Tingsryd
91455 · Nästa » Till forumet
Sv: Tingsryd
Patrik M: Två tredjedlear av inlägget är ett klipp och klistra från ett av mina inlägg på ett annat ställe i hockeysnack. Från "Enligt Aftonbladet..." till avslutande "...Tingsryd" är det min formulering rakt av kopierad. Det är jag som anger Aftonbladet som källa och inte ForzamalmJR.
Dessutom missförstår han siffrorna genom att tro att det gäller årets resultet och inte eget totalt kapital som man hade förstått om man läst sig tillbaks enligt min källanvisning.
Dessutom missförstår han siffrorna genom att tro att det gäller årets resultet och inte eget totalt kapital som man hade förstått om man läst sig tillbaks enligt min källanvisning.
Sv: Tingsryd
ForzamalmJR: Tack för att du stal min text rakt upp och ned utan att ange källan.
I Aftonbladets artikel nämns klubbar som är i balans vad det gäller eget kapital på banken, och när det gäller AIK och Hammarby så har väl en del miljoner pumpats in vilket leder till att dom fortfarande är på plus även om dom blöder kraftigt.
Om du i fortsättningen kontrollerar källor bakåt istället för att stjäla lösryckta delar för publicering så kanske du förstår bakgrunden till siffrorna bättre.
I Aftonbladets artikel nämns klubbar som är i balans vad det gäller eget kapital på banken, och när det gäller AIK och Hammarby så har väl en del miljoner pumpats in vilket leder till att dom fortfarande är på plus även om dom blöder kraftigt.
Om du i fortsättningen kontrollerar källor bakåt istället för att stjäla lösryckta delar för publicering så kanske du förstår bakgrunden till siffrorna bättre.
Sv: Tingsryd
Detta såg jag på ett annat inlägg på en grannsida. Det vete fan om det kan stämma? AIK gick väl back med safitigt mycket, liksom Bajen vad jag vet? Nej, tro inte på allt vi läser...Tackar också för Mette's info. Nya styrelsen och sportgruppen är bra och jag gillar verkligen kontakten med oss fans, det betyder mycket för klubbkänslan!
Enligt Aftonbladet är det följande klubbar som är i balans:
AIK, Hammarby, Huddinge, Skellefteå, Örnsköldsvik, Halmstad och Mora.
Dom som har problem är:
Kiruna -1 miljon kronor, Boden -1,8, Piteå -1, Björklöven -3, Sundsvall -0,2, Örebro -0,5, Vallentuna -0,5, Arboga -0,07, Nyköping -2, Bofors -1, Tranås -2, Oskarshamn -1,5, Troja -4, Rögle -0,5, Mörrum -1 och Nybro -0,6
Degraderade:
Tingsryd
Enligt Aftonbladet är det följande klubbar som är i balans:
AIK, Hammarby, Huddinge, Skellefteå, Örnsköldsvik, Halmstad och Mora.
Dom som har problem är:
Kiruna -1 miljon kronor, Boden -1,8, Piteå -1, Björklöven -3, Sundsvall -0,2, Örebro -0,5, Vallentuna -0,5, Arboga -0,07, Nyköping -2, Bofors -1, Tranås -2, Oskarshamn -1,5, Troja -4, Rögle -0,5, Mörrum -1 och Nybro -0,6
Degraderade:
Tingsryd
Sv: Tingsryd
Patrik M: Hej :-) Det är inte lätt att författa mail när man har folk i luren samtidigt.
Vi hade bokslut i slutet av april och vi håller på att sammanställa allt.
Det är klart att vi kommer att gå ut med siffror när vi vet hur det ser ut. Det är viktigt med information och det vet du att jag verkligen menar.
Tack igen för alla positiva inlägg. Det är kanon motivation för oss.
Mette
Vi hade bokslut i slutet av april och vi håller på att sammanställa allt.
Det är klart att vi kommer att gå ut med siffror när vi vet hur det ser ut. Det är viktigt med information och det vet du att jag verkligen menar.
Tack igen för alla positiva inlägg. Det är kanon motivation för oss.
Mette
Sv: Tingsryd
Mette: Stort tack för det svaret, hoppas ni kan presentera lite siffror senare om det är möjligt så man slipper spekulationer vilket bara lär ge negativa effekter. Sista april?
För den som vill läsa artikeln kolla länktipset, siffrorna där verkar inte bara vara baserade på årets resultat utan totalt, vilket isf är väldigt luddigt skrivet. Sen förvånar det ju inte direkt om siffrorna inte stämmer när det gäller kvällstidningar. Har dessutom mailat han som skrivet artikeln för eventuellt svar.
För den som vill läsa artikeln kolla länktipset, siffrorna där verkar inte bara vara baserade på årets resultat utan totalt, vilket isf är väldigt luddigt skrivet. Sen förvånar det ju inte direkt om siffrorna inte stämmer när det gäller kvällstidningar. Har dessutom mailat han som skrivet artikeln för eventuellt svar.
Sv: Tingsryd
För att få stopp på diskussionen vill vi från styrelsen meddela att samtliga spelar löner är utbetalda. Utan undantag.
Resultatet är inte klart, vi har bokslut sista april. Det finns inga siffror klara överhuvudtaget. Vi är mitt uppe i budgetarbetet inför nästa säsong.
Vi återkommer om detta så fort vi kan
Lyft upp nivån igen till den fina kvaliten som den har hållit sista tiden.
Vi har den klart bästa gästboken i hela Allsvenskan.
Tack
TAIF´s styrelse
via
Mette Lindman
Resultatet är inte klart, vi har bokslut sista april. Det finns inga siffror klara överhuvudtaget. Vi är mitt uppe i budgetarbetet inför nästa säsong.
Vi återkommer om detta så fort vi kan
Lyft upp nivån igen till den fina kvaliten som den har hållit sista tiden.
Vi har den klart bästa gästboken i hela Allsvenskan.
Tack
TAIF´s styrelse
via
Mette Lindman
Sv: Tingsryd
ForzamalmJR: håller emd dig till fullo i ditt resonemang
ledare inom svensk hokcey är nuförtiden "pengakåta" det är det som styr hockeyn o hur den ska spelas och det innebär att om ett par 3 år så kommer fler klubbar tvingas kliva ner ett hack och inte kunna prestera hokcey på denna nivån pga pengar vilket är helt fel det sportsliga borde gå före eftersom detta är en sport och inget företag elelr bank det måste bli stopp på detta låt sporten förbli sport o inte någon handelsvara som endast går ut på att ha rikligt med pengar
M.V.H//Benny Wass
ledare inom svensk hokcey är nuförtiden "pengakåta" det är det som styr hockeyn o hur den ska spelas och det innebär att om ett par 3 år så kommer fler klubbar tvingas kliva ner ett hack och inte kunna prestera hokcey på denna nivån pga pengar vilket är helt fel det sportsliga borde gå före eftersom detta är en sport och inget företag elelr bank det måste bli stopp på detta låt sporten förbli sport o inte någon handelsvara som endast går ut på att ha rikligt med pengar
M.V.H//Benny Wass
Sv: Tingsryd
benke wass: Jag tycker att vi skall maila till förbundet och kolla vad i helvete de håller på med. de kommer ju att ta död på hockeyintresset som de håller på. fagerlund är en jäkla pajas som bara, jag upprepar BARA tänker på pengar. jag tycker verkligen inte om den snubben och vad han gjort med hockeyn i sverige.
Sv: Tingsryd
att man ska minksa ner till 8 lag är värkligen idiotiskt msåte jag säga att sedan slå ihop till en allsvenska nja d vet jag inte aknske kna va bra men isåfall ska man göra d direkt istälelt för att ha 2 serier med 8 lag
hopaps nu bara taif skulle klara en sådan ihopslagning o kunan hålla sig kvar
1 juli 2004 som sagt äller d ju för dessa 17 av 23 klubbar att vara skuldfria annars så åker man ur vilket vore mycket smärtsamt ifall detta skulle hända taif...hoppas man uppnår 0-gränsen till det datumet så att tranåås förblir allsvenskt
hopaps nu bara taif skulle klara en sådan ihopslagning o kunan hålla sig kvar
1 juli 2004 som sagt äller d ju för dessa 17 av 23 klubbar att vara skuldfria annars så åker man ur vilket vore mycket smärtsamt ifall detta skulle hända taif...hoppas man uppnår 0-gränsen till det datumet så att tranåås förblir allsvenskt
Sv: Tingsryd
ForzamalmJR: Jo det kan du räkna med att Taif är ett av dom lagen som har dispans med tanke på att dom inte ens har betalat ut alla löner......
Lite info om den nya målvkten finns på : www.clarkson.edu/athletics/hockey/AllKnights/bios/MMM/KarlMattson.html
7 matcher förra året,en räddningsprocent på 88,2.
Lite info om den nya målvkten finns på : www.clarkson.edu/athletics/hockey/AllKnights/bios/MMM/KarlMattson.html
7 matcher förra året,en räddningsprocent på 88,2.
Sv: Tingsryd
Javisst bör taif gå till SA med det laget dom har, om dom bara får gänget att fungera ihop! Ganska skönt att slippa Tokryd måste jag säga! Jag tycker de ser riktigt lovande ut inför kommande säsong och jag brukar minsann inte vara nån stor optimist annars!
Hoppas bara de blir dra drag i klacken iår så kommer de säkert bli en riktigt rolig säsong! En kille som jag tror mycket på inför kommande säsong är Nils Olsson som jag tror kommer göra succé fullständigt!
Forza Taif!
Hoppas bara de blir dra drag i klacken iår så kommer de säkert bli en riktigt rolig säsong! En kille som jag tror mycket på inför kommande säsong är Nils Olsson som jag tror kommer göra succé fullständigt!
Forza Taif!
Sv: Tingsryd
Man måste allt tycka lite synd om Tingsrätts AIF:s supportrar, det har varit många heta matcher både på läktaren och isen!
Men som någon skrev nedan deras ledning har gjort bort sig och nu får de betala.
Ska Taif gå till S.A ska de göra det i år, när vi slipper Tingsryd och Leksand!
Förutsättningarna ser allt bättre ut!
Men som någon skrev nedan deras ledning har gjort bort sig och nu får de betala.
Ska Taif gå till S.A ska de göra det i år, när vi slipper Tingsryd och Leksand!
Förutsättningarna ser allt bättre ut!
Sv: Tingsryd
Patrik M: det är för att de är så in i helvete NHL-kåta på förbundet. Jag kan inte annat än att hålla med. De andra idrotterna skrattar ju åt hockeyn idag! Det är för mycket trams i hockey - låt de som gillar hockey se och spela och försök inte med en massa fjantigt skådespel a la Hammers intro, t.ex.
Sv: Tingsryd
Tycker det är bra som det är jag tills de började med dessa derby pooler vilket jag inte gillar alls. Tacka veta jag en rak serie kan inte bli mer rättvist än så men som vanligt kan de inte låta bli att ändra på nått som funkar. Varför ska hockeyn köra derbygrupper igentligen vet ingen annan idrott de gör så i?
Sv: Tingsryd
benke wass: Minskas ner till 8 lag? Var har du hört det? Det skulle ju vara helt idiotiskt...skall man möta samma 7 lag 5-6 ggr då? Inser inte förbundet att det kommer fortsätta att gå så här för klubbar då? Hetsjakten på dessa platser kommer att bli enorm, och klubbar, som kanske hållt på i bortåt ett sekel, måste lägga ner. Vansinne! När var fusk-TAIF ur denna näst högsta serie senast? Måste varit ett bra tag sedan! Jaha, Västerås IK? Vi slår dem, liksom vi hade slagit Tingsryd,...
Sv: Tingsryd
ytterligare ett inlägg som står på deras gästbok
Jag har för mig att folk på förbundet tidigare sagt att inga nya lag skulle ärva Taif:s och/eller Troja/Ljungbys platser om de skulle tvingas hoppa av Allsvenskan. Eftersom bägge Allsvenska serierna ska minskas ned till åtta lag så ville förbundet inte fylla på med nya lag.
ja som sagt frågan är oviss
Jag har för mig att folk på förbundet tidigare sagt att inga nya lag skulle ärva Taif:s och/eller Troja/Ljungbys platser om de skulle tvingas hoppa av Allsvenskan. Eftersom bägge Allsvenska serierna ska minskas ned till åtta lag så ville förbundet inte fylla på med nya lag.
ja som sagt frågan är oviss
Sv: Tingsryd
hej
ett urdrag från vik hokceys gästbok
Enligt P4 så kommer VIK att tacka ja till eventuellt erbjuden plats.
Enligt www.sr.se
"Västerås till ishockeyallsvenskan
Ishockeylaget Västerås IK kan få spela i Allsvenskan i ishockey, trots att laget misslyckades i kvalet tidigare i vintras.
Det står klart sedan Tingsryd, som skulle spela i allsvenskan, inte uppfyller de ekonomiska krav som Svenska ishockeyförbundet ställer.
Om VIK uppfyller de krav som förbundet ställer på föreningen, så kommer Västerås IK att tacka ja till spel i allsvenskan. Det säger klubbens ordförande Christer Brostedt till P4 Västmanland.
Besked kommer senare i veckan. "
ett urdrag från vik hokceys gästbok
Enligt P4 så kommer VIK att tacka ja till eventuellt erbjuden plats.
Enligt www.sr.se
"Västerås till ishockeyallsvenskan
Ishockeylaget Västerås IK kan få spela i Allsvenskan i ishockey, trots att laget misslyckades i kvalet tidigare i vintras.
Det står klart sedan Tingsryd, som skulle spela i allsvenskan, inte uppfyller de ekonomiska krav som Svenska ishockeyförbundet ställer.
Om VIK uppfyller de krav som förbundet ställer på föreningen, så kommer Västerås IK att tacka ja till spel i allsvenskan. Det säger klubbens ordförande Christer Brostedt till P4 Västmanland.
Besked kommer senare i veckan. "
Sv: Tingsryd
hej
är nu bekräftat att tingsryd aif flyttas ner till div.1 står även på tingsryds oficella hemsida under nyheter är det västerås som komemr ta steget upp nu elelr väljer man att ta o flytta över nyköping till taif:s serie för att sedan flytta upp 3:an i norra fortsättningsserien till allsvenskan norra elelr hur blir det någon som vet???
ha d gött
är nu bekräftat att tingsryd aif flyttas ner till div.1 står även på tingsryds oficella hemsida under nyheter är det västerås som komemr ta steget upp nu elelr väljer man att ta o flytta över nyköping till taif:s serie för att sedan flytta upp 3:an i norra fortsättningsserien till allsvenskan norra elelr hur blir det någon som vet???
ha d gött
Sv: Tingsryd
Det är ju tråkigt att fusk-TAIF inte får vara med mer, för det har varit sköna små hat-derbyn mot dem i några år. Men om man fuskar får man inte vara med längre, så är spelets regler. Jag tycker det är rätt åt Tingsryd som klubb, men jag tycker synd om alla Tingsryds-fans som inte får se på riktigt bra hockey längre, bara för att deras förening inte spelade ärligt. Samtidigt är jag glad för att mitt TAIF handlar smart och lockar till sig bra spelare på klubb- och lagkänsla snarare än pengar. Fortsätt så, Tranås AIF!
Vill ha mer info om den nya målisen!
Forza AIF!
Vill ha mer info om den nya målisen!
Forza AIF!