Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Jag tror också det är annonserna som ställer till det.
Tidigare var dom inte med när man spelade match, men nu tycker jag att dyker upp länkar längst ner i statusfönstret som pekar på sådana även under matcherna.
Däremot ser jag inga, men det kan ju bero på att jag använder adblockers...
Irriterande är det i alla fall att det går så segt ibland.
Mitt i en match kan det sega ner totalt, urk!
Ja man kan ju hoppas jag möter Tawny i Frågesport Sm så jag hoppas att dennes dator totalhavererar :-)
Huge:
Jag kommer ihåg frågan.
Det är en sån där som ger mig ångest - dvs mycket text. Då ser jag plötsligt inget sammanhang alls i orden, och i vanliga tävlingar tvingar jag mig att först studera rubriken, och sedan sakta läsa igenom frågan ord för ord, för att få ett sammanhang i vad man vill.
I Lyckoträffen har du dock bara 13 sek på dig, så där funkar inte den taktiken. Här letade jag planlöst efter ord har haka upp mitt eventuella svar på, och fann till slut "Stillhetens Hav", vilket jag ascocierade med 'måne', vilket jag också lyckades skriva ned innan de tretton sekunderna var till ända.
Är min diagnos ADHD?
Det är säkert lika för alla (utsmetat på ett dygns tävlingar), men det är lik plötsligt förbaskat jävligt okul att spela.
Fast jag skyller inte min torsk mot dig i Lyckoträffen på Vetgirig utan på Gävle Stadsbiblioteks dator.
Spelade där i lördags och datorskrället hängde sig på direkten.
Frågan gällde månlandningen och eftersom jag kom i tidsnöd modell värre och blev hyperstressad så plitade jag blixtsnabbt ner svaret på vem som man såg på bilden, eftersom det normalt brukar vara det dom frågar efter.
Och efter att ha plitat ner "Armstrong" (utelämnade förnamnet av tidsskäl) så visade det sig att dom ville ha reda på VAR nånstans han landade.
Ridå.... :-)
Metal Guru :
Vetgirig är segt som fan vilken tid man än har spelat dom senaste dagarna , bara att hoppas motståndarna har samma problem dom också .
Nej, det har inte varit roligt att spela idag heller.
Och nu har jag spelat dagtid, isf strax innan 24.00...
Trusse:
Om jag mot förmodan skulle förlora dagens HS-Cupmatch, så beror det enbart på att min ruggiga form fått ett abrupt slut över natten... ;0)
Ingenting annat. Absolut ingenting annat...
Sen är det ju trist att Gurun genomskådat att mina vinster beror på tur.....fasen också, hade hoppats att ingen skulle komma på det.
F ö är det ju skönt att du är i en "ruggig" form gurun.....då kan du ju vara lite gentil mot en man som spelar sin sista match i HS-cupen. Tack på förhand. :)
Kommer också att plocka bort mig från Raketen, kör nästa säsong också bara. Känner att jag behöver lägga all fokus på geoligan nästa säsong. :)
/T
Trusse hade tur som (förmodligen, eftersom han lyckades skrapa ihop fem av sju) lyckades spela då Vetgirig var på humör. Han behövde verkligen det mot mig, för jag är i en ruggig form nu... :oP
Frisco:
Ja, det gick ju så där...
Men man får glädjas åt det lilla - en provmatch direkt efter reboot gick väldigt smärtfritt, och Wayne betvingades med 6-5 i Diversehandeln. Det fick bli det enda normala resultatet idag.
Måste varit problem på vetgirig idag!
Råkade ut för samma sak i min Raketen-match. Hann med 4 frågor, svarade 3 rätt och torskade med 4-3, urk!
Hissen går fort nedåt nu, återfinns i division 5 nästa säsong... :(
Tre matcher, tre schizo-hängningar som renderade till passerad maxtid.
Ser fram emot min raketmatch mot Trusse.
För den delen skojar jag inte med äldre farbröder... ;P
Skoja inte med Frisco. Detta är individuell tävling.
Du sa till mig att du inte kunde nånting om Punk men tydligen ljög du som en häst travar då mao ?? :-)
Regler:
6 lag i varje grupp
Pyramidserie
2 lag upp och 4 lag ur, dvs alla lag byter serie.
Matcher mån,tis,ons,tors,fre.
Enkelmöten
En "säsong" per vecka
10 frågor på 1.20
2 dagar innan WO
Allmän anmälan om man är registrerad på vetgirig.
Trusse:
I övriga Geografiligor går du ju fram som en torped, så jag gissar att du har lidit av en tillfällig dipp.
Jag tackar för VL-grattiset, men tror att jag kommer bottna snart - det är trångt i toppen. Och så undrar jag när de utlovade svårare frågorna dyker upp. Efter att spelat första matchen i Div3, gissar jag nästan att jag nått fram dit.
Eftersom man tydligen inte kan få fel när man stavar namn med liten begynnelsebokstav så måste jag väl ha stavat fel då...
Kan väl passa på att önska alla som deltar i SM i frågesport lycka till. Noterar med glädje att det är sex frågor per match och därmed inte lika slumpartat som i föregångaren Guldcupen (slumpcupen) där det bara var tre frågor. Hade gärna tagit ännu fler frågor per match men detta var klart över förväntan.
Sen måste jag ju också gratta Gurun till en snygg serieseger i VL. Vågar vi anta att vi snart har dig bland "de åtta" på VL:s förstasida? :)
/T