Uno Gordon: Jo jag har sett det där. Olyckligt att dessa två hamnat i samma grupp när det finns många andra som kämpar hårt för att ta sig vidare. Lämnar man wo i alla matcher så blir man utkastad till nästa säsong (men man har chansen att anmäla sig igen).
Portello: Jag upptäckte någonting helt sensationellt! I Mats Byströms (TIKBiff) grupp spelar Kronblom32. Han har avreggat sig! I första matchen lämnade han således w.o. men det gjorde även Bafucin. Så nu ligger Kronblom på slutspelsplats! Om nu Mats vinner över Bafucin i sista omgången går Kronblom till slutspel utan att ha lirat en enda match! En bragdartad bedrift minst sagt!
Nu är vi 48... Så länge intresset växer så är det oundvikligt. Men det är fler som har chansen att gå till slutspel nu, vilket de kanske inte lyckats med tidigare.
Wayne Gresky: Det tycker jag vore synd, eftersom ett lite större gruppspel är roligare än en fjöttig treställig serie där två går vidare. Även om det rent teoretiskt är roligare ju fler vi är...
Nu har det intressanta läget uppstått att vi är en deltagare ifrån 48. Vid 48 deltagera så blir det 16 grupper med 3 i varje. Vi får se om det blir aktuellt redan den här säsongen.
Metal Guru: Jag tippar alltid mig själv men det verkar ju inte vara någon vinnande taktik. :)
Det finns ett överraskningsmoment inbyggt. Många har chansen att vinna, men samtidigt så får man alltid fram en värdig vinnare. Som turneringsledare är jag nöjd med resultatet.
Wayne Gresky: Samtidigt får man gratulera Herminatorn, som vann förra cupen - jag vågar påstå att han var lika otippad innan tävlingen som tidigare vinnare Viskarn och Paddan. En kul tävling med mycket överraskning inbyggt.
Huruvida någon hade tippat mig innan första Cupen vet jag inte.
Ny säsong på gång nu. På samma sätt som tidigare - tidigare anmälda är automatiskt med. Nyanmälningar går att göra idag. Jag har dock plockat bort Gladh som lämnade wo i samtliga matcher förra säsongen. Vill han vara med får han anmäla sig på nytt.
Gidde: Tja, om jag inte minns fel så var det två stycken 300000 bredvid varandra i svarsalternativen, eller så var det bara jag som var frånvarande i tanken... för svara fel gör jag aldrig, det är bara fingrarna som fått egen vilja ibland...
Metal Guru: Oerhört intressant lottning i cupen. Grupp 5 ser extremt tuff ut med två tidigare segrare i Metal Guru och Viskarn. Dessa kommer sedan att direkt i slutspelet att drabba samman de två första i grupp 4. En grupp där bl a ex-mästaren Paddan och den ständigt topptippade El Maco är favoriter.
Nyanmälningar till nästa omgång av HS-Cupen kan göras imorgon, matcherna nästa säsong börjar på tisdag. Som vanligt är tidigare anmälda automatiskt med. Mer info imorgon bitti.
El Maco: "Grattis Huge till finalplatsen! Kalla mig Sven Nylander..."
Ånej, den titeln är det väl ändå jag som aspirerar på? 1 semifinalförlust mot blivande mästaren och sen 2 raka finalförluster går inte av för hackor. Grattis Viskarn till segern. Får skylla mig själv. Fråga med en bild på en vattenmelon och rubriken "Frukt". Tidsmedveten som man är så kastade jag en snabb blick på rubriken, därefter på bilden och rafsade snabbt ner svaret "melon", utan att närmare precisera vilken sorts melon det var. För att därefter till min fasa få se frågan: "Vilken SORTS melon är det på bilden?" Tanklöst, tablå och godnatt!! Bara att bryta ihop och komma igen...
El Maco: Drinkfrågan gissade jag rätt på, men sen lyckades jag missa passadvindsfrågan. Trots att jag vet att vinden alltid blåser från högre tryck mot lägre dito, så klarade jag av att svara fel när alternativen var:
vinden blåser från högtryck till lågtryck vinden blåser från lågtryck till högtryck
Jo