Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
« Föregående · 2473622 · Nästa » Till forumet
Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
Tom Topp: Äntligen har Ante tänkt om! Dahlen med Hanzl, dom har bra kemi.
+ 2
Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
Synct: det handlar inte bara om att göra poäng, nån ska bädda för poängspelarna också. Jag tycker att det ser intressant ut.
Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
Tippat på resultatet idag. 1-4 till Växjö. Även tippat målskytt Robert Rosen. Det känns ganska givet faktiskt. Bara för det blir det väl 1-6 istället o Rosen skadad efter 2 min.
+ 1
Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
Zäta75: Känns som det spelar mindre roll vilken som står i växjö, har seriens bästa målvaktspar.
Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
{9566}: Jag tror inte att det är rätt med Pääjärvi i första, jag har det alternativet, att tro på att Hartmann eller Walli vore ett bättre val. Men jag hoppas såklart att det blir bra.
+ 1
Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
Synct: Är saker och ting bestämt så kan vi ju inte mer än att tro på att det blir rätt. Vi har ju inget annat alternativ.
Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
{9566}: "vi måste lita på att det blir rätt."
Det tycker inte jag att vi måste när det sett ut som det gjort på slutet. Vi vill få igång en producerande förstakedja, då slänger man in Pääjärvi.
Det tycker inte jag att vi måste när det sett ut som det gjort på slutet. Vi vill få igång en producerande förstakedja, då slänger man in Pääjärvi.
+ 1
Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
mikenomad: Timrå har allt att vinna och inget att förlora. De flesta förväntar sig en förlust. Hoppas spelarna tänker att de har allt att vinna och släpper lös istället för att spänna sig. Hoppas vi får tidig utdelning
Hoppas Växjö spelar sin andrenmålvakt
Hoppas Växjö spelar sin andrenmålvakt
+ 1
Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
Andersson: Måste vara nånting som vi missar härinne, vi måste lita på att det blir rätt. MPS kanske chockar idag och trycker in 2 puckar.
+ 2
Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
Pääjärvi i första ? Vad har han bevisat så här långt ? 99 % här inne hade valt Walli , Hartmann eller även Mieho går före
+ 5
Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
Är inte just idag ett alldeles ypperligt läge för våra hemmahjältar och hemvändare att visa vägen och spela ut hela sitt register? Trist att Lundin och Palola är sjuka men det är ju knappast dem vi ska luta oss mot
+ 3
Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
luffaren: Det är tillåtet att diskutera laguppställningen innan matchen är slut.
Varför ens peka och tysta ner mig för att jag har en åsikt om laguppställningen som nyss släppts? Jävulskt irriterande.
Varför ens peka och tysta ner mig för att jag har en åsikt om laguppställningen som nyss släppts? Jävulskt irriterande.
+ 2
Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
{297}: Nejje! Inte ska dom få känna sig hemma. Å andra sidan kanske det känns bättre om vi tror att vi spelar borta…
Svårt val
Svårt val
+ 1
Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
Olli Hahl: Kanske kan Timrå spela med lite mer desperation idag istället för att glida runt? Nu har man kniven på strupen och är inte topp 6 längre. Många lag jagat tätt bakom.
Det vore underbart att ge publiken och Bulla en bra match och seger
Det vore underbart att ge publiken och Bulla en bra match och seger
+ 3
Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
Synct: Vänta och se innan ni dömer ut. Vi kollar på matchen först
+ 6
Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
Zäta75: Delar Timrå ut såna där ”klappor” på bortasektionen när Växjö hälsar på? Gäller ju att vara gästvänliga och få dom att känna sig hemma.
+ 4
Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
Synct: Ja men jag tror att den här konstellationen funkar.
Det KAN gå
Det KAN gå
+ 2
Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
Pääjärvi i första istället för Walli eller Hartmann, man blir fan GALEN.
Walli är fan bättre än Pääjärvi på ALLT. Förutom rutin kanske.
Walli är fan bättre än Pääjärvi på ALLT. Förutom rutin kanske.
+ 4
Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
{297}: Håller med, man blir på bättre humör om man tänker på hur det såg ut förra året....Vi är ändå med och fajtas om slutspel i Sveriges högsta hockeyliga....det var ju ett tag sen sist...
+ 8
Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
Elliot12: Tack det var goda nyheter. Då finns det hopp.
Pääjärvi i första var lite konstigt. Men det kanske är en taktik mot just Växjö.
Pääjärvi i första var lite konstigt. Men det kanske är en taktik mot just Växjö.
+ 2
Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
DJ Hemp: Snart kommer laguppställningarna.
Det blir intressant att se om Lander är tillbaka (tror ej det) och om någon mer är sjuk.
Och framförallt. Fortsätter man ungefär som i 3:e med Dahlen och EP i olika kedjor? Jag tycker att man ska göra det. Står Karlous ikväll eller fortsätter Johansson?
Det blir intressant att se om Lander är tillbaka (tror ej det) och om någon mer är sjuk.
Och framförallt. Fortsätter man ungefär som i 3:e med Dahlen och EP i olika kedjor? Jag tycker att man ska göra det. Står Karlous ikväll eller fortsätter Johansson?
Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
Rip Kirby:
Javisst och det är därför man håller förväntningarna på en klädsamt låg nivå utan att för den skull räkna bort de våra. Vi har överraskat positivt också. Som i mötena mot Fyllrunda och i första perioden mot slagget från Klarälven senast.
Javisst och det är därför man håller förväntningarna på en klädsamt låg nivå utan att för den skull räkna bort de våra. Vi har överraskat positivt också. Som i mötena mot Fyllrunda och i första perioden mot slagget från Klarälven senast.
Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
{9908}: Ursäkta att jag kommenterade den helt verklighetsfrånvände växjöaren. Har läst ikapp nu. Han förtjänar ingen uppmärksamhet.
På tiden att vinna mot Växjö idag Timrå!
På tiden att vinna mot Växjö idag Timrå!
+ 3
Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
DJ Hemp: Han har gjort så här varje match vi mött dem denna säsong.
Fatta vad ensam man är när alarmet ringer på morgonen. Ens lag (man förmodligen började heja på 2015) ska möta Timrå. Loggar in på hockeysnack för att skriva samma typ av inlägg som 3 gånger tidigare, med samma andemening: Bröderna Pettersson är Växjöprodukter och ser det som sin moderklubb. Stänger ner, försöker tränga bort det faktum att klubben man hejar på inte bidragit speciellt mycket till svensk ishockey alls, utan skott sig på andra lags hårda slit med ungdomar och scouting. Vilket gett en några guld.
Beger sig kanske sedan till den svintysta arenan, trots serietopp. Det enda som hörs är den eviga trumman. Forskare har t.o.m. börjat forska på om det är ett nytt språk som skanderas från den hockeyinvalida skara smålänningar som samlats på ståplats, eftersom man bara hör en sammansättning vokaler i någon hjärtlös körstämma från blå/orange/vita läjkare. Man får säkert ännu en vinst, signerad ett annat lags invärvade stjärna. Fan vad gött det är att vara Väcksjöare alltså.
Fatta vad ensam man är när alarmet ringer på morgonen. Ens lag (man förmodligen började heja på 2015) ska möta Timrå. Loggar in på hockeysnack för att skriva samma typ av inlägg som 3 gånger tidigare, med samma andemening: Bröderna Pettersson är Växjöprodukter och ser det som sin moderklubb. Stänger ner, försöker tränga bort det faktum att klubben man hejar på inte bidragit speciellt mycket till svensk ishockey alls, utan skott sig på andra lags hårda slit med ungdomar och scouting. Vilket gett en några guld.
Beger sig kanske sedan till den svintysta arenan, trots serietopp. Det enda som hörs är den eviga trumman. Forskare har t.o.m. börjat forska på om det är ett nytt språk som skanderas från den hockeyinvalida skara smålänningar som samlats på ståplats, eftersom man bara hör en sammansättning vokaler i någon hjärtlös körstämma från blå/orange/vita läjkare. Man får säkert ännu en vinst, signerad ett annat lags invärvade stjärna. Fan vad gött det är att vara Väcksjöare alltså.
+ 9
Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
PuckkcuP: Ni är en jävla platsklubb! Jag hoppas innerligt att ni åker ur SHL inom en snar framtid.
+ 1
Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
3 sektioner är slutsålda. Egentligen är det bara på kortsidan som det finns mycket platser kvar på. Kanske blir 4500-5000 ändå.
+ 2
Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
Timrå Isstadion: Timrå lär ha samma träningsschema som alla andra lag. Finns inte på kartan att man skulle träna så hårt att man inte kan hantera matcherna i säsongens viktigaste skede. Däremot kanske inte formen är den bästa, vi ska ju komma ihåg att de spelarna som vi värvat under säsong är de spelare som varit tillgängliga och delvis misslyckats i Liiga, en liga som håller typ Allsvensk klass? Så att Palola och Mieho inte ser ut som några speedkulor på isen är kanske inte så konstigt.
Å andra sidan har vi det bästa lag vi kan ha, utifrån ekonomi och tillgängliga spelare på marknaden. Det lär inte räcka till topp 6 men det räcker för att överleva och vässa laguppställningen till nästa säsong.
Å andra sidan har vi det bästa lag vi kan ha, utifrån ekonomi och tillgängliga spelare på marknaden. Det lär inte räcka till topp 6 men det räcker för att överleva och vässa laguppställningen till nästa säsong.
+ 6
Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
PuckkcuP:
Ditt försök att provocera och väcka reaktioner får betraktas som ordentligt misslyckat. Hade nog varit på ett annat sätt om du representerat vilken annan klubb som helst. Men Växjö, det är där man spelar i Superettan eller?
Ditt försök att provocera och väcka reaktioner får betraktas som ordentligt misslyckat. Hade nog varit på ett annat sätt om du representerat vilken annan klubb som helst. Men Växjö, det är där man spelar i Superettan eller?
+ 1
Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
mikenomad: Detta och "överträning" under uppehållet är det jag hör som förklaringar när jag spyr galla och eviga hyllare av allt Timrå IK gör hör det...
Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
PuckkcuP: Lakers har varit framgångsrika sedan ni gick upp. Ett par SM guld och annat... Men det vet alla redan. Jämförelser mellan lag är bara onödigt. TIK är på slutspelsplats och har påbörjat en resa uppåt. I min värld är det vägen till framgång.
+ 5
Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
DJ Hemp: Kort sagt, vi ska spela om det först. Men om vi ska måla upp oss själva som underdogs i någon match, och därigenom försöka finna en extra energi rent psykologiskt att på klassiskt vis kunna slå ur underläge, så är väl detta ett sånt tillfälle.
+ 2
Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
{297}:
De har å andra sidan blivit totalt utskåpade av seriejumbon ganska nyligen. Hockey synes ibland vara en random sport där det mesta kan hända från den ena omgången till den andra. Har i alla fall inte kastat ut handduken på förhand. I så fall skulle det ju vara rätt meningslöst att ens beskåda matchen. Men, visst, grundinställningen är ju att vi får bita i gräset ännu en gång.
De har å andra sidan blivit totalt utskåpade av seriejumbon ganska nyligen. Hockey synes ibland vara en random sport där det mesta kan hända från den ena omgången till den andra. Har i alla fall inte kastat ut handduken på förhand. I så fall skulle det ju vara rätt meningslöst att ens beskåda matchen. Men, visst, grundinställningen är ju att vi får bita i gräset ännu en gång.
Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
Mustard Tiger: Verkar ju fungera rätt bra. Får ju massvis med svar. Sluta svara, ganska enkelt.
+ 1
Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
EXPLORERSMÅLAND: För att prata travspråk så verkar vi ha soppatorsk i kusarna när dom nu kommer in på upploppet och det är kanske inte så konstigt med tanke på skador på nyckelspelare och ett lapptäcke av värvningar under säsong. Kvalplatserna är ju i teorin öppna också så det gäller att vinna strömatcher lite här och där på matcherna som är kvar nu.
Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
Oakleafer : Man ska nog inte förvänta sig stordåd mot ett Växjö som är en guldkandidat och varit överlägsna i princip varje period mot oss. Dom är ett par klasser vassare än oss. Det viktigaste idag är att Brynäs förlorar.
+ 3
Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
mikenomad: det är inte helt orimligt!
Fråga bara random burkölsupporter…
Dom covid torskade kvalet mot oss…
Fråga bara random burkölsupporter…
Dom covid torskade kvalet mot oss…
Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
mikenomad: bara hoppas att inte alltför många är sjuka. Typiskt att j20 spelar samma dag i fall det är många borta.
+ 1
Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
Annaaa: Att Wedin är skadad behöver knappt nämnas. Han ingår ju inte längre i den här säsongens trupp. Sjukdomarna däremot, verkar gå runt nåt. Magsjuka el annat. Kan det förklara håglösheten i de senaste matcherna?
+ 7
Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
PuckkcuP: Tyvärr kommer INGEN, ngnsin att ta Växjö på allvar. Ni är bara plast rakt igenom. Köpt med dyra pengar.
Ni kunde lika gärna ha ett boule-lag, ingen skulle bry sig mer eller mindre.
Ni kunde lika gärna ha ett boule-lag, ingen skulle bry sig mer eller mindre.
+ 12
Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
T T: Ja idag vill det nog till att det blir andra Bulla(r) av om vi ska vinna.
+ 2
« Föregående · 2473622 · Nästa »
