Timrå IK:s ekonomi
@burmag71 håller på att jobba in en bra grej med Nolander, laget som gick upp möter a-laget i aug, all överskott till ungdomsverksamheten!
Robinson ska han minst sagt ha cred för, den gode Link.
Och så kommer jag med ett av historiens sämsta fylleskämt. Sorry.
Hoppas att ni slipper det vi Leksingar fick leva med. Konstanta svarta rubriker, andra fans som helt plötsligt var experter inom ekonomi o.s.v
Hoppas verkligen att er rekonstruktion går bra!
Jag tycker att alla diskussioner om 'Norrporten-ville-sponsra-men-Timrå-tackade-nej-och-se-hur-det-gick' är rätt bottenlösa.
Men det gick bra till slut
NuMo: Zäta gnidröv kommer spela med modo en vacker dag var så säker, Timråhjärta har han tyvärr aldrig haft och kommer adrig att få.
Njurunda-hjärta ligger närmast till hands men jag säger inget-hjärta.
250kg kärlek:
Zäta borde ha valt att spela med er. Tråkigt att han valde att låta bli. Jag vill ha Timrå i ES. Jag tror att Zäta ångrar sig bittert och just därför kommer han säkerligen att kompensera det nu.
Nu har vi chansen att bygga upp en organisation som vi klarar av att hantera.
Och när vi går upp igen så kommer vi aldrig att göra samma misstag igen.
Mitt enda orosmoln är att jag inte kommer att kunna se lika många matcher.
I övrigt känner jag mig bara ledsen till 30 procent.
Så vad hade han egentligen åstadkommit under den tiden? Och om vi hade klarat kontraktet med honom i laget, så hade det inneburit att vi fått vara utan Norrportens pengar i ett par säsonger. Och det hade väl aldrig funkat?
Om det dessutom är som någon påstår att sponsorer skulle betala Zätas lön mot att inte sponsra efterföljande två år, tja, då hade det sett lite annorlunda ut. Dock är det nog så att föreningen kanske överlevt denna säsong och kanske någon till. Men det hade antagligen sett ännu mer ointressant ut denna säsong än den gångna. Så det var nog lika bra det som nu har hänt.
Och tj ce linkan o grabbarna vandrar iväg utan ansvar från det här? Fyyyyyyy faaaan.
hubbenorlen:
Känns ju som att Stumpel hade suttit fint då . 50 poäng gjorde han i år .
Kollade han ens in honom på plats, eller var det EP och agenten som fällde avgörandet?
Det hade ju inte varit fel om dessa pengar räddades då jag är övertygad om att är det någonstans det skall satsas är det redan från tidig ungdom. Om jag inte missminner mig så hade US i samband med att man höjde priset på parkeringen, ambitionen att ordningställa en utomhusrink på korpenplan för att erbjuda ännu mer träningstider för våra ungdomar.
El Maco: T T-konton, dubbelt så bra! Sunsvall Hockey är en av fordringsägarna. Undrar om dom säger ja till rekonstruktionen - för distriktets bästa?
...och inte har dom betalat tv-licensen heller. Det finns ministrar som har fått gå för sånt.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Har precis skummat igenom Dagbladet och noterade följande: Om rekonstruktionen går igenom är kvarvarande skuld 17 miljoner och inte 40 som nämnts i dag. I dom 40 räknade man in lånet från kommunen för arenan som ju betalas av kommunen själv genom finansieringsbidrag. Man kommer att skriva över Confereras tillgångar på klubben och sedan få ett lån av banken motsvarande den återstående skulden.
Positivt är också att man kommer att förhandla fram ett nytt avtal om driften av arenan med kommunen. Det gamla avtalet gäller inte längre efter en rekonstruktion. Förskotten blir alltså ingen belastning framöver.