Vetgirig.nu

3612 inlägg · 31 ämnen

HS cupen

« · 999007 · » Till forumet

Sv: HS cupen
Paddan:

Jo
Kommentera

mattias - 74: Är det jag som är dålig på att räkna, eller borde inte det här räknas som en oavgjord match?

Junior_Murvin - Paddan 4 - 4 (0:53 - 1:02)
Du förlorade matchen
Kommentera

Wayne Gresky:

Själv eliminerade man Tycho i dag!
Kommentera

Uno Gordon: Jo jag har sett det där. Olyckligt att dessa två hamnat i samma grupp när det finns många andra som kämpar hårt för att ta sig vidare. Lämnar man wo i alla matcher så blir man utkastad till nästa säsong (men man har chansen att anmäla sig igen).
Kommentera

Portello: Jag upptäckte någonting helt sensationellt! I Mats Byströms (TIKBiff) grupp spelar Kronblom32. Han har avreggat sig! I första matchen lämnade han således w.o. men det gjorde även Bafucin. Så nu ligger Kronblom på slutspelsplats! Om nu Mats vinner över Bafucin i sista omgången går Kronblom till slutspel utan att ha lirat en enda match! En bragdartad bedrift minst sagt!
Kommentera

Salle: Tack för en stenhård match. Tufft för dig att förlora trots att du har alla rätt.
Kommentera

Stigsson:
Jäpp, eftersom det alltid två går vidare från varje gruppspel, oavsett antal deltagare.
Kommentera

Wayne Gresky: Jag tolkar dig som att det då blir 32 man till slutspel istället för nuvarande 16. Är det korrekt uppfattat?
Kommentera

Wayne Gresky:

Amen! :)
Kommentera

Metal Guru:

Nu är vi 48...
Så länge intresset växer så är det oundvikligt. Men det är fler som har chansen att gå till slutspel nu, vilket de kanske inte lyckats med tidigare.
Kommentera

Wayne Gresky:
Det tycker jag vore synd, eftersom ett lite större gruppspel är roligare än en fjöttig treställig serie där två går vidare. Även om det rent teoretiskt är roligare ju fler vi är...
Kommentera

Nu har det intressanta läget uppstått att vi är en deltagare ifrån 48. Vid 48 deltagera så blir det 16 grupper med 3 i varje. Vi får se om det blir aktuellt redan den här säsongen.
Kommentera

Metal Guru: Jag tippar alltid mig själv men det verkar ju inte vara någon vinnande taktik. :)

Det finns ett överraskningsmoment inbyggt. Många har chansen att vinna, men samtidigt så får man alltid fram en värdig vinnare. Som turneringsledare är jag nöjd med resultatet.
Kommentera

Wayne Gresky:
Samtidigt får man gratulera Herminatorn, som vann förra cupen - jag vågar påstå att han var lika otippad innan tävlingen som tidigare vinnare Viskarn och Paddan.
En kul tävling med mycket överraskning inbyggt.

Huruvida någon hade tippat mig innan första Cupen vet jag inte.
Kommentera

A-L-E-R-T

Ny säsong på gång nu. På samma sätt som tidigare - tidigare anmälda är automatiskt med. Nyanmälningar går att göra idag. Jag har dock plockat bort Gladh som lämnade wo i samtliga matcher förra säsongen. Vill han vara med får han anmäla sig på nytt.
Kommentera

Wayne Gresky: Jag gissar på 2-1 till Timrå, El Maco står för en vinst iaf. =)
Kommentera

Det är Timrå - MoDo imorgon:

El Maco vs Mig själv
Tycho vs PontusWe

Sen var det visst någon hockey också.
Kommentera

Metal Guru:
Så där ja. Det gick fort.
Kommentera

Metal Guru: Japp... Han är brutal, fick juh han i min grupp... :/
Kommentera

Jo'rå, Tycho:
Men jag tyckte det fanns plats för lite självförhärligande, innan ElMaco krossar mig mot golvet.
Kommentera

Metal Guru: Jaja, okej då... om man ska vara petnoga med formuleringen. :D
Tror du förstår vad jag menar...
Kommentera

Tycho:
Mig veterligen kan det fortfarande bli en gammal mästare i HS-Cupen.
Kommentera

Blir ny mästare i HS-cupen då Viskaren sensationellt slogs ut idag! Jag hade klart räknat med ett respass...
Kommentera

Gidde: Arschle oxå! Nu hängde sig min match i HS-Geoliga fastän jag hade värmt upp datorn!
Kommentera

iofs sade jag så här inför förra slutspelet:

Fyra tävlare har varit med i alla tre slutspel i cupen:
Huge, Salle, Stigsson, El Maco

Kommentera

Stigsson:
I EM bjuder jag på statistik om det.
Kommentera

Gidde: Då har man för första gången missat slutspelet i HS-cupen :-(
Var vi tre stycken inför denna som nått alla slutspel eller hur var det?
Kommentera

Salle:

Grattis!
Torskade just den direkt avgörande matchen mot dig om avancemang från grundspelet.

4-5 blev resultatet, så det var jämnt.

Lycka till i slutspelet nu! :)
Kommentera

Gidde: Tja, om jag inte minns fel så var det två stycken 300000 bredvid varandra i svarsalternativen, eller så var det bara jag som var frånvarande i tanken... för svara fel gör jag aldrig, det är bara fingrarna som fått egen vilja ibland...
Kommentera

Metal Guru:

Jamen, hur läser man fel på det?!

Däremot kan man ju bevisligen svara fel, men det är ju en helt annan sak...

;-)
Kommentera

Paddan:
Låter som ljusets hastighet.
Kommentera

Gidde: Äh, det där är mellan mig och SuperElMaco... (säger han som i ett ögonblick av total nollställning glömt bort frågan)
Kommentera

Paddan: Tusen också. Så det kan det gå när man glömmer kåt... :-)
Kommentera

Paddan:

Jamen, vad var frågan då?

Det där är ju två helt olika hastigheter ju! ;-)
Kommentera

Wayne Gresky: Typiskt, då förlorade jag matchen mot SuperElMaco genom att läsa fel och svara 300000 m/s istället för 300000 km/s
Kommentera

Metal Guru: Oerhört intressant lottning i cupen. Grupp 5 ser extremt tuff ut med två tidigare segrare i Metal Guru och Viskarn. Dessa kommer sedan att direkt i slutspelet att drabba samman de två första i grupp 4. En grupp där bl a ex-mästaren Paddan och den ständigt topptippade El Maco är favoriter.
Kommentera

Nu går det att anmäla sig till den kommande säsongen.

www.vetgirig.nu/qleague.php?lid=5150&left=1
Kommentera

Huge: Vi gratulerar Viskarn till en värdig seger.

Nyanmälningar till nästa omgång av HS-Cupen kan göras imorgon, matcherna nästa säsong börjar på tisdag. Som vanligt är tidigare anmälda automatiskt med. Mer info imorgon bitti.
Kommentera

Huge: Ja stort grattis till Viskarn då och bättre lycka nästa gång Huge.

Den här gången ska jag se till att anmäla mig så man får vara med i den här tävlingen också.
Kommentera

El Maco: "Grattis Huge till finalplatsen! Kalla mig Sven Nylander..."

Ånej, den titeln är det väl ändå jag som aspirerar på?
1 semifinalförlust mot blivande mästaren och sen 2 raka finalförluster går inte av för hackor.
Grattis Viskarn till segern.
Får skylla mig själv. Fråga med en bild på en vattenmelon och rubriken "Frukt".
Tidsmedveten som man är så kastade jag en snabb blick på rubriken, därefter på bilden och rafsade snabbt ner svaret "melon", utan att närmare precisera vilken sorts melon det var.
För att därefter till min fasa få se frågan: "Vilken SORTS melon är det på bilden?"
Tanklöst, tablå och godnatt!!
Bara att bryta ihop och komma igen...
Kommentera

Inte då, El Maco:
Har ett svagt minne om en andraplats i tidernas begynnelse.
Kommentera

Grattis Huge till finalplatsen! Kalla mig Sven Nylander...
Kommentera

Huge: Semin är igång. Varning för mig!
Kommentera

El Maco: Drinkfrågan gissade jag rätt på, men sen lyckades jag missa passadvindsfrågan.
Trots att jag vet att vinden alltid blåser från högre tryck mot lägre dito, så klarade jag av att svara fel när alternativen var:

vinden blåser från högtryck till lågtryck
vinden blåser från lågtryck till högtryck

Vad säger du om den? :-)
Kommentera

Tredje gången i semi. Blir det tredje förlusten eller tredje gången gillt? Mjukade upp Huge med en triumf i WG:s favoritserie idag.
Kommentera

Metal Guru: Och Stigsson är en jävel på gruppspel men torskar direkt det blir utslagningsmatcher. Jag känner mig lite som svenska fotbollslandslaget.
Kommentera

Metal Guru: En annan fattade ju inte att det var slutspel men än så länge är det ok. Åker hem till Svedala i morgon så då blir allt om vanligt.
Kommentera

Fyra tävlare har varit med i alla tre slutspel i cupen:
Huge, Salle, Stigsson, El Maco
Kommentera

Metal Guru: Kan bli match i semin där. Jag tycker nog att El Macos 6-1 imponerar mer än Huges seger med 3 s.
Kommentera

Wayne Gresky:
Jag ser Huge som favoriten nr1.
Är Maco och PAW på skilda planhalvor?
Kommentera

« · 999007 · »