Otto1: 28 av 30 skott är rätt ok tkr jag. Den sista pucken curlar dessutom rätt bra, nästan som en kula på actionfilm så den har jag förståelse för. Ekholm är hur bra som helst fö.
Jag tycker att Arvidsson var vår bästa forward mot Lettland, skulle vara dumt att bänka lagets hetaste forward. Klingberg istället för Everberg eller någon annan gnuggare kanske, men ser då hellre att Lias Andersson får spela.
Yoda Marklund: Skulle säga att det är väldigt jämnt mellan Nilsson och Hellberg. Nu vet vi ju att det svider då Nilsson har spelat i Luleå, det syns ju på lång väg likt med alla dom andra spelarna som spelat där som ni skriver skit om. Vi kanske ska slänga in Calle Klingberg istället för Arvid med, han är säkert också sämre scoutad.
får inte jag tycka att Hellberg borde få chansen i semin eller? Kan omöjligt bara vara jag som tycker det? Utöver att Hellberg är en bättre målvakt så är han troligtvis sämre scoutad av amerikanerna än Nilsson.
Andersson: Fy vilken otur Elias Pettersson har om det stämmer, speciellt nu när han börjat steppat upp. Obekräftade uppgifter dock men det snackas om att det kan handla om bruten tumme.
Tikkare: Tkr han har bättre urval att jobba med än många tidigare förbundskaptener haft, efter 87 kullen så har vi legat kring 20 draftade spelare per säsong eller mer. Det har gjort att vi har en rätt bra bredd på riktigt bra spelare i NHL, kring 10-12 backar som går i första backparet i många lag. det räcker att 4 av dem kommer för ett fint djup. På fw-sidan har vi kanske inte lika bred topp men ändå många fina spelare.
Grönborg skall ha kredd för det fina förarbetet han gjort, men vill nog vänta lite med hyllningarna, iaf om vi skall jämföra med Evensson;)
Tikkare: saknar Arne Hegerfors som kommentator. Nicklas holmgren låter som om han håller på skita på sig så fort pucken är över blå linjen. Jobbig jävel och höra på.
Tikkare: Sverige är så sjukt bra då det verkligen gäller. Skulle man räkna ut hockey spelare per capita och framgångar är sverige helt överlägsen i modern tid. Vill påstå att vi är världens ledande nation i hockey.
anaheim, new jersey, toronto, minnesota, los angeles, colorado ligger under med 2-0 i matcher. tror att pens slår ut flyers och att capitals slår ut columbus.
Nyquist - Backlund - Nylander Rakell - Zibanejad - Silfverberg Landeskog - Wennberg - Elias Pettersson De la Rose - J.Larsson - Pääjärvi
Otto1: Börjar ta sig, backsidan ser som vanligt mkt bra ut. Kanska kan Anaheim åka så vi kan få Rakell/Lindholm/Silferberg. Zibanjead får väl vara 1:e center skall bli intressant och se hur han leder styrkorna. Backlund för mkt beröm därborta.
NHL spelare som har tackat ja till Sweden Hockey Games:
Oliver Ekman-Larsson John Klingberg Erik Gustafsson Adam Larsson Mika Zibanejad Mikael Backlund Jacob de la Rose Johan Larsson Magnus Pääjärvi Anders Nilsson
Sedinarna Omark Staffan Kronwall Erik Gustafsson Joel Lundqvist Niklas Hjalmarsson Oscar Klefbom Loui Eriksson Rasmus Dahlin Jhonas Enroth Victor Rask Jacob Josefson
Gustav Nyquist - Mikael Backlund - Elias Pettersson Jesper Fast - Mika Zibanejad - Elias Lindholm Alexander Steen - Patrik Berglund - Mattias Janmark Axel Jonsson Fjällby - Fredrik Händemark - Pär Lindholm
28 av 30 skott är rätt ok tkr jag. Den sista pucken curlar dessutom rätt bra, nästan som en kula på actionfilm så den har jag förståelse för. Ekholm är hur bra som helst fö.