Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
« Föregående · 2593182 · Nästa » Till forumet
Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
F.ö alltid lika skönt att smiska plastsjöstjärt. Andra raka nu, Elias jublar och skickar grattis-SMS 🥳
+ 26
Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
Inte nog med vinst:
-OINK tappade ju som bekant 3-0 ledning till förlust. Nu rätt cementerade i botten. De har även begränsat kommentarsmöjligheten på sin instsgram. Eldorado-psyke över den låtsasklubben.
-Modo kör Titanic i tabellen och deras flytstart börjar ta ut sin rätt. (Hur går Walli just nu?)
-Skolgårdsmobbaren Cam Abbott duckar intervju efter att ha tappat 4-2 till övertidstorsk. Rögle är nu 1 pinne från negativt kval.
Så länge folk är skadeglad mot oss, kommer jag givetvis vara det mot dem 🙃
-OINK tappade ju som bekant 3-0 ledning till förlust. Nu rätt cementerade i botten. De har även begränsat kommentarsmöjligheten på sin instsgram. Eldorado-psyke över den låtsasklubben.
-Modo kör Titanic i tabellen och deras flytstart börjar ta ut sin rätt. (Hur går Walli just nu?)
-Skolgårdsmobbaren Cam Abbott duckar intervju efter att ha tappat 4-2 till övertidstorsk. Rögle är nu 1 pinne från negativt kval.
Så länge folk är skadeglad mot oss, kommer jag givetvis vara det mot dem 🙃
+ 17
Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
mikenomad: Jaha tishan hamnade där!! Jag trodde du gömde Rock n roll plantan där de känner ja flera som har 🌿🌿😂😂😂
+ 2
Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
falconuggla: Jo, jag som tänkte fel när jag kollade tabellen förut. Dock så skall ju poängen jagas ikapp med, sånt kan vara lite mentalt utmanande med.
Lite halvsegt med uppehåll ändock, vi är ju inte kända för att spela vår bästa hockey efter sådant historiskt sett. 😬
Lite halvsegt med uppehåll ändock, vi är ju inte kända för att spela vår bästa hockey efter sådant historiskt sett. 😬
+ 1
Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
Synct: det som jag tycker gjorde att momentum svängde från 1a till andra var att man åkte mer skridskor och fullföljde duellerna med fysik. Då blev Växjö längre och vi fick ner mer puckar på djupet och började pumpa mot Växjös backar lite hårdare…
Det här att åka och hålla sig borta från utvisningsbåset genom att försöka skära av ytor funkar sämre…
Växjö fick ju bara en fantastisk fart i sina ingångar när vi bjuder på ytor…
Mer kamp! Mer fight och tuffa dueller!
Det ska kosta att hälsa på i SCA arena!
Det här att åka och hålla sig borta från utvisningsbåset genom att försöka skära av ytor funkar sämre…
Växjö fick ju bara en fantastisk fart i sina ingångar när vi bjuder på ytor…
Mer kamp! Mer fight och tuffa dueller!
Det ska kosta att hälsa på i SCA arena!
+ 13
Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
Det är lite roligt ändå att vi Timråsupportrar är oroade över Dahlén.
Samtidigt har han gjort mål i fyra raka matcher och är delad skytteligaledare. Höga krav på den pojken.
Samtidigt har han gjort mål i fyra raka matcher och är delad skytteligaledare. Höga krav på den pojken.
+ 23
Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
falconuggla: modo ligger väldigt rätt i tabellen, kan bli bättre dock!
Det här med SHL var väl inte så svårt!
Det här med SHL var väl inte så svårt!
+ 2
Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
JonteD: Nä 5:a. Örebro är 4:a på samma poäng men bättre målskillnad.
Jag är väldigt nöjd med min insats idag, den visade sig vara matchavgörande. Vad är väl en t.o mot ett t.b (tishabyte) som Ante sa.
Och frugan är nöjd trots Modotorsk när städskrubben fick påfyllning
Jag är väldigt nöjd med min insats idag, den visade sig vara matchavgörande. Vad är väl en t.o mot ett t.b (tishabyte) som Ante sa.
Och frugan är nöjd trots Modotorsk när städskrubben fick påfyllning
+ 6
Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
Sputnik: Fast det är enbart dom 4 lag före oss som har en match mindre spelad. Annars ligger övriga topp 10 på 16 matcher, förutom Frölunda som har 17 spelade. Så vi kommer ligga jäkligt bra till efter lördagens matcher oavsett resultat.
+ 7
Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
JonteD: 5:a, Öreplast tog extrapoängen mot Rögle och gled om oss.
+ 1
Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
Sputnik: Exakt hälften av lagen har lika många eller fler spelad matcher.
Av dom se lagen som har mindre spelade matcher så finns det inget lag som kan gå om oss efter lördagens matcher.
Om man ska se till lika många spelade matcher..
Behöver inte låta onödigt negativt nu:)
Av dom se lagen som har mindre spelade matcher så finns det inget lag som kan gå om oss efter lördagens matcher.
Om man ska se till lika många spelade matcher..
Behöver inte låta onödigt negativt nu:)
+ 2
Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
Men hörni… Leinos straff till seger. Wow!
Slowmotion hela vägen fram o sen Smackebonk i kryllan. Som en kobra slog han till.
Slowmotion hela vägen fram o sen Smackebonk i kryllan. Som en kobra slog han till.
+ 7
Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
Synct: Ja det där är jag väldigt anti till. Vi måste spela med mer killer instinkt. Gå för att stänga matchen!
Väldigt stor risk att man hamnar på hälarna annars och tappar momentum istället när motståndarena nörjar trycka de sista minuterna.
Man ser ju hellre att man inte ger motståndarna nått syre!
Väldigt stor risk att man hamnar på hälarna annars och tappar momentum istället när motståndarena nörjar trycka de sista minuterna.
Man ser ju hellre att man inte ger motståndarna nått syre!
+ 1
Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
Labban: Lättnad. En något återhållsam lättnad.
Oerhört skönt med seger och tillbakastuds efter debaclet senast. Hur fan skulle vi ha överlevt annars?! Har dessutom upptäckt att det alltid är någon form av tröst när EA, OJ, MPS eller FH är på isen. Bojan stod på rätt bra idag också. Och Mieho retade gallfeber på Kossila. ❤️🤍❤️🤍❤️
Oerhört skönt med seger och tillbakastuds efter debaclet senast. Hur fan skulle vi ha överlevt annars?! Har dessutom upptäckt att det alltid är någon form av tröst när EA, OJ, MPS eller FH är på isen. Bojan stod på rätt bra idag också. Och Mieho retade gallfeber på Kossila. ❤️🤍❤️🤍❤️
+ 4
Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
Söderöver: Det ena leder till det andra tänker jag. Trampar man skridskor och är resolut i situationerna så vinner man sig de där tiondelarna som gör att man ta det lite lugnare med pucken och hitta bra passningar.
Jag tar Antes analys som att man stressar med pucken, men det är väl också en konsekvens av att man sätter sig själva i knepiga situationer ffa i mittzon.
Jag tar Antes analys som att man stressar med pucken, men det är väl också en konsekvens av att man sätter sig själva i knepiga situationer ffa i mittzon.
+ 7
Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
Söderöver: När vi får PP i slutet och man slänger in 2:a linan, så ser man ju KLART vad dom har fått för direktiv, fördriv tiden, man spelar runt, ser ingen som helst tendens att hitta något avslut, EP bara åker och snurrar. In med första PP och försök att punktera matchen för fan.
Precis sådär tappade vi en ledning och torskade förut, när vi skulle spela av tiden med 2:a ppt.
Precis sådär tappade vi en ledning och torskade förut, när vi skulle spela av tiden med 2:a ppt.
+ 4
Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
Rico01: Allt utom förstaplatsen är ett fiasko. 😉
Hehe, närå. Men det lär bli ångest in på sista omgången likt förra säsongen, så tight är tabellen och lagen. 🙈
Hehe, närå. Men det lär bli ångest in på sista omgången likt förra säsongen, så tight är tabellen och lagen. 🙈
+ 4
Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
Förutom första perioden är det en gedigen genomförd match. Såg mycket kamp och känslor, precis de kvittona man villa ha inför. När vi vill så kan vi spela riktigt bra. EA matchens gigant. Även JJ tycker jag är värd att lyfta fram, Växjö hade trots allt några luriga skott på mål
+ 14
Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
Jag ser inte vad Ante ser…
Han pratar om att lugna sig när det är precis tvärt om som behövs!
Känslor och momentum är det som låter benen gå och som täcker skott för varandra men kanske menar Ante att man ska vara disciplinerade? Det utesluter ju inte att man är fysisk och står upp där det hettar till!
Men…
Sköna jävla tre pinnar och nu blir det brejk!
Han pratar om att lugna sig när det är precis tvärt om som behövs!
Känslor och momentum är det som låter benen gå och som täcker skott för varandra men kanske menar Ante att man ska vara disciplinerade? Det utesluter ju inte att man är fysisk och står upp där det hettar till!
Men…
Sköna jävla tre pinnar och nu blir det brejk!
+ 6
Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
Rico01: Förvisso har vi en match mer spelad än flertal lag och kommer förmodligen inte ligga top 6 efter lördagens alla matcher är spelade.
Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
solbacken: Jag är inte orolig än så länge. Finner det rätt löjligt med kommentarer som att vi inte har nått i Shl o göra, vi är ett kvallag, omöjligt att nå kvartsfinal osv.
+ 5
Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
Just nu .... 2:an i SHL 26 P . 10 SHL 24 p Hyfsat jämnt ?
+ 1
Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
{9908}: Från förvirrat till oerhört strukturerat. Härligt!
+ 6
Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
solbacken: Otroligt tajt serie.... TVÅ poäng mellan 2an och 10an i tabellen just nu
+ 5
Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
Sputnik: Seriöst,har en tabell i SHL/Elitserien nånsin varit så här sjukt jämn nånsin?
Det skiljer 2 poäng ner från 2:a plats till 10:e plats.
Man kommer inte kunna slappna av nånting denna säsong.
😱😱😱
Det skiljer 2 poäng ner från 2:a plats till 10:e plats.
Man kommer inte kunna slappna av nånting denna säsong.
😱😱😱
+ 7
Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
HÖRNI!
Vi vann!
2 av 2 segrar mot regerande mästaren, tillika stor-timråspöket Plastsjö Lakejers
Och vi behövde inte ens:
-Sparka tränaren
-Ta timeout
-Skeppa spelare
-TA OBEKVÄMA BESLUT
Vi lyckades studsa tillbaka efter en katastrofal match borta mot Leksand. Och faktiskt spela jäävligt bra.
Så här är det i en jämn serie. Minimerar vi våra svackor och höjer vår lägstanivå så är vi lika stor kvartsfinalkandidat som vilket annat lag som helst.
Vi vann!
2 av 2 segrar mot regerande mästaren, tillika stor-timråspöket Plastsjö Lakejers
Och vi behövde inte ens:
-Sparka tränaren
-Ta timeout
-Skeppa spelare
-TA OBEKVÄMA BESLUT
Vi lyckades studsa tillbaka efter en katastrofal match borta mot Leksand. Och faktiskt spela jäävligt bra.
Så här är det i en jämn serie. Minimerar vi våra svackor och höjer vår lägstanivå så är vi lika stor kvartsfinalkandidat som vilket annat lag som helst.
+ 13
Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
Jåkkinen:
Jag förstår inte varför ni är så oroliga. Jag skrev ju efter 9 - 10 omgångar att Timrå skulle ha 26 poäng till Landslagsuppehållet.
Jag förstår inte varför ni är så oroliga. Jag skrev ju efter 9 - 10 omgångar att Timrå skulle ha 26 poäng till Landslagsuppehållet.
+ 5
Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
Låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar!!!
Äntligen blev dä vinst å Lönnå på högsta på Grammofon!!🥳🥳🥳
Nu ta vi uppehåll på 2 veckor!!
Fy fan så långt 😫
Äntligen blev dä vinst å Lönnå på högsta på Grammofon!!🥳🥳🥳
Nu ta vi uppehåll på 2 veckor!!
Fy fan så långt 😫
+ 8
Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
Hörrni... vi som ska sparka allt o alla och inte har någon match-coach och jag vet inte allt. VI LIGGER 4a!
+ 17
Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
Smokey: 2 segrar av 2 möjliga mot Växjö, där kan man säga att Växjöspöket definitivt är borta
+ 13
Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
bar mofftak: SEEEEGGGEERRRR!!!!! LILLA FARBRORN GLAD 😆😆😁😄😃😀
+ 8
Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
Dra åt helvete vad det satt långt inne. Andan i halsen hela vägen in i kaklet.
+ 2
Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
Vi kan verkligen inte göra mål i tom bur... MEN VI VINNER!
+ 8
Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
Olli Hahl: VI KAN JU! Nu ska vi spela som i 2:a och 3:e resten av säsongen.
+ 11
« Föregående · 2593182 · Nästa »
