Timrå IK:s ekonomi
En lösning på de tomma arenorna vore ju att Cmore blockerar folk som bor i närområdet. Så gör de väl i NHL?
Redigerad kommentar
Olle: Jag är medveten om detta, men är ändå lite förvånad iom att det är början på serien.
Vi får hoppas på några segrar och att det då kommer några till.
Hälge: 210-260 kr för biljett. Hockeybuss 50-100 kr (?), snacks inne på arenan 40-50 kr på det. Ta med grabben och du får lägga på ett par hundringar till. Sen "kostar" det tid som inte alla har. Säg från 18:00 till 23:00. Och nu utgår jag från att den här exempelpersonen bor inne i stan, som majoriteten av åsådarna gör (gjorde för några säsonger sedan iaf).
Tyvärr har jag full förståelse för att publiken sviker och då menar jag inte bara i Eon utan även på andra håll i Sverige. Jag tror att hockey kostar för mycket för medelsvensson just nu.
Edit: Ja man kan så klart köpa ståplats och inte köpa ett skit inne på arenan också men jag tror att marginalåskådaren faktiskt ganska ofta är den där mamman eller pappan som åker på matchen med sitt barn och då sitter man nog hellre än står.
Redigerad kommentar
John K: Givetvis är det så, men det är just det som jag är lite förvånad över. Alltså att vi redan när serien börjar tappar folk i match efter match.
Ska det hålla i sig så blir det väl ca 3800 på tisdag och det är inga roliga siffror...
John K: Visst kan man göra så, men jag tror att många isf har ett behov av att lägga dessa pengar på annat. Bra gjort av dig.
Det måste finnas något annat sätt att få dessa människor att gå på hockey, de säger ju att det är roligare live.
Jag är riktigt orolig för ekonomin och föreningens framtid.
På de tre första hemmamatcherna har vi alltså ett publiksnitt på ca 4250. Jag hade kunnat förstå det en bit in i säsongen om det hade sett ut som förra säsongen, men inte i början...
Man inser ganska fort vad det innebär när det gäller eventuella nyförvärv och när man ska planera för framtiden.
Det tråkiga är när man t.ex på jobbet ska "förklara" varför Timrå inte värvar bättre spelare och samtidigt så säger de ska se matchen på tv. Ja, då blir ju förklaringen ganska enkel iofs...Åskådare ger pengar och pengar ger större möjligheter.
Frågan är bara hur man ska lyckas få dessa människor till att besöka arenan åtminstone 7 - 8 gånger per säsong ? Nu kanske de går 2 gånger och då ska det nästan vara så att de är bjudna.
Bara denna siffra visar hur dåligt Timrå mår rent ekonomiskt och att det är en enorm kostnadsbesparing som krävs. Det vi supporters kan göra är att gå på så mycket matcher som möjligt och köpa så mycket Timrå ateraljet som möjligt. För skulle Timrå få en extremt mycket bättre omsättning i kombination med den spar plan klubben kör med i år, kan det bli extremt bra siffror till nästa bokslut. Det som krävs är att Timå som förening jobbar på som bara den med en högkostnadsmedvetenhet samt att vi supporters konsumerar oavsett position i tabellen. Går vi alla man ur huset och ger vår uppoffring så kommer Timrå kunna visa ett positivt miljoresultat kommande bokslut. Vilket kommer leda till en sundare organisation som kommer vara en tryggare och bättre arbetsgivare men som även kommer våga satsa mer pengar på truppen.
Det är vi som supporters som avgör Timrås framtid. Ge allt ert stöd under denna säsong oavsett resultat, så kan jag nog lova att Timrå som förening kommer kunna ha ett mer konkurrenskraftigt lag redan till säsongen 2013-2014. Tack för mig God natt / God morgon
Hälge: "Omsättningen uppgick till 106686 milj.kr"
Styva 106 miljarder i omsättning och vi har inte råd med Nordgren... ;-)
"Innan kvalet beräknade TIK att man skulle gå en till tvåmiljoner kronor minus denna säsong.
– Förhoppningsvis kan det bli lite mindre, säger Nolander.
I fjol låg det egna kapitalet på 1,9 miljoner kronor och det kommer krympa nu."
Såg ut som en smurf som ätit för mycket ostkrokar och spytt
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Hälge: skitsamma...
viktigt att allt syns! =)
skitbra i övrigt! utveklingen går framåt!
vippa då!
Varför inte en "Gå 2 för 1-kampanj" eller "Alla under 15 kommer in gratis".
De styrande i TIK måste försöka hitta kreativa lösningar för att locka publiken tillbaka!