Timrå IK:s ekonomi
Jag lägger dessutom väldigt stor tillit till både ST och Mittnytt och vågar påstå att det är ren och skär fakta i hit det ligger till. Det visar inte minst T Johanssons svar när de båda medierna frågar honom.
Visst, jag hade kunnat strunta i att länka till dessa artiklar men jag är tämligen övertygad om att någon annan gjort det förr eller senare. Naturligtvis är det trist att detta kommer fram dagen före en mycket viktig match i kvalserien men så är det. Om ett så pass välkänt varumärke som Timrå IK hamnar i en sådan här situation så är det naturligt att media, i synnerhet lokala sådana, väljer att skriva om det. Det drar läsare.
Jag har sagt det tidigare och säger det igen Kongo: överlever vi den här säsongen så ser jag betydligt ljusare på nästa. Alldeles oavsett om vi lirar i allsvenskan eller elitserien. Då förstår du att en förestående konkurs oroat mig under hela säsongen. Jag hoppas dock fortfarande att vi undviker det.
Nisse: Rent personligen tycker jag huvudet i sanden vad gäller det ekonomiska är en utmärkt strategi för tillfället. Klubben är inne i sin svåraste sportsliga situation på 10 år, och jag tror att full fokus på sportslig stöttning är det vi supportrar bidrar mest med. Det ekonomiska kommer sen. Vi kan ändå inte göra ett skit åt det nu.
Men, jag tänker för all del inte kräva att du eller någon annan ventilationssugen håller käft. Whatever makes you tick.
Redigerad kommentar
Matchen är ju imorgon där är mitt stora fokus....det andra finns bara där.
Det finns gott om tid att göra en Björklöven efter säsongen!
Hahl Bundy: Fast jag håller lite med...fokusera på ekonomin nu? Nääää....orka!? som kidsen säger.
Timrå är fattigare än en kyrkråtta i Armenien. Vi vet det redan....och CE säger att han fixar allt till veckan så det är ju lugnt ju. In CE we trust!
Redigerad kommentar
Jag vill INTE läsa om detta nu, håller på att ladda upp inför matchen borta mot Leksand som bäst.
Nej, förresten........jag Kräver en förklaring inom kort.
Hahl Bundy:
Skall bli roligt och se hur Leksand står sig mot Es motstånd imorgon. Vi har ju slagit Örebro som vann AS så nog jävlar skall vi kunna ge er en match imorgon =)
Ett återkommande problem som man inte kan blunda för.
Enl. Mittnytt så har Timrå skulder hos kronofogden på 2,5 miljoner som ska vara betalda på Måndag.
Efter all ryktesspridning denna vinter så hoppas jag först och främst att ALLA nu har läst detta!?!
http://st.nu/sport/timraik/1.4450098--mycket-svart-att-se-att-vi-gar-i-konkurs-
Sedan blev det ett nej från Timrå kommun vad gäller att förändra pantsäkerheten i E.ON Arena. Annan lösning verkar dock vara på gång?
http://svt.se/2.55868/1.2733657/ny_plan_ska_radda_timra_ik
Jag hoppas alla förstått hur viktig denna fråga (kring pantsäkerheten) är för klubbens ekonomi...
P.S. Hittade ingen bra tråd om TIK's ekonomi, så jag startade denna. D.S.