Rip Kirby: Kan vi hoppas på en bättre domarnivå när vi möter USA nästa gång? Sedan är det ju bra om vi höjer oss och tar fighten i alla de 60 minuterna och inte som idag första och sista 5.
jonsson: Min spontana känsla efter kvällens matcher: Jobbigt att bli t o t a l t uppkäkade av USA i gruppfinalen. Totalt! Här fick man en läxa i hur ett snabbt och modernt anfallsspel går till. Frågan är: Har Sverige spelarna att ev. kunna utmana USA längre fram i turneringen i det spelet? Själv är jag mycket tveksam. Sverige har alldeles för trötta såväl forwards och backar som alldeles för enkelt går att manövrera bort. Således för Sveriges del önskvärt om USA ryker mot Tjeckien i kvarten. Oddset på det? Haha jag får väl leka med tanken lite.. 🤭😅
Men sen en helt annan sak. Som grupptvåa - och bättre placerat lag gentemot Lettland - varför måste Sverige vara laget av de två i kvartsfinalen som behöver byta spelplats, ja, t.o.m land?
Rip Kirby: OM Lettland slår ett Schweiz som inte har så mycket att spela för...Går händelserna lite före nu. Då får vi Lettland i kvarten och Schweiz i semi,känns lika bra som inför slutspelet i fotbolls-VM -94, då var det SaudiArabien o Rumänien.
JonteD: "Har en liten undran mellan ölen här på läktaren i Tampere? Vad har Silverberg att göra i ett VM??? Är rent ut sagt dålig tillför inte mycket som jag ser de!!!!!"
Jakob spelar såklart uselt med flit i hopp om att Anaheim ser det och köper ut honom. Allt för att få komma hem och spela i Brynäströjan igen.
Pinaceae: Har en liten undran mellan ölen här på läktaren i Tampere? Vad har Silverberg att göra i ett VM??? Är rent ut sagt dålig tillför inte mycket som jag ser de!!!!!
mattias - 74: "Fy fan vilken ful kneeing, det där är matchstraff alla dagar i veckan."
Problemet med transatlanter, sånt här hela tiden. Slashingen på Lasse är riktigt smutsig också samt Unsportsmanliken efter att Sverige borde haft straff men åker på goaltender interference.
USA och Tyskland vidare till semifinal
Schweiz var riktigt bleka
Snacka om fiasko då de varit bra i grundspelet
Men som sagt skillnad på grundspel och slutspel