Timrå IK:s ekonomi
Eller snarare chefsredaktören.
Någon måste ju vara ansvarig för skiten :-).
Men å andra sidan.....hade inte den här mupp-murveln dragit upp det här så hade det ju varit lugnt.
Nu vill vi ha positiva rubriker
Ja och om de tidningarna slickar läsarröv så är Roffe bosatt i arslet på redaktören
Tro det eller ej, men skillnaden mellan de två mediatyperna är enorm.
Som sagt, inga tjänstefel begångna. Bara jävligt dålig journalistik. Av en journalist som ger ett desperat "jag vill leka med de stora grabbarna i de stora mediehusen"-intryck.
Men man kan absolut efterlysa en annan utgångspunkt i den här snubbens nyhetsvärdering.
Hade jag haft hans jobb hade jag, när oppositionen åter igen opponerade sig mot rekonstruktionen, researchat kommunens kostnad för en konkurs.
Men så älskar jag Timrå IK också, och att styras av känslor i sin nyhetsvärdering är att begå tjänstefel.
Så jag tycker faktiskt inte att den här journalisten har gjort något fel. Rent yrkesmässigt.
Redigerad kommentar
mikenomad:
Fast hans svar är ju helt korrekt i sig även om han försöker glida undan sakfrågan.
"Tack för ditt mail.
Vårt uppdrag är inte att värna lokala intressen utan att berätta vad som sker.
Mvh
Rolf Lunneborg"
Goddag yxskaft tyckte jag så jag svarade:
"Fast det är ju en sanning med kraftig modifikation. Det Ni (Du) gör är att servera Er (Din) godtyckligt valda del av sanningen, vinklat att passa Er (Din) agenda. Med vänlig hälsning ****** *********"
Så det Timrå Kommun gjorde i detta läge var det minst dåliga, precis som du säger.
"Hej Rolf! Hur är det att inte ha ett liv förutom att bedriva häxjakt mot TIK? Svider det så fruktansvärt att Timrå IK lever vidare? Den här typen av propaganda du sprider är det sista klubben behöver i sitt hårda och seriösa jobb att städa upp och återhämta sig från gamla synder. Gräv istället lite i hur mycket en konkurs för TIK kostat och skadat kommunen. Tycker det är så tråkigt med ditt (och Mittnytts) ställningstagande MOT ett av den lokala idrottens flaggskepp. Som om det inte räcker med riksmedias dissande av Timrå IK de senaste åren. Även om media ska belysa alla sidor skulle man väl ändå önska att lokalmedia i lite högre grad värnade om de lokala intressena. Med vänlig hälsning, ****** *********"
Seriöst; vilken jävla pajas. Har han tagit som livsuppgift att bedriva häxjakt mot Timrå IK eller? TIK lever vidare Rolfie, deal with it.
Frågan han borde gräva i är vad en konkurs, och med det TIK:s undergång, hade kostat Timrå kommun i det långa loppet. Ingen lösning var bra men det gällde att välja den minst dåliga.
Mittnytt - Nyheter | SVT.se
Så visst fan blir man lite orolig. Mycket hänger ju på att vi får folk på matcherna.
"Har alla lag haft sin ekonomi i balans och hur ser den biten bättre ut inför framtiden?
- Ja, samtliga klubbar har fått sin elitlicens. Det enda som finns när är att Timrå hamnar i ett så kallat "kontrollår" på grund av sin rekonstruktion."
Kongo: Nej alltså överklagan är inte över utan de som överklagade ville att det tidigare beslutet om ok till rekonstruktion inte skulle gälla fram till att förvaltningsrätten hanterar och kommer fram till beslut angående överklagan.
Man har sagt nej, beslutet om ok till rekonstruktion gäller. Fullmäktige kan fortfarande komma till slutsatsen att överklagan är giltig och förstöra hela grejen.
Rent teoretiskt dvs.
Edit: så har jag iaf tolkat det hela. Frågan är vad detta egentligen betyder. Det känns som en fingervisning om att saker och ting kommer gå Timrå IKs väg vad gäller överklagan men man är ju fortfarande orolig.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Vilken fin dag vi fått här i Timråboken, vi kan väl fortsätta såhär till säsongsstart?
Hoppas det oxå blir militärgrönt så sidan ser ut som en gräsmatta
6st gröna inlägg på rad samma dag, HS levererar!
Edit: 6st olika nick dessutom!
Redigerad kommentar
Det är så tråkigt förutsägbart att Spud och Bragd-Birger ska vara överens om allt.
TikAlltid: Jag tror också att rekonstruktören har på fötterna när det gäller Timrås bästa. I övrigt är den här härvan så invecklad och snårig att jag inte förstår ens hälften av alla turer med lån hit, säkerhet dit, osv. Men rekonstruktion känns najs.
Dock: jag tycker ändå inte att klubbens företrädare (Nolander) ska ut och agitera på hemsidan om frågor som rör demokrati och partipolitik. Moteratpolitikern må vara helt dum i huvudet och önska Timrå ner i division 4, men så länge han han agerar utifrån sin politiska uppfattning med de demokratiska medel han har till förfogande är det bara att gilla läget.
Timrå IK har satt sig i sitsen att man är beroende av kommunens stöd för att överleva. Detta faktum innebär inte att kommunen är skyldiga att hjälpa föreningen. Däremot gör man självklart det om man anser att alternativet - Timrås utplånande från hockeykartan - blir en värre konsekvens än en räddningsaktion.
Aber: Olika partier/politiker kan faktiskt tycka olika i denna fråga. Dessa politiker och den makt dom besitter i form av mandat och inflytande är ett resultat av kommuninvånarnas röster i valet 2010. Så, i förlängningen avgörs denna fråga - i a f från kommunens sida - av kommuninvånarna själva. Och det är väl svårt att ha några principiella invändningar mot.
Redigerad kommentar