jävla skitlag! In med Malmö och något annat lag i stället!!!
Och Sundsvall får gärna åka ur allsvenskan för min del. Ett jävla skitlag det också...
Redigerad kommentar