Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Jaha. Innebär det att man skulle kunna möta samma person alla matcher en hel säsong?
Äh, jag förlorar mot alla i den där ligan, men jag fattar inte varför man möter samma person flera gånger i rad.
Vetgirigs slumptalsgenerator är inte på hugget för närvarande.
Var glad för att det inte är som i en annan liga där jag mötte nån atrep (eller nåt sånt) i de tre inledande omgångarna, medan Gidde/AGF fick spela det femte hjulet under samma tid - och stå över gång på gång på gång.
Inte lätt att försöka avancera då.
Jag menar atrep är fet-tuff...
Ni kan ju tycka lite synd om mig ;-)
Exakt!
Och det är jsut därför det är så viktigt att felanmäla så att alternativen också kommer med.
Men det hade naturligtvis varit smidigast om den som konstruerar frågorna hade möjligheten att lägga in flera alternativ på en gång!
Ett förbättringsförslag att lämna in till dom kanske?
| Bolivar | - | alex10 | 1 | - | 1 | (0:43 | - | 0:41) |
Gäller det endast när man använt liten bokstav i st för stor eller tvärs om?
Frågor som den Paddan beskrev tycker jag gott och väl kan ha alternativ. Annars ska det anges i frågan om svaret ska anges som en siffra eller med ett ord. Tyvärr är det ju delvis vetgirigs fel då de inte har en funktion där man kan lägga in flera riktiga svar. Det är nästan det allra sämsta med hela sidan.
Jag skulle gissa på att Paddans svar föll på den princip som kallas godtycke.
I löpande text skrivs siffror vanligen med bokstäver mellan 1–12
(eller 1–20); ett, två, tre, osv. och med siffror fr.o.m. 13 (eller 21).(Finns inte någon exakt gräns enligt
Svenska skrivregler.)OBS! Var konsekvent. Sifferuppgifter för likartade begrepp bör
skrivas på samma sätt. Exempel:
Tio, elva eller tolv reaktorer.
INTE:
Tio, elva eller 12 reaktorer.När tal är väsentliga skrivs de med siffror. Exempel:
Bråktal
Vid förkortningar för måttenhet, t.ex. 10 m (meter)
OBS! När måttenhet skrivs ut kan siffran skrivas med bokstäver:
tio meter
Efter klockslag
Vid tecken som
% (men skriv hellre ut "procent" i löpande text)
§ (paragraf)Vid numrering används ALLTID siffror:
Klass 2
Kungsgatan 19
I uppräkningar av siffror används tankstreck –, inte bindestreck
-. (Se även rubrikerna "tankstreck" och "bindestreck".
Exempel:
4–6-årsåldern
21–40 poäng
Jag skulle gissa på att ditt svar föll på den princip som gäller vid numrering.
I sådana fall lär det ju vara olika frågor ;-)
Jag tror som så:
- de frågor där det finns flera alternativa stavningar har felanmälts och åtgärdats.
Det är just därför det är så viktigt att felanmäla frågan istället för att bara sitta och klaga på något forum. Kvaliteten blir ju inte bättre av att bara klaga, men felanmäler ger jag mig sjutton på att det åtgärdas i närmare 100% av fallen!
Aha, då förstår jag!
I sådana fall håller jag med dig, har du felanmält frågan?
Som du förstår blev det lite svårt att inse att det var på det viset eftersom du stavade fel i ditt inlägg ;-)
Jag förstår faktiskt inte varför man irriterar sig om man faktiskt stavat fel?!
Skrivfrågorna ger ju alltid möjlighet till stavfel, och då kan det ju bli sådär.
Men stavar man fel så är jag av den åsikten att man faktiskt får skylla sig själv. Alla varianter av de stavfel som görs kan ju knappast finnas med i databasen.
Annars så ska väl även strejkrbytare anses som rätt, det är ju bara två bokstäver som kastats om, osv, osv...
?
Vilket jag fick fel för. Det rätta svaret var strejkbrytare. Lite småkinkigt tycker jag.
Och Godkänd insats av magistern.
Alla nöjda och glada. :-)
se där!
så det var inte han med glödlampan, då?
Godkänt
| Ditt svar | Edson Arantes do Nascimento |
| Rätt svar | Pele |
Såvitt jag vet så ska det vara "Edson" och inte Edison.
Om du fortfarande får fel så är det bara att anmäla frågan.
"Pelé" är väl hans artistnamn och inte dopnamnet?
"Så du anser att alla mönjliga smeknamn på personer också ska finnas med i svarsalternativen?
Det finns ju däremot ett antal ämnen där just smeknamnet är det svar som efterfrågas, men så var ju inte fallet denna gång."
Bara för skojs skull, i 'kör om frågorna'-fas, svarade jag på denna fråga:
Det är bara en fotbollspelare som har vunnit fotbolls VM tre gånger vem?
| Ditt svar | Edison Arantes do Nascimento |
| Rätt svar | Pele |
Så Gidde-teorin funkar inte alltid i praktiken.
Jag har uppdaterat undersidan för vetligan.
För omväxlings skull kan ni idag se aktuell division redan under säsongens första omgång.
Thumbs up för Huge, som inte bara givit mig på fingrarna rent hockeymässigt, utan även avencerat en division för femte gången i rad, enligt mina anteckningar.
Kan mycket väl vara sjätte också, om det bara blev en Huge-säsong i elvan (sannolikt), men därifrån har jag inga noteringar.
Såja. Du vann ju på w.o, eftersom den sportslige Poffa lät bli att spela, då han såg hur ledsen du blivit.
Undrar om jag ska visa ridderlighet mot Paddan?
Skumt upplägg.