Timrå IK:s ekonomi
Då hade vi inte behövt betala ut särskilt många aprillöner
Helt rätt, Björklöven tappade elitlicensen men räddades från konkurs. De tvångsnedflyttades till ettan och fick genom privata finansiärer hjälp att sanera ekonomin (detta hände 2010).
Personligen är jag bara less på detta konstanta tjat om ekonomin. Det står ju i princip samma sak varenda dag. Jag spyr på det hela. Varför kan inte media lugna sig och skriva/säga något om någon förändring sker, det vill säga om konkursen är ett faktum eller om det trots allt löser sig? Men jag är inte ett dugg orolig. Det blir som det blir. Hakuna matata. Det man inte kan påverka är det ingen idé att gå i taket för.
Redigerad kommentar
Det vore ju rent ut sagt förjävligt om TIK's framtid står på spel för en i sammanhanget skitsumma.
Men man borde ha fler parallella alternativa spår än en bank nu.
Det är bara att svälja stoltheten och tigga.
Låna 1mkr av 15st borde inte vara omöjligt.
Det är ju bara lån. De ska ju betalas tillbaka.
De kan få namnen runt sargen eller upphissade i taket.
Det finns många miljonärer här bara man tänker lite utanför lådan
Redigerad kommentar
Det här låter liiiiiiiiiiite mer positivt än väntat:
"Likviditetsproblemen gjorde att Timrå IK som väntat inte kunde betala ut löner till anställda och spelare på torsdagen.
– Förhoppningsvis har vi en bra lösning på gång till veckan och det innebär att alla får lön så fort som möjligt till veckan, säger klubbdirektören Lars Nolander till Mittnytt."
Det är inte kört än!
Jag har hela tiden satt tilliten till kommunen om det skulle gå åt h-e. Men det kanske är lika naivt som de som förväntar sig att Zäta ska rädda upp situationen.
Även om liket lever finns det alla anledning att vara mycket orolig över händelseutvecklingen.
Det finns naturligtvis spelare med ett enormt hjärta för sitt lag, Foppa och Näslund får väl anses tillhöra den skaran av spelare som kanske lyser mest på himlen. Stefan Edberg är en annan som verkar gilla hockey trots att hans storhet låg i tennisen. Och absolut, jag hyser stor respekt för dessa människor, det är riktigt häftigt det dom gör, men det är absolut inget jag hade förväntat mig och än mindre begärt.
Om nu Zäta valt att lägga pengar på Timrå IK så skulle han säkert få ett ännu större anseende i folkhemmen, här i distriktet i alla fall. Frågan är hur mycket det betyder för honom och hur det skulle påverka honom som person mot andra som kanske skulle försöka eska pengar av honom. Det finns många aspekter i det här och jag väljer att inte tycka något huruvida det är rätt eller fel om Zäta inte hjälper till.
Däremot tycker jag det skulle vara ytterst märkligt om man inte från föreningens sida kontaktade honom, förutsättningslöst, för att fråga och fundera kring Timrås situation och hur Zäta ställer sig till det. Jag liksom en hel del andra har nog bilden klar (med tanke på att han inte spelade i Timrå under lockouten) vilken syn han har på det hela. Men frågar man inte får man inget veta.
Men Zäta kommer alltid att vara den där ödmjuke killen som en gång i tiden var den bidragande orsaken att vi fått uppleva elitseriehockey de senaste 13 åren. För det älskar jag Zäta och av den anledningen kommer han för alltid att ha en stor plats i mitt Timråhjärta, oavsett om han hjälper Timrå eller ej ur denna prekära situation.
250kg kärlek: "För mig kommer Zäta alltid att vara Zäta, han som tog Timrå IK upp i Elitserien."
Jag respekterar din åsikt fullt ut. Hos mig personligen har han dock tappat väldigt mycket i anseende.
Hälge: Hur många gånger ska det behöva stå i media att vi inte kan betala ut lönerna egentligen... Man blir ju sååå attraktiv som klubb när det står sånna saker 2-3ggr per säsong flera år i rad typ.
Angående banklånet som det "jobbas dag och natt" på så undrar man ju vad det egentligen jobbas på? Kan ju knappast vara så att dom sitter i möten med banken 7-8 timmar om dagen och förhandlar om 1/100 delar på räntan.
Ja jag är less...
mikenomad:
Det är sant men jag tycker i alla fall att Bad_Brett höll en god ton, det vill säga det fanns inget nedlåtande i det där. Därmed: Ok för mig.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
mikenomad:
Jo, jag vet. Men poängen är att om Zetterberg tyckte att det var för dyrt att spela med Timrå under lockouten, vore det rätt märkligt om han helt plötsligt började punga ut med en massa miljoner. Men vi får hålla tummarna.
DJ Hemp:
En intressant tanke slog mig. Om Zäta hade gått med på att betala sin egen försäkring och spelat med Timrå under halva säsongen (fanns väl gott om skadade spelare att ersätta), är det ju inte alls omöjligt att Timrå hade tagit 7p mer.
Då hade Timrå sluppit Kvalserien, lockat mer publik, sålt mer souvenirer och blivit mer attraktivt för sponsorerna.
Greven:
Jaji! Han kan säkert bidra han med. Den slovenska maffian räddar TIK...
Angående spelarflykten, en Timrå-trio jagas...
Moverare:
alltså va fan gör du i vår gästbok nu vomerare? Här har du lyst med din frånvaro under Timrås elitserieera, och när vi hoppat ner ett steg så dyker du upp som en joker i leken.
Varför håller du dig inte på ditt Sundsvall hockyforum och vomerar din blåvita sörja?
Den sista man vill höra ifrån nu är ju du.