Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
MoraLeksand United - MoDo Hyndasmiskers 0 - 0 Pågår
MGuru - AGF - (0:00 - 0:00)
mattias-74 - Frisco - (0:00 - 0:00)
Stigsson2 - Salle00 - (0:00 - 0:00)
Alisandali - Paddan - (0:00 - 0:00)
87bth01 - Wayne_Gresky - (0:00 - 0:00)
Ja, man baxnar ibland över dom frågor som ställs.
Och det där med Wetterstrands nattygsbord har jag nu lärt mig efter att ha fått frågan minst 2 gånger.
(är lite osäker men tror faktiskt att det heter "nattygsbord" och inte nattduksbord. Eller så går det bra med båda....)
;-)
Nån borde fasen få Pulitzer-priset för att ha grävt fram dessa fakta.
/T
Ja, i mitt fall så har Raketen verkligen gjort skäl för namnet.
Från vinnare högsta divisionen så har det gått med raketfart ner till div5, där det fria fallet tog stopp.
Men när 90% av frågorna i 4 olika divisoner var av typ: "Hur många badhus finns det på Åland?"
(ja, jag fick faktiskt den frågan), då är det lätt att hålla sig för skratt.
En annan sak (som eg inte hör hemma i den här tråden, jag vet):
Jag tänkte ju dra mig tillbaka från HS-cupen genom att helt enkelt inte anmäla mig......och nu såg jag att jag var med. Trodde det var anmälning inför varje säsong, som i Mästarcupen......men inser nu att det inte var så, vet inte ens varför jag trodde det. Nu får ni iaf dras med mig några matcher till (minst fem). Ska försöka komma ihåg att plocka bort mig under nästa uppehåll......annars finns det kanske nån hjälpsam själ som kan påminna mig. :)
/T
Så var det dags för ännu en junior att ta sin första titel i den sägensomspunna Raketen. Grattis Trusse.
Om femtio omgångar kanske du lyckas ta din andra seger! ;0)
Märkligt.
Jag fick en tid på 1:13 i Raketen, trots att jag inte tilläts spela klart. Nu gjorde mina tekniska problem ingen skillnad, eftersom Trusse-gossen pytsade fullt, och jag hade en plump när VG fick bögnoja och skar ihop då Rickard Wolffs plyte täckte skärmen. Se'n blev det 'ogiltig länk' och 'ogiltig länk' och 'ogiltig länk' och 'ogiltig länk' och se'n tog det kanske fem minuter innan systemet vågade visa mig resultatet.
Får trösta mig med att 1:13 är en av mina bättre tider ändå... :0/
Är det nån mer än jag som upplever VG som 'icke spelbar' för tillfället?
Tror jag ska pröva duellen istället för att röka några matcher...
Gidde:
Den är bra - och jag har nog länkat till den ett flertal gånger härinne... :o)
Grattis!!!
Vete f-n faktiskt, det var inte mina frågor direkt. Lyckades klicka fel på två av dom som jag kunde, två andra chansade jag fel på i 50/50 läge, men det hade ju inte hjälpt om jag lyckats med dom heller.
Du var en värdig vinnare, och jag var usel, så enkelt var det! ;-)
Men filmscenen jag länkade till är kul, eller hur?
Oj, Gidde:
Jag som trodde det blev kört, då jag lyckades klicka bort sidan (löjlig styrpinne på laptop i hotellrum) så att jag måste reloada Vetgirig för att komma tillbaka till frågorna.
Hur gick det där till?
Nu ser jag fram emot en tuff säsong i Raketen istället. Med lite nybörjartur kan jag kanske överraska. :)
/T
Såja!
Kom igen nu då, fegis!!
(Känner mig som den där Monthy Python filmen Holy Grail, med han som tappar alla lemmar på kroppen och till slut hotar med: Kom hit din fegis så ska jag bita dig i hälsenan!)
Japp, det var synd!
Men jag tog revansch på honom idag, nu är det bara MGuru kvar att spöa, piece of cake! :)
Stigsson:Snygg "läggmatch" Stigsson , man ska hjälpa sina lagkamrater ;0)
Och grattis Björn till att bli första Leksingen som tar hem HS-Raketen .
Så du har äntligen läst det vi skrivit nu då?
"Felanmäl frågan så kommer nog din "felaktiga" stavning att läggas till, och därmed även bli rätt i framtiden som svarsalternativ på den där frågan"
Det har inte med stavningsregler att göra, utan hur många svarsalternativ som finns inlagda på frågorna.
Såja, nu kanske vi alla kan vara överens igen?
Ska vi kanske ta och stämma in i "We shall overcome" ?
mattias - 74:Arg och arg ??
Var ju tvungen att höja rösten för att få tyst på ditt babbel och när du väl började lyssna , så kunde jag ju sänka den till normal samtaston ;0)
Nu fick man ett samtal från en arg alisandali :)
Nu vet jag vad som gäller i fortsättningen, att man aldrig lär sig nån gång att läsa innan man ligger som en gasell på tangenterna :-)
mattias - 74:
För att återgå till din grundfråga - Susan Gunarzon.
Det finns en milliard olika varianter på stavning, men bara EN är rätt.
Den som kanotisten själv använder.