Avgöra en VM-final i spel 3/3 är en parodi. Å andra sidan blir man inte längre förvånad över alla korkade beslut som fattas i dagens hockey.
Får motvilligt erkänna att jag är mycket imponerad av Anton Lundell i Finland. Mycket mognare både på och utanför rinken jämfört med hypade svenska talanger som Raymond och Holtz.
eltifoso: Blev som förväntat, ryssarna skulle tagit den ännu lugnare mot Sverige så hade de kanske sluppit vinna gruppen, fast å andra sidan var de inte bra nog mot ngt motstånd i kvarten tror jag
eltifoso: I VM, i svensk hockey. så jävla trist att se lag frivilligt åka ur anfallszon när man har full kontroll. spelar man 3 mot 3 o fegar borde domaren blåsa o ge tekning i försvarszon. Kalla det spelförstörande moment om det behövs en term
Förbundet är snabba att försvara Garpenlöv. Vad ska då krävas för att få sparken? Är som Allvin sa, dem som inte får jobb någon annanstans hamnar på förbundet.
Gurkan: Ja men det blir en låsning, men sett till de senaste JVMen och denna turnering ser jag problem. Dock producerar vi oerhört många spelare på hög nivå som ofta räddar oss.
DrCox: Boustedt är borta från förbundet. Dock inte omöjligt att han styr bakom kulisserna, högsta hönset, den oduglige Larsson gav ju Boustedt fria tyglar.
Axle San: Tänkte samma sak. De vänder ur anfallszon när de lyckats pressa Ryssarna i egen zon? Fattar nada...
Och Kim Martin ”Sverige spelar jättebra i OT”. Visst vet de om att Sverige måste vinna. Tycker Sverige har spelat urtrist hockey genomgående i turneringen...
Trodde väl aldrig att man skulle sitta här och tokheja på Danmark. 😋 Känns som att de har en chans ändå, vi vet ju av smärtsam erfarenhet vad de kan göra! 1-0 till Danmark.
Frågan har antagligen besvarats och jag har inte koll på matten, men om Kronorna vinner både Slovakien (möjligt) och Ryssland (mindre möjligt) kan de ändå torska platsen till kvarten?
Eller: Komiskt att höra Rahimi i SVT studion ”Man måste undvika situationen för respekt för motståndaren”. Lite som att plocka en annan Umeå bekant hagamannen som expert för samtycke.
Wauzsig: Storbritannien gör 0-1, på ett mycket märkligt sätt. Svenska domare sms,ar in till SVT1 där man inte hittar någonting i regelboken som säger att det öht kan dömas mål.
Gavelo: Olofsson och Rakell behöver spela med en bra center för att producera. Det är en bristvara i dagens svenska hockey.
Kraven för att bli svensk förbundskapten är skrämmande låga. Garpenlöv är totalt oduglig och saknar erfarenhet som huvudtränare. Grönborg var heller ingen bra förbundskapten, men han var smart nog att inse att det behövs NHL-spelare för att vinna.
Jämför man dagens trupp med guldlaget från 2006 (också i Riga), som innehöll mestadels spelare från Elitserien, inser man vilken låg nivå SHL håller. 2007 vann Davidsson poängligan, att tänka sig att en SHL-spelare skulle kunna vinna poängligan nu är skrattretande. På den tiden hade lagen 2 centrar som var klart bättre än dagens förstacentrar.
Svensk hockey skulle behöva tillsätta en haverikommission. Ledningen i både förbundet och hockeligan har under en lång tid varit en katastrof. Det behövs en total utrensning.
Hellre ett avgörande i 3 mot 3 än straffar tycker iaf jag
Håller helt med dig om Lundell. likaså den där kanadensiska backen Power som spelade. Fruktansvärt bra genom hela turneringen endast 18 år.