Timrå IK - Södertälje SK 2011-01-13
Gonatt och sov så jävla uselt allihopa!
Följde han från baklängesmålet till det han satt sig på avbytarbänken, FAN karln såg ju totalt likgiltig ut, skrämmande
Läge att introducera en alternativ tredjetröja i brunt med en stor örn på bröstet lagom till KS. Eller nä just det, vi är ju laget som inte ens har råd att trycka spelarnas namn på tröjorna. Så någon tredjetröja är inte ens att tänka på.
superfalle: Less är förnamnet på min känsla... Undra vad som kommer härnäst ? Lander blir skadat mot Hv71 får en ful knä tackling av Thörnberg och blir borta resten av säsongen ( Thörnberg får 2 min och Davidsson klagar på det)
Pikkarainen blir förbannad och ger Thörnberg en stenhård tackling och får 3 matchers avstängning för vårdslöst spel.
Hv71 gör mål, assist Jokela, skoogs.....
Kvällens match visade tydligt att Leif har en stor poäng i det han säger, det är ingenting, sen blir det ingenting och därefter ingenting.
Dagens ros går ändå till Kim, Lander och Pikken.
Det finns inga ursäkter längre för hur Kolan agerar på plan!.
suck, nåns fel är det - exempelvis ledning med direktör/sportchef i spetsen.
Nu gäller det att göra vad man kan för att få till nån stabilitet inför ev kvalserie, rädda det som räddas kan.
RTS: Skulle nog nästan vilja lägga till Svensson bland forwards att plussa lite extra för. Visst, det blev inget resultatmässigt men han var där hela tiden och försökte till 110%.
Extra stort minus till backarna och försvarsspelet överlag ikväll. Sebbe och Dahlroth dock klart bäst. Aleksis hade heller ingen lyckad afton men han fick ju i princip ingen hjälp alls där ute!
Det som är mest positivt är givetvis Kim. Nu såg han t.o.m. bra ut! Det var en helt annan spelare mot för tidigare.
Det svider att SSK offrade sig betydligt mer än oss över hela banan och att det är på det viset i vår hemmaborg gör så ont. Inte minst eftersom vi endast tagit 4(?) trepoängare!
Det är ingen hemlighet att det här är säsongens tyngsta förlust så här långt. Det känns enormt tomt. Det lilla hopp om slutspel försvann.
RTS:
Man kan ju fråga sig om Timrå IK spelar i Elitserien om tre år, jag börjar onekligen få Lövenvibbar då man måste begära förskott för att kunna betala dom släpande pensionsutbetalningarna.
Hur hade man tänkt göra dom två kommande åren, skall man begära förskott om två år igen för att täck upp?
Inser man inte att de två går hand i hand då är man fel man på fel plats. Surprise surprise.
Dagens positiva överraskning: Kim Hirschovits
Dagens sämsta: Mikko Jokela
Extrapolera, Det får mig att tänka på uttrycket "Hur mycket man än polerar en bajskorv så är det ändå en bajskorv"
Hur man än vänder o vrider på allt så har de 3 senaste säsongerna bara blivit sämre o sämre.
Men som TJ själv sa riktigt nyligt, det är ekonomin som är det viktiga inte det sportsliga.
Kom igen nu. Extrapolera inte matcher, vare sig vinster eller förluster.
Själv så sitter jag och funderar på hur vi ska undvika plats 3-6 i KS.
Jokela o Styf inte mkt bättre.
Jag mår DÅLIGT!!!!!!!!!!!!!!!.
Lander Röymark o Kim bäst bland forwards, även om det går sakta för Hirschovit är han o Lander de få som kan skapa något framåt.
Kan inte se hur vi skall kunna undvika KS.
Är det någon av kvarvarande hemmamatcher vi har chans på poäng så är det mot Hiv 71.
zaccodog:
"vi har haft sån omsättning på spelare så det blir för dyrt"
Du skojar va?
Pärssinen diskbråck, slut med hockeyn. Ny sportchef i TIK?
Pitten för skadad för att kunna stå, varför han öppnar båsdörren vet ingen.
Hallonen vill spela, men för trasig...
Hallin, Larsson samma lika vill spela men kommer att gå sönder igen. Larsson har provat på is men foten håller ej.
Sonnenberg var klar, skulle skicka påskrivet kontrakt, inget kontrakt kom och linkan ringde upp honom. Svaret blev ingen hockey denna säsongen, han kunde ej, sedan om det var knät eller familjen vet ingen...
Tränaren pratar bara om självmord för föreningen om inga spelare ansluter snabbt, han har så rätt. Men vad bidrar han med själv???
Grymt jobbigt att vara TIK supporter. Känns som hela organisationen har gett upp för denna säsongen. Men undrens tid kanske inte är förbi?
Perra ger ett totalt menlöst intryck både i båset och vid utfrågningar, svaret är ungeför vad skall jag göra, utan spelare. Vid en konkret fråga varför man sätter ihop 3st centrar i en kedja blir svaret... Det blir nog bra.
Att det är en bidragande orsak det tror givetvis också men inte den största, tyvärr.
Sen började jag i mitt stilla sinne undra vad för slags jävla curlingfarsa du är innan jag insåg att du hade skrivit mongoträningar och inte morgonträningar. =o) hahahaha.
Men nej, det finns så klart fler faktorer. Fysträningen verkar ju inte ha varit direkt omänsklig, och Perra framstår allt mindre som ett taktiskt ess.
Men, fuck it. Nu är det bara att gilla läget och köra på. För laget alltså, vi på sidan har så klart rätt gnälla tills korna går hem. Skitlag! Skitsport!
Redigerad kommentar
Åke kastar aldrig in några puckar. Han är Messias som kommer att komma tillbaka för att frälsa oss. Bara han får chansen. Nu slipper han ju dessutom stå i skuggan av fantommålvakten Backe. Som förresten aldrig heller kastade in några puckar.
Av uppenbara skäl så är det väl bäst att påpeka att: JA jag är ironisk.
Målvakt borde vara prio ett, en dominant back och framför allt en ersättare till Pärssinen och det måste vara en målskytt.
Synd att Sami Salo är skadad och ledig typ...
Kolans uppträdande talar för sig självt
Jokela verkar upp o ned - viker ned sig?
Murley är för mig ingen självklar att förlänga med men.....
Rörliga backar krävs idag och det har vi för få av o då menar jag rörliga och spelskickliga backar. Tycker inte det finns nåt egentligt hot från blålinjen i PP typ vilket inte är nåt nytt i o f s.
Men vad Timrå behöver nu är kontinuitet på spelarfronten. Bygg 3 bra kedjor, 3 centrar i samma lina låter väl sådär, Pärssinen måste ersättas omgående och det finns inte tid att vänta till fönstret dammar igen den 31:a. och låt juniorerna avlasta i en 4:e.