Timrå IK:s ekonomi
Någonstans här försvann själen, känslan av att det ställer krav att vara en Supporter. Sedan kom utförsbacken som blev ett ras. Dåliga resultat blandades med usla och de få åren med sötebrödsdagar hade redan gjort många av oss lata och bekväma. Vi glömde vad det innebar att vara Timråit.
Men jag känner hur lågan har börjat glöda därinne igen, suget av att vara med om en ny resa uppåt har vaknat. Vi har ett mål att enas kring igen, ett tydligt och självklart sådant. SM-guld var mer en dröm, en slags slutlig bonus.
Redigerad kommentar
Han S K A ha kontanter i näven, basta!11!!
Så nu måste man rent logistiskt lösa transporten av 15 millar till kansliet. Kansliet som är ett 10-tal gamla uttjänta Skanskabaracker. Dessa baracker saknar den där riktiga säkerhetsaspekten så man är tvungen att se över detta också. Inte förrän dessa problem är löst kan pengarna levereras och Nubben börja bygga för kommande säsong.
Japp, så är det. Nog.
Arbetet med banklösning rullar vidare, tar troligen hela denna vecka.
— Lars Nolander (@LarsNolander) 8 april 2013 Redigerad kommentar
T T: Jag fruktar att HB och Timråkollen fortfarande är Mittnytts enda källor till påståendet att två av tre banker hoppat av.
Utan att lägga in några värderingar i uttalandet från SK så kan jag inte komma ifrån att känna att SK måste bli mycket starkare framledes. Det kommer behövas. Fler krafter vars känningar i klubben är starka och med stora kontaktnät. Supporterklubben kommer bli viktiga i det här och fokus kommer handla om mycket mer än att sälja matchlotter och fixa bussar till resor. Det allmänna engagemanget i stort från supporterhåll kommer bli oerhört viktigt. Ska den här klubben överleva så måste det ideella engagemanget snäppas upp avsevärt.
*Pausaaaaaarrrrrgggghhhh*
Jag har fan inte klarat av den här degraderingen så bra mentalt och inte heller klarat av att besöka hockeysnack. Nu har jag vant mig vid tanken och tänkte hänga med här igen. Men läser inte ikapp. Så jag vet inte vad folk tycker och tänker.
Min syn på läget:
* Jag accepterar att vi är allsvenska. Jag dör inte om vi strävar på i serien några år och laddar om och rustar laget för ny elitsatsning när tiden är modig.
* Jag är ingen anhängare av tanken att vi INTE skulle kunna bli ett elitserielag igen. Oavsett spelort. Vi ligger inte ljusår efter de andra klubbarna i intäktspotential och har snarare lite uppsida i kostnadsmassa jämfört med vissa. Om vi ska prata ekonomi bara. Sen är det så att smartast och duktigast vinner i längden. Gör vår styrelse och klubbledning bästa jobbet så får vi med tiden bästa laget på isen.
* Jag är djupt orolig över ekonomin på kort sikt. Men om det blir koll på läget så vet alla vad de har att jobba utefter. Jag tror merparten fans och sponsorer hänger med (även om kakan blir mindre). Jag känner bara att mitt engagemang blir starkare i motgång. Jag kanske inte brinner mer för att se sämre hockey men jag brinner mer för att göra allt jag kan för att rädda och utveckla föreningen.
* Nu är det slut på tycka-synd-om. Nu är det jävlar-anamma!
Angående bristen på info idag; vad hade du väntat dig? Att Nollan konstant uppdaterade via twitter att det inte hänt nåt, att inga besked kommit? Vi lär nog bli varse tids nog ska du se.
Redigerad kommentar
Berglund: Språket verkar vara Lettiska.
Fritt tolkat. Nolander har mutat en linjedomare i kvällens Lettland - Sverige match och nu har vi pantbrevet på Eon satsat på matchen.
Redigerad kommentar
T T: The plot thickens
08169d6d2580081dd4463fc2df5d92dc == md5( "K8(5bä" ) 4b38283562e4
aptekāt dot priekšrocības gumijot aptīties radīt sūci līnijtiesnesis smaguma spēks automašīnu virkne
google translate:
aptekāt nytta för gummi wrap orsaka läckage linjedomare gravitationen bil-serien
Linjedomare!??
Vi är nått på spåren
Redigerad kommentar
Pinsamt dåligt med information från de styrande idag men det kanske inte finns något att berätta...?
Ett icke-tolkbart twitterinlägg tyder inte på professionalism!! Tror ni Loob eller Helber hade agerat så?
Jag tror att jag är något på spåret nu. Förutom HS-träffar var det här vad Google gav.
Återkommer.
Ojoj, är vi celebriteter nu? Jag kräver mjukare kontorsstol och bara gröna M&M's i en skål brevid datorn!
K8(5bä
Redigerad kommentar
Timrå Icon: Du får nog fler träffar än på Blocket.
Lunneborg borde ha citerat Nolanders tweet också, den var en riktig rysare.
Men gjutformen kan de få låna så fort jag får tag i Kolan